Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Flere som skal begynne 1. mai? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43363)

trultemamma 25-05-11 20:24

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Da er første eksamen unnagjort!!! :tøff:

Venter bare på neste ;)

Jeg har heller ikke hatt noen "sprekk", og er fornøyd med det! SPiste en atkinsbar og det var det. Merker mindre sug nå enn før, og da husker jeg på å drikke masse vann og få inn nok fett så er jeg helelr ikke fysen lenger...
Til lunsj hadde jeg laget salat med scampi og kalkunskinke sånn i boks. Det som var teit var at jeg glemte "dressingen" hjemme, så det ble kun fetaost som "mettet". Tok igjen for det med ei stor skje emd olje når jeg kom hjem. :P litt urk men det gikk.

Middag i dag var grillet laksefilet og salat til.

Nå har jeg og mannen bare kranglet. :(
Det går nok ikke lenger dette, har slitet lenge vi nå...

kattungen 25-05-11 20:34

Trultemamma: :klem:

Euphita 25-05-11 21:14

Grattis med overstått eksamen Trultemamma, også en god :klem: til deg. Det er tøft å slite i forholdet :(

lucifine 25-05-11 21:46

Grattis med veloverstått eksamen, TM! Hadde håpet at det gikk bedre med dere to nå, er lenge siden jeg har hørt noe fra deg om dere.. Håper at det er bare en overgang og at dere kommer på rett kjør igjen. Jeg er her om du vil snakke, det vet du vel? nummeret mitt er den samme som før, er her jeg. :klem:

Holtapp 25-05-11 22:25

Domme, domme meg :P vært på kino i kveld, og måtte bare ha ein sjokkolade... Tok ein kvikk lunsj. Å mannen hadde litt bacon chips( ikke den rette), og så hadde han salte sild. Joda, e jo ein grunn te at eg valgte kallenavnet Holtapp, måtte jo smaka litt på det og.
Kvikk lunsjen va ikkje go, chipsen va ok og dei salte sildå va god. Men det va vel ikkje verdt å gå ut av ketose.... :o
Hadde nok ikke skjedd hvis jeg ikke hadde gått opp 0,4. Kor får eg kjøpt litt viljestyrke folkens.... ;)
Ha ein fortsatt god kveld. Måtte bare bekjenne syndene mine.

Euphita 25-05-11 23:39

Kåm ån Holtapp! Dette greier du :heia:
Alle har vi nok en sprekk innimellom, det som gjelder, er å komme ut av sprekken!
Og nå gikk hjernen min rett i koffert av den forrige setninga :lol:
sorry!
Men, dette greier du :) Helt sikkert. Ny start i morgen, vips så er du i ketose igjen.

og så himla kjekt det var å høre at kvikk lunsjen ikke smakte noe særlig ;)

marinor 26-05-11 07:17

Holtapp: fort gjort med en liten sprekk, tenker du kommer fort inn gjen:). Selv har jeg alltid vært glad i gotteri, så et tips som har hjulpet meg bra, er at i situasjoner hvor jeg vanligvis har brukt å spise gotteri, som bursdager, kino, lørdager ets.. da har jeg kjøpt meg atkins decadens bar ( som fungerer som sjokolade) samt gjerne tatt med meg annet gotteri som jeg kan spise. Då får jeg kost meg og føler ingen behov får å bryte. og ikke har jeg gått ut av ketosen heller.:D

lucifine 26-05-11 08:28

Holtapp- her er vi to som gikk i fella! S makte smågodt i går jeg.. Ikke mye men likevel....

Annne 26-05-11 09:31

God morgen alle sammen! Jeg er strålende fornøyd, for både i dag og i går har det vært helt greit å stå opp sånn i 07:15-30-tida! De siste ukene har det vært et sant helvete bare å åpne øynene om morgenen, men nå ser det ut til å snu! Skal ikke nekte for at jeg fortsatt var ganske susete der jeg tasset rundt i morges, men jeg kom meg opp uten problemer :heia: Er det flere som holder på å få energien tilbake?

Spiste forsåvidt masse atkins- og cavaliersjokolade i går.. Men men. Ser ikke på det som noen krise, men må passe på så det ikke blir en vane. I går ble det også servert pizza på en tilstelning jeg var på, og siden jeg var så sulten, tok jeg noen biter og spiste bare fyllet.. Følte meg passe teit der jeg sto!!

Holtapp 26-05-11 16:11

Takk for støtten dere! :D
Jeg har fulgt planen som vanlig idag, så jeg håper det ikke tar så lang tid før jeg er i ketose igjen.
Tenkte på det da jeg var på kinoen at jeg burde ha kjøpt meg en atkinsbar eller noe, men da var det litt sent :). Lærer så lenge man lever.
Kjenner at motivasjonen er litt sånn i en dump, og det er fordi jeg skal på fest i morgen og at jeg reiser til Liverpol mandag til torsdag i neste uke. Men etter det regner jeg med å være helt i rute igjen.
Dere er goe! Takk for støtte og tips :)

Holtapp 26-05-11 16:16

Energien den kommer og går gjennom hele dagen. Men om morgenene er jeg helt ute å kjører om dagen.... Kommer meg opp,men det er skikkelig i siste liten. Ellers er jeg helt dautrøtt når jeg kommer hjem fra jobb, så setter jeg meg ned 15-30min så er jeg good to go igjen. :)
Det som er blitt bedre er at hodeverken avtar mer og mer.

Holtapp 26-05-11 18:23

E i ketose igjen :)
Trodde det kom te å ta ett par dagar eg :D

trultemamma 26-05-11 19:10

Suupert Holtappen!!

Vi er da menneskelige og da må vi tåle å sprekke litt, men guri så godt å høre at det er flere som blir fristet i perioder...

Tusen takk for alle klemmer, sender tilbake i hopetall.

Skal skrive mer om meg og mannen en annen gang, må fordøye litt her. Og lese meg opp til de neste eksamene.. :(

Golddust 26-05-11 20:22

Da var første uken unnagjort :)
Det har gått strååålende!

Skuffelsen var stor da jeg Lørdag snikveide meg, og hadde gått opp 700 gram, da gråt jeg faktisk. Men holdt ut, og veide meg igjen igår, og da stoppet vekta på 2 kg mindre.

Dvs
18 mai : 77,7
21 mai : 78,4:(
25 mai : 76,4 :):):)

Så noe gjør jeg jo rett, tror jeg :)
Har vert i ketose siden Fredag, så håper og tror det går rette veien :)

Euphita 26-05-11 22:16

Hurra Holtappen!!

Trultemamma: hva studerer du?

Så bra Golddust :heia:

Jeg bør slutte å snikveie meg, gjør det hver eneste morgen og det er ikke sunt for hjernen min :nei: men det var det å få den til å skjønne det da....
Energien er sånn, tja, her. Litt bedre enn forrige uke, men jeg tror dog det er andre ting enn ketosen som spiller inn hos meg.

Tufso86 26-05-11 22:43

Enda en snikveier melder seg! Men tenkte idag at jeg skulle prøve å vente til søndag som er veiedag. Da har jeg holdt på en uke.
Da skal jeg også måle meg, det glemte jeg forrige søndag.

Euphita 26-05-11 22:52

uff ejg er litt småsulten, men har spist karbene mine for idag. Hva gjør dere når det er slik da?

Euphita 26-05-11 22:53

ejg=jeg, den der bommer jeg på hver eneste dag altså....

Holtapp 26-05-11 23:55

Jeg er nok ikke god nok på å ha helt kontroll på karbene, men hvis du er litt sulten så kan du jo spise kjøtt/ egg som er lite i :)
Eller var du søtsjuk?

Paris 27-05-11 01:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Annne (Innlegg 1117575)
God morgen alle sammen! Jeg er strålende fornøyd, for både i dag og i går har det vært helt greit å stå opp sånn i 07:15-30-tida! De siste ukene har det vært et sant helvete bare å åpne øynene om morgenen, men nå ser det ut til å snu! Skal ikke nekte for at jeg fortsatt var ganske susete der jeg tasset rundt i morges, men jeg kom meg opp uten problemer :heia: Er det flere som holder på å få energien tilbake?

Spiste forsåvidt masse atkins- og cavaliersjokolade i går.. Men men. Ser ikke på det som noen krise, men må passe på så det ikke blir en vane. I går ble det også servert pizza på en tilstelning jeg var på, og siden jeg var så sulten, tok jeg noen biter og spiste bare fyllet.. Følte meg passe teit der jeg sto!!

Så flink du er!! Syns det er super vanskelig å ikke komme opp om morgen... jeg tror nok at mere grønnsaker er en nøkkel?

Lykke til med soving/vokning - mitt problem er at jeg ikke orker å være våken en hel dag -da sover jeg etter middag - og er våken til altfor seint... så det går vel litt over styr med søvna akkurat nå:p

Euphita 27-05-11 09:10

Var faktisk sulten ja Holtapp, men jeg gikk å la meg.....ingenting som fristet så sent på kvelden heller :)

Her startet dagen kl.03.50 i natt :dåne: hoste med oppkast på småtten på 1,5 år så jeg er en tanke redusert idag. Sånne dager er dårlige matdager for meg, men jeg prøver å tenke at jeg må spise. 4 ostekjekser av kavli skinkeost til frokost. Ikke mye, men mer enn ingenting.

Paris 27-05-11 09:56

Veiedag - og ingen vekt som rikket seg i dag heller -MEN jeg ser at TR:mad: er på vei - så kanskje det forklarer litt av vekten - og pluss at jeg har følt meg svært fysen for et par dager siden...

kattungen 27-05-11 10:09

Hoohah, to dager med ca 40 gram karbohydrat og en hel dag med utskeiing til lunsj og middag av typen TGIF og Bølgen og Moi ( :D ) har jeg gått opp til 84,9 kg :p Tipper det har litt med TR og vannmangel å gjøre også, men allikevel :p Dessuten liker ikke magen min karbo, merker jeg :p

trultemamma 27-05-11 10:16

Veiedag og har nå ENDELIG gått ned litt. -1,8 kg på halvannen uke!! :heia:

Jeg studerer grunnskolelærer 1.-7.klasse! :)

Baringao 27-05-11 10:40

Heisann ! Fikk tips fra veietråden fra mai om at det også var en skravletråd, så da kommer eg inn her :)

Kan jo fortelle litt om meg sjølv: begynte forrige mandag (16 mai) på ketolyse, og har til idag 27 mai gått ned 3,1 kg :D Veldig fornøyd med det (i hvert fall siden eg har bytta veiedag fra mandag til fredag, og mandag denne uka var eg 1 kg tyngre) :D

Ellers er eg student i Bergen der eg studerer markedsføring på BI, har to deltidsjobber og har nå i vel 2 år vært ca 15-20 kg overvektig. Siden eg skal stå brud no i juni har eg veldig lyst å gå ned ein del kg (ja, begynte kanskje litt seint, men hadde virkelig håp å klare det på andre måter). Om eg kommer meg ned mellom 75-70 kg, er eg fornøyd i hvert fall :)

I sommer kan det være vanskelig å følge dette opplegget, siden det blir to veker med bryllupsreise, også skal me være "heime" i Sogn, men har jo lyst å prøve så ikkje kiloene går opp igjen :) Ellers skal kiloene vekk til høsten!

Planen min var først å gå ned til 65 kg, men trur eg blir enda meir fornøyd om eg klare å gå ned litt nærmere 60 (som 63). Er 1.69 høg!

Eg veier meg kvar morning og skriver opp vekta på ein lapp eg har liggende, fordi det gir meg motivasjon til å fortsette. Om eg har gått opp nokre gram, gir eg jernet dei neste dagane. Samboeren har sagt at 1 gang på vekta per dag er OK, alt annet over det = IKKE ok! Da får eg fulgt med på utviklingen gradvis :)

Nå ble det veldig masse tekst, håper det går bra :) God helg alle sammen !

http://tickers.TickerFactory.com/ezt...LjH/weight.png

lucifine 27-05-11 13:11

yey TM!!! :heia:
Velkommen Baringao

i dag har jeg faktisk syklet i to timer =) fornøyd med meg selv nå ja selv om bena ble helt gele og fua er noe trekantet :humre: Et raskt søk på gulesider sier at det er 10,6km men jeg vet det er lengre fordi jeg syklet ikke på hovedveien..

Nå har jeg kost meg med nakkekotelett med stekt sopp, paprika, løk og squash med fløtesaus. Namme!!

Paris 27-05-11 13:20

Velkommen Baringao:) her er det bare å skravle i vei! :)

Euphita 27-05-11 13:24

:klem: til Paris

Så må jeg humre litt av Kattungen ;) bare å kjøre på med lavkarbo da :)

Hurra TM :heia: så bra da!
Spennende, du må ha lykke til med eksamener :) Håper på å bli student selv til høsten, yrkesfaglærer ;)

Velkommen hit Baringao! Aldri for sent å gå over til lavkarbo :) håper du når delmålet til bryllupet da :)

Her skulle vi ut å reise idag, men minsten har litt feber, kasta opp og er forkjøla så da ble det hjemmehelg likevel.

Euphita 27-05-11 13:25

Wow Lucifine! Det er bra ja :heia:

Paris, du har fremdeles gått ned mere enn meg ;) kos deg med den tanken du :)

Paris 27-05-11 13:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Euphita (Innlegg 1119239)
Wow Lucifine! Det er bra ja :heia:

Paris, du har fremdeles gått ned mere enn meg ;) kos deg med den tanken du :)

Jeg fjuska og bjynte i påska ;) Men takk likevel :klem:

Euphita 27-05-11 13:40

Ååå men det trengte du ikke huske på da ;)

Paris 27-05-11 13:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Euphita (Innlegg 1119273)
Ååå men det trengte du ikke huske på da ;)

nei -sant ;)

kineserbolle 27-05-11 19:04

Jeg må nok dessverre gi op drømmen for denne gang også - pga diverse helsemessige årsaker kan jeg nok ikke trå til så kraftig på lavkarbo likevel. Kanskje en lett redusering av karber, men ikke være i ketose ennå.

Lykke til alle sammen, jeg kommer kanskje etter!

lucifine 27-05-11 19:06

Å nei så kjedelig. Håper at det ordner seg og at du kommer etter snart! :klem:

Euphita 27-05-11 20:32

Nei så dumt da Kineserbolle :klem: er det noe som kan gå seg til etterhvert da?

Spist digg biff a la lavkarbo, som min kjære (som ikke spiser lavkarbo) har mekka. Egen saus til meg og greier :)
Har en atkinsbar jeg skal kose meg med etterpå, også drikker jeg en Ringnes Lite nå. Fredagskveld!!

Annne 28-05-11 09:47

Jeg var på spinnmaraton i går: tre timer i strekk med spinning. 2000kcal, 4liter vann og en halv proteinbar senere var jeg veldig fornøyd med innsatsen.. Tror denne tungheten virkelig holder på å slippe taket, for det gikk faktisk veldig bra :) Spiste en kebab(uten pitabrødet) og ca. 50g cashewnøtter etterpå. Jeg synes å huske at man tåler litt klere karber når man trener mye, så jeg satser på at proteinbaren og nøttene ikke gjorde noen forskjell..

Tok en snikveiing i morges, og da viste vekta +0,5kg :( Kanskje musklene holder på vann etter hardkjøret i går?? Jeg har innført alkoholforbud de siste 10 dagene, for å se om det gjør noen forskjell. Kjedelig hvis jeg ikke har gått ned noe til mandag..

Nå har jeg litt oppsie i ovnen som skal bli deilig frokost :) Glemte bakepulveret, så vi får se hvordan resultatet blir...

Baringao 28-05-11 17:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Annne (Innlegg 1120377)
Jeg var på spinnmaraton i går: tre timer i strekk med spinning. 2000kcal, 4liter vann og en halv proteinbar senere var jeg veldig fornøyd med innsatsen.. Tror denne tungheten virkelig holder på å slippe taket, for det gikk faktisk veldig bra :) Spiste en kebab(uten pitabrødet) og ca. 50g cashewnøtter etterpå. Jeg synes å huske at man tåler litt klere karber når man trener mye, så jeg satser på at proteinbaren og nøttene ikke gjorde noen forskjell..

Tok en snikveiing i morges, og da viste vekta +0,5kg :( Kanskje musklene holder på vann etter hardkjøret i går?? Jeg har innført alkoholforbud de siste 10 dagene, for å se om det gjør noen forskjell. Kjedelig hvis jeg ikke har gått ned noe til mandag..

Nå har jeg litt oppsie i ovnen som skal bli deilig frokost :) Glemte bakepulveret, så vi får se hvordan resultatet blir...

Det er nok vatnet i kroppen din som gjer det. Var sjølv på joggetur for nokre daga sia der eg forbrente nesten 600 kcal. Hadde med meg ei 0,7 liter vannflaske og drakk nesten opp heile. På kvelden hadde eg nesten gått opp til startvekt (80.0 kg), men sprang på do konstant (var på kino, trudde eg skulle dø midt under kinoen, ble så tisse-trengt, selv om eg hadde gått på do to ganger før eg gikk inn...

Dagen etterpå var eg 78.1 kg.. Så ganske masse der var vann! Men eg trur det er riktig at ein ikkje skal overtrene som f.eks. med spinningsmaraton, kan blir for mykje for kroppen å håndtere, i stedet for å ta nokre rolige økter så kroppen tar seg inn igjen med en gang =)

Annne 28-05-11 18:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Baringao (Innlegg 1120975)
Det er nok vatnet i kroppen din som gjer det. Var sjølv på joggetur for nokre daga sia der eg forbrente nesten 600 kcal. Hadde med meg ei 0,7 liter vannflaske og drakk nesten opp heile. På kvelden hadde eg nesten gått opp til startvekt (80.0 kg), men sprang på do konstant (var på kino, trudde eg skulle dø midt under kinoen, ble så tisse-trengt, selv om eg hadde gått på do to ganger før eg gikk inn...

Dagen etterpå var eg 78.1 kg.. Så ganske masse der var vann! Men eg trur det er riktig at ein ikkje skal overtrene som f.eks. med spinningsmaraton, kan blir for mykje for kroppen å håndtere, i stedet for å ta nokre rolige økter så kroppen tar seg inn igjen med en gang =)

Var på kino etter treninga i går jeg også, og måtte løpe på do både under filmen og rett etterpå :P men etter 4 liter vann var det ikke akkurat overraskende!

Tror ikke spinnmaraton er noe å satse på som regelmessig trening, men det er gøy å pushe seg selv en gang i blant. Godt for både selvtillit og samvittighet :)

jenta26 29-05-11 11:47

hei på dere, ja jeg har gått ned fra 76,7- 74 kg fra fredagen for en uke siden. skal begynne med veiedager mandager nå, håper jeg klarer 4-5 kg til 20 juni, er det uralistisk tror dere?

Namba 29-05-11 18:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jenta26 (Innlegg 1121962)
hei på dere, ja jeg har gått ned fra 76,7- 74 kg fra fredagen for en uke siden. skal begynne med veiedager mandager nå, håper jeg klarer 4-5 kg til 20 juni, er det uralistisk tror dere?

Hvor mye skal du ned og hvor mye har du gått ned i uka i gjennomsnitt så langt?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.