Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre dietter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Flere som bruker spis deg slank-dietten? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6938)

huttetutta 10-01-12 00:38

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Koseptet til spisdegslank.no har vært det
samme siden dem startet.

huttetutta 10-01-12 00:43

Sv: Flere som bruker spis deg slank dietten?

Koseptet til spisdeg.slank.no har vært det samme siden
dem startet, nemlig lavkarbo.
Nå er jo denne tråden gammel, men det kan
være andre som meg som kommer over en
gammel tråd å tror at det ikke er lavkarbo. Ville
skrive det til info

huttetutta 10-01-12 01:22

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Hei!
Godt nyttår!
Da har jeg bestilt mat fra spisdegslank.no :-)
Er på dag 1.
Gleder meg til å komme i gang. Jeg er nok en type som må
spise lavkarbo og lavkalori samtidig da jeg spiste lavkarbo
med fett også. Fulgte 70% fett, 20% protein og 5% karbo
og var i ketose, trente og gikk sakte oppover i vekt :-(
Har noen andre opplevd det samme?
Jeg skal ned ca 25 kilo.

siljesfremgang 13-01-12 01:06

Jeg er også på spis deg slank konseptet.
Jeg begynte den 5/1-12, og synes det er ett genialt konsept. Jeg har en travel hverdag som selvstendig næringsdrivende, og rekker da ikke alltid å lage egen mat, men her er alt klart. Trenger bare smørre skivene om morgen og middagen er bare å hive rett i microen.

Ellers har jeg såpass kontroll på lavkarbo mat at om jeg har tid så kan jeg lage egen mat som erstatning til SpisDegSlank dietten.
Jeg er i ketose, og trives kjempe godt med det, og har en nydelig fremgang til nå. (selv om det bare har gått en uke):D

Albatross 02-02-12 12:31

Jeg spiser også diettpakke fra spisdegslank. men guri så treigt ned jeg går...... :( Er inni den 4 uka nå..... 3 uker igjen av den pakka jeg holder på med nå, da skal jeg ha 1 uke pause før jeg fortsetter, er drittlei av alle de vonde middagene, er bare noen som er gode :lol:

Nerthus 02-02-12 15:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Albatross (Innlegg 1294893)
Jeg spiser også diettpakke fra spisdegslank. men guri så treigt ned jeg går...... :( Er inni den 4 uka nå..... 3 uker igjen av den pakka jeg holder på med nå, da skal jeg ha 1 uke pause før jeg fortsetter, er drittlei av alle de vonde middagene, er bare noen som er gode :lol:

Det kan være greit og velge middagene sine med omhu. Jeg synes de etter to uker begynner og smake mye skarpere enn i starten, så skjønner hva du mener :) For min del blir det å handle enkeltprodukter etter sydenreisen, mer etter smak. I dag har jeg "sprukket", dvs det ble en salat med kyllingkjøttdeig, ost, litt paprika og tomat og majonesdressing (100% lavkarbo ja!)- og det smakte ganske godt! Veldig mett halvveis, så jeg har nok redusert magemålet noe på disse tre ukene ;) En kilo i uka ca synes jeg er nesten mer enn man kan forvente på SDS - raskere bør det jo ikke gå. MEN utålmodig! ;)

Albatross 02-02-12 15:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1294986)
Det kan være greit og velge middagene sine med omhu. Jeg synes de etter to uker begynner og smake mye skarpere enn i starten, så skjønner hva du mener :) For min del blir det å handle enkeltprodukter etter sydenreisen, mer etter smak. I dag har jeg "sprukket", dvs det ble en salat med kyllingkjøttdeig, ost, litt paprika og tomat og majonesdressing (100% lavkarbo ja!)- og det smakte ganske godt! Veldig mett halvveis, så jeg har nok redusert magemålet noe på disse tre ukene ;) En kilo i uka ca synes jeg er nesten mer enn man kan forvente på SDS - raskere bør det jo ikke gå. MEN utålmodig! ;)

Er 2-3 jeg bare får langt oppi halsen, men jeg kjøper ferdig sammensatt pakke så kan ikke bytte ut di middagene :lol:

Men skal bli godt å lage middagene selv om 3 uker i en ukes tid hvertfall om det ikke skjer noe magisk med vekta....:cool:

Her går det mye saktere enn 1kg i uka gitt.... :rolleyes: har gått opp,å ned å opp samme kg i 2 uker nå..... da blir man litt lei! :p

Albatross 02-02-12 17:26

Ooooooh!! :cool: Dagens middag var knallgod (i forhold til alle de andre jeg har smakt til nå ) , var noe indisk greier, knallgul saus (karrisaus tror jeg) med masse kylling!! :D :D

Albatross 02-02-12 17:27

MEN, kan noen svare meg på hvorfor i alle dager de skal ha så sykt mye paprika i ALT??? ÆSJ! Er paprikaen som jeg sliter mest med oppi der :lol:

Nerthus 03-02-12 11:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Albatross (Innlegg 1294992)
Er 2-3 jeg bare får langt oppi halsen, men jeg kjøper ferdig sammensatt pakke så kan ikke bytte ut di middagene :lol:

Men skal bli godt å lage middagene selv om 3 uker i en ukes tid hvertfall om det ikke skjer noe magisk med vekta....:cool:

Her går det mye saktere enn 1kg i uka gitt.... :rolleyes: har gått opp,å ned å opp samme kg i 2 uker nå..... da blir man litt lei! :p

Du spiser ingenting utenom antar jeg? Ingen sukkerfri godis eller lignende? Lettbrus?

Nerthus 03-02-12 11:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Albatross (Innlegg 1295089)
MEN, kan noen svare meg på hvorfor i alle dager de skal ha så sykt mye paprika i ALT??? ÆSJ! Er paprikaen som jeg sliter mest med oppi der :lol:

Send den til meg, jeg ELSKER paprika ;)

Albatross 03-02-12 12:28

jeg elsker og paprika, men ikke den vasne de bruker :lol:

Nei jeg drikker KUN vann og spiser kun det som er i diettpakka :) Men er insulinresistent, så har litt å jobbe mot...

Nerthus 03-02-12 12:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Albatross (Innlegg 1295552)
jeg elsker og paprika, men ikke den vasne de bruker :lol:

Nei jeg drikker KUN vann og spiser kun det som er i diettpakka :) Men er insulinresistent, så har litt å jobbe mot...

Patience...:) KAN det være for lite energi for deg? Jeg har nå etter mange eår lært at jeg MÅ så langt ned for at kroppen skal tvinges til å hente fra kroppsfettet, men om du er veldig aktiv og generelt har et høyere energiforbruk kan det kanskje bli litt lite? Er du sulten feks?
Har du mye brødmat i menyen?

Albatross 03-02-12 12:39

Jeg har diettpakke med brød ja, har ligget høyere på kcal før men da stoppa det HELT i 5 uker :( Er sjelden sulten.... er sånn at jeg ser på klokka at nå MÅ jeg spise... har masse energi og så er ikke slapp eller noe.... Trener litt, men ikke noe som krever mere kcal....

Albatross 03-02-12 12:39

Er 4 skiver om dagen, har prøvd uten brød og, funka ikke noe bedre det..

huttetutta 04-02-12 13:53

Hei!
Er det dumt å drikke lightbrus? På siden dems står
det at det kan du gjøre.

Fedona 04-02-12 14:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av huttetutta (Innlegg 1296189)
Hei!
Er det dumt å drikke lightbrus? På siden dems står
det at det kan du gjøre.

Jeg holder meg langt unna både lettbrus og Atkinsbarer. Tror ikke det er bra med sånne ting, spesielt når en skal ned i vekt Prøver også å kutte ut andre søtningsmidler. Prøv å drikke bare vann og se hvordan det går :)

Albatross 04-02-12 16:24

Ja, ifølge ernæringsfysiologen som har satt sammen dette så kan man ty til 1 atkins (ikke bar men den sjoko vrisp greia) 1 gang i blant, og man kan drikke light bruss og saft. Men jeg unngår det som best jeg kan, ikke at det har hjulpet :lol:

NIK 06-02-12 23:18

Jeg følger også spis deg slank konseptet og har gjort det siden 2.januar. Har ikke gått ned så mye, og begynner å bli litt lei maten, men føler meg mer vel ennn på lenge (mer energi, bedre humør, penere hud osv) så jeg biter tenna sammen.

Har prøvd å spise Lavkarbo,høyfett (lchf), men det fungerte svært dårlig for meg. Skal prøve igjen på det når jeg er ferdig med slankingen og kun skal vedlikeholde vekta.

Budeiea995 07-02-12 00:24

Skal hente min første 14 dagers pakke i morgen og er kjempespent! Har kjøpt den ekstreme da vekta har sittet bom fast i 4 med. Her skal det rikkes!!

Håper å se resultat for da bestiller jeg glatt mer!

milla84 07-02-12 23:24

tenkte å bestille igjen i dag.. vil bare si jeg er veldig fornøyd med denne dietten fra spisdegslank.
jeg gikk på den for 2 år siden. tok av 27 kilo på 5 mnd. og vekten holdt seg bra etter att jeg datt ut og spiste dritt igjen :p
men rast opp først nå 6 kilo etter jeg flyttet inn til kjæreten.. mye sofakos :D så nå er det pån igjen ;)

trondemann 10-02-12 15:18

Har også sett at de har åpnet en lavkarbobutikk i Drammen, i tillegg til de andre stedene jeg har lest her inne!!

Dietta 10-02-12 15:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trondemann (Innlegg 1300076)
Har også sett at de har åpnet en lavkarbobutikk i Drammen, i tillegg til de andre stedene jeg har lest her inne!!

Jepp, var innom der og kjøpte sds pølsene for en tid tilbake :D

trondemann 10-02-12 15:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1300084)
Jepp, var innom der og kjøpte sds pølsene for en tid tilbake :D

Artig!!!! Har de alle varene der?;)

Dietta 10-02-12 19:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trondemann (Innlegg 1300095)
Artig!!!! Har de alle varene der?;)

Ops, der avslører jeg min uvitenhent :o
Bruker ikke sds, men var bare innom for å kjøpe pølser etter å ha lest her inne at de var gode. De hadde i hvert fall wienerpølser, grillpølser og kjøttkaker. Alt lå i frysedisk. Hadde det veldig travelt, så jeg så egentlig ikke noe særlig annet jeg *litt flau nå*

mayor 18-04-12 08:04

Har og hoppa på spis deg slank..er bare på 4. dagen men er foreløpig superfornøyd med maten :)

milja 29-05-12 08:59

Noen her som skal ned 10 kg er rundt 163 cm høy og veier rundt 74 kg?? Jeg har inntrykk av at de fleste skal ned 20-30 kg og da er det ikke så motiverende å lese hvordan det går når dere raser ned 6 kg første uka og sånn he he. Jeg er på spis deg slank dietten. Vil gjerne høre fra depresjon er lik meg:-)

Imse 29-05-12 13:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milja (Innlegg 1352334)
Noen her som skal ned 10 kg er rundt 163 cm høy og veier rundt 74 kg?? Jeg har inntrykk av at de fleste skal ned 20-30 kg og da er det ikke så motiverende å lese hvordan det går når dere raser ned 6 kg første uka og sånn he he. Jeg er på spis deg slank dietten. Vil gjerne høre fra depresjon er lik meg:-)

AT man skal ned mange kilo betyr IKKE at man raser ned 6kg på en uke, det er nemlig unntaket. Jeg har en BMI og samme om jeg hadde spist maten til SDS eller ketolysedietten, så går jeg ned maks 2kg første uka og da kun vann og senere under 1/2kg i uka.. At man er gravt overvektig betyr ikke kraftig og kjapt vekttap.

Ikke se på hva andre går ned, spis riktig, lær deg nytt kosthold og la kroppen få tid til å jobbe.

Jeg vet ikke om det er så mange som følger SDS akkurat nå, men det er en del som skal ned rundt 10kg som spiser ketogent( slik SDS er).

milja 29-05-12 19:29

Lurer på om noen av dere bruker/har brukt den som har tre brødmåltider og 1 middag. Hva bruker dere av pålegg?

Fedona 30-05-12 19:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milja (Innlegg 1352533)
Lurer på om noen av dere bruker/har brukt den som har tre brødmåltider og 1 middag. Hva bruker dere av pålegg?

Jeg valgte ikke den varianten og det er jeg glad for, for det blir mye ensformig mat og er ikke så begeistra for brødene deres. Men du spurte om pålegg: skinker, salami, ost, smøreost, majones, egg, Finsbråten leverpostei, agurk, tomat, SDS syltetøy. Jeg bruker også peanut butter og italiensk salat - men det er nok ikke så lurt i starten om du er der.

Lykke til!

Nerthus 30-05-12 19:21

Lerum har syltetøy av samme type som SDS - uten tilsatt sukker og 80% bær.... sjekk at det er rett type, de har også med mindre sukker, eller "sukkerfri" og den er det gjerne eplesaft mm som er brukt som søtning.

Mener Rimi ihvertfall har denne typen syltetøy :)

Jeg spiste heller ikke brødmenyen, og er også glad for det - kun et brødmåltid pr dag i mitt tilfelle :)

milja 31-05-12 20:53

Har gått på det 1 uke i dag. Mannen min har gått ned 3kg. To andre vi kjenner som begynte samtidig har han gått ned 3,5 kg og hun 2 kg. Og hun skulle bare ned 3 kg, er ganske slank i utgangspunktet.Jeg har gått ned 500 gram.. Og skal ned 10 kg..Livet er litt urettferdig akkurat nå..:-)

Nerthus 31-05-12 21:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milja (Innlegg 1353337)
Har gått på det 1 uke i dag. Mannen min har gått ned 3kg. To andre vi kjenner som begynte samtidig har han gått ned 3,5 kg og hun 2 kg. Og hun skulle bare ned 3 kg, er ganske slank i utgangspunktet.Jeg har gått ned 500 gram.. Og skal ned 10 kg..Livet er litt urettferdig akkurat nå..:-)

Du kan nok ikke sammenlikne deg med andre når det gjelder vektnedgang. Fokuser på å spise riktig, og ikke mer enn at du er behagelig mett. Sjekk med nybegynnertråden om du gjør noen nybegynnerfeil! Drikk GODT med vann, og spis mye og varierte grønnsaker til gode proteinkilder (kjøtt, fisk, fugl, sjømat). Velg passe med fett attåt, noen kan ikke spise ubegrenset med fett fordi kroppen da ikke må ta av kroppsreservene.

Ta med at lavkarbo er vektregulerende, det er ikke sikkert at kroppen din mener du skal ned 10 kilo.

Tilslutt - 500 gram ned ER 500 gram ned, nyt at du faktisk har vektnedgang, kos deg med maten og slutt å bekymre deg!

milja 31-05-12 21:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1353346)
Du kan nok ikke sammenlikne deg med andre når det gjelder vektnedgang. Fokuser på å spise riktig, og ikke mer enn at du er behagelig mett. Sjekk med nybegynnertråden om du gjør noen nybegynnerfeil! Drikk GODT med vann, og spis mye og varierte grønnsaker til gode proteinkilder (kjøtt, fisk, fugl, sjømat). Velg passe med fett attåt, noen kan ikke spise ubegrenset med fett fordi kroppen da ikke må ta av kroppsreservene.

Ta med at lavkarbo er vektregulerende, det er ikke sikkert at kroppen din mener du skal ned 10 kilo.

Tilslutt - 500 gram ned ER 500 gram ned, nyt at du faktisk har vektnedgang, kos deg med maten og slutt å bekymre deg!

Takk for gode råd. Jeg går på spisdegslank konseptet så jeg får ferdighet jeg skal spise.

Nerthus 31-05-12 22:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milja (Innlegg 1353352)
Takk for gode råd. Jeg går på spisdegslank konseptet så jeg får ferdighet jeg skal spise.

Selvfølgelig gjør du det :) Da får du bare smøre deg med tålmod så lenge - husk å drikk nok vann og ikke spis noenting utenom ferdigmaten!

milja 01-06-12 21:22

Jeg leste om noen som tok alli slankepillene sammen med spis deg slank mat. Noen her som har prøvd det? Bare seriøse svar og ingen skjennepreken når det kommer til å ta piller.. Takk

Nerthus 01-06-12 22:23

Alli

Ser ikke helt poenget med å spise lchf sammen med en pille som gjør at fettet går rett gjennom kroppen... da vil du ende opp med 1) spise lavlavkalori og gi kroppen for lite energi og næring og 2) en helskottas masse akutte turer på do :)

Les artikkelen og se om alli frister like mye etterpå ;)

milja 02-06-12 18:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1353674)
Alli

Ser ikke helt poenget med å spise lchf sammen med en pille som gjør at fettet går rett gjennom kroppen... da vil du ende opp med 1) spise lavlavkalori og gi kroppen for lite energi og næring og 2) en helskottas masse akutte turer på do :)

Les artikkelen og se om alli frister like mye etterpå ;)

Men nå er ikke spisdegslank dietten LCHF. Det er lite karbo OG lite kalorier...

Nerthus 02-06-12 19:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milja (Innlegg 1353856)
Men nå er ikke spisdegslank dietten LCHF. Det er lite karbo OG lite kalorier...

Hadde spisdegslank vært det, hvorfor i all verden ville du da ha behov for å spise alli - som sender fettet (som du sier ikke er noe særlig av i SDS) rett gjennom kroppen?

Nei, spisdegslank er satt sammen av måltider som består av ca 5% kh, 20-25% protein og resten fett. Altså LCHF.... Siden den BÅDE har lite kalorier OG lite kh, er det fettet du får energien fra, sammen med fettet på kroppen din. Om du spiser Alli samtidig, vil du fjerne fettet fra maten, og risikere at kroppen din går i sparemodus.... pluss at du risikerer og bli slapp, trett og uttafor, for ikke snakke om faren for å drite seg ut.... bokstavelig talt... hele POENGET med lavkarbo er jo at energien kommer fra fett!

(Jeg har regnet på måltidene hos spisdegslank fordi jeg var nysgjerrig selv, har selv spist spisdegslank i perioder med godt resultat (ca 1 kilo ned i uka)).

Lavkarbo og lavkalori uten ekstra fett er å sulte seg ned i vekt, du vil da sannsynligvis gå opp tvert du øker inntaket fordi kroppen vil kompensere. Sørg heller for å spise ALL spisdegslankmaten, og tren deg opp til å spise lavkarbo som du lager selv etterhvert. Lavkarbo med nok fett er et kosthold du ikke trenger å sulte deg ned i vekt på :)

Man kan ikke få i både pose og sekk, og etter min mening kan du like gjerne gå på verylowcalori pulverkur istedet for spisdegslank+ alli, da er du ihvertfall sikret den næringen kroppen trenger - selv om dette også vil være å sulte seg ned i vekt.

Raske løsninger finnes ikke, det er alltid en ulempe eller bivirkning. Jeg anbefaler at du jobber litt med det mentale, innser at dette kan ta tid, og deretter finner et kosthold du kan holde deg på over lengre tid for å oppnå vektmålet ditt, istedet for å hive deg på metoder som ikke bare har ekle bivirkninger men som sannsynligvis vil gjøre at du sprekker - overspiser og ender opp med å legge på deg - med påfølgende deprimerende situasjon....

milja 03-06-12 15:33

Jeg trodde at spisdegslank hadde lite fett i seg? Siden det er så lite kalorier. Men mulig jeg tar feil.For det Alli skal være til hjelp for er Hvis du går ned 2 kg skal Alli hjelpe deg med 1 kg ekstra.
Jeg trodde spisdegslank inneholder lite karber, lite kalorier og lite fett det er noe av derfor det funker.
Tar jeg feil?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.