![]() |
Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst
Sitat:
|
Sitat:
Når det gjelder at du føler du har så mye å gå ned. Jeg tror vi alle føler det. Jeg tror i grunn du ikke skal tenke på meg. eller noen andre! Og bare fokusere på DEG! Fokusere på hvor FLINK du er! Tenk så bra det er at du har tatt steget for å snu om på livet. Tenk hvor flink du har vært til å gå ned i vekt hittil! Tenk så bra det blir!:) LYKKE TIL! |
Sitat:
det har tatt meg mange år og komme dit jeg er i dag,, med mange tunge stunder,og massevis av slankekurer .. og husk du er ikke alene ...vi som ikke har så mange kilo igjen ,, vi sliter vi også,,, å når vi en vakker dag kommer i mål , så begynner den virklige kampen, å ikke øke i vekt igjen,,, jeg syns du er utrolig flink ,, som trener så mye i tillegg ,, jeg er ikke flink med trening ,,men har tatt ut sykkelen igen , og få vel si det sånn at kondisen er på bånn.. me den skal bli bedre |
Sitat:
150g fisk er altfor lite...! Er det ikke? hvorfor ikke mer? er du ikke mer sulten? Spis mere mat, jente;) du skal se du går ned likevel=) I går hadde jeg en totalt uproduktiv dag i sengen med tv og chat med venner som har bestemt seg for å reise til den andre siden av jordkloden.. Jeg tror kroppen satte pris på treningsfri, jeg. =) Men i dag er det ingen hvile å få=) |
Takk begge to :klem:
Jeg har jo gått ned og gjør det nok ennå, men kjenner jeg er litt lei, men det går vel over :) Vil bare ikke ned i muskelmasse så jeg kjører på med litt mer proteiner. Grunnen til at jeg ikke har spist mer fisk vet jeg ikke, bare ikke tenkt over det når jeg har tatt frem maten, men som sagt. Skal øke på med proteiner så får vi satse på at musklene ikke forsvinner :) |
Sitat:
|
Sitat:
Og jeg er lei kostholdet for jeg ser ikke på det som jeg spiser nå på ED som kosthold, kun ene og alene som en hestekur for å komme meg lengre ned i vekt :) Ketolyse var himmelen spør du meg, men siden kroppen ikke ville ned i vekt lengre så valgte jeg å prøve ED, planen min er å leve litt streng Fedon resten av livet, det har jeg prøvd før (før oppstart på ED) og det synes jeg var helt supert :) Men vi må bare bite tennene sammen til vi er i Fase 3C og 4 kanskje, og da begynner kampen med å holde vekta :) Dere er iallefall kjempeflinke :klem: |
Sitat:
Du skal se du klarer deg gjennom denne tunge perioden:klem::heia:Jeg heier på deg! |
Sitat:
Er ikke inne i en så veldig tung periode, synes igrunn ED er helt greit, men lettere på Fase 1 faktisk, da slapp jeg jo å tenke :) Og jeg tenker omtrent aldri på mat, jobber med å få i meg alle måltidene for dagen faktisk :) Og det synes jeg er helt greit :) Er egentlig bare det at jeg er redd for å få i meg for lite, eg har omtrent 40 kg til som skal ned utenom de 25 eg har gått ned så tror jeg kroppen trenger litt mer påfyll enn den får, spesielt siden legen min IKKE ville at jeg skulle trene noe mer enn jeg gjorde forrige gang jeg var inne. Og det gjør jeg jo fordi det er så kjekt. Så planen heretter blir å spise ED 4 ganger for dag + ett måltid og så kommer jeg til å spise ett kokt egg eller noe sammen med det ene edmåltidet slik at jeg føler selv at jeg er tryggere ihht muskelmasse :) Tusen takk for alle fine ord og oppmuntringer :klem: |
Heldige Fungirl som elsker å trene :dulte:, skulle ønske jeg kunne låne litt av den lidenskapen...... Er forøvrig helt enig Studine, spis litt mer proteiner når du trener så mye så beholder du muskelmassen.
For min egen del så må jeg si at denne uka gikk rett i vasken :mad:, har taklet overgangen tilbake på ED skikkelig dårlig må jeg si. Eller kanskje det er overgangen fra ferie til jobb som har vært for tøff??? Uansett - har endt opp med å kjøre en blanding av ED (ED frokost og lunch) og anbefalingene til norske helsemyndigheter :eek: (middag og kvelds). Dette har ført meg ut på helt feil vei, og vekta har gått opp masse (ja det er er mye vann - men likevel....). Så nå har jeg lagd en slagplan for de neste 2 ukene, og det er da jeg håper at treningslysten til Fungirl er smittsom :D 1 - Spis ihht fase 2 (3 + 1) 2 - Trim i hverdagen (vi har flyttet til 5. etg på kontoret, så her blir det en del trappegåing framover :p) 3 - Gjennomfør 3-4 treninger i løpet av uka (MUP) Her skal det jobbes, for å gi opp er ikke et alternativ!!!! |
Sitat:
Men vil ikke anbefale deg å starte opp med 3-4 treninger i uka om du ikke er så klar for det eller så glad i å trene. Ta ett par uker med to eller tre treninger og så øker du når du føler at du ikke vil bli lei og trives med å trene ofte. Bare ett lite stalltips ;) |
Sitat:
Kom meg ut på tur tross sludd, regn og vind i alle retninger - herlig. Har jo totalt hatt 4-5 trimturer de siste to ukene, så helt uten trening har jeg ikke vært :rolleyes: MEN trenger å komme meg tilbake i faste rutiner - er nok her jeg har sviktet både med mat og trening :o (og aaaaalt for mye pepsi max....) Failure is only a fact when you give up. Everyone gets knocked down, the question is: Will you get back up? JEPP!!!!! |
Sitat:
Da er de faste rutinene snart på plass :klem: |
GTL: Det kan vel være forskjellige årsaker til økningen, men spm er hva har du tenkt til å gjøre med det? Og svaret er selvfølgelig å fortsette med ED :D. De ekstra kg vil nok forsvinne igjen, det kan jo umulig være fett du har lagt på deg... Så flink du har vært til å komme deg ut for å trene, jeg er MISUNNELIG. Jeg tror jeg må ha belønning for treningsøkter i stedet for delmål på kg'ene :rolleyes:
Fungirl: Kjenner selv at jeg sliter litt med motivasjonen,.... eller kanskje ikke motivasjon - men heller lysten på noe annet enn ED mat. Noe som smaker mer. Idag skeiet jeg ut med bacon som poppmannen hadde stekt til pannekakene, det smakte DEILIG. Men jeg har ikke noe valg, skal jeg klare å komme meg ned på vektskålen - og vi skal klare det - alle sammen! Derfor er det så kjekt med dette forumet, vi heier på hverandre :heia:. Tenk på alt det du har klart allerede. Det er en FANTASTISK jobb du har gjort for helsen din. Når det gjelder protein inntak og trening så er jeg enig med de andre at du bør øke på, men kanskje det holder med et ekstra ED måltid? På fase 2 så står det antall ED måltider: 3-5 ( jeg er på 4 ED + proteinmåltid). PS! Trenger ekstra mye treningsvipper fra deg, jeg også. NÅ MÅ JEG KOMME MEG UT FOR Å TRENE!!!!! Studine: :heia: heier på deg og ditt 6-tallet. Så fantastisk (låner smileys til GTL).http://www.33smiley.com/smiley2/sports/indoor/8.gif Hvordan går det forresten med lesingen, det er vel snart eksamenstid for deg? |
Jeg har forresten klart av og til å glemme at jeg allerede har spist proteinmåltidet til lunsj - og problemet er der hver gang vi skal ut å spise. Under måltidet kommer jeg plutselig på at jeg har jo allerede spist. Lider jeg av pre-alzheimer? Jeg er et skikkelig surrehue. En annen ting som jeg merker - er de gangene jeg drikker vin, max 2 glass så kjenner jeg meg full. Det er helt vanvittig, tror ikke jeg kommer til å tørre å prøve meg på sprit, da blir jeg vel ikke bare full - men dritings. Blir vel heller lite av mojito denne sommeren. Det kommer jeg nok til å savne :snufs:
|
Ja da er jeg et steg nærmere å komme meg tilbake på rett spor, men jeg er nok opp 2,5 kg som ikke er vann dessverrehttp://www.33smiley.com/smiley2/emotions/sad/6.gif
Ble veldig frustrert av vekta i går morres (veiedag), og tok derfor turen innom Fedon-klinikken og fikk veid meg der. Resultat; + 2.5 kg (0,5 kg muskelmasse, litt vann og nesten 2 kg fett!!!!!) Ble selvfølgelig kjempeskuffa, ikke så rent lite deprimert men passe forbandet også - helvet heller !!! (og jeg beklager på det sterkeste til de som eventuelt ikke tåler slikt språk :rolleyes:) Så sukkertrollet greide å få en stortå innenfor hos meg forrige uke kan det se ut til, og det må jeg jobbe med denne uka. Så jeg har lagt en form for plan: 1: ikke ha penger/kort med meg på jobb - for da kan jeg ikke kjøpe mat i kantina (har selvsagt med meg ED-produkter og salat :p) 2: samboeren må orde mat til seg selv (da slipper jeg å bli fristet) 3: ED-kjeks i veska, lomma, bilen, kontoret, på stua - ja over alt i tilfelle jeg blir sulten. Men det jeg ikke skal gjøre er å straffe meg selv, det vil si - straffen kommer nok i form av en gedigen migrene i løpet av uka. Positiv tankevirksomhet er det som skal til, positivitet i overflod - og her vet jeg jo at jeg kan hente mye fra alle dere andre herlige mennesker http://www.33smiley.com/smiley2/love/peace/1.gif |
Sitat:
Motivasjonen min er tilbake, eller den har vært der hele tida men når jeg ikke har vært frisk så har jeg ikke orket tanken på poser liksom. Men er i form igjen og går på med krom hals :) Jeg har gjort noen tilpasninger og hvis det ikke går utover vekta, så kommer jeg til å fortsette med det, mulig det går litt senere ned men jeg skal leve på dette ganske så lenge så da får det heller bare gjøre det :) |
Sitat:
|
Sukk. Jeg som var så fornøøøyd!:( I dag er det 300g opp. Det gir fortsatt 1,7kg siden forrige tirsdag.. så jeg burde være happy. Men det er jeg selvsagt ikke. Så jeg stresser. Men sikkert bare for sen middag og for mye salt i forhold til vann i går. Ikke var jeg flink til å spise til riktige tider i går heller. Nå skal jeg ned og trene så føler jeg meg bedre! Men ellers.. skuff. Kanskje jeg føler meg bedre i morgen=)
|
Sitat:
Og 1,7 kg på en uke er jo helt vanvittig bra, om det er på to uker så er det også kjempeflott :) |
Sitat:
Som jeg skulle ha sagt det selv. 0,3 er ingen økning - og dermed ikke noe å være skuffet over. Kos deg heller med 1,7kg for det er super bra :heia: Selv går jeg på en vekt som bare har hele kg, og det er egentlig ganske så greit. 80,3 og 80,7 blir det samme. Jeg veier da 80 uansett. :D |
Ok - da har jeg roet nervene heeeelt http://www.33smiley.com/smiley2/hobbies/exercise/5.gif
Dagen har vært veldig positiv, og så langt har jeg holdt meg helt til fase 2. Nå står litt bevegelse på planen, og så litt tv-titting :D |
Takk popp og fungirl!! =) Jeg koser meg=) i kveld så har jeg "jukset" litt.. Dvs en halv porsjon proteiner ekstra.. for jeg orket rett og slett ikke noe posemat, og har ikke spist nok, pluss en heeel haug med trening. og da blir det for lite mat. Så nå blir det litt karbonadedeig:P så enkelt gjorde jeg det:P haha stekt selvsagt. I morgen skal dagen planlegges bedre så jeg ikke kommer i underskudd med maten!!=)
|
Off det går voldsomt tregt for meg, så tregt at jeg ikke orker å være for aktiv her inne. Men det går nedover, sent men sikkert.
Idag så jeg 7 tallet for første gang på ca. 11-12 år!! Jeg skal ALDRI opp på 80 tallet nå... :D Dette er virkelig en stor milepæl for meg!! Målet nå er å komme ned rundt 75 og så ta litt sommerferie! Jeg orker ikke en hel sommer uten litt pastasalater etc... Trenger ikke å ta helt av, men smake på litt :) Ha en flotters dag! |
Sitat:
Av erfaring så kan jeg si; ja det går tregt til tider!!! Men så lenge du ikke foretar de store utskeielsene, så vil det fortsette å gå nedover. Ha en flotters dag du også http://www.33smiley.com/smiley/emotions/8.gif |
Sitat:
|
Ja, jeg har mine utskeielser innimellom, det er nok derfor det stopper opp av og til, emn det er helt greit med meg... Så lenge det går nedover er jeg fornøyd. Blir jo lei innimellomog, så orker ikke hardkjøret.
det jeg ser frem til nå er å søke om bukplastikk :) Det er det jeg jobber mot! |
Dag 2 av "tilbake-på-sporet", og hodepinen glimrer med sitt fravær http://www.33smiley.com/smiley2/emot...ositive/17.gif
Og selv om det har vært en rimelig travel dag, har jeg greid å spise riktg http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/positive/4.gif Er så fornøyd, og all skylfølelse for forrige uke er borte - det samme er følelsen av mismot. Fantastisk hvor raskt det svinger fra bunn til topp, men nå håper jeg å bli her på toppen en god stund |
Sitat:
DU ER KJEMPEFLINK!!=) Fortsett sånn!!! |
Takk Studine:love:
Og jeg kan rapportere om fortsatt fraværende hodepine, så jammen tror jeg at den holder seg borte denne gangen :D Men i dag har jeg merket suget etter "noe", ikke nødvendigvis snop, men "noe" å putte i munnen. Har imidlertid holdt meg hard, og heller inntatt mengder med vann - hvilket betyr do-springing resten av kvelden :p Så det går bra, og nå er de tre værste dagene over. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Har gjort litt tilpasninger som gjør at jeg føler dette er noe jeg kan holde på med leeeeeenge :) Og det er litt mer proteiner pr dag så får vi se hva som skjer :) Har ikke snikveid meg denne uka og det er jo en seier bare i seg selv....hehe Tusen takk for at du spør :love: |
Sitat:
Dessuten så har jeg jo lest en del i bloggen din (om ikke kommenter så mye), og vet jo at du har hatt mye å stri med :klem: |
Sitat:
|
I dag står vekta på 70.8kg=) og det vil si at det er vektnedgang på 800 gram siden i går. Det er rart med vektnedgang syns jeg. Ene dagen nothing, dagen etter er det 800gram ned. Det er sykt snodig, syns jeg. Deilig da:D
anyway, nå er det "pasta" med hvitløk, litt smør og litt ost. haha.. høres ANTI-slanke ut... men osten har 0 karber, og jeg trener så mye at det lille fettet og proteinet har jeg bare godt av:D hehe |
Sitat:
Veier du deg hver dag eller? |
er det noen andre som syns det er litt mye av den pastaen? jeg orker liksom ikke alt.. men så føler jeg at jeg bør spise den opp.
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har noen uker jeg veier meg ett par ganger, men uanset hva den viser så er det vekta lørdags morgen som teller :) Denne uken har jeg ikke veid meg så er litt spent på i morra kan du si :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07. |