![]() |
Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?
Sitat:
|
Jeg kommer til å starte nå i april, jeg liker bare å planlegge litt først før jeg starter ordentlig. Uansett, det blir spennende å se hvordan det går, spesielt fordi jeg nok kommer nok til å få litt problemer. Å kutte ut pasta, brød, poteter og ris høres egentlig forferdelig ut, og jeg er ikke sånn superbegeistret for grønnsaker, så det blir jo spennende. Tror nok jeg ikke kommer til å kutte ut alt fullstendig, men heller redusere inntaket med Lindberg.
Uansett, sukkeret er byttet ut med sukrin og jeg spiser kun godis én gang i uken. Jeg er dog overbevist om at trening er det aller viktigste og prøver å trene ca fem ganger i uken. |
Sitat:
Jeg jobber med kunder så jeg måtte gjøre noe med det, jeg har kjøpt en pakke med B12 tyggis, tar en halv på formiddagen og en halv etter matpausen. Vet ikke om det er ok iforhold til dietten, men jeg er bare nødt.. Noen som vet? :cool: |
Sitat:
|
Sitat:
Søtningsstoffer (xylitol, sorbitol, aspartam, sukralose, acesulfam-K), gummibase, aromastoffer (menthol), sinkacetat 6mg pr. stk, fargestoffer (E171, E133, E132), natriumfluorid 0,26 mg pr. Stk, antioksideringsmiddel (E321) Sier meg ikke så veldig mye i forhold til karber..:confused: |
Sitat:
|
Jeg tror nok ikke det er så innmari nøye med det lille kh du eventuellt får supa i deg av en tyggis, for du svelger den vel ikke?=)
Hvis den er sukkerfri, så er det vel heller hva slags søtningsstoffer du ønsker å holde deg unna.. Men uansett får du bare veie det opp mot hverandre da, la oss si 1g karbohydrat VS dårlig ånde, hehe;) (Men nå veier vel ikke tyggisen 1g engang...:confused:) |
Hei alle dere som er nybegynnere, akkurat som meg. Jeg er ca 13 kg overvektig, men har gikk ned i vekt 2,4 kilo første uka. Starta mandag for to uker siden, så i morra er det ny veiedag igjen, og jer er veldig spent. Har spist bare "lovlig" mat ( ketolysekuren) og vært i ketose fra dag 1, men er veldig usikker ang daglig inntak (mengde). Har spist kun kjøtt, fisk, salat, litt blomkål og broccoli, egg, rømme, ost og cottage cheese som jeg spiser til frokost hver dag. Savner frukt og andre grønnsaker. Er allerede lei salat. Kan jeg spise melon, tacokrydder av ferdigtypen og andre grønnsaker? Ratatuille?
Er takknemlig for all tilbakemelding. Dersom noen der ute har gjennomgått brystrekonstruksjonsoperasjon vil jeg gjerne høre deres erfaringer. Har fått tilbud om denne operasjonen, men veldig lite info, så jeg har ikke bestemt meg ennu. |
Sitat:
Når det gjelder tacokrydderet, inneholder den ferdige blandingen noe sånt som 51 til 58 kh pr 100 g, fikk sjokk når jeg så det første gang!:eek: Men inne på oppskriftsidene er det en super en som du kan blande sammen selv, smaker helt likt:) |
Denne tacokrydderoppskriften er super:)
|
Jeg slenger meg med her jeg også, jeg startet med Ketolyse kuren 10 april og har gått ned 4,5 kg på tre uker...er kjempemotivert. Jeg leser Torkils bok om kuren og bruker den flittig når det er noe jeg lurer på...Og jeg er inne her i forumet og får gode råd fra de som har gått veien før. Jeg føler meg såå mye bedre både psykisk og fysisk
heeerlig :) |
Sitat:
|
Velkommen cannelli! :)
Så dere svaret jeg fikk ang ånden i spørretråden, damer? Den går visst over etter noen uker hos de fleste, og det kan hjelpe å tygge persille. :) |
Jeg har ikke denne ånden dere prater om... Tror jeg da. Mannen har ikke sagt noe iallefall. Er det et dårlig tegn?
|
Sitat:
|
hehe Ang ånden så er det bare til å spise masse hvitløk så er det ingen som merker noe til den. hehe :D :p
|
Ferdig med første uka, og vekta viste -1,7 kg :) Kommet greit i gang med maten den første uka, så nå står treningen for tur. Tror det blir en større utfordring! Er midt i flytting, og det er bare 1 mnd til de nye huseierne tar over, så det blir noen hektiske uker frammover. Man har utrolig mye i et helt hus :o
Ha en super dag allesammen :) |
Da kom jeg forholdsvis heldig ut av denne uka med tanke på at jeg var på konfirmasjon i helga, minus 600 gr:).
|
Jeg blir litt frustrert her nå..... Har gått opp igjen 400g i løpet av helgen, enda jeg har vært helt nazi med maten :( Kan det være for at eggløsning er nært forestående? Har drevet med hagearbeid hele helgen også, knapt sittet rolig, så egentlig burde jo vekta ha gått enda mer ned?! Uvant at den bråstoppa sånn, jeg har ikke forandra på noe og gikk ned 4,4 kg de første to ukene.....
|
Jeg har ikke gått ned noe på en mnd, har vært litt småstressa av den grunn, men har besluttet å driiiiiite i det!:)
Jeg er flink med både mat og trening, så kroppen kommer vel diltende etter hvis den har lyst. Har ikke så mange kilo jeg vil ha vekk heller, så kan jo hende det tar litt lengre tid av den grunn. Eneste jeg forandrer er at jeg skal spise mer grønnsaker, for jeg får i meg litt lite karber de aller fleste dager. Utover det skal jeg ikke lete med liv og lyst etter partystoppere, jeg har myyyyyyyye morsommere ting å bruke tid på og jeg føler meg jo helt topp og kjenner at dette er bra for kropp og sjel, sideflesk eller ei. Lykke til videre alle flinke folk! :p |
Sitat:
|
Da er jeg i gang (begynte sist uke)
Føles ganske så bra! Dette SKAL bli bra, jeg har mange jeg vil vise min nye, flotte kropp til, når det tid kommer ;) Jeg har gått på ketolyse før, i en kort periode, bare fordi jeg skulle inn i en kjole til et bryllup. Denne gangen er det mer varig. Utrolig hvordan klærne krymper i skapet gitt... så daaaa :) Håper på mye støtte og at jeg kan gi mye støtte tilbake til dere. Mange tåra, tunge stuinne, e æ reidd førr at det bliiii.... |
Sitat:
|
Dette er det nest mest fantastiske jeg har vært med på (1. plass barnefødsler). Jeg raser ned i vekt og samtidig som jeg føler meg mett og har det bra.:blomster:
|
Sitat:
|
Endelig løsnet det litt for min del. -1.3 kg i dag. Stod helt bom stille forrige mandag. Har ikke trent så aldeles mye denne uken (2 ganger bare), så jeg ble litt forbauset. jaja, det er bedre enn ingenting. 900gram til så er jeg under 100......:D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg må skryte litt jeg... :o
Jeg fikk for ca 4 mnd siden en bukse av kona til min svigerfar. Hun har gått ned mye og buksa var blitt for stor til henne. Jeg prøvden den men fikk den ikke igjen om jeg lå sengen og suge inn magen alt jeg kunne. Skikkelig deprimerende siden buksa var blitt for STOR til henne liksom.. :( Men gjett hvem som sprader rundt i den buksa i dag da!! Og jeg fikk den fint på meg i stående stilling. hehe :D Er litt stolt av meg selv nå. Og det var gubben også. :D |
Oooh, utfordring i dag! :rolleyes:
En kollega og jeg var på infomøte på Lånekassen, og først var det rundstykker kl 10. Greit, jeg var ikke sulten, så de hoppet jeg glatt over. Jeg tenkte at siden det var standard rundstykker først var kanskje lunsjen annerledes.. Men neida: lunsjen kom, og der var det baguetter, og wienerbrød til dessert..:p Heldigvis varte det mye kortere enn det skulle, så jeg kjøpte en kyllingsalat på vei tilbake til jobben. Jeg har sittet og pirket i den en halvtime nå, prøvd å unngå all pastaen, ananasen, bønnene osv.. Jaja, godt man ikke har den voldsomme sultfølelsen! :) |
Sitat:
SUPERT! Det er sånt som får en til å holde på! Skulle sett fjeset til mannen min når han fikk på seg vinterfrakken som aldri hadde passet noen gang;)) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Idag har jeg laga lavkarbo vaffler. Var så sugen på noe godt, så etter å ha scrollet side opp og side ned her fant jeg en oppskrift som jeg hadde alle ingrediensene.
De luktet akkurat som vaffler skal, så tenkte de kom til å smake sponplater, noe jeg synes soyabrødet gjør... Men vafflene var overraskende gode! Så da var dagen berga. Hurra :) |
Sitat:
Det burde vært mulig å få tak i lavkarbo over alt også. Slik som man får tak i sjokolade og junkfood overalt. |
Er det flere som er slappe? Jeg var veldig slapp helt i begynnelsen av uke 1, men så kom det seg. Nå er jeg like slapp igjen.. http://www.blokksberg.com/images/smilies/sukk.gif
Svimmel og slapp. Orker ikke så mye, og trening annet enn det jeg går hver dag er det bare å glemme.. :( |
Sitat:
|
Hei igjen alle sammen!
Jeg har vært veldig fraværende etter sist jeg skrev. HUsker ikke hvem som spurte, men de tok blodprøver nok til å fylle en 10 l følte jeg.. Og der ble det vist at flere verdier var for lave.. men har vært i møte med legen, og da testet han på nytt, og da var alt bra. Vi hadde en laaang prat om akkurat dette, og han syntes jeg så kjempe frisk ut! Tror faktisk også han ble litt sint måten legevakta oppførte seg.. Jeg har vært ut og inn av legekontoret siden november, og blant annet fordi jeg ikke klarte å holde på maten.. Men etter jeg begynte på ketolysekuren har jeg ikke kastet opp en gang! Dette var noe legen var superfornøyd med.. Det første han sa når jeg kom inn var: jøss, nå har du gått ned mye i vekt! hihi.. da ble jeg glad:D Men nå er det ikke lenge til jeg har nådd målet mitt, og da er jeg litt usikker på hva jeg gjør.. Kroppen min reagerer kjempe dårlig med for mye karbohydrater, smerte, kvalme, utslett, vann i kroppen osv.. Så jeg tror det blir lavkarbo.. Hvertfall inntak av karbohydrater i kontrollerte former. Gud, dette ble et laaangt innlegg.. Håper alt står bra til med dere!!:) Klem |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26. |