Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Oktoberstarter-tråd? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37078)

KimPossible 14-01-11 11:41

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Grattis, Helene! Kjempebra! :):)

Selv har jeg lagt på meg 700 gram siden forrige uke, men noe annet var ikke å forvente.
Ordner seg til neste gang :D

MonaLita 16-01-11 18:27

15 kilo ned. 15,5 faktisk! Halleluuuja! *danse*

Helene M 16-01-11 18:46

Hurra MonaLita! :D

Selv gikk jeg på en liten smell i dag. Det ble hamburger.. Med brødet:(

Vi har vært syk hele gjengen og jeg var rett og slett utslitt. Da mamma kom med hamburgere til oss klarte jeg ikke si nei.

Men det var bare brødet som var fy-fy da. Jeg spiste ikke noe pommesfrites. Håper det ikke kødder opp alt.

MonaLita 16-01-11 18:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Helene M (Innlegg 1003513)
Hurra MonaLita! :D

Selv gikk jeg på en liten smell i dag. Det ble hamburger.. Med brødet:(

Vi har vært syk hele gjengen og jeg var rett og slett utslitt. Da mamma kom med hamburgere til oss klarte jeg ikke si nei.

Men det var bare brødet som var fy-fy da. Jeg spiste ikke noe pommesfrites. Håper det ikke kødder opp alt.

Du jeg har de siste dagene spist veldig ulovlig... Men ser ut til at det går bra:) jeg heller mer mot at det er kræsjene i sjokoladen og chipsen som ødelegger enn en hamburger.
Forresten: den var sikkert kjempegod;)

Helene M 16-01-11 18:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MonaLita (Innlegg 1003515)
Du jeg har de siste dagene spist veldig ulovlig... Men ser ut til at det går bra:) jeg heller mer mot at det er kræsjene i sjokoladen og chipsen som ødelegger enn en hamburger.
Forresten: den var sikkert kjempegod;)

DET var den så absolutt! :D Jeg brukte lang tid på den og kosa meg skikkelig.

Samvittigheten etterpå får jeg bare sitte med nå. Gjort er gjort og spist er spist. Får gå meg en lang tur i morgen:cool:

jente-23 17-01-11 22:06

å værsnåsnill, noen få hundregram til så kan jeg endelig få se drømmetallet mitt *69* haha.... litt komisk, men sant!!:) i vektsammenheng.. hahaha nå ler jeg litt her:) ser 70....kom igjen nå en av dagene kroppen min!!.... 69 pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiz....

Helene M 17-01-11 22:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jente-23 (Innlegg 1004589)
å værsnåsnill, noen få hundregram til så kan jeg endelig få se drømmetallet mitt *69* haha.... litt komisk, men sant!!:) i vektsammenheng.. hahaha nå ler jeg litt her:) ser 70....kom igjen nå en av dagene kroppen min!!.... 69 pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiz....

ÅÅH! Jeg heier på deg! Jeg gleder meg til å se det tallet jeg også:D Bare noen få kilo igjen nå!

Lets do this! :)

jente-23 18-01-11 13:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Helene M (Innlegg 1004606)
ÅÅH! Jeg heier på deg! Jeg gleder meg til å se det tallet jeg også:D Bare noen få kilo igjen nå!

Lets do this! :)

YES LETS DO THIS!!!! =) =) =) *tusle opp å lage seg en god lavkarbo lunch* Steke pølse og egg med rømme-dypping mmmmums... Trenger mer fett gitt.

MonaLita 22-01-11 23:55

16! Har gått ned 16 kilo på 16 uker. Helt OK for meg;)
Nå er neste delmål 20 til påske....

Hva er deres delmål nå?

senorita 23-01-11 00:14

jeg er 100 gram fra 20 kg.. venter spent på de siste 100 gramma!!! :p

begynte 4.10

mitt mål er 8 kg ned til påske.. håpe jeg klarer det :D

MonaLita 23-01-11 00:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1008922)
jeg er 100 gram fra 20 kg.. venter spent på de siste 100 gramma!!! :p

begynte 4.10

mitt mål er 8 kg ned til påske.. håpe jeg klarer det :D

Heia heia!! Tipper du har de 100 grammene i mål til i morgen tidlig! Og da er det bare å gratulere!!!
Jeg hadde delmål 10 kg til jul, det klarte jeg til 3 des.. gikk ned 12,6 til jul. Så da håper jeg at om ikke så lenge (1 mnd ca, om jeg fortsetter i samme tempo!) er gått ned 20 :D

senorita 23-01-11 00:21

ja jeg har veiedag mandager, så det mååå bli minst 100 gram til da.. jeg må klare 20 kg her nå, hehe

jente-23 23-01-11 10:20

hvis ikke det skjer... så skjer det innen 14 dager ca å regne folkens:) så dagen kommer! ikke fortvil :-) går bare fremover for oss... hoh, mang en gang jeg har måttet tenke den tanken selv! vil så gjerne se tallet 69.. men neida, hehe.. men kommer snart.. gleder meg!

Veide først 78-79kg. Regner 8 kg, er nå på 70 som var første del mål.. Vekta rikker seg jammen ikke! 65 er neste delmål. 60 er målet. Men føler jeg meg perfekt på 65 så blir jeg der :) Liker nemlig å ha litt former. Hmm innen neste uke da håper jeg at jeg ser de få gramma ned altså så jeg kan se drømmetallet mitt 69 som jeg ikke kan huske å ha sett før!
Lykke til alle:) Flinke vi!

KimPossible 23-01-11 22:30

Jeg gikk ned 1,2 kg fra forrige uke, til fredagen som var nå. Kjempefornøyd!! :D Sammen med de 5 kiloene jeg klatre å gå ned før jeg startet på ketolyse, har jeg nå gått ned 12,4 kg! (begynte med ketolyse 15.10.10)
Målet mitt til 1 mai, er å ned til 70 kg. Det vil si 7,6 kg ned på litt over 3 måneder.
Det klarer jeg. :D:D

Stå på, folkens vi er SÅ flinke!

Jolly 24-01-11 00:11

Heisann dere. Jeg begynte her inne i oktober ja...men greide ikke å motivere meg for å fortsette, så det ble pause til over nytt år. Begynner i morgen på min 4.uke på ketolyse/lavkarbo. Tar lavkarbo med, for jeg har ikke sticks og jeg gidder ikke å slavisk telle karber.
Har brent kruttet fullstendig i helga, men vil likevel ikke si at jeg må begynne på nytt i morgen. 3 uker er unnagjort, har ikke gått ned så mye, men har beveget meg nedover riktig vei iallefall. Så, får jeg håpe det blir lenge til neste helg der jeg må bryte ut av kuren min. Det er enkelt med dette så lenge du er hjemme å får styre det meste sjøl og planlegge, men med det samme du er avhengig av andre, så er det nesten umulig å gjennomføre. "normale" folk har jo ikke slik mat som jeg skal ha i kjøleskapet til vanlig. Niks GR mat, det finner du overalt, men ikke lavkarbo mat. Så, når jeg da likevel fikk en stor smell i går, så tok jeg noen sjokoladebiter og en kakebit også. Vet jeg kunne sagt nei, men....det jeg er kry av er at jeg kunne spist mye mer....og jeg kunne fortsatt i dag også, men har vært flink igjen i dag da, så flink som jeg kan være, for å si det slik. I morgen er det tilbake til faste måltider og fast lavkarbo mat, skal prøve å få i meg litt mer fett den uka her, så kanskje jeg kommer meg skikkelig inn i ketose.
Av erfaring fra høsten 09, så gikk jeg faktisk mest ned den uka jeg spiste over 3500 kcal.....fikk nesten sjokk da jeg la inn på vektklubben (var medlem der fra tidligere av) hva jeg hadde spist. Det var utrolig mye fett. Men, det var det som skulle til, da kom jeg skikkelig i siget, og kg smeltet av. Og det som var herligst, det rant av på de plassene du ellers ikke greier å kvitte deg med det. Midje, underarmer, dobbelthake og lår. Jeg trengte ikke å gå ned mange kg før jeg kunne ned en buksestørrelse, herlig.
Nå føler jeg at jeg vet akkurat hva som skal til, men greier ikke å komme dit. Fløtesaus, egg, kylling, grønnsalat og bacon byr meg rett og slett imot. Jeg gir hals:( og blir kvalm. Så, jeg har måttet finne meg alternativ meny, og det byr på litt problemer. Jeg kommer meg ikke ned i ketose. Men, så lenge nåla går nedover skal jeg vel være fornøyd?

Refrag 24-01-11 01:56

Så lenge vekten går nedover er alt ok, det er det viktigste.

Tilbake fra syden og 2 kg feitere.
Jaja, det kunne ha gått verre.
Første uken var jeg flink. men siste uken skeiet jeg ut.
Da ble det øl, pizza, spagetti etc.

Men nå er jeg i ketose igjen og fortsetter med friskt mot.

Neste mål blir 99,9 kg :)

jente-23 24-01-11 08:02

69!! Jaaaaaaaaaaaa:))))))))))))))))))) ELSKER DERE!!! haha:)))) dere gir meg pågangsmot!! God ****ings helg!!! =))))))

jente-23 24-01-11 08:08

haha, god uke skulle det stå.... hahaha

senorita 24-01-11 09:03

vekt 4.10.10 105.2 kg
vekt 11.10.10 102.6 kg (-2,6kg)
vekt 24.10.10 99.9 kg (-2,7kg)
vekt 28.10.10 98.2 kg (-1,7kg)
vekt 9.11.10 97.1 kg (-1,1kg)
vekt 15.11.10 95,6 kg (-1,5 kg)
vekt 19.11.10 94,9 kg (-0,7 kg)
vekt 29.11.10 93,3 kg (-1,6 kg)
vekt 06.12.10 91,9 kg (-1,4 kg)
vekt 17.12.10 89.0 kg (-2,9 kg)
vekt 20.12.10 88.1 kg (-0,9 kg)
vekt 27.12.10 87.9 kg (-0,2 kg)
vekt 03.01.11 85,9 kg (-2.0 kg
vekt 24.01.11 84,6 kg (-1,3 kg)

så da har jeg endelig nådd 20 kg!! :D 20,6 kg på 16 uker :D :D

Jolly 25-01-11 00:19

Du er jo superflink Seniorita :D
20 kg på 16 uker, hallo?? Og det har du greid på "vanlig" lavkarbo, ikke ketose? Det må jeg si var saker ja, ikke lenge før du tar meg igjen med det tempoet der.
Selv så har jeg bomma litt i dag å jeg da...Lagde grateng til middag i dag, men ungen ba så fint om litt makaroni oppi, så jeg gikk med på det da :( fant ikke den med fullkorn, så det ble vanlig. Prøvde å plukke ut litt selv da, men det så litt teit ut. Likevel, resten var knall lavkarbo, og kanskje helt nede i ketose faktisk.
Så....lagde ungene brownies da, og det er ikke lite godt. Gikk bra det å, helt til jeg nå skulle pakke resten inn i en pose. Hvem greide ikke å la være å ta en bit da? Jo meg takk, dritt altså:( Får bare trøste meg med at jeg ikke har ødelagt alt fordi, jeg har tross alt trena en bra time på spinning i dag, jeg har vært flink resten av dagen og det går bare noen dager ekstra før jeg er nede i min nye trivselsvekt. Joda, dette går bra det, sier vi. Natta!

senorita 25-01-11 01:51

nei jeg har vært i ketose hele tiden.. men jeg følger ikke ketolyse.. Ligger nok under 20 gram karbo hver dag :) Tør ikke gå høyere på karbene før jeg når idealvekten min, hehe :) Stod stille i 2 uker nå frem til jeg kuttet ut søtning og lavkarbobrød i en uke og da gikk jeg ned 1,2 kg igjen.. Vet ikke hvem som var synderen men noe gjorde at jeg gikk opp og ikke ville ned. Så jeg tror jeg skylder på det sukkerfri snopet. med engang jeg kuttet det ut så raste jeg nedover igjen heldigvis :D

lille74 25-01-11 22:45

kor flinke dokker e!!!
kjempe bra.......

Refrag 26-01-11 23:31

Det gikk fortere en forventet.
Er nå 99,7 kg :D
Det er mange år siden jeg var under 100 kg.
Feirer det med et glass rødvin.
Neste delmål er 95 kg :cool:

Helene M 27-01-11 22:21

Hurra, Refrag!:D

Lindaplinda 28-01-11 09:01

Veier nå 69 kg!:) Hurra! Ifølge wii'n har jeg gått ned 1,4kg på to uker:) Har tilsammen gått ned 9,4kg:)

Jolly 29-01-11 12:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1010538)
nei jeg har vært i ketose hele tiden.. men jeg følger ikke ketolyse.. Ligger nok under 20 gram karbo hver dag :) Tør ikke gå høyere på karbene før jeg når idealvekten min, hehe :) Stod stille i 2 uker nå frem til jeg kuttet ut søtning og lavkarbobrød i en uke og da gikk jeg ned 1,2 kg igjen.. Vet ikke hvem som var synderen men noe gjorde at jeg gikk opp og ikke ville ned. Så jeg tror jeg skylder på det sukkerfri snopet. med engang jeg kuttet det ut så raste jeg nedover igjen heldigvis :D

Sukkerfritt snop må dere kutte helt ut ja. Det eneste jeg har funnet som kan være "lovlig" er de dropsene du får kjøpt på apoteket. Også har sunkost noen sjokolader som har veldig lav karbo innhold, og riktig søtning. Vi som skal holde oss på lavkarbo, og enda viktigere om du går på ketolyse, er at du kontrollerer hvilket søtningsmiddel som er i produktene du handler. Sorbitol f.eks omdannes til glukose i fordøyelsessystemet ditt, og er derfor ikke "sukkerfrie" for oss som ønsker å redusere karbo i kosten. Glukose påvirker blodsukkeret vårt på lik linje med vanlig sukker, så da kunne du faktisk like godt brukt vanlig sukker.
"lovlige" søtningsmidler som ikke omdannes til glukose er bl.a aspartam, cyclamat og sakkarin.
Står mye bra om dette med søtning i "slank med ketolyse" boka. Så, helga godisen, må vi sjekke ekstra.
Selv så unner jeg meg noen biter med Bocca sjokolade i helgene, en i ny og ne, stekt hvitost med grillkrydder er nydelig, og baconsvor selvsagt. Pepsi Max går også ned, men har begynt å skjønne at det trolig er den som er årsaken til noe hodepine som har det med å ankomme. Og det har jeg skjønt kan være av for stort inntak av aspartam????? Så nå svitjser jeg litt med cola zero også da, men sikkert samme søtningstoffet der også? Har trappet ned litt da. Drikker nå kun på helg....neste:(

senorita 29-01-11 15:53

ja jeg har ligget unna i 2 uker nå. Trodde aldri jeg skulle klare det.. spiser ikke snopet pga lysten men pga ånden jo, haha :p

men det har gått bra. Har drukket masse vann istedet og blir spennende å veie seg i morgen. Tror det har stått stille denne uka pga mensen men.. :) Føler meg freshere! :D

Jolly 29-01-11 18:33

Jeg greier meg faktisk ganske godt uten snop, faktisk. Men, jeg kan innimellom unne meg en bit mørk sjokolade da. Men, det er nok mer vanen enn lysten som styrer, for det er ikke noe særlig søthunger lengre. Bare at jeg inni hodet VET at snop er godt da, hehe

MonaLita 30-01-11 12:33

Æsj.... 79,9 blinket mot meg på vekta, men så bestemte den seg for å lande på 80 blank!

Jolly 30-01-11 13:17

Egentlig like så greit å ende på 80 og hele tall, for den vekta vår den jobber seg jo opp og ned hver dag, noen gram opp og noen gram ned. Jeg kjøpte meg vekt som bare tar hele og halve kilo. Syns det var mye kjekkere. Da slapp jeg å telle disse grammene. Jeg har ikke gått ned før jeg har gått ned en halv kilo, og vært der et par dager. Først da noterer jeg inn ny vekt :)

Savagedlight 31-01-11 07:40

Re: Oktoberstarter-tråd?

Jeg får vel skrive ett eller annet her jeg og, siden jeg begynte på ketolyse i midten av oktober. :)

Mye god informasjon her, det er sikkert og visst. Selv har jeg vært bittelitt uggen i magen i det siste, og vekta har sakket ned farten... Det eneste "nye" i kosten er rosenkål, så prøver å droppe det i ei ukes tid for å se om det hjelper. :)

Mye gode resultater her inne, så det er bare å stå på dere. Dette klarer vi! :)

Jolly 31-01-11 20:38

Sv: Re: Oktoberstarter-tråd?

Mye gode resultater her inne, så det er bare å stå på dere. Dette klarer vi! :)[/quote

Flink du har vært da :) En må vel regne med at vekta stagnerer i ny og ne, min stod stille i 3 uker da jeg gikk på ketolyse, men så rasa den igjen etterpå. Grusomt med slik stillstans, det er tøft for psyken. Men, hold ut, du knekker koden igjen skal du se. Kanskje prøv å legge om kostvanene din litt? Snu om på den faste frokosten og lunsjen, prøv noe helt nytt kanskje? Eller fyll på med litt ekstra fett for noen dager, da løsner det gjerne.

Lindaplinda 04-02-11 11:32

Hurraaaa!! Da har jeg også endelig kommet opp i tosifret vekttap!!:-D -1kg fra forrige fredag og er nå nede i 68kg:)

Jolly 04-02-11 14:05

Jippi Linda. Du har vært knallflink :-)):D Men enn hva jeg kan si om meg selv denneuka, total skjærings, egentlig. Men jeg har ikke gått opp iallefall. Det har blitt altfor mange karber nå de siste dagene, og ikke skjønner jeg hvordan jeg skal komme meg greit gjenno helga heller. Skal nå iallefall prøve.

Lindaplinda 04-02-11 22:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jolly (Innlegg 1020449)
Jippi Linda. Du har vært knallflink :-)):D Men enn hva jeg kan si om meg selv denneuka, total skjærings, egentlig. Men jeg har ikke gått opp iallefall. Det har blitt altfor mange karber nå de siste dagene, og ikke skjønner jeg hvordan jeg skal komme meg greit gjenno helga heller. Skal nå iallefall prøve.

Tusen takk:) Men, det var faktisk med en sprekk i helga med pizzaspising og godis både lørdag og søndag pga bursdagfest. Etter den planlagte sprekken i jula så fant jeg ut at det ikke er sååå farlig med en sprekk en gang innimellom... Er bedre det enn å gi helt opp:) Så selv om du føler at du har gått over grensa så er det ikke sikkert det er så ille som du tror:) Om du har spist en del karbo en el flere dager så vil kroppen først og fremst samle på vann, og for min del forsvant vannvekta iløpet av noen dager på ketolyse igjen:) Jeg synes det er lettere å starte på nytt på mandager, så kanskje du skal prøve på det du også? Å sprekke i helga også kan umulig så mye å si bare du kommer inn på sporet igjen på mandag? God helg:)

MonaLita 05-02-11 13:26

*humre* har kommet meg under 80! Men, det er ikke veiedag, og siste døgns vekttap skyldes nok at jeg ikke tålte helt den cavaliersjokoladen jeg spiste i forgårs :P
-men aldri så dumt det ikke er godt for noe haha :D

senorita 05-02-11 14:10

vekt 4.10.10 105.2 kg
vekt 11.10.10 102.6 kg (-2,6kg)
vekt 24.10.10 99.9 kg (-2,7kg)
vekt 28.10.10 98.2 kg (-1,7kg)
vekt 9.11.10 97.1 kg (-1,1kg)
vekt 15.11.10 95,6 kg (-1,5 kg)
vekt 19.11.10 94,9 kg (-0,7 kg)
vekt 29.11.10 93,3 kg (-1,6 kg)
vekt 06.12.10 91,9 kg (-1,4 kg)
vekt 17.12.10 89.0 kg (-2,9 kg)
vekt 20.12.10 88.1 kg (-0,9 kg)
vekt 27.12.10 87.9 kg (-0,2 kg)
vekt 03.01.11 85,9 kg (-2.0 kg
vekt 10.01.11 samme
vekt 17.01.11 samme
vekt 24.01.11 84.6 kg (-1,3 kg)
vekt 31.01.11 84 kg (-0,6 kg)
vekt 05.02.11 82,9 kg (-1,1 kg)

totalt på 18 uker : 22,3 kg :D

Jolly 05-02-11 14:57

Jeg har heldigvis greid å komme dit at dette ikke noe slankekur, men omlegging av kostholdet over tid. Så, nå jeg er nok litt enig med deg der, at en sprekk en dag er noe vi kanskje bare må akseptere om vi skal komme i mål og kunne leve etter lavkarbo kosthold.
Du kan si det slik at jeg starter egentlig på nytt hver dag jeg :D Hver dag er en ny dag med nye muligheter. Om jeg sprekker i dag, så venter jeg ikke til mandag med å begyne på "nytt" ?? Hvorfor skal jeg det? Da får jeg jo heller flere dager med sprekk og det er jo slettes ikke ønskelig?
Hver morgen starter jeg opp, i god tro om at dagen skal bli en skikkelig lavkarbo dag. Kan jo hende seg at det skjer noe som endrer på dette, men det gjør ikke så mye lengre.
Det negative er vel at jeg samtidig også må innfinne meg i at det vil gå lengre tid før jeg er nede i ønsket vekt. Men, da har jeg samtidig kanskje større sjans for å bli værende der? Nå har jeg stått helt i stampe den siste uka, og det er helt sikker fordi jeg har fått litt for mange karber inn og det over flere dager. En dag gjør sikkert ikke så mye som flere dager etterhverandre, slik jeg fikk.
Dagen i går, ble ganske grei. Jeg spiste som sagt lunsj på jobben, svenske kjøttboller med potetmos, grøsalt med karber, og til kveldskos ble det taco med ei tacolefse. Unte meg også 3 små godisbiter, med full bevissthet. Alikevel så sitter jeg ikke i dag og har grusomt med anger, jeg vil tillate meg selv å tillat meg å ha det litt ekstra kos i helgene, sammen med familien. Da tror jeg alt dette blir så mye enklere å takle. Hverdagene er egentlig ikke noe problem i det hele tatt, de går i faste rutiner, bare en og annen gangen skjer det ting som endrer på rutinene, så alt i alt er det flest standard dager, som går bra :)
Tror det kan være lurt å sette seg ned å ta en slik lite oppgjør med seg selv, istede for å henge ved de feila vi har gjort og kanskje gi opp.
MEN; for de av dere som går på ketolyse, så må dere holde dere harde på en helt annen måte. Der har jeg vært sjøl og der må du ha innpå så enormt mye fett i løpet av en dag, alt fra morgen av, at begynner du utpå ettermiddagen og fylle på med karber, så vil du slettes ikke gå no ned i vekt iallefall. Ketolyse er ikke noe å henge ved over lang tid, erfarte jeg selv også. Beste er å bestemme seg for å kjøre beinhard disiplin i 8 uker, så "kvile" med lavkarbo og stabilisere seg i noen måneder, før du tar ei ny økt med ketose. Da gir du også kroppen tid til å fungere slik den skal hele tia, ketose er ikke bra for kroppen over lang tid. For ketose er et giftstoff, som vi slettes ikke skal ha for mye av. De månedene man da er på lavkarbo, kan en tillate seg litt annen mat for en periode, og man blir heller ikke så mat lei. Selv så har jeg alt som heter omelett, bacon og fløtesaus i vrangstrupen den dag i dag, og vegrer meg kraftig til å ha slikt til mat. Samme salat til lunsj, jeg har ikke greid det på 1 år. MÅTTE finne noen alternativer, og da ble lavkarbo heller min greie, istede for ketose denne gangen. Enda jeg vet at 8 uker med knallhard jobbinging, så ville jeg trolig vært der jeg ønsker å være, kjappere, men skitt au. Bare det går rette veien så.:D

Lindaplinda 05-02-11 20:56

Ja, vi er forskjellige alle mann, og det viktigste er jo å finne det som funker for seg:) Jeg har derimot virkelig omfavnet ketolyse'n, og har ingen problemer med å la være å spise karborik mat... Etter den planlagte sprekken i jula så fant jeg fort ut at lavkarbo/ketolyse er det beste som har skjedd kroppen min, og minst pga vekttapet igrunn:) Kjenner det lugger litt i lysta når jeg kjøper ferskt brød og godis til de andre, men samtidig synes jeg det er lett å la være... Sperra sitter der uanz:)

Men jeg er derimot veldig lat og kreativ når det gjelder å lage mat til meg selv da, så selve fettinntaket varierer dag for dag... Men har jeg dårlig matlyst så tar jeg alltids en slump rapsolje i mocca'n;) kunne nok gått ned mer til nå hadde jeg vært flinkere til å få i meg fett og trene, men jeg har ikke dårlig tid:)

God helg da:)

Jolly 07-02-11 00:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda (Innlegg 1021565)
Men jeg er derimot veldig lat og kreativ når det gjelder å lage mat til meg selv da, så selve fettinntaket varierer dag for dag... Men har jeg dårlig matlyst så tar jeg alltids en slump rapsolje i mocca'n;) kunne nok gått ned mer til nå hadde jeg vært flinkere til å få i meg fett og trene, men jeg har ikke dårlig tid:)

God helg da:)

Er nok litt lat jeg også, så jeg er kjedelig når det gjelder frokost og lunsj, men det enkle er ofte det enkleste. Så lenge det er godt, så går det greit. Men, går du for lite ned på ketolysen, så får du i deg for lite fett ja. Jeg kjører nå på samme frokost og lunsj hver dag. Proteinshake til frokost, og jeg har gjerne litt olje oppi for å få opp fett innholdet. Iallefall om jeg vet at jeg har en aktiv dag foran meg. Lunsj går jeg for cottage cheese med bær og nøtter oppi. Det er alt jeg trenger til jeg kommer hjem for å lage middag. Mellommåltid blir noen nøtter og noen kopper med te.
Spiser vanlig middag, som resten av familien, men kutter ut potet, pasta og ris. Har heller salat og grønnsaker.
Kvelds er mitt verste måltid faktisk, men har jeg knekkebrød, så blir det et par slike med ost.
har stått i stampe nå i 2 uker, men forventet. Jeg har ikke vært flink i det hele tatt, får bare være fornøyd med at jeg ikke har gått opp iallefall. Vel, jeg har vært flink helt frem til kveldene da, så jeg har kanskje hatt litt å gå på. Det er ikke så katastrofalt, siden jeg er på lavkarbo og ikke ketolyse. Der vet jeg at jeg må holde meg hard, for det går gjerne et par dager igjen før du er inne i riktig forbrenningsmodus.
Men, alt i alt, så er jeg veldig fornøyd med meg selv for tia. Kjenner at kroppen fungerer, jeg har kommet meg ned igjen, nesten der jeg var for 1 år siden. Har 1,5 kg igjen. Da er jeg på der jeg var da jeg avsluttet ketolysekuren. At det kom noen kiloer på igjen, det hadde jeg regna med. og jeg holdt meg på 2 kg i nesten et år da. Men, så kom høsten med sykdom, altfor mye å gjøre og total kolaps når det gjaldt mat...Da kom et raskt 2 kilo til gitt, og det var jeg ikke fornøyd med. Så, nå skal jeg ned dit jeg var, og forhåpentligvis et par kilo til også. Kunne tenkt meg å lande på 62 igjen. Der var jeg før jeg fikk siste tøtta, og jeg har faktisk noen fine kjoler jeg ikke har kasta....for fine, og håpet har jo alltid vært der da.
Så, 62 til sommeren, betyr at jeg har 6 kg som må av på ....kanskje litt for kort tid, men alt går, hehe. Man må bare ha mål:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.