![]() |
Sv: Jukseloff
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg tror det meste av lavkarbo brøderstatninger er godt etter lengre tids avholdenhet fra brød... :D DVS at det tar lang tid å venne seg av den tilvente smaken og i det hele tatt vurdere nye ting med åpent sinn.
|
Nå har jeg aldri likt brød noe særlig, synes f.eks. steinaldertype brød er mye bedre enn vanlig brød, men italiensk pizza med tynn tynn sprø bunn var jeg litt svak for. Lagde heller ikke denne primært for å vurdere det som pizzabunn, men av nysgjerrighet. Minner litt om polarlappene som var populære en stund. Har spist dem med pålegg, som nettopp lapper/brød.
Og definitivt bedre med fiberhusk! Strødde også over sesamfrø, det var ålreit! :) |
Jeg har forresten bare stekt dem i en 24 cm silikonkakeform, med greit resultat. Men funker det å steke dem på brett, med bakepapir, liksom som lapper? Kan liksom tenke meg at de blir enda litt tørrere da også, ettersom silikonet holder på fukt. (Sorry om det har blitt spurt om før, men igjen ... elleve sider ... :cool:)
|
Jeg bare smører hele røra utover bakepapir og deler opp i ruter etter steking. Steker kun i rund form om jeg skal lage smørgåsgårta.
|
samme her.
|
Aha. Takker! :)
Smörgåstårta er det lenge siden jeg har spist! Stor klassiker i alle familieselskaper i hin tid. Brødet er jo strengt tatt bare en "formalitet", så det burde jeg jo teste en gang. :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47. |