![]() |
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Sitat:
|
Veiedag i dag og 1 kg er borte. Nøyaktig
Deilig :jippi: |
Sitat:
Det høres ut som om det er litt lite synes jeg,du bør nok spise litt mer :) Men du skrev tidligere at du er 183 cm høy og veier 82 kg? Du er jo absolutt innenfor normalen sånn vektmessig, hva kunne du tenke deg å ligge på? Ketose er vel i utgangspunktet for de som skal ned en del kg, og sånn det høres ut for meg så trenger du ikke det, men bytte ut noe fett med muskler? Å lære seg og spise regelmessig, og kutte mesteparten av junkfooden kan være nok for deg :) Synes ikke 24 g karbs er for mye, men det spørs jo på hva du får i deg ellers av fett og proteiner da. Anbefaler deg å bruke diett.no en liten stund, til du får det inn i fingertuppene hva du bør spise i løpet av en dag. Og ikke minst for å se hva junkfood inneholder om du skulle forville deg borti det igjen ;) Salat er jo greit å frakte med seg, og man kan ta en munnfull når man har tid. Ellers kan kyllinglår eller karbonade fra varmdisk være et alternativ? |
Gratulerer med flott nedgang SFA! :heia:
I går var jeg på Rema og skulle kjøpe Lanlords sin gode blomkål- og brokkoligrateng! Og så var den ikke der :eek: Derimot var det en ny der, som også innholdt gulrot og minimais, blæææ det vil jeg jo ikke ha da *nedtur* Håper virkelig det var akkurat denne Remabutikken som ikke hadde den. For er skikkelig glad i den forrige gratengen. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hamstret Findus sin sist det var 40% tilbud på Ica... :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
hei alle sammen, har funnet ut at ketolyse virkelig er midt i blinken for meg, jeg sliter med pcos, altså veldig uregelmessig menstruasjon og ikke hatt den siden jul men fikk den i går, måtte på vekta i dag etter å ha gått ned 600 gram fra mandag til i går men ingen oppgang så d er godt. veier nå 72,3, veide 20 mai 76,7, må nok veie meg i morgen og for å se om menstruasjon gjlør noe med vekta.
ønsker alle en herlig dag |
Sitat:
Nå er jeg ikke sikker på hvilke stix du bruker, men på Diabur 5000 (eller hva de nå enn hette de jeg kjøpte på apoteket) var ikke beige utslag, det måtte en rosa fargenyanse til ... :) |
Sitat:
Er ganske vanlig at mensen spiller inn på vekta, men det forsvinner i såfall når Tante Rød er ferdig :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Selv merker jeg mange goder på kroppen etter omlegging av kosten. Magen er mye triveligere, mindre oppblåst og magevondt. Deilig å spise når jeg er sulten, ikke fordi blodsukkeret er lavt. Bare det å slippe blodsukker som går opp og ned er grunn nok for at jeg kommer til å fortsette med lavkarbo også etter at vekta er der den skal. Hvitt mel, sukker osv er drepen altså! |
'Oppdaget' Cavalier melkesjokolade i går :sikle: og jeg klarte rett og slett ikke stoppe før det var tomt.... Og det sendte vekta tilbake til start i dag, urk
|
Sitat:
Stakkar, han tøflet rundt her mellom toalett-turene og mumlet : aldri mer, aldri mer.... " hehe.... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg får desverre (:p ) ingen effekt av sukkerfri godis! Kan spise så mye Cavailer, DeBron-lakris o.l uten å måtte på do. Eeeegentlig en ulempe. Det trigger jo absolutt søtsug, og er partystopper.
|
et spørsmål, dere som går på ketolyse, er dte slik at dere av og til ikke orker alt av maten dere lager?
|
Sitat:
Spis ost, nøtter, ha rømme på der det passer, ta en shot Udo's om du ønsker. Tran. Majones på maten. Aioli. Avocado. Baconsvor. Ribbe. .... |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har iaf fått hjelp av å legge inn maten der :) En fin pekepinn er at du trenger ca 1-1,5g protein pr kg kroppsvekt og at man skal spise 20 % protein, 75 % fett og 5 % karbs hver dag. MEN, dette har jeg kløna med selv. Disse prosentene er nemlig ut fra kaloriinnholdet, ikke gram :) Og siden 1g fett har 9 kcal og 1g protein/karbs har kun 4 kcal blir det ikke såå mye mer fett enn proteiner du trenger i løpet av dagen. Har også lært her inne at man skal beregne dette ut i fra idealvekten. Et lite eksempel: Idealvekt 60 kg. Da blir det 60g protein * 4 som tilsvarer 240 kcal Klarte det igjen, er det mulig? Regna ut fra gram ikke kcal, men endrer det så det blir rett nå. 900 kcal fett, utgjør 100g fett 60 kcal karbs, utgjør 15 g karbs Dette er for en person som vil veie 60 kg når man er ferdig slanket. Sum kcal blir 1200. Dette kan for noen være litt lite, men det er ikke noe problem å øke proteinmengden til f-eks 1,5g pr kg kroppsvekt, osv...mye mer om man trener mye. Nå er det ikke slik at vi på ketolyse skal regne så mye på kcal da, men om man står fast eller føler at man ikke spiser nok fett kan det være lurt å prøve og beregne litt. Det hjalp for meg iaf :) |
Sitat:
|
Sitat:
Følger du planen jeg sendte skal du være i god skikte for resultater -mener nå jeg. Det hvis du er flink å pakke på fettkilder der det passer. Det blir aldri for mye fett! |
je kjøpte en salat på meny i går, kjøpte ikke mye, men klarte ikke alt av den engang
|
Jeg spiser ofte bare to måltider pr. dag (er jo mett så lenge!), men da 'sper' jeg på med te med fløte, og litt ost/nøtter innimellom. Så har jeg laget hjemmelaget konfekt, uten '-holer' men med smør & fett, godt til kaffen :)
|
Sitat:
|
så dere spiser ikke faste måltid altså?, kommer jeg til å ødelegge alt om jeg skeier ut litt på bursdagen min 22 juni, er ikke snakk om mye utskeielse altså
|
Sitat:
En sprekk er en sprekk, du får veie for og i mot. :) |
jeg har liksom bare bursdag en gang i året, og han vennen min skal ordne thaimat og en dessert til meg
|
Sitat:
Du står jo fritt til å velge selv hva du skal spise - hver eneste dag :) |
det er bare snakk om den ene dagen
|
Sitat:
Du får prøve deg fram. Fleste av oss får reaksjoner når vi faller ut av ketose, og det tar tid å komme inn i ketose igjen. Du får kjenne etter om du tror det er verdt å spise "fritt villt" for den ene dagen i året og at du tar det som kommer med det. :) |
Sitat:
Dette er for meg snakk om en livsstilsendring, men om man føler man forsaker for mye kan det være lett å gå lei. Samtidig som det er enklere enn man tror å finne karbovennlige måltider, også på restaurant. Selv er jeg veldig glad i sushi, og på mandag spiste jeg sashimi med noen få riskorn til hver bit, i alt under 10g ris til et helt måltid. Har aldri turt på prøve sashimi tidligere, men nå syntes jeg at det smakte bedre enn sushi! :p |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02. |