Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Anarko 11-01-11 19:15

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er klar over at jeg overdriver nå, slik at det er sagt. Jeg vil bare sette det på spissen. Men å si at dere støtter halalslakting for dyrene sin skyld er i alle fall feil. Dere støtter det for egen del, ikke noe annet.
Da gir jeg meg. Tror jeg.

Supera 11-01-11 19:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 998544)
Gjør det! Herregud, det er jo bare en fastende blodprøve.

Jeg måtte mase meg til det. Legen mente ganske hardnakket at det var en unødvendig prøve. Ikke det at det hjalp så forferdelig mye å ta den prøven da siden jeg var innenfor normalområde etter at øvre grense ble økt fra 0,7 til 1,4 (tror jeg det var) etter en studie på hjertesyke middelaldrende menn. :rulleøyne Men jeg kommer til å fortsette å be om å måle c-peptid for å se om den bedrer seg.

vimsen85 11-01-11 19:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 998780)
Jeg måtte mase meg til det. Legen mente ganske hardnakket at det var en unødvendig prøve. Ikke det at det hjalp så forferdelig mye å ta den prøven da siden jeg var innenfor normalområde etter at øvre grense ble økt fra 0,7 til 1,4 (tror jeg det var) etter en studie på hjertesyke middelaldrende menn. :rulleøyne Men jeg kommer til å fortsette å be om å måle c-peptid for å se om den bedrer seg.

Hva var verdien din da?

Photobscura 11-01-11 19:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 998777)
Er klar over at jeg overdriver nå, slik at det er sagt. Jeg vil bare sette det på spissen. Men å si at dere støtter halalslakting for dyrene sin skyld er i alle fall feil. Dere støtter det for egen del, ikke noe annet.
Da gir jeg meg. Tror jeg.

Det er vel ingen som har påstått noe annet enn det er for vår skyld, akkurat som andre kjøttspisere i verden spiser kjøtt for sin egen skyld. Men ikke kom og påstå at halal-slakting som den foregår i Norge er verre enn den slaktinga vi vanligvis gjør.

Sånn, avsluttet fra min side også, ettersom dette tross alt er en spørretråd ;).

Carisma 11-01-11 19:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 998777)
Men å si at dere støtter halalslakting for dyrene sin skyld er i alle fall feil. Dere støtter det for egen del, ikke noe annet.

All industriell foredling av dyr er vel for vår egen skyld. Men jeg har fortsatt ikke fått et argument fra deg på hva som er bedre med "vanlig norsk" industrislakting? Kun FRP propaganda på hvorfor Halal er den stygge ulven... :cool:

Supera 11-01-11 19:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 998781)
Hva var verdien din da?

1,26. :( Fedon regner over 0,7 som sannsynligvis insulinresistent og over 1,0 som betydelig insulinresistent. Og den c-peptiden var etter tre måneder på lavkarbo.

Anarko 11-01-11 19:35

Vel, at de skal dø øyeblikkelig? En skytemaske dør du umiddelbart av om det er brukt skikkelig. Du ligger ikke og blør ut mens du ennå er i live.

Carisma 11-01-11 19:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 998793)
Vel, at de skal dø øyeblikkelig? En skytemaske dør du umiddelbart av om det er brukt skikkelig. Du ligger ikke og blør ut mens du ennå er i live.

Men de er jo bedøvet til det punktet at de ikke kjenner noe. Ved skytemaske kjenner de jo skuddet + at de ofte er stuet sammen med en masse andre dyr som gjennomgår det samme, og dermed er de veldig stresset. Forøverig finnes det hundrevis av eksempler på at maskene ikke virker eller man skyter skjevt....

Anarko 11-01-11 19:41

Man har ikke tid til å kjenne skuddet. Men akkurat nå gidder jeg ikke mer halalprat grunnet de neste linjene i innlegget.

Jeg har som noen kanskje har skjønt blitt truet siste dagene, og nå er dette rævholet begynt igjen med å true både meg, min kjæreste og hans familie. Jeg er så sint at det er helt ubehagelig. Er rett og slett dårlig av raseri. Kan det være farlig? Jeg trenger å roe ned. Hvordan?

Photobscura 11-01-11 19:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 998802)
Jeg har som noen kanskje har skjønt blitt truet siste dagene, og nå er dette rævholet begynt igjen med å true både meg, min kjæreste og hans familie. Jeg er så sint at det er helt ubehagelig. Er rett og slett dårlig av raseri. Kan det være farlig? Jeg trenger å roe ned. Hvordan?

Har du kontaktet politiet? Har du spart på eventuell mail/sms-kontakt og anropslogg?
Jeg har blitt utsatt for trusler, enn i midlere form selv, og skjønner at det kan være j*vlig og utrygt. Hvordan du skal roe deg ned, det vet jeg ikke, men det må jo være noe som funker for deg, om det er å snakke med noen, ta deg en dram, meditere, skrike og hyle og slå inn i puter. Men for all del, er truslene såpass alvorlige som du skisserer, så bør du ringe snuten!!

Kanutten 11-01-11 19:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 998793)

Brukt skikkelig ja... Jeg har mange ganger vært tilstedet og sett slaktemaske blitt brukt. Mange dør ikke tvert. Og en annen ting, er ikke årsaken til at vi slakter det at vi skal spise kjøttet?? Og vil ikke vi ha det best mulig?? Det ene går faktisk ikke på bekostning av det andre.

Anarko 11-01-11 19:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 998808)
Har du kontaktet politiet? Har du spart på eventuell mail/sms-kontakt og anropslogg?

Har alt som er blitt skrevet. Men har fått beskjed av ca samtlige at det blir mest trolig henlagt. Denne fyren har sittet inne før, og bryr seg ikke om sånt.

vimsen85 11-01-11 19:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 998790)
1,26. :( Fedon regner over 0,7 som sannsynligvis insulinresistent og over 1,0 som betydelig insulinresistent. Og den c-peptiden var etter tre måneder på lavkarbo.

Men hva anbefaler legene dersom man er insulinresistent? Endre kosthold? Eller medisinerer de. Jeg prøvde å finne i Hexeberg sin bok nå hva hun regner, men skjønte ikke helt hennes tall i forhold til dine. Er 700 pmol/L det samme som 0,7?

Photobscura 11-01-11 19:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 998812)
Har alt som er blitt skrevet. Men har fått beskjed av ca samtlige at det blir mest trolig henlagt. Denne fyren har sittet inne før, og bryr seg ikke om sånt.

Drit i samtlige, om han ikke bryr seg om å bli frarøvet frihet, så er det uansett ikke ditt problem, DU trenger å ikke bli frarøvet din frihet og bli beskytta, enten ved at han får et påbud om at han ikke kan oppholde seg så eller så nært deg. Jeg vet dessverre ikke for mye om dette, men prøv nå uansett å anmelde dette, og OM det skulle bli henlagt, så er det arkivert. Dette skal du ikke behøve å forholde deg til alene!

Anarko 11-01-11 19:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 998815)
Drit i samtlige, om han ikke bryr seg om å bli frarøvet frihet, så er det uansett ikke ditt problem, DU trenger å ikke bli frarøvet din frihet og bli beskytta, enten ved at han får et påbud om at han ikke kan oppholde seg så eller så nært deg. Jeg vet dessverre ikke for mye om dette, men prøv nå uansett å anmelde dette, og OM det skulle bli henlagt, så er det arkivert. Dette skal du ikke behøve å forholde deg til alene!

Takk. Jeg er helt dårlig av sinne, og ja. Det er ekkelt.

Photobscura 11-01-11 20:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 998816)
Takk. Jeg er helt dårlig av sinne, og ja. Det er ekkelt.

Klart det er ekkelt! Det å se seg over skuldra hele tiden ... Men, sorry om jeg presserer det for mye, men anmeld det, du vet jo ikke om politiet kan hjelpe deg eller ikke før du faktisk har prøvd! Du sier du har spart på alt av henvendelser, det virker som du har vitner, så med mindre det skulle gå på ting som budsjett e.l., så er det ingen grunn til at du ikke skal bli tatt på alvor!
Lykke til :).

Anarko 11-01-11 20:11

Det foregår på veggen på facebook for det meste, så det er mulig for alle å se. Så på innboks på fb, og på sms på kjæreste sin mobil. Det skal meldes ja.

Kanutten 11-01-11 20:13

Anmeld, anmeld og atter anmeld. Du og dine skal ikke ha redusert livskvalitet grunnet en ddust. Be om møte ikonfliktrådet.

Cherry 11-01-11 20:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 998790)

Opererer Fedon med andre verdier på normalt blodsukker enn hva allmenn legestand gjør?

katten 11-01-11 20:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 998828)
Anmeld, anmeld og atter anmeld. Du og dine skal ikke ha redusert livskvalitet grunnet en ddust. Be om møte ikonfliktrådet.

Eg er heilt einig Anarko! Dette skal du slippe å leve med.
Har vore borti lignande, men det var ikkje trussler, men sjikane på FB og mobil. Eg fekk mobbefilter på mobilen frå Telenor, og blokkerte personen på FB. Måtte også blokkere personen frå jentungen sin FB og mannen sin FB. No er det heilt stille.

Anarko 11-01-11 20:43

Takker for støtte. Han truer tross alt med å klippe av meg fingrene så... håper virkelig at politiet kan gjøre noe.

Cherry 11-01-11 20:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 998883)
Takker for støtte. Han truer tross alt med å klippe av meg fingrene så... håper virkelig at politiet kan gjøre noe.

Om det meste foregår på nettet så kan du anmelde han og da er politiet nødt til å ta dette opp med nettleverandøren hans, som SKAL da sperre nettilgangen hans. Det står i den lille skriften i avtalen vi alle har inngått med nettleverandøren vår. Det er misbruk av den tjenesten de leverer.

Aberet er at han kan bare bestille seg nytt nett da, med mindre purken beslaglegger router, modem og ellers alt han kan komme seg på nett med.
Og det er jo lett å skaffe seg nytt.

Ellers, å anmelde han. Nei...det kommer ikke til å skje en dritt før noe faktisk skjer. Mulig han får en bot, men det er alt. Å anmelde han kan jo også trigge han mer enn godt er da, sånn at det blir verre, det må du være klar over. Men det finnes jo få andre alternativer enn anmeldelse da...

Personlig råd: Det verste man kan gjøre med slike mennesker er å vise dem at man er redd, at de tingene de sier går inn på deg eller gjør inntrykk på deg eller at du bryr deg. Så lenge de senser en frykt eller reaksjon på handlingsmåten sin så blir de "foret" og får blod på tann.

Anarko 11-01-11 21:03

Jeg er faktisk så sint at frykten ikke får mulighet til å komme frem. Det er det jeg aner en mulighet for med en anmeldelse, at han kontakter torpedo, eller ja, finner på noe forferdelig. Han har internett via mobil, ikke hjemme. Jeg vet ikke hvordan regelverket er der? Jeg tror egentlig han har det mest i kjeften, men man vet jo aldri, og uansett så vil han vel ikke gi fred før vi gjør noe drastisk. En narkoman er sjeldent villig til å bruke penger på å sende torpedo på folk som de kun har hatt verbal krangel med, siden de føler de har bedre å bruke det på...

katten 11-01-11 21:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 998906)
Jeg er faktisk så sint at frykten ikke får mulighet til å komme frem. Det er det jeg aner en mulighet for med en anmeldelse, at han kontakter torpedo, eller ja, finner på noe forferdelig. Han har internett via mobil, ikke hjemme. Jeg vet ikke hvordan regelverket er der? Jeg tror egentlig han har det mest i kjeften, men man vet jo aldri, og uansett så vil han vel ikke gi fred før vi gjør noe drastisk. En narkoman er sjeldent villig til å bruke penger på å sende torpedo på folk som de kun har hatt verbal krangel med, siden de føler de har bedre å bruke det på...

Du må berre få satt ein stopper for det! Å true deg med å klippe av fingrene er jo absolutt noko politiet bør ta tak i!
Høyres veldig alvorlig ut.

Photobscura 11-01-11 21:12

Anarko, du har loven på din side, som i linkene jeg postet i går:
Sitat:

Etter straffeloven 1902 § 227 første punktum kan den som «i Ord eller Handling truer med et strafbart Foretagende» under sådanne omstendigheter at trusselen er egnet til å fremkalle alvorlig frykt, straffes med bot eller fengsel inntil tre år. Atferden det trues med, må kunne medføre høyere straff enn ett års hefte eller seks måneders fengsel. Medvirkning er også straffbar. Dersom det foreligger særdeles skjerpende omstendigheter kan fengsel inntil seks år idømmes, jf. § 227 annet punktum.
Jeg skulle mene at fingeravklipping er et straffbart foretagende ... Tipper ellers at "hefte" i denne sammenheng betyr samfunnstjeneste (straffearbeid). I tillegg er besøksforbud nok aktuelt, som jeg tidligere nevnte.

Her kan du lese om utfall på tidligere straffesaker mot trusler.

Anarko 11-01-11 21:17

Jeg håper at det du har klippet der blir utfall i en anmeldelse. Skal snakke med politiet på fredag siden jeg ikke er hjemme før da. Så får vi se hva som skjer da. Inntil videre så får vi bare se hvordan det utarter seg.

Photobscura 11-01-11 21:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 998927)
Jeg håper at det du har klippet der blir utfall i en anmeldelse. Skal snakke med politiet på fredag siden jeg ikke er hjemme før da. Så får vi se hva som skjer da. Inntil videre så får vi bare se hvordan det utarter seg.

Det er i alle fall fra lovverket, og er klippet ut fra nettsidene til regjeringen.no, justisdepartementet sine sider.
Masse lykke til! Krysser fingrene for deg!

LineJM 11-01-11 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idarull (Innlegg 998084)
Noen som kan si meg om dette er det samme som fiberhusk?

En liten wiki:
Sitat:

Husk (or hull) in botany is the outer shell or coating of a seed. Literally, a husk or hull includes the protective outer covering of a seed, fruit or vegetable.
Tror at det er det samme som fiberhusk. Det ser iallefall sånn ut på innholdsfortegnelsen.

Anarko, så fryktelig! Skjønner godt at du er sint. Bare ikke la det ta overhånd. Sist jeg leste om sinnemestring så sa de at noe av det beste for å roe seg ned var å tenke på noe helt annet, særlig noe hyggelig: morsomme ting unga gjør, kjæresten etc.
Kanskje du skal forføre kjæresten om du har han tilgjengelig.;)

Supera 11-01-11 22:57

Huff Anarko! Aner lite om slikt, ville bare sende deg en klem! :klem:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 998814)
Men hva anbefaler legene dersom man er insulinresistent? Endre kosthold? Eller medisinerer de. Jeg prøvde å finne i Hexeberg sin bok nå hva hun regner, men skjønte ikke helt hennes tall i forhold til dine. Er 700 pmol/L det samme som 0,7?

700 pmol/l og 0,7 nmol/l er det samme, ja. Hva de anbefaler spørs vel på hvilken lege du går til. De fleste leger har jo ingen tro på lavkarbo. :geip: Jeg ville ha metformin for å senke insulinresistensen. Men det ville de ikke gå med på, for c-peptiden var jo så fin. :rulleøyne Snille Kitt har kopiert ett brev til meg fra en spesialist hvor spesialisten sier at c-peptid over 0,7 er høyt. Legen lovet egentlig sist gang at hun skulle diskutere det med en endokrinolog, men har ikke hørt noe om det. Hun måtte forholde seg til normalverdiene om så hun trodde de var feil, sa hun. Så det skal jeg ta med brevet neste gang jeg går til legen, så håper jeg at det er nok. Om ikke annet, til at hun tar kontakt med en endokrinolog som forhåpentligvis kan fortelle henne at c-peptiden er for høy. Brevet og Hexeberg sin bok skal tas med til legen neste gang. :ja: Jeg har også kjørt en glukosebelastning, og den viste at jeg hadde nedsatt glukosetoleranse.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 998869)
Opererer Fedon med andre verdier på normalt blodsukker enn hva allmenn legestand gjør?

Jeg mener å ha hørt at Fedon sier at normalt blodsukker er lavere enn hva mange leger mener. Men jeg kan ikke så mye om hva Fedon mener. Jeg har bare fått med meg den c-peptiden da jeg søkte etter info om det.

Anarko 11-01-11 23:39

Takk skal dere ha. Fyren er tydelig rusa... han har sagt han skal gi fred nå da. Så får vi se hvor lenge det varer.

LineJM 11-01-11 23:46

http://forums.onewed.com/images/smil...ossfingers.gif

Photobscura 12-01-11 10:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 999108)
Takk skal dere ha. Fyren er tydelig rusa... han har sagt han skal gi fred nå da. Så får vi se hvor lenge det varer.

Men du sier han skriver på veggen din og tar kontakt på facebook. Du vet du både kan gjøre veggen din privat, sånn at ingen andre enn de på vennelista kan se eller skrive noe på den? Og du kan også blokkere brukere.

Anarko 12-01-11 15:05

Han skriver på min kjæreste sin vegg på fb. Han har ikke slettet han pga da blir det bare mer bråk og trusler. Men han har i alle fall roet seg nå og bedt om unnskyldning, så får vi se hvor lenge det varer.

Photobscura 12-01-11 15:10

Krysser fingrene for at han mener det han sier!

Deanna 12-01-11 15:12

Forbrenner man mest fett ved å ha nærkontakt med en febervarm femåring, eller bør man fly på veggen for å få den rette temperaturen?

katten 12-01-11 15:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Deanna (Innlegg 999727)
Forbrenner man mest fett ved å ha nærkontakt med en febervarm femåring, eller bør man fly på veggen for å få den rette temperaturen?

Varme hjelper jo, men flyr du på veggen fer du trening også :)

God bedring til febersjuk 5-åring :klem:

Deanna 12-01-11 15:34

Mulig jeg skal vurdere å fly på veggen i morgen da. Ørten timer med DS, Playstation og DVD senere ...

Cherry 12-01-11 16:49

Jeg skjønner at jeg må skaffe meg ett par unger så jeg får "lov" av foreldre å delta i diskusjoner om barn.

Kan man bestille ett eksemplar som ikke skrike?

Photobscura 12-01-11 16:53

Jeg har hørt rykter om at det i det hele tatt kan ganske vanskelig å bestille unger, men at de gjerne kommer lenge etter man bestilte dem, eller uten at man visste at bestillingen var sendt en gang. Sånne som ikke skriker tror jeg er en utgått modell.

Man kan vel ha en slags mening om barn og oppdragelse uten å ha barn, vel. Vi har vel alle ganske god erfaring i å være barn, ettersom de fleste av oss har vært det i minst tolv år.

Huldr 12-01-11 17:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 999815)
Jeg har hørt rykter om at det i det hele tatt kan ganske vanskelig å bestille unger, men at de gjerne kommer lenge etter man bestilte dem, eller uten at man visste at bestillingen var sendt en gang. Sånne som ikke skriker tror jeg er en utgått modell.

Man kan vel ha en slags mening om barn og oppdragelse uten å ha barn, vel. Vi har vel alle ganske god erfaring i å være barn, ettersom de fleste av oss har vært det i minst tolv år.

You're so funny :D

Og ellers er jeg helt enig :ja:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.