![]() |
Sv: Maistarternes veietråd!
Sitat:
Selv er jeg tilbake fra 1 ukes ferie i danmark, hvor jeg spiste og drakk hva jeg ville. Visste jo det kom til å bli en nedtur å gå på vekta, og det ble det jammen også... opp over 2,5 kg! Men, det var det samme etter forrige sprekk og da gikk jeg ned igjen veldig veldig fort (3,5 kg på en uke!) så håper på det samme denne gangen! Får være litt ekstra flink, drikke mye vann, være i aktivitet og ikke ha noen sprekker så ordner det seg nok!! PS Bra ferie da!! |
Lykke til i uka som kommer, Mailin! Så får vi håpe det går like greit denne gangen. Du koste deg sikkert veldig i Danmark, så da får du heller ta en litt streng uke nå.
|
Sitat:
Ja det ble myyyye øl og vin, burgere, brød, pommes frittes, chips, snop osv. Tenkte ikke noenting over hva jeg spiste men etter som uka gikk følte jeg meg bare mer og mer pløsete og gledet meg til å komme meg hjem og begynne på'an igjen!:) Dette skal gå bra! |
Sitat:
|
Jeg fikk mensen før helgen, og gikk umiddlebart opp halvannen kg - men i dag da jeg gikk på vekta hadde jeg ny minstenotering - riktignok bare 100 gram, men likevel :)
I tillegg har to personer i dag, uavhengig av hverandre, sagt til meg: "Har du gått ned i vekt eller? Du ser helt annerledes ut" Har ikke sett dem på en måned, så ting har jo skjedd siden sist - ble jo såååå glad :) Hevingen; knallbra :) Flink er du :) Mailin: skal se neste veiedag blir enda bedre ja :) |
Så flinke alle er!!!
Her har jeg dessverre bikket utav ketose, og jeg aner ikke hvorfor. Skulle teste med stix i går kveld og regnet med at den ble lys lilla som alltid - men nei, den var kritthvit. Testet en gang til med samme resultat. Og jeg vet ikke hva jeg har spist. Jeg mistenker at det kan være dip'en jeg hadde til mine ostestenger og agurkstenger... Irriterende er det iallefall. Når jeg første skulle ut av ketose kunne det iallefall ha vært pga en diger pose med smågodt, noen halvlitere eller en diger softis! Så i dag har jeg spist ost, egg, ren kylling og andre ting jeg vet er helt sikre, så får vi håpe at det ikke tar så lang tid før jeg er tilbake i ketose. Og det intensivkurset jeg har meldt meg på er selvsagt utsatt fra 16. august til 16. september. Og jeg som var så motivert!!! |
Dette går nok bra videre, Vatti. Så bare hold deg til kostholdet, så ordner det seg nok :)
|
Sitat:
Ja, i dag var jeg 1/2 kg mindre enn i går, så det raser nok ganske fort ned igjen!:D |
Det gjør det :) Er herlig - og ny minstenotering igjen idag - 300 gram til :) Snart er jeg på nytt ti-tall :D Gleder meg så innmari til det.
|
Sitat:
Jeg raser ned, nå er jeg bare 300g til det jeg var før jeg reiste. Altså 2,3 kg på bare 3 dager! Skal jo ikke være mulig det men sånn er det ihvertfall!:D Håper på ny bestenotering i løpet av helgen eller tidlig neste uke! |
Ojojoj :) Det raser av :) I dag kom jeg for sent på jobben - for jeg måtte prøve klær - et skjørt som jeg ikke fikk igjen glidlåsen på i det hele tatt på 17. mai - nå får jeg det på og det sitter pent :) Jeg måtte også prøve en shorts jeg kjøpet i fjor, uten å prøve, for den var så kul - har aldri brukt den - men har nå pakket den med meg til hyttetur i helga, for nå sitter den :)
7,9 kg totalt nå - halv kilo til, så er jeg under 80. Jeez, dette er så moro :) |
Sitat:
|
Så flinke dere er! Morsomt med klær som plutselig passer. Kom selv på at nå kan jeg sikkert bruke igjen noen kjoler jeg kjøpte for noen år siden når jeg skal noe fremover. Skal i bryllup i oktober, og har kanskje en nesten ubrukt kjole i skapet!
I dag har jeg gått ned 1,4 kg fra forrige uke! Hurra. Det synker nedover, og det er herlig. |
OJ! Sååååå flott å se at det løsner for dere! :) Dette skal vi klare, dere!
Jeg er akkurat inn døra etter et par ukers ferie... (og med et par kjempesprekker.....) Så jeg er superspent på vekta i morgen. Regner med jeg har gått litt opp, -men håper det ikke er for mye...... :veitikke: |
Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... *trommesolo* :
75.0 .... Jaja, jeg burde vel ha lært nå, - megasprekker er ikke så smart. (men jeg holder meg under 1.delmål da, - det er da NOE....):( |
Sitat:
|
Sitat:
|
...og jeg må være kjerringa mot strømmen.... for her er det OPP en kilo fra i går til i dag. Håper det er mens i anmarsj som gjør det...... og så jeg som drakk 3 liter vann + mye kaffe og litt rødvin i går........
Veldig spent på veiinga i morgen! |
Jaddaaaaaa! :rolleyes: Nå er jeg nesten nede igjen, - kun 600 gram til minstenoteringen.
Merkelig med disse vektsvingningene du.... jeg har en mistanke om at jeg har drukket litt lite i ferien (les:vann) og at kroppen derfor tviholdt på det vannet jeg drakk førdagen.... (og slipper igjen nå...) Så får vi se da, - om jeg er like heldig (flink) som deg, Mailin, og at vekta begynner å rase nedover hos meg og. :) Håper det. |
Mammamia - jeg har laget en lapp som jeg har hengt på kjøleskapet jeg - der står det: "Husk hva som skjedde da du tok en karbohelg sist". For det gjorde jeg sist helg, og da jeg kom hjem hadde jeg rast opp over 2 kg,. og jeg har brukt en uke på å komme meg ned på minstemålet mitt igjen - så nå er jeg der jeg var fredag for halvannen uke siden. NÅ i helga har jeg vært flink, har holdt meg til min spiseplan, og har tenkt å gjøre i uoverskuelig fremtid, for jeg VET jo at det er da det funker :) Nå gleder jeg meg til å komme til et nytt titall :) Ha en fin uke alle :)
|
Sitat:
Despo som jeg var kjørte jeg langt om lenge til jeg fant en butikk som var åpen og som solgte sukkerfri sjokolade. Jeg gumlet og gumlet. Takk gud for at jeg var alene den kvelden! For maken til trompetkonsert i stua der etter at 1,5 sjokolader var inntatt! Til og med katten ble skremt! Det der er jammen meg ikke noe man kan spise i sosialt lag, men må gjøres helt på egenhånd hvis det absolutt skal gjøres. (og denne gangen var det helt nødvendig, veldig synd på meg den kvelden.) Men altså, det frister ikke noe særlig å gjøre det igjen hehe. |
Jepp. Tror jeg har lært nå. Hehe. Den ene sprekken var forøvrig planlagt lenge (Svigermors 80-årsdag) Men den andre (eller egentlig den første) ble litt impulsiv... Vi var på hotell i Geiranger, - med middagsbuffet - noe som er helt genialt for oss lavkarboere, var kjempeflink med fisk/skalldyr og div egg til forrett, stek, biff og blomkål til hovedrett og oster til ettermål.... men så lyste dessertbordet opp, - og jeg så en SVÆR rosa bolle med TROLLKREM i! Og trollkrem har jeg ikke spist på 20 år minst - så det ble en for stor fristelse. Og da jeg skulle sprekke likevel, - så leste jeg på hjemmelaga karamellpudding med karamellsaus (!!) og sitronfromasj i samme slengen! OG SÅ VAR DET IKKE TROLLKREM - MEN BRINGEBÆRKREM! :sint: Kjempeskuff - og totalt bortkasta sprekk. Jaja. Har lært ja. :) Men jeg blir ikke uvel av karbosprekker jeg da, - dessverre kanskje..... I helga blir "utskeielsen" bacongull og rødvin!! NEMLIG! :cool:
|
På tide å oppdatere tickeren min igjen :D Akkurat 80 stoppet vekta på i dag, det betyr at det er bittelitte gran som skal til før jeg er på et nytt titall :) JIPPI!!!!
|
Sitat:
Selv var jeg 1 kg opp fra i går..... dritt!:( |
Gratulerer med ny bestenotering Frøkengiraldriopp! Kjempebra!!! :)
Det er nok bare vann Mailin, - ingen legger på deg 1 kilo fett over natta vettu. ;) Spent på neste veiing hos deg. Her går det sakte men sikkert nedover etter ferien, - nå er det kun 300 gram til jeg er der jeg var før utskeielsen :) Og sååååå...... håper jeg på ny bestenotering snart jeg og. :) Te hælga kanskje.....??? |
300 gram går fort Mammamiia:) Det er jeg et levende bevis på.
Og mailin - det er garantert vann - denne uka har jeg pøst på med te, vann, litt funlight og det funker :) I dag jumpa vekta under 80 - og stoppa på 79,3 - jeg bare smiler i dag jeg :) Det går så bra, og jeg er så glad for denne ekstra motivasjonen før hyttetur i helga. Var i bursdagsselskap hos ei venninne i går kveld, og sa pent nei takk til alt av kaker, drakk bare te, og det var egentlig greit. Belønningen fikk jeg i morges :) hurra, hurra, hurra :) |
Hurraaaa!! :) I dag er det ENDELIG tid for ny justering av ticker! 73,4 i dag, - og jeg er OVER HALVVEIS til målet!! :)
Det må feires med et godt glass vin i kveld, trur eg! :heia: |
Så bra, mammamiia :) Gratulerer med minstenotering :) Gleder meg til jeg kommer dit - er ikke så langt unna. Har holdt meg stabilt på 79,3 siden torsdag nå, og er veldig fornøyd med det. Har vært flink i helga, og holdt meg til kostholdsplanen - selvom jeg mistenker at mensen er på vei for i går hadde jeg syyyyykt lyst på sjokolade ..
Ha en herlig mandag damer - og ha hele tiden målet i siktet :) |
Jeg synes vi er så flinke jeg! Vi fortjener virkelig en applaus! :blomster: (fant ingen klapper, - så da får det bli en blomst i stedet.) Tenk så mange kilo vi har kvitta oss med tilsammen her i "maigjengen" da!
Apropos.... jeg lurer veldig på hvordan det går med dere alle, spes de vi ikke har hørt noe fra på en stund - håper ikke noen har gitt opp?? For dette greier vi jenter. Stå på! :) Til sommeren skal jeg kjøpe meg ny bikini!! Jepp, det skal jeg - nemlig! En fiiin en og! :kul: |
Ny tickeroppdatering på meg i dag, ned hele hundre gram siden siste beste, men det må noteres! (og er et piiiittelite skritt videre.. ;) )
73,3 i dag. |
Bra, Mammamiia :) hvert gram teller ... selv har jeg notert 600 gram opp, men venter tantebesøk hvert øyeblikk, så det tar jeg ikke så tungt, går alltid opp på den tia i måneden. Bare holder meg til den nye livsstilen min jeg, som jeg trives så godt med :)
og lurer som deg Mammamiia - hvor er alle?? |
Bare du får jaga tanta på dør så raser nok vekta nedover igjen, skal du se. ;) Her har jeg venta på tanta i flere uker, - hun er neimen ikke ofte innom for tia! (kan jo ha noe med alderen min å gjøre og da.....:o)
Er helt enig med deg i at dette absolutt er en "likanes" livsstil! Alltid god og mett, og så mye godt en lan lage seg! I gårkveld var jeg litt fysen, og tok ei spiseskje Skyr Naturell i en kopp, slo over fløte og en liten dæsj Fun Light med blåbærsmak. Ohlala! DET var godt det! :) |
Så herlig å ha klart første delmål mammamiia... Grattis! :heia:
Jeg henger med fortsatt med det går såååå seiiint..... :høh:kan i allefall En liten ny bestenotering og jeg mangler "kun" 2.9 på det første delmålet mitt. Har økt en god del på treingingsøktene så litt kan være muskler. hehe- kan i allefall få lov å tro det. :snill: |
Sitat:
Blir en utfordring i helgen da, når min kjære har bursdag. Skal bake et par lavkarbo-kaker (eller ihvertfall prøve), så det går nok bra. Er litt spent på hvordan gjestene vil reagere da hehe |
Sitat:
Muuulig de 100 grammene mine skyldes at jeg var hos frisøren på tirsdag og fjerna ganske mye hår? :D Og mulig jeg går ned noen til neste uke også, da forsvinner en visdomstann..... |
er en stund siden jeg har vært her...men veier nå 79 kilo og det vil si ned 13 kilo fra starten av...:) veldig fornøyd og søknaden om bukplastikken er sendt for nå veier jeg nok til å få operasjonen:)
|
Ny minstenotering :) 78,9 - 9,5 siden 18. mai :) HURRA!!! Og så moro å lese at det går bra for flere av oss maistartere :)
|
Siri : Den søknaden gleder jeg meg til å sende og - men mangler litt ennå - nesten 14 kg kg. Men snart halvveis ihvertfall :) Gratulerer til deg.
|
Sitat:
|
100 gram til.... Dette går SMÅTT, - men godt. Jeg føyk opp et par kilo forrige uke i forb. med denne tanta, - men de er borte igjen nå. Håper det ikke stopper med disse 100 grammene. Time will show. ;)
Edit: Så forresten at det var TOhundre gram ned..... Det er jo dobbelt så mye.:D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06. |