![]() |
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Jeg pleier å spise omeletten med stekte/wokede grønnsaker til. Det gjør ikke selve omeletten noe mer saftig, men gjør at den i det minste går an å spise. ;)
Soyabønnene er fase 1-produkt, tror det var en misforståelse over her i tråden. Vanlige nøtter er ikke fase 1-mat, men soyanøttene (-bønnene) er fase 1-produkt. Jeg har forstått det slik at en pakke med kjeks er ett måltid, dvs at du kan spise alle seks kjeksene som ett måltid. Masse lykke til med oppstart i fase en, håper du finner produkter du kan trives med. |
Hei !
Startet på ED for en uke siden, det har gått kjempebra til nå:)men...plutselig har jeg blitt sulten igjen..har ikke spist noe jeg ikke kan. Bruker skummet melk på produktene som har det i oppskriften. Det eneste jeg har hatt ekstra er SB40 apotektygges for dårlig ånde, ca 2 stk til dagen :eek: Kan dette være grunnen til at jeg er så sulten ? Er jeg i ketose, eller skal man være i ketose i denne fasen ? (fase 1)? nybegynner |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Her har jeg forøvrig listet opp noen av de variasjonene jeg gjør på ulike produkter, kan brukes i alle fasene :D |
Sitat:
Spiser du nok grønnsaker som "fyller opp" magen litt? Drikker du nok vann? Du kan uten problemer bruke skummet melk. Apotektyggis kan jeg ikke skjønne skal være noe problem. Blir det for ille, ta heller et ekstra ED måltid istedet for å "sprekke". Du burde være i ketose nå ja, siden du har fulgt kuren. Du kan kjøpe deg ketose-sti på apoteket for å måle. Jeg kan også føle meg litt "fysen" av og til selv i ketose, men det er som regel psykisk. Ta deg en kopp te, eller spis noen grønnsaker:) Lykke til! |
tror det er normalt og bli sulten igjen etter en uke ,jeg ble også det
grønnsakssuppe bland den med blomkål brokkoli .å spis fort :D ellers kan du også lage grønnskassuppe av grønnsakene, vann med buljongterning , blomkål hodekål løk ja alt du kan tenke deg av lovlige grønnsaker,, og husk salt , smaker og lukter kjempegodt pannekakene blir bedre og bedre,,, jeg blander de enten med vann eller lettmelk,, sjokofrokosten blir også en vane ,,men suppene blir aldri gode |
Æsj suppene er verst.
Pannekakene erganske greie, men noe herk å steke - andre som har problemer med det. Har prøvd forskjellige panner på induksjonstopp. Men i vaffelhjernet funker det flott da :) |
Sitat:
Evt. steke med smør i pannen (meierismør altså, alt annet er bare tull.....) Vi har lov til å bruke litt smør, og det hender jeg bruker litt i pannekakene - blir bedre smak og enklere å steke. |
Hei alle sammen :)
Nu her jeg også, begynte mandag og følger ikke noen bestemt diett men prøver å holde meg på ca 20 - 25 karbo hver dag. Sluttet og røyke for ett par måneder siden og da kom noen kilo magefett som er det farligste... Jeg spiser 2 egg til frokost og 5 små baconskiver som jeg har oppå Lollipopbrødet (har bakt og det er nydelig ). Så lunsj som består av Cottage cheese, og en neve paranøtter. Middag, stekt kjøttdeig m/tacokrydder eller stekt Kotelett og masse grønnskaker. Kvelds er 1 pose baconcrips og litt paranøtter eller honningmelon. Må spørre om det ser greit ut, og kan man kjøpe Ketosestix på Apoteket ? |
Sitat:
|
Ok, Solange......nybegynner feil :)
|
Sitat:
Woket diverse grønnsaker igår med litt rapsolje og lagde fransk potetstuing, samt sjokoladepudding (bruke soyamelk, i stedetfor laktolight og skummet melk) med kanel på kvelden. Det var ganske så godt, så de anbefaler jeg. |
Sitat:
|
Sitat:
I dag lagde jeg spinat suppe, ble kjempegodt! Hvis man bruker fersk spinat vel og merke. Har fått litt smaken for hjemmelagde supper etterhvert, de posesuppene er jo ikke etandes:o |
jeg steker pannekaka i litt smør på sterk varme , da blir de kjempefine,steker de mest på den ene siden ,den andre bare snur jeg, slår jeg av plata ,og tar den opp ,, da blir de litt svampaktig
men nu sukk ,, har så lyst på ett eller annet ,i grunn hamburger og chips , men er straks ferdig med uke tre ,, og SKAL IKKE skjeie ut kjemper en kamp med meg selv nå ,,har ikke burger og chips i huset ,ikke noe annet godt heller ,, heldigvis,og skal jeg ha håp om og gå ned til 72 innen søndag så får jeg bare holde ut,, er i grunn ikke sulten bare fysete stekte meg litt blomkålris med paprika ,, det hjalp litt ,og så dagens sisste måltid ,en panne kake og til Tinus , blir dem sprø i vaffeljernet og har du tynn eller tjukk røre |
motivasjonen er tilbake ,oppdaget at dobbelhaken er vekk jippy,så nå går jeg inn for og komme meg ned i 62kilo og langt krøllete hår ( har kort strykefritt) og til sisst bli 170 høy ( er 158) hehe ,,kan kjøpe parykk ,høyden får jeg nok leve med og trives jo i grunn med den
|
Solange - fransk potetstuing er nok den som heter Vegetarian Pie - er det ikke det den heter på pakken tror jeg. Veldig god - litt barnemat konsistens.
Arkine - blir litt sprø i vaffelhjernet, men lager den med skummet melk slik som står på pakken - funker fint. Føler jeg er igang igjen jeg også :) Satser på nye tall neste uke. Søren det var vanskelgi å komme igang igjen alltså - men denne helga skal jeg klare det. Jeg har ødelagt det hver helg frem til nå .. |
Ja så var det fredag, og i dag er det nyttårshusfest på jobben:rolleyes:
Skal spise middag hjemme før jeg går, og bare spise salat fra koldtbordet. Tar dessuten med en pakke kjeks i veska, sånn i tilfelle jeg blir sugen på noe når de andre spiser dessert :p Har dere store planer for helgen eller?? |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitter ellers med litt hodepine (ikke den som jeg alltid har hatt), det strammer litt rundt pannen. Håper dere bare er en av bivirkningene nå som jeg har startet opp nylig.
Vet dere forresten hvordan man skal lage crem brule? Det sto ikke noen oppskrift i produktkatalogen. |
Sitat:
Nå nærmer deg seg første helgen på ED. Merker at det har gått veldig greit når jeg jobber (det er veldig travelt og ikke tid til å tenke på at jeg er sulten) - helgen er roligere og sjansen for at jeg begynner å tenke veldig på mat er større. Håper jeg kommer greit gjennom! |
Sitat:
Jeg laget creme brule igår, ganske godt:) Se på oppskriften, desserter som må varmes, bruk den oppskriften, ta røra over i en bolle og dryss på sukkeret som er i startpakken, sett det kaldt ca 1 time i kjøleskap. :) |
Hei alle sammen :-) kjekt å se at det går så bra med folk :-)
Jeg har nå gått tre uker, litt skuffet over vekttapet.(hørt om så mange som har gått ned 10 kilo i fase 1)... men det går nedover det er det viktigste. Har hele tiden brukt skummet melk ,men jeg i morgen skal jeg også bytte den ut. tvi tvi videre alle sammen :-) |
Heihei, tror ikke du skal være skuffet over det! Kjempebra! Selv gikk jeg ned 6,6 på de fire første ukene. Det er jo over snittet på 0,5 - 1,0 kilo per uke og du ligger også over snittet! Stå på, dette går bra! :-)
Sitat:
|
Sitat:
Idag har jeg vært litt små¨sulten hele tiden, men har klart å holde meg til måltidene. Mulig det skyldes at jeg fikk en sen start på dagen igår (grunnet skikkelig hodepine med spysyken etterpå) - bare 4 måltider den dagen. Alida: Soya uten sukker har fungert supert hos meg, men jeg stusser over at det står at man skal bruke skummet melk i oppskriftene når kursleder sier at dette blir for mye melkesukker. Tenkte jeg skulle bestille laktolight neste gang jeg bestiller. Bra med nedgang uansett, men skjønner hva du mener. Du får hele kose deg med at du har gått ned en klesstr. |
Sitat:
|
jeg gikk ned 9 kilo forige gang jeg gikk på ED på fire uker ,trente ikke noe som helst
denne gangen ser det ut som jeg klarer 7 kilo , har en uke igjen av fase 1 men forige gangen hadde jeg også tolv kilo mer og ta av og det med melken ,jeg bruker lettmelk |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg synes det er et fantastisk vekttap. Er på min 11 dag i fase 1, har bestemt meg for ikke å gå på vekta før jeg skal på fedonklinikken om 8 dager. Har tidligere blitt umotivert om det går forsein, derfor vil jeg ikke bruke vekta flittig. Generelt må jeg si at jeg er veldig fornøyd med ED opplegget, lett og følge for en småbarnsmor i farta :) Ser resultater på ansikt og hals allerede, så håper på et positivt resultat på vekta om 8 dager. :rolleyes: Nybegynner |
Da er jeg endelig igang, vekta vare 84,7 idag - og det er akkurat den motivasjonen jeg trenger. Det har vært så vanskelig å begynne igjen, så det å se et nytt tall idag var herligt! Oppdaterer tickeren imorgen som vanligt :)
Angående melk - syns skummet melk fungerer fint for meg :) |
Så bra, gratulerer! Nå går det så det koster! Stå på! PS jeg glemte produktene mine i dag, har du lager på jobb? :-)
|
Lotta: Jeg har lager på jobb, men det er vel litt langt borte? :p
Tinus: Så bra å være i gang igjen! Jeg så 109-tallet på vekta i dag, men den har litt splittet personlighet, så jeg har sett 111 også... :veitikke: Pleier å ta et snitt mellom høyeste og laveste vekt. Og alle helt nye og ganske nye - det er godt å se dere! Fint å være flere til å dra lasset sammen! Gleder meg til å følge framgangen til oss alle sammen! |
Lotta: Har også lager på kontoret, men da må du nok komme til Bergen :D
Tinus : Flott at du har fått et puff, er så herlig når det løsner :heia: Ellers så kan jeg melde om en nedgang på 1,2 kg siden forrige mandag :p Dette går veien :stortsmil |
Og jeg er tydligvis den eneste som er rett over veien for Lotta og jeg har bare sjokodrinker på jobben.... :(
|
Grattis med flott nedgang, Grotingeling!!:):D
|
Så flinke dere er alle sammen! Jeg har "bare" gått ned 0,7 kg siden forrige mandag, men det blir 3,7 tilsammen på 2 uker, og det er jeg fornøyd med! Bare det å være i gang igjen, som det blir nevnt her over, er en seier i seg selv når man synes det er tøft å begynne pån igjen. Er godt igang med trimminga også, og det er deilig:)
|
I dag måtte jeg klare meg uten soyanøtter og uten en bar kl 14. Men spiste mye salat og heiv innpå en bar da jeg kom hjem. Men har ikke fått meg middag i dag, er ikke i form. Halsvondt, ørevondt, kaldsvetting... Får se i løpet av kvelden og natta om jeg må bli hjemme i morgen. Får ta med meg et lager på jobb, for det er ikke første gang jeg har glemt det jeg skulle ha med meg.
|
nybegynner: Det er sikkert lurt av deg å holde deg unna vekten da.. skjønner deg veldig godt. Selv lurer jeg meg på, men siden jeg ikke vet hva jeg veide da jeg startet så kan jeg ikke se hvor mye jeg har gått ned :D. Vi får se neste gang jeg skal på Fedonklinikken, her også. Prøvde forresten creme bruleen igår, men fant ut at 1,8 dl melk + 1 dl vann var altfor mye væske. Skal gi den en sjanse til en annen gang med mindre væske. Ikveld skal jeg kose meg med vaniljepudding (....håper jeg)
tinius og Lotta: Kjekt å ha tilgjenglighet til hverandres lager ;). Tenkte jeg skulle gjøre det samme med en jobb kollega av meg, men hun er fortsatt på 2 ukers ferie i Spania (med 25 varmegrader). Flott å se nedgangen din, tinius! Biola: Takk, håper vi klarer å følge med på dette opplegget LENGE. Det er mange kiloer som skal av...:eek: grotingeling: 1,2kg er superdeilig. Der hadde Grete Roede lederen min sagt at det hadde tilsvart nesten 3 pakker med margarin, flott jobbet. Solange: Igjen; som GR kurslederen hadde sagt, det er nesten 2 pakker med margarin. Nesten 4 kg på 2 uker er veldig bra, og helt i henhold til oppskriften til ED. Lotta: Høres ut som noen bassilusker er på vei. God bedring! J Jeg er på 6te dagen, imorgen har jeg gått en uke. Oppsummert så meg jeg si at det har gått ganske greit og håper det fortsetter slik. Litt tungvint har det vært på jobben, da vi har kantine og ikke kjøkkenmuligheter. |
Skal til M på klinikken idag (for de lokalkjente). Blir spennende det. Har ikke vært der på 2 måneder, og var litt ute av dietten i des/jan, men noe nedgang er det fra sist. Tror jeg vare rett rundt 90 kg da. Uansett så får jeg alltid en vanvittig motivasjon når jeg er der :)
Ellers ikke noe spennende. Hadde en vanvittig hodepine går jegs (som deg Popp), så det ble ingen trening. Så får vi se om det blir noe støvsuging på meg idag. HAr ikke helt energien til gjør ting for tiden... Men det er jo så deiligt etterpå da :p |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54. |