![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen som husker en amerikansk high school-serie fra sent åttitall (som med stor sannsynlighet har gått på NRK), ganske samtidig med serier som 21 Jump Street og Fame? Jeg husker en detalj, og det var ei ganske søt pønkejente som ble gravid, og noe med et egg hun (og kjæresten!?) skulle passe på ...
|
Sitat:
Jeg har enda ikke fått tak i bakstykker i gull, alle mine var brukt opp, så hun har nå øredobber i gull med sølv bakstykker. Da burde hun gjerne reagert på de også? Gjerne det da er håp at det er tilfeldig? |
Etter en dag på fylla blir jeg så mye tyngre! Noen tips til hva jeg kan gjøre med det? Om det er noe å gjøre med det? Gjerne spise på en annen måte samme dag, dagen etter etc?
Jeg samler ikke vann av andre ting, men av x antall (lavkarbo) øl er jeg oppblåst i dagevis, og føler hele kroppen er "kvapsen" og ekkel... |
Sitat:
|
Sitat:
Det sprutet gul guffe og øreflippene mine var sikkert 3 ganger så store som normalt og knallrøde!:p Legen min hadde aldri sett noe så ille og satt meg på antibiotika, både salve og piller! Det blir liksom ikke utslett inne i et hull i øret, ikke som man kan se! Ikke før det blir betent! Men jeg merker at det klør, da! Jeg kan feks ikke bruke olabukser med metallknapper. Da klør det litt og så får jeg et utslatt, ja, som blir digert og betent og vondt og j..... Tar uker før det blir helt bra igjen! Niks mer juggel på meg! Kan bare bruke plast, gull og nesten alle typer sølv. |
Jeg vet i hvert fall så mye som at de fleste piercere nåmere bruker titan, fordi det er det eneste metallet som er fullstendig fritt for allergener. Så om noen er ekstra sensitive, så kan det være en idé å kun holde seg til titan. Jeg reagerer ganske likt som Kitt på nikkel, men kanskje ikke fullt så ekstremt ... Det går greit i kanskje en uke, og så er det som om jeg har verkebyller på øreflippene :o.
|
Da snuppa, og sønnen, fikk hull i ørene, var vi opptatt av dette med nikkelallergi fordi både pappa'n og jeg har det. Det ble skutt inn øredobber i kirurgisk stål som de fleste skal tåle fint og det har gått helt bra.
Skal snuppa prøve øredobber vi ikke vet om er allergivennelige, bruker jeg dem en dag først. Om de ikke klør på meg, er det fritt frem for henne!:) Tror titan må være det lureste å bruke, ja! |
Trodde ikke øredobber i sølv hadde nikkel i seg lenger jeg altså? Om jeg hadde vist det hadde jeg aldri kjøpt dem... Hun får ha de i gull nå en stund så får vi prøve ut litt forsiktig senere...
Finnes det små søte jenteøredingser i titan? Foresten, de øredobbene hun hadde i sølv var det en perle på, kan hun ha reagert på perlen? |
Har aldri hørt om noen som har reagert på perlen, nei, men det er jo mulig!
Vet om flere som ikke kan bruke sølv lengre. Mulig det ikke er nikkel, men en annen legering de reagerer på! Titan har de som regel i tattoo- sjapper etc. Eller på nett. Regner med at du finner alle typer. Google "titan øredobber" så finner du en del! |
Sitat:
|
Veit nokon om ein kan bruke epoxylim som er meint for metall mot metall, på treverk mot treverk? Fann berre epoxy for metall, anar ikkje om det funkar på treverk.. Må fylle opp nokre hol i eit skap, der hengslefestet har rive seg laust... Fann berre ein type epoxy på sjappa.
|
Oi oi! Jeg husker Degrassi High! :D
Er ofte mange "jenteøredingsgreier" på tattoo/piercingsjapper... Når det gjelder å skyte hull i ørene; da sprenger du vekk huden, det er mye bedre å pierce siden det er mye mer naturlig for huden. |
Er det noen som vet hvor man får tak i sånne sykkeltights som er 2/3 lange? I store størrelser liksom. Sånn type str 50? De mååå ha polstring i r*va og være minst 2/3 lange :o
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ok, skal på jakt og se og prøve litt. Takk for tips:)
Er det forresten noen som vet om play.com ikke sender bøker til Norge? Alle bøkene jeg har forsøkt fikk jeg beskjed om at jeg måtte velge noen som var priset i euro?:confused: |
Sitat:
Digg side, btw! :D |
Jeg sjekka litt nærmere, og ser på min order history at jeg har handla bøker prisa med pund. Kan det være noe annet i handlekurven din som gjør det? Hvis man handler gjennom playtrade f.eks., så må man som regel over til euro. Om du er i tvil, så kan du jo forsøke å bestille én bok først, og se om den går igjennom. Hvis ikke, så er det enkelt å bytte til euro.
|
Ah! Nå funka det. Takktakk :D Må bare lete litt :p De sier det er på øya man først merker at man begynner å bli blind.... :o:D *pusse linsene*
|
Sitat:
|
Sitat:
Har aldri vært noe problem for meg. Etter å ha hørt en historie om noen som døde av å få bakenden på øredobben presset inn i hodet:eek: (jeg var vel 15 år, tenker jeg:p) så tør jeg ikke sove med øredobber og får dermed god lufting store deler av døgnet uansett! Men om man går med de samme øredobbene over tid, vil det samle seg opp døde hudceller etc som kan gi litt gørr!:eek: |
hm ja, det kan jo tenkes at det ble for tett? Jeg lot det være litt slingring sånn at det gikk fint om det hovna opp litt... De første øredobbene hun hadde hadde jo lang stilk siden øret ofte hovner litt opp i starten.
|
Hvorfor snurper osten alltid seg sammen i midten?! halve middagen blir jo uten ost...
http://img.photobucket.com/albums/v7...d/IMG_0189.jpg |
Sitat:
|
hehe, den smakte kjempegodt, selv om osten var snurp :p men gud så mektig.. her har jeg nok mat til både lunsj og middag imorgen... om ikke flere måltider!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32. |