Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hei! Start 20. april (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25427)

Hapylady 13-07-09 12:05

Sv: Hei! Start 20. april

Takk for det :). Høres jo bra ut. Hvis det går bort såpass fort skal jeg være kjempefornøyd. Og hvis man går ennå mer ned etter det - ennå bedre:D.
Høres jo ut som du har klart deg kjempebra. :) Moro å se at det faktisk er mulig å komme inn i klærne sine igjen. Gratulerer. Må være en fantastisk følelse:).

mossa 14-07-09 10:00

Jess!!! Nå er jeg under første "kneik" kun 12,5 kg igjen :D Dæsken æ e fornøyd ja!!!

birk 14-07-09 12:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 742713)
Jess!!! Nå er jeg under første "kneik" kun 12,5 kg igjen :D Dæsken æ e fornøyd ja!!!

Så bra da:) Er så deilig å kommer over kneika.
Nå har jeg vært på siste time foreløpig med cellsonix. Hadde gått inn 8 cm (hun målte flere ganger for hun trodde det ikke selv:D). Men det er vel flere årsaker enn cellsonixen til at jeg har gått inn de centimetra:rolleyes:. Er nå glad for at det går inn i alle fall:D

mossa 14-07-09 12:10

Så bra!!!! Gratulerer!!!
Sikkert en kombinasjon, men det hjelper tydeligvis!!!
Var det 8 cm på en plass ( magen) eller 8 cm rundt hele??
Må få prøv dette jeg også:)

birk 14-07-09 12:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 742745)
Så bra!!!! Gratulerer!!!
Sikkert en kombinasjon, men det hjelper tydeligvis!!!
Var det 8 cm på en plass ( magen) eller 8 cm rundt hele??
Må få prøv dette jeg også:)

Det var bare rundt magen. Til begges ergelse hadde vi glemt å ta mål av lårene, så det fikk vi ikke sett.
Skal ta en ny runde på neste lønning, og da blir det cellulittene på lårene jeg håper blir mindre:p

janne87 14-07-09 13:05

kan jeg tørre å spørre hva cellonix er for noe?:o

åpen for å teste det meste:) 8 cm er jo bare utrolig bra! du er flink!

er selv veldig fornøyd om dagene. alle buksene mine passer igjen (etter 1 og et halvt år i alladin bukser), en er til og med for stor:)
gått ned 60 cm til sammen. og enda 600g ned på vekta! dette er gøy!:D

Hapylady 17-07-09 08:43

Da var det veiedag igjen. Ned det jeg la på meg med karboutskeielsen og ned 200 gram ekstra. Det var deilig :).

mossa 20-07-09 10:02

Nå har jeg skeiet ut, litt potetsalat til grillmaten, en pizza, masse lavkarbo øl og cognac, to is..... Men i morrest var jeg det sammme som jeg var før denne planlagte utskeielsen:confused: Skjønner ikke noe jeg.... Og i går måtte jeg lage et nytt hakk i beltet mitt :D Nå er det streng ketokost igjen, ingen planlagte dager på en stund.....
Må ha gått inn rundt 12 cm midt på magen og rundt 6 nederst på magen. Det begynner å hkelpe nå og motivasjonen er på topp!!!!;)

birk 20-07-09 19:09

Nå er første uke av ferien gått og den har vært kun utskeielse hele veien. Men nå er det ny frisk og stram line. Hadde ikke så godt av ta sommerdag, ble bare mer og mer av dem og jeg regner med at resultatet av det er vektoppgang...tørr ikke veie meg ennå da, tror det bare blir nedtur.

mossa 22-07-09 11:45

Magnesium

Får utrolig vondt i magen av magnesiums tabl. jeg spiser. skikelig mageknipe, ikke diaré, men litt løs avføring i mengder! :eek:
Er det noen andre som har slik erfaring?
Kanskje en annen type magnesium tbl. er bedre for magen enn den fra ketolysekuren?
Skal hoppe over kvelden og se i morgen....Vurderer å ta en annen hver dag for å se om det blir bedre!
Har fått noen svette / hetetokter som ikke ligner noe, hatt de en god stund nå :D Tror ikke det er hormonelt altså! :DTror det kommer fra fettforbrenningen....Noen andre?

mossa 24-07-09 19:22

Any one??? :hylgrine: Jeg svetter som en gris!:confused: har nå kutta ut Magnesium i 3 dager og i morgen dropper jeg sellen og zink for å se om det har noen innvirkning.

Jente 1980 24-07-09 22:45

Sv: Magnesium

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 744781)
Får utrolig vondt i magen av magnesiums tabl. jeg spiser. skikelig mageknipe, ikke diaré, men litt løs avføring i mengder! :eek:
Er det noen andre som har slik erfaring?
Kanskje en annen type magnesium tbl. er bedre for magen enn den fra ketolysekuren?
Skal hoppe over kvelden og se i morgen....Vurderer å ta en annen hver dag for å se om det blir bedre!
Har fått noen svette / hetetokter som ikke ligner noe, hatt de en god stund nå :D Tror ikke det er hormonelt altså! :DTror det kommer fra fettforbrenningen....Noen andre?

Har ikke merket noe til vondt imagen av magnesiumen... Men magnesiumen kan du vel strengt tatt kutte ut. Den er mest for å hindre urolige bein... Men det skal nevnes at magnesium sørger for at kroppen opptar kalcium bedre:)

Svette/hetetoktene er helt normalt å ha! Jeg har også perioder hvor jeg blir vanvittig varm, det tyder på at dette funker og at du er i ketose:-))) Så det er nok iiiingenting å bekymre seg for! Du får bare sørge for å drikke mye vann (noe du sikkert er flink til allerede!);)

Sunfrid 27-07-09 13:46

Hallo på dere alle.

Jeg har hatt 14 dager FERIE, spist alt jeg har kommet over (nesten)....
Og det har straffet seg, oppblåst, kvalm, uvel m.m og ikke minst gått opp i vekt. Men i dag er jeg tilbake med nytt mot.

Gøy å se at dere er standhaftige og hvilke resultater dere har oppnådd, bøyer meg i støvet... Jeg må henge meg på å bruke forumet mye fremover skjønner jeg.

Snakkes...
:ja:

mossa 01-08-09 11:19

Da var ferie del 2 over :eek: Gått opp nesten 3 kg!! Men hva skal man si.....ikke lett å være stanhaftig når man stadig er på farten altså :( Men jeg vet jo hva som hjelper, så nå er det på igjen. Regner med de første 2 går av etter en uke, som tidligere, så får jeg slite med resten....Men nå er det slutt altså, går ikke å ta ett skritt fram og to tilbake i lengden.......

NB:hetetoktene forsvant med karbo mat :D

Hapylady 02-08-09 09:29

Jeg har også gått opp 2 kg:( nå i ferien. Men men. Da er vi flere som får komme tilbake til "hverdagen" igjen og stå på:). Er også lei et skritt fram og to tilbake - så nå er det nok.....
Endelig begynner også aktiv på dagtid i morgen, så da er det avgårde og prøve å trene litt. DET er lenge siden jeg har gjort/klart dessverre, men nå er det å prøve igjen. Enkel sykling, afrikansk dans og mage/rygg på tapetet:).

Jente 1980 03-08-09 18:09

Jeg gikk opp 2.6 kg iløpet av 3-4 godværsdager her hjemme pga litt lavkarbokake og frukt (!),det er skummelt med gode naboer!!! Heldigvis er jeg tilbake der jeg skal være nå, og ytterligere 100 g ned... (enda jeg venter mensen! Så det går rette veien!!!)

Sunfrid 05-08-09 19:49

HJELP !!

Fy som jeg sliter med å komme igang igjen... Dette er ikke gøy, starter så fint til frokost også kommer lunsjen og da går det til..:realmad:.. med alt. Det hjelper heller ikke at husbonden ikke har skjønt at dette er noe jeg TROR på.
Har klart meg bra i dag så langt... Er gressenke i dag, så tror kanskje dette er dagen å komme igang igjen.

birk 06-08-09 08:58

Du er ikke alene med å slite Sunfrid. Kommer heller ikke ordentlig i gang jeg heller, blir så ekstra vanskelig når det er sommer og man vil kose seg sammen med alle andre i finværet. Tenker at det blir bedre om litt når høsten kommer. Så får det bare være litt sommerferie nå. Må kanskje sette en ny dato for å bestemme seg skikkelig... kanskje det kan funke:P

Sunfrid 06-08-09 09:30

Jeg kom meg gjennom gårsdagen.... Det ble lite mat men mye væske (det er bare fy mat som frister). Håper dagen i dag skal gli litt bedre...

Det kan nok, som du skriver birk, være at om man setter seg en dato og motiverer seg for den, at det kan hjelpe. Jeg føler litt at det er bare å komme igang 2-3 dager, så er jeg på gli...

mossa 06-08-09 11:38

Ikke gi opp sunnfrid, kjør løpet ditt!!! :cool:

Jeg er straks tilbake der jeg var før ferie del 2 :) Mensen i anløp, så jeg regner med at det er veldig positivt reslutat når nok en uke er omme. ;) Da blir det å komme over neste kneik, etter 4 kg. Har noen kg grenser som jeg ikke har kommet over før. Når sant skal sies, så har jeg vel bare prøvd å slanke meg seriøst, med Grete Rhode, kun en gang før, men har innimellom vært bevist på hva jeg spiser og kutta ned på karbohydrater, uten det store resultatet / innsattsen.
På Grete Rhode, gikke jeg ned kun 5 kg og stagnerte der....Og da gav jeg opp!!! Og gikk opp mer enn de 5 kg jeg tok av!!!!! Dette fungerer bedre, selv om jeg ikke kan unne meg mye mat med karbh. så ser jeg reusultater og det gir pågangsmot!
Skal tørke støvet av en tilnærmert ubrukt trimmsykkel jeg har stående og bruke den i tillegg til mine gåturer. Har prolaps i ryggen, så utskeielser i form av bevegelse, begrenser seg til gåing og ting som ikke innebærer bøying, hoppin, løping eller noe som gir smerter... Skal svette 20-30 min forran tv-en som jeg alikevel ser på!! Nå skal fettet få flere bein å gå på! :D
Lykke til med fettforbrenningen til alle!:)

kelin 07-08-09 15:48

Hei og god helg til dere april-startere.

Jeg har nå gått ned 17.2 kg siden 24. april og er strålende fornøyd. Jeg hadde ei uke med total utskeielse nå i ferien min og raste opp nesten 3 kg. Heldigvis gikk de av igjen etter ei uke med streng spising. Jeg merker at jeg sliter med å legge vekk collett-sjokoladen og tar meg noen ruter hver dag. Men men....

Jeg er bare så stolt :-)

Sunfrid 07-08-09 16:59

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kelin (Innlegg 750439)

Fy flate og gratulerer. Du har all grunn til å være stolt...

Hapylady 08-08-09 14:46

Sitat:

Det er jo bare knallbra. Gratulerer såååååå mye. Du har all grunn til å være stolt.
Håper vi andre kommer etter etterhvert :).

kelin 08-08-09 21:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hapylady (Innlegg 750859)
Det er jo bare knallbra. Gratulerer såååååå mye. Du har all grunn til å være stolt.
Håper vi andre kommer etter etterhvert :).

Hadde du tatt av 17.2 så hadde du jo vært under målet ditt :-) Jeg startet på hele 110. Gleder meg til fortsettelsen :-)

Hapylady 13-08-09 10:50

Du har vært kjempeflink:). Artig når det virkelig funker.

Jeg har stått stille en stund og faktisk også gått litt opp, men i dag så hadde jeg endelig gått nedover igjen :D. Minus 0,5 kg på noen få dager. Deilig :).

mossa 13-08-09 20:43

Du verden over 17 kg !!! Grattis ;)
her går det smått, følger kuren min jeg, men har vel kommet på et lite platå eller noe da.....Må begynne å bevege meg litt mer i tillegg tror jeg...Skal i alle fall ikke gi opp! Har tatt kropsbilde av meg fra før jeg startet og en gang pr mnd. Fy flate for en stor forskjell på min få kg! :eek: Så gravid ut på bilde en, nå ser man konturene av midjen og magemuskler :o
Men det er laaangt i fra noe vakkert syn...enda :rolleyes:
Står ved samme vegg i samme stilling i samme truse :D Hver gang. Tar ikke bildet selv altså, får hjelp til den biten.....

Jente 1980 16-08-09 16:04

Sitat:

Jeg har nå gått ned 17.2 kg siden 24. april og er strålende fornøyd. Jeg hadde ei uke med total utskeielse nå i ferien min og raste opp nesten 3 kg. Heldigvis gikk de av igjen etter ei uke med streng spising. Jeg merker at jeg sliter med å legge vekk collett-sjokoladen og tar meg noen ruter hver dag. Men men....

Det er jo HELT SINNSYKT bra!! Gratulerer! Var overlykkelig selv imorgest da vekta hadde gått ned med 600 g til, og den har stått i ro i ca 3 uker nå... Hehe... 9,4 kg på meg om jeg ikke husker feil! Så vi er sannelig forskjellige!

Sunfrid 18-08-09 10:33

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980 (Innlegg 755019)
Var overlykkelig selv imorgest da vekta hadde gått ned med 600 g til, og den har stått i ro i ca 3 uker nå... Hehe... 9,4 kg på meg om jeg ikke husker feil! Så vi er sannelig forskjellige!

All nedgang er positivt... Gratulerer! Selv så står jeg litt på stedet hvil, har kommet godt i gang etter en litt utsvevende ferie, men mangler fortsatt 1 kilo for å nå "før ferien" vekt. Har stått helt stille den siste uka så jeg håper på et brått og plutselig tap.....
Ha en fin dag allesammen :ja:

Jente 1980 21-08-09 23:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sunfrid (Innlegg 756102)
All nedgang er positivt... Gratulerer! Selv så står jeg litt på stedet hvil, har kommet godt i gang etter en litt utsvevende ferie, men mangler fortsatt 1 kilo for å nå "før ferien" vekt. Har stått helt stille den siste uka så jeg håper på et brått og plutselig tap.....
Ha en fin dag allesammen :ja:

Takk for oppmuntring da!! Joda, all nedgang er bra! og det går jo tross alt den riktige veien. Gir meg ikke. Men er ikke så veldig nøye med karbene, så det kan jo være forklaringen på at det går litt tregt. Selv om det har gått sakte men sikkert med meg hele veien. Selv med 15 g karber om dagen! Bare jeg til syvende og sist når målet, så er det ikke så nøye hvor mange mnd det tar, bare dagen kommer!!:p

Hapylady 27-08-09 07:49

Jippiii. Nå har jeg gått ned 0.9 kg til. Endelig skjer det ting her.:D
Har kanskje noe med at jeg også misforsto sukkerarter og sukkeralkoholer:o. Har også vært dårlig, men har prøvd å spise allikevel. Håper det nå har sluppet taket og jeg går noen kg ned igjen :).

kelin 27-08-09 08:58

Så bra :-) Supert. Her vil jeg nok gå ned ufrivillig noen gram. Har fått influensa og 39,4 i feber. Matlysten er helt borte.

Sukkeralkoholer og sukkerarter bør ikke misforstås nei.

Hapylady 27-08-09 10:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kelin (Innlegg 760620)
Så bra :-) Supert. Her vil jeg nok gå ned ufrivillig noen gram. Har fått influensa og 39,4 i feber. Matlysten er helt borte.

Sukkeralkoholer og sukkerarter bør ikke misforstås nei.

Huffda. Ønsker deg riktig god bedring. Håper du blir fort frisk.
Nei, det er helt klart at det ikke bør misforstås :). Men men. Nå har jeg iallefall lært - om enn på den litt harde måten:D.

kelin 28-08-09 07:38

Joda da har jeg ikke fått i meg mat på nesten to døgn. Spiste karbomat i går og bøttet innpå med melk - nesquick. Hostet til jeg spøy. 39,6 i feber og bronkitt. Kroppen verker virkelig. *sutre*. Nettopp begynt på ny jobb i barnehage. Ikke noe kjekk start akkurat. Gleder meg til å bli frisk og til å bli kjent med de nye barna.

Sunfrid 28-08-09 09:09

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kelin (Innlegg 761054)
Joda da har jeg ikke fått i meg mat på nesten to døgn. Spiste karbomat i går og bøttet innpå med melk - nesquick. Hostet til jeg spøy. 39,6 i feber og bronkitt. Kroppen verker virkelig. *sutre*. Nettopp begynt på ny jobb i barnehage. Ikke noe kjekk start akkurat. Gleder meg til å bli frisk og til å bli kjent med de nye barna.

GOD BEDRING :klem:

Rapport fra meg er at det står fortsatt ganske så stille, må prøve å spise litt mer noen dager å se om det hjelper :rolleyes:

mossa 30-08-09 21:00

Hei alle sammen :)
Hvordan går det med dere, fortsat nedgang i vekt?
jeg har en mini pause fra ketolyse, gått ned 8 kg på det og skal nå prøve en liten periode med litt mer karbo. Spiser f.eks knekkebrød , men ikke potet, pasta og ris....Kutter selvfølgelig på fettet og teller kcal. :o Skal se hvordan det går og om det går rett vei. Om ikke, så er det rett på ketokost igjen!!!
:cool:

Sunfrid 31-08-09 08:13

OH YEH...

Nå skjer det endelig noe, jeg har kuttet ut nøtter og fløte og vips så har vekta gått ned 1 kg på 1 uke. Meget fornøyd akkurat nå :stortsmil

mossa 31-08-09 10:48

Grattis Sunnfrid!!:)
Spist for mye fett du da? Jeg klarte ikke nå opp til det jeg skulle, ser det nå at jeg har spist alt for magert. Kanskje i min neste periode om det ikke funker med egenkomponert lavkarbo kur! Har gått ned noen 100 gram da, så jeg tor dette fungerer for meg også :D

Sunfrid 31-08-09 12:07

Hei Mossa, lenge siden sist...
Håper du blir å finne her inne selvom du velger en litt annen vri på lavkarbo kosten... :ja: Selv synes jeg det er ganske greit uten brød, poteter, ris osv i hverdagen, men savner nystekte rundstykker til helgefrokosten. Men de gangene jeg har falt for fristelsen får jeg noe så fryktelig vondt i magen....:eek:
Vi får satse på et opplegg som funker og som vi kan leve med. Det er ikke nødvendigvis så viktig hvor mye en går ned, men at man går ned... tenker nå jeg :)

Jeg har fått time 10. sept til en ankeloperasjon og da blir jeg gående med gips i 12 uker. Og da blir det spennende å følge vekta for jeg blir ikke den som løper mest rundt da (ikke at jeg løper så mye nå heller men....). Så hvis du ser en godt overvektig, krykkegående frue i sin beste alder i Jessheim området vet du hvem det er....

mossa 31-08-09 13:22

Ja jeg blir her inne:) Finner utrolig støtte og motivasjon med dette forumet! Kanskje litt konkuranse? Ikke vet jeg, men jeg skal bli her til alle andre er forsvunnet :D Detter er jo livstil omlegging, ikke bare en kur, sånn i lengden! Slitsomt å telle kcal, men jeg kommer nok inni ca mål på det også etter hvert....

Skal se etter en lett overvektig kvinne i sin beste alder, på krykker jeg ;)
Vi bor jo ikke såååå langt unna hverandre da...Men jeg kan vel ikke be med deg på en tur nå som du skal operere! ;) alvorlig eller?

Hapylady 02-09-09 08:06

Håper det går bra med den nye karbokuren din mossa :). Godt at du blir igjen her inne.
Gikk på vekta i dag jeg, og har gått ned 0,8 kg til siden fredag. Superdeilig:D. Dette er moro.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.