![]() |
Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...
Du hører foreldrene dine sier; "men dette kan ikke hun spise."
|
Sitat:
|
Når gutten på 5 år ser på deg med store øyne og utbryter:
"Mamma, du spiser middag til frokost, du" |
Sitat:
Ja, den er god, men jeg tror den er aaaaaaltfor feit for ikke-lchf'ere. Men neste gang skal jeg følge oppskriften litt bedre ;) |
Hehehe, Gracella, det blei litt som da eg skulle ha 3 ss smør og ikkje blunka to gongar over å feillese det til 3 dl. (Og innmari godt vart det også!)
|
Sitat:
|
Når andre sikler etter lunsjen din og spør om du ikke kan lage felles lunsj en dag...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
- når du for 3. gang skal bake høykarbokake og er tom for sukker :eek:
|
Når du ikke har hatt sukker i hus på snart tre år.
|
Sitat:
|
... Og så er man nesten tom for mel!!
Og når man setter i gang med høykarbobaksten, så blir man helt forfær over hvor mye griseri det blir av melstøv :eek: (All melbakst burde foregå utendørs :rolleyes:) |
Når man ikke har hatt hvetemel i hus på snart tre år.
Hvorfor driver dere og baker høykarbo? :geip: |
Sitat:
Men sant skal sies: Kaker til bursdager i familien har i det siste blitt ostekaka til MariannS, for den er alle så glad i, pluss at jeg har 2 svigerinner som også spiser lavkarbo ;) |
Sitat:
|
når man blir lettere irritert når noen insisterer på å kalle margarin for smør :eek:
:P |
Sitat:
|
Sitat:
men ja, for ganske mange er smør smør, uansett om det er margarin eller smør det er snakk om xD og jeg er visst fanatisk som Foretrekker smør ;) aldri sagt nei til noe stekt i margarin da men hehe |
-Blir provosert når du ser vita hjertegod sine produkter:rolleyes:
|
Sitat:
|
Sitat:
"Smør staves S-M-Ø-R, ikke m a r g a r i n" |
Når du kommer sliten hjem med tomme energireserver og desperat sier til din bedre halvdel "gi meg noe mat", hvorpå han svarer på refleks "vil du ha ost?"
|
Når det er enklere å kjøpe ferdig kakemiks enn å finne ut hva man ev. Mangler for å bake høykarbo... (baker til korps, samt at bursdager gjerne blir en blanding).
|
Når du synes kjøleskapet er temmelig tomt, men du har fortsatt sju ulike oster, en liter kremfløte og en liter creme fraiche...
|
- du først må finne oppskriften på ei kake jeg laget ørten ganger før i tiden, og så i butikken for og handle mel og sukker for og kunne lage kaka broderen har bedt om til sin og samboerens bursdag (70 år tilsammen)
|
.... man blir stående som paralysert og stirre storøyd inn i kjøleskapet og lure på hva som foregår når man ikke finner fløte til kaffen :o "hæ, hva er det som mangler??"
hvilket bringer meg til: når man tar seg i å tenke "kanskje det går an å drikke kaffe uten fløte i?" etter å ha summet seg etter opplevelsen over :rolleyes: |
Man vet man er på lavkarbo når man tar ut en rå blomkål ut av kjøleskapet og sitter og knasker på den mens man leser "du vet du er på lavkarbo når du.." Og får en liten hahah opplevelse... hehe :p
|
Du vet du er på lavkarbo når du synest den pressede sitronen er litt for søt :rolleyes:
|
- eller når du har høykarbere på overnattingsbesøk, og har glemt å kjøpe brød til frokost :eek:
|
Sitat:
|
... når du synes at usukrede (tidligere frosne) bær på aldershjemmet du jobber smaker like søtt som sjokolade, mens resten vrir og snurper munnen sammen for det er for surt.
|
Når du ikke ofrer alt godteriet ved kassa i butikken en eneste tanke:)
|
Når du blir helt rådvill når en gjest ber om sukker til teen. :p
|
Sitat:
Du vet du er på lavkarbo når du har spist en liten bit av favoritt kaken din og finner ut at den er så søt at du ikke får den ned. |
Når man får nyhetsbrev fra Coop Obs! med overskriften "Superpriser på Maarud-snacks og 6 kg Regal hvetemel!" og det første du tenker er "hva i alle dager skal jeg med det?"
|
Når du ikke lenger trenger leppepomade etter morgenkaffen. :cool:
|
Sitat:
(Å få det blikket tilbake.. :confused:) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26. |