Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

langaard 05-01-11 16:37

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 993722)
Det har vel ikke med å snike inn, men at kaffe opprinnelig er et bær tenker jeg?

Sjekka i matportalen sin tabell, der står det 0 kh i pulverkaffe! Så jeg vet sannelig ikke:forvirret

senorita 05-01-11 16:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 993719)
Jeg vet ikke, men om det er noen trøst så slipper du i alle fall å få det via sånn kanyle i blodet - sist jeg måtte dét møtte jeg selveste nåledama fra helvete som måtte prøve både albuer og håndledd før hun gikk for en ankel hun herpa fullstendig - to måneder senere har jeg fortsatt vondt etter nålerotinga der. :p

om det er noen trøst måtte jeg begge deler.. drikke 2 !! liter og få det intravenøst.. jævlige greier. Hadde jeg spydd det opp igjen måtte jeg drikke alt på nytt, sukk.. Pisslunka og smakte grusomt. :(

Og da det kom intravenøs ble hele kroppen varm og kjentes ut som jeg tissa på meg, haha, ekkel følelse. Men jeg foretrekker å få det i blodet enn å drikke det ja... Sist jeg lå på sykehus hadde dem ikke flere blodårer igjen å stikke kanylene på, for jeg klarte ikke sove med dem, og dem måtte sette nye hver morgen.. Et sant helvete :P

Skal du på MR eller CT da vaskeklut?

Carisma 05-01-11 16:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 993729)
Sjekka i matportalen sin tabell, der står det 0 kh i pulverkaffe! Så jeg vet sannelig ikke:forvirret

Matportalen er vel litt sånn bob-bob? Mener å huske folk her inne sier den er dårlig oppdatert. Matvareguiden.no er mye bedre: http://www.matvareguiden.no/sokemaskin.asp?search=kaffe&type=produkter

langaard 05-01-11 16:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 993733)
Matportalen er vel litt sånn bob-bob? Mener å huske folk her inne sier den er dårlig oppdatert. Matvareguiden.no er mye bedre: http://www.matvareguiden.no/sokemaskin.asp?search=kaffe&type=produkter

Ja ja:)det sto 0 kh der også:D Takk alikevel:)

Lillemy71 05-01-11 17:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 993722)
Det har vel ikke med å snike inn, men at kaffe opprinnelig er et bær tenker jeg?

Stemmer det, er et bær og kaffebønner er steinen inni, og det er nok derfor det er litt kh i:

"En eller to ganger i året får kaffebusken små, hvite blomster. Duften fra blomstene kan minne om jasmin. Blomstene blir senere til grønne bær som gradvis modnes og blir røde. De røde kaffebærene kan minne om våre kirsebær. Inne i hvert bær ligger to kaffebønner. "

vaskeklut 05-01-11 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 993719)
Jeg vet ikke, men om det er noen trøst så slipper du i alle fall å få det via sånn kanyle i blodet - sist jeg måtte dét møtte jeg selveste nåledama fra helvete som måtte prøve både albuer og håndledd før hun gikk for en ankel hun herpa fullstendig - to måneder senere har jeg fortsatt vondt etter nålerotinga der. :p

neida, jeg fikk det og! klarte ikke drikke nok,så de satte like gjerne i arma også :p

vaskeklut 05-01-11 17:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 993731)
Og da det kom intravenøs ble hele kroppen varm og kjentes ut som jeg tissa på meg, haha, ekkel følelse. Men jeg foretrekker å få det i blodet enn å drikke det ja...
Skal du på MR eller CT da vaskeklut?

slik var det her og! Var på CT :)

Anne 05-01-11 20:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 993551)
? Hvor mange gram pulver er det i en kopp?

Den gang jeg brukte traktekaffe, så var det ca 60 gr kaffe til en l vann...6-7 kopper kaffe Dvs ca 10 gr kaffe pr kopp. Det betyr i tilfelle at jeg får i meg betydelig med karber fra kaffe:cool:

Anne 05-01-11 20:32

Vet ikke om det er så mange karber i vanlig kaffe jeg....
http://www.næringsinnhold.no/index.p...affe&x=57&y=19

Zillah 06-01-11 09:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 993910)
Den gang jeg brukte traktekaffe, så var det ca 60 gr kaffe til en l vann...6-7 kopper kaffe Dvs ca 10 gr kaffe pr kopp. Det betyr i tilfelle at jeg får i meg betydelig med karber fra kaffe:cool:

Alle karbohydratane frå kaffepulveret går nok ikkje over i drikken når du traktar (ser i alle fall ikkje slik ut iflg linken din). Tru korleis det da blir så mykje i pulverkaffe, er ikkje det ferdiglagd kaffe som er tørka? Eller er det superfinmalde kaffebønner...?

Lillemy71 06-01-11 10:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 994262)
Alle karbohydratane frå kaffepulveret går nok ikkje over i drikken når du traktar (ser i alle fall ikkje slik ut iflg linken din). Tru korleis det da blir så mykje i pulverkaffe, er ikkje det ferdiglagd kaffe som er tørka? Eller er det superfinmalde kaffebønner...?

Det er ferdig traktet kaffe som blir frysetørket:

http://en.wikipedia.org/wiki/Instant_coffee

På nettet finner jeg at en kopp (ca 2,5 dl) ferdig tilberedt pulverkaffe inneholder ca 0,7 - 1kh (avhenger vel litt av mengde). Aner ikke hvorfor det er sånn at pulverkaffe har så mye kh?? Noen som vet? Min greske Nescafe inneholder foresten ca 35 g kh, men en boks på 100 g holder jo lenge.

Furine 06-01-11 19:41

Er det skikkeleg teit å fare på Cesar Millan live show når ein ikkje har hund? Har jo ein ide om å ha hund ein dag, og mannen er jo berre dyktig... (etter tv-programma å dømme i alle fall!)

Kitt 06-01-11 20:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 994732)
Er det skikkeleg teit å fare på Cesar Millan live show når ein ikkje har hund? Har jo ein ide om å ha hund ein dag, og mannen er jo berre dyktig... (etter tv-programma å dømme i alle fall!)

Åååhhhhh, misunne!
Klart man kan se på mannen selv om mann ikke har hund! Han er jo fantastisk!:love:

Furine 06-01-11 20:31

Han skal jo til Oslo også, Kitt! Men han kjem også hit eg bur, så då blir det faktisk Millan show på meg! :D Har bestilt billettar!

Kitt 06-01-11 20:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 994763)
Han skal jo til Oslo også, Kitt! Men han kjem også hit eg bur, så då blir det faktisk Millan show på meg! :D Har bestilt billettar!

WHAT???????:eek::w00t::w00t::w00t::eek:

Dette må jeg finne ut av! Takk for tips!:D

Deanna 06-01-11 20:38

Jeg tillater meg å sette en stopper for kaffediskusjonen: Man. Drikker. Ikke. Pulvekaffe.

Ferdig snakka.

Nerthus 06-01-11 20:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 994732)

Ikke teit nei - mannen er som sagt tidligere her helt SKJØNN! :cool:

Kanutten 06-01-11 20:45

Sambo og jeg har nettopp vært på elkjøp og kjøpt 40 dvd/bluray... Når skal vi få tid til å se dem?? BTW det er kjempetilbud på filmer på elkjøp! Løp og kjøp!! :p

Furine 06-01-11 20:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 994766)
WHAT???????:eek::w00t::w00t::w00t::eek:

11. mai i Oslo, finn det sikkert på billettservice eller noko? Det er info på heimesida hans også

Hegus 06-01-11 21:04

Hei. Kan noen forklare for meg hva som er forskjellen på ketosekuren å lavkarbo? Hva får man/får man ikke spise på lavkarbo vs ketolyse? :)

Hegus 06-01-11 21:06

Å så lurer jeg på hvordan man får inn den "vekt telleren/BMI telleren" som alle har under over allt der man skriver? Haha, det var litt innviklet, men er det noen som forstår hva jeg mener? :)

Kanutten 06-01-11 21:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hegus (Innlegg 994787)
Hei. Kan noen forklare for meg hva som er forskjellen på ketosekuren å lavkarbo? Hva får man/får man ikke spise på lavkarbo vs ketolyse? :)

Ketolyse ER lavkarbo, men lavkarbo trenger ikke nødvendigvis være ketolyse..

Kråka ER en fugl, men fuglen trenger ikke nødvendigvis være en kråke??

Ketolyse er en av de retningene man finner under lavkarbolivsstiler. Det som kjennertegner den finner du HER.

Supera 06-01-11 21:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hegus (Innlegg 994790)
Å så lurer jeg på hvordan man får inn den "vekt telleren/BMI telleren" som alle har under over allt der man skriver? Haha, det var litt innviklet, men er det noen som forstår hva jeg mener? :)

Ticker Factory - en guide

Kitt 06-01-11 21:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 994763)
Han skal jo til Oslo også, Kitt! Men han kjem også hit eg bur, så då blir det faktisk Millan show på meg! Har bestilt billettar!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 994766)
WHAT???????:eek::w00t:

Mannen kommer til Oslo 11. mai fant jeg ut helt selv!!!
Og de dyreste billettene var utsolgt!:eek: 800,- stk og det er utsolgt mer enn 4 måneder før mannen entrer Spektrum!:eek:

Tror ikke jeg er villig til å betale 1200,- for 2 billetter heller, eller 2400,- om hele familien skal dra! :p Har veldig lyst, da!:)

Cherry 06-01-11 22:31

Hvordan VET man bare at man er gravid uten å gjøre en test. Sikre tegn? Hvordan bare visste dere det, dere som "bare visste det" før dere tok test?

Kanutten 06-01-11 22:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 994904)
Hvordan VET man bare at man er gravid uten å gjøre en test. Sikre tegn? Hvordan bare visste dere det, dere som "bare visste det" før dere tok test?

Jeg bare visste det... Samt kjente en murring i underlivet. Jeg kjente det allerede etter en uke. Helt teit, men det skjedde likedan med nr 2. Men så hadde jeg full kontroll over mensen og følelser tilknyttet mensen i kroppen sånn i utgangspunktet.

Brimstone 06-01-11 22:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Deanna (Innlegg 994772)
Jeg tillater meg å sette en stopper for kaffediskusjonen: Man. Drikker. Ikke. Pulvekaffe.

Ferdig snakka.

Nemlig! :D

Carisma 06-01-11 22:52

Sitat:

Hvordan VET man bare at man er gravid uten å gjøre en test.

Sprenging i brystene, doturer på natta, kvalme, feber, murring i korsryggen, menslignende smerter i underlivet. Ja, også manglende mens da.
Prøv å google gravid symptomer....

senorita 06-01-11 22:53

Høres enklere ut å ta en test.. Jeg har flere ganger trodd jeg var gravid, hehe :P Syns jeg følte både ene og andre av symptomene. Heldigvis null utslag på alle tester ;)

Cherry 06-01-11 22:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 994938)
Høres enklere ut å ta en test.. Jeg har flere ganger trodd jeg var gravid, hehe :P Syns jeg følte både ene og andre av symptomene. Heldigvis null utslag på alle tester ;)

Selvsagt er det lett å ta en test, men det jeg var interessert i var jo hvordan kvinnene bare visste det:p

Kanutten 06-01-11 23:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 994945)
Selvsagt er det lett å ta en test, men det jeg var interessert i var jo hvordan kvinnene bare visste det:p

Jeg bare visste det, fordi jeg kjente kroppen min såpass godt, og kroppen min var såpass forutsigbar at jeg visste når den var fruktbar. Derfor ble jeg også gravid ved første forsøk på begge ungene.
Vi brukte aldri prevensjon de seks første årene vi var sammen. Vi hadde tre-fire dager pr måned vi IKKE hadde samleie fordi at jeg visste at da var jeg mottakelig, men ellers gikk det greitt.

Deanna 06-01-11 23:02

Det sikreste tegnet for meg er at jeg prøver å fortrenge alle symptomene. :o

Carisma 06-01-11 23:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 994938)
Syns jeg følte både ene og andre av symptomene. Heldigvis null utslag på alle tester ;)

Det går fint å ha det motsatte også, fullt utslag på symptomer og tester uten å være gravid.

langaard 06-01-11 23:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 994952)
Det går fint å ha det motsatte også, fullt utslag på symptomer og tester uten å være gravid.

:) Innbilt graviditet:D

Carisma 06-01-11 23:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 994955)
:) Innbilt graviditet:D

Jepp, meg og alle bikkjene :rolleyes:

Kanutten 06-01-11 23:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 994958)

:lol:

langaard 06-01-11 23:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 994958)

:stortsmil:stortsmil:stortsmil

Cherry 07-01-11 14:31

Hva var det Lindberg anså som ett "normalt" blodsukker? Syns jeg leste en plass at hans verdier var mye lavere enn standarden.

nellie 07-01-11 16:29

Jeg testa meg ihjel de fire første månedene vi prøvde å bli gravide, men den femte måneden så gadd jeg ikke teste engang, for jeg visste jeg var gravid. Eneste grunnen til at jeg visste det var at jeg fikk en grasal halsbrann og brått begynte å rape som en mann:p

TrillTrall 07-01-11 17:17

Sitat:

Første gangen skjønte jeg det da jeg reiste meg på bussen og kvalmen kom som kastet på meg, et under at jeg ikke spydde der og da! Var noen dager på overtid med mensen også.

Andre gangen visste jeg det et par-tre dager etter befruktning, selv om ingen tror meg når jeg sier det. Men den kvalmen, den hadde en spesiell "smak" var ikke til å ta feil av. :) Så selv om jeg testet negativt 3 dager før forventet mens var jeg temmelig sikker og den dagen mensen skulle kommet hadde jeg en svak strek på testen. :) Nå er det krapylet 10 år gammel og skal på sitt livs første Nyttårsball i kveld! :love:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.