![]() |
Det har vært en skikkelig "daffedag" i dag. Vi har syklet en timestur, men ellers så har vi holdt oss til heimen og puslet i hagen og med småreparasjoner.
Vært på en liten nabovisit og beskuet hennes hage og snakket litt planter. Hun har nok en prydhage i forhold til min.:eek: Jaja...jeg koser meg vel med å rote rundt med mitt. Det blir vel bedre etterhvert kanskje:D |
Vi må jo legge til rette så Anne får skrevet et innlegg her i dag om hun skulle ha lyst. Jeg har ikke mye på hjertet akkurat men. Ikke toppers from.
Leser for mye og sover litt for lite om dagen tror jeg. Men har mye spennende lesestoff. Er snart ferdig med første runde gjennom selvhelbredelses boken, men den må leses en runde til. Jeg skal gjøre noen av øvelsene. I dag fikk jeg atkins boken, kanskje ikke den riktige likevel: Atkins for life, men hvertfall på engelsk. Har ikke tenkt å 'konvertere', men det er interessant å lese litt på tvers. Dessuten har 'lett-revet-med' bestilt yoga boken. |
Takk for det, guro:D
Jeg har dessverre ikke vært hjemme ikveld ellers så hadde jeg selvfølgelig sørget for å hjelpe til med å fart på denne tråden igjen:D Jeg har ikke så mye å bidra med at det gjør noe, bortsett fra at jeg har kikket litt på¨"Helbred deg selv"-boka... Kanskje den kan gjøre nytte for seg:) Jeg har jo noen "vondter" her og der som jeg sliter med¨å bli kvitt...Skal ta en "vondt" avgangen. Det blir litt for tøft hvis alt går over med engang. Må få lov til å beholde et par "vondter" vel:eek: |
Et ganske så universelt dikt, som kan oversettes til å gjelde mer enn vedhugging. Skrevet av vår lokale dikter, Hans Børli.
I vedskålen Hugalt å drive på med noe en virkelig kan. Kløyve ved for eksempel, det er god medisin for kropp så vel som sjel. Bare dette å ta i økseskaftet er som å handhelse på en gammel kjenning. Så endereiser du en kabbe på høggestabben, svinger øksa og klemmer til, treffer på millimeteren (finga og armene og heile kroppen tenker for deg). Kabben sprekker med en sprø knekk, og så lukter det så godt av veden, særlig hvis det er økseslindret, soltørket bjørk. Du tar opp ei vedski og snuser på den: en duft så levende rein, så nær ved alle ting, og likevel fjern som en jonsokkveld i din ungdom, stjerna i juninatta. Ja når du står slik i vedskålen og kløyver helgeveden, da kan det komme for deg at du kanskje siktet for høgt etter mål og mening i livet ditt. Hans Børli, 1981 |
Nå har denne tråden vært urørt i flere dager. Det går ikke ann vel ?
Jeg har tenkt på flere steder for grillparty. Det blir nok fint hos MHM med ny plen. Legger dere ferdigplen? Ellers høres det fint ut i Annes hage, hun steller og pynter rett som det er. Også blir det nok fint på det nye tunet til HP og Lise. Det kunne også egne seg. Også italia da ..... http://pages.prodigy.net/rogerlori1/...ons/flower.gif |
Nei, du har rett, det går vel ikke an.. :)
Grillparty hos oss går vel greit, men da må jo mange flere reise langt enn om vi kommer østover da....:p Jeg er med på alle forslagene jeg... merket meg at du utelot deg selv som alternativ...:cool: Deilig med sommerferie! :) Gleder meg til å reise østover i August! :D |
Jo, dere kan da godt komme hit, men ikke før neste år. Her er kaos og untakstilstand til mor er frisk! Vi skal snart ha gravemaskin også. Ellers er det bra med teltplass og mygg.
Glemter foresten den eplehagen til Fedonisten, den høres også bra ut! |
Nei Guro nevnte ikke seg selv. Men vet du hva Guro? Det er den ultimate stress-testen: Grillfest hos deg! At det kryr av ukjente mennesker som du skal være vertinne for. Da får vi sjekket hvor bra jobb Roald Strand har gjort med binyrebarken din, og om Barbasco Pluss har noe for seg. Vi legger ikke ferdigplen nei, så det er jo først neste år at den kan gås på..... Dessuten får jeg sikkert psykisk-stress-vondt-i-ryggen av så ambisiøse planer som en grillfest for en haug Karbojunkies. :p
|
Oi, da er guro ute av spillet, MHM er ute av spillet, og fedonisten kommer sikkert og sier at hennes løvetanndekkede eplehage ikke er egnet til formålet....
Da får vi finne en plass nær sjøen, ta med oss telt og mat og sitte ved bålet og synge inn i de små nattetimer i stedet da... Eller alle kan dra til Sogndal..:D |
Hørtes ikke vondt ut det med sjøen heller, Lise. Lett-revet-med er klar!
MHM, den stresstesten tror jeg ikke hverken jeg eller Roald eller Barbasko består på en stund enda. Føles hvertfall ikke slik i dag. Hvordan-kommer-jeg-meg-ut-av-dette? Det-må jo-liksom-bli-50-ord-og-noen-ganger-angrer-jeg-på-at-jeg-startet. |
Jammen du MHM, det er da ikke noe å stresse for med å holde grillfest for en haug karbojunkies.... Det er jo bare til å sitte en chips skål på bordet; så er festen vellykket..:p
Og altså: En haug ukjente mennesker.... http://www.nybaktmamma.com/plassen/i...lies/snurt.gif Kjenner foresten til det med å angre på å ha begitt seg utpå med et nytt innlegg som jeg må fylle med f e m t i ord...:p |
Sitat:
|
:D sånn skal det låte! :love:
Nå liker jeg tonen myyyye bedre her ja.... :ja: Men altså, jeg har stor forståelse for en nysådd plen, men hadde ikke du danseplatting da? :p Ja, for du vet, vi skal jo no vel danse til alle sangene? :cool: Du må bare forte deg å bli frisk i ryggen din,- ja, sånn forte deg langsomt i ditt eget tempo altså...:) Men en dans med meg er vel bra motivasjon... :p PS Anne er påfallende taus i kveld... Kansje hun er redd for å bli foreslått som vertinne? *hvisker* |
Vi kan møtes på Ekebergsletta...Ballsletta:D Der skulle det ihvertfall være plass nok. De huser jo Norway Cup hvert år, så......500 må bli lett match. Vi tar med vår egen mat selvfølgelig.
...og paraplyer:cool: Vintertøy må vi nok også ta med, selv om dere nå har skrevet en bråte med innlegg så ser det ut til at det blir både vinter og vår før det blir treff:D Ja ja...moro blir det lell. |
Sitat:
Nei, jeg er ikke helt skeiv, som det kanskje kunne virke som nå. Med fare for at du blir fornærmet igjen: Du må ikke bli såååå innbilsk av ordene mine da, Lise. De var til flere enn deg.... selv om du trykket dem til ditt bryst.... http://smileys.smileycentral.com/cat/4/4_11_7.gif |
Sitat:
Likte den forrige tonen din mye bedre. Men det var i hvertfall bra du ble bedre i ryggen da... Ja, for jeg går ut i fra at du ikke var sarkastisk...:p Noen som har en aning om hva vi skal gjøre med slike som MHM? :snill: |
Sitat:
PS: Istedenfor å skrive vissvass for å klare 50 ord :p , kan dere ikke kommentere diktet jeg la ut i dag da? Synes det var så klokt sagt om de nære ting jeg! |
Sitat:
Oi...nå håper jeg noen har skrevet mellom mine to innlegg ellers så blir jeg sensuret vekk:eek: :eek: |
Vi sier ikke noe til HP om de siste inleggene så kanskje de får stå.
Jeg fant fram noen 'gamle' bøker i går kveld. Blant annet Ragnhild N. Grødal's 'Påfyll til livets krukke'. Her er et eksempel til fra boken (ligger et i journalen min også): I DAG LEKKER KRUKKEN MIN |
Jeg sitter alene på kontoret. Radioen står på og det er i grunnen ganske ok. Jeg har masse å gjøre tiltross for fellesferie.
Lunsjen er inntatt...en Avokado:eek: , nei det får være et mellommåltid. Kantina er stengt og jeg må ut å kjøpe litt mat. Tror de har kyllingsalat på "Bagels og juice"-shoppen her borte. Uansett kan kjøpe en Bagels å bare spise innmaten, eller be om å få kjøpt bare innmaten.... Nam nam... |
Det var litt av et dikt Guro!
Nå har jeg vært ute å hugget stein!:eek: jepp, dere leste riktig! :cool: Det varte ikke så lenge da, men jeg hugget litt, - noen ville hente kamera, og selv poden holdt på å le seg i hjel... Skjønner ikke hvorfor...:veitikke: men morro var det lell. :) Hilsen Lise sterk som en bjørn! :bjørn: |
Snart får vi se bilde her inne av Lise som hogger ved:D Flink jente det..er det et ledd i MUP programmet til MHM tro? Styrketrening. Skal se det er det vi skal alle sammen. Har hørt at MHM har noe skog hun gjerne skulle ha ryddet:D
Liiiiise melder du deg frivillig? Så kan vi andre ta Yoga-delen..... |
Var det ikke stein Lise hugget da Anne? Ikke det samme som ved det.... (*ert-ert*).
Nå hadde jeg et sånt lykke-glimt inni meg. Jeg har ryddet i papirer på kontoret mitt i dag. Ble fint. Mannen min har jobbet mye ute i dag; vi har fått grus, han har sådd blomstereng opp mot skogen og har begynt å gjøre klart for plen bak huset. Nå sitter jeg og ser utover "dalen" ned mot bygda. Åker, busker og gårder bader i kveldssol. Det ser ut som vi er i Irland. I morgen skal resten av familien plukke jordbær på selvplukk, i dag har vi spist Mads' fiskesuppe til middag. Barna har lekt ute i hele dag og sover nå søtt. Summen av alle disse tingene gjør at jeg blir lykkelig. |
Sitat:
Hvordan er det har du noe steinbrudd da, MHM? Lise tar det og hun nå.... Du bør helst ikke ta det selv nå vet du, med den ryggen. Selv om det virker som du er bittelitt bedre, så synes jeg du skal vente med steinhugginga....:) |
:mad: Jeg får ikke sove
Dette er straffen for å være "ute til lunsj". En ciabatta og nå har jeg sånn halsbrann at det halve kunne vært nok. Hvis jeg nå kunne få valget på nytt: ingen lunsj eller gjærbakst av hvitt mel, hadde jeg heller vært sulten i noen timer. Jeg har ikke hatt bruk for noe syrenøytraliserende etter at jeg la om kostholdet, så det finnes ikke i huset. Det blir vel litt vel desperat å oppsøke et nattåpent apotek... |
Hei Sandrine! :)
SÅnn opplever jeg også... Jeg er et lite vandrende barometer på om jeg spiser feil og for mye karber, med en gang jeg spiser feil, kommer halsbrannen og de sure oppstøtene..:rolleyes: Men det er jo litt greit at kroppen sier i fra da...:) Nå er det tredje gangen jeg skriver dette innlegget med "hjelp" fra poden.... :p |
Sitat:
Takk for at du vekket det minnet for meg, Lise! :love: |
Bare hyggelig Fedonisten! :)
I dag var vi tidlig oppe, har lest ørten bøker, løpt/kjørt tur ørten ganger rundt leiligheten og er egentlig klar for å sove igjen... Jeg har lært at 2.5 åringer ikke kan kan ligge i bare tskjorte og bleie, de må ha body.... Lærte det den harde veien... Våknet med poden i sengen, og begge var våte...:eek: Så kansje jeg skal høre på pappan som sier "tøff du" neste gang...:p |
I går forsvant de nye inneskoene mine ut vindusveien, med et solid kraftuttrykk etter seg.
Det var 10. gangen på kort tid jeg sklei og slo meg noe helt for j* (Unnskyld:o ) De var så utrolig glatte under, så når det bare var litt vann på gulvet eller sålen, og jeg kom i hundre så gikk det som det måtte gå. Første og andre gangen tok jeg av meg skoene og tenkte. Disse må kastes. De er jo livsfarlige, hvis jeg fortsetter å bruke dem så kommer det helt sikkert til å gå riktig ille en dag.:eek: Jeg sklei bade tre og ni ganger til, mensj eg snakket om det til samboer'n. Vurderte til og med å ta de med til butikken å klage. Ikke pga pengene, men fordi andre også kan slå seg vederstyggelig:eek: I går gikk det som det måtte igjen. Jeg sklei og slo overarm /skulder inn i hjørnet på skap ....uuuuuuhu...aua.. Måtte gråte litt. Armen er vondt. Ikke så veldig blå, men så øm at jeg ikke kan være nær... I går forsvant tøflene.... |
Vaske-engelen min er hos meg idag. Hun er en voksen bosnisk dame. Mann og to sønner har fremdeles status som savnede etter alle disse åra. Hun gir meg små øyeblikksbilder inn i sitt liv, på sitt gebrokne språk med sitt svært begrensede ordforåd. Til helgen skal de åpne noen massegraver i hennes område. Hun er kvalm, kaster opp og orker ikke spise. Vill ikke at gravene skal åpnes. De som ligger der må få hvile i fred. Og de gjenlevene må slippe å få alt rippet opp igjen om og om igjen.
Vi vet ikke hvor godt vi har det!! Litt politikk. Jeg er enig i at de som flytter til landet vårt må lære seg språket. Men alt til sin tid. Med den krevende 'bagasjen' mange har med seg, er det vanskelig å konsenterer seg om et nytt språk det første en gjør. Ja, ja. Dette inlegget passet kanskje heller ikke inn under overskriften 'Livets lyse side'. |
Sitat:
Takk for innlegget. Jeg har visst sagt det en gang før..."og jeg jamrer meg over noen kilo for mye og en vond arm." Skammer meg veldig av og til. Det er ikke hver dag vi har det helt innpå oss med levende mennesker. Det er så alt for lett å distansere seg fra problemene når en bare ser/hører om det på tv/radio/avis. Tenk hvilke skjebner mange har. Vi har flere vietnamesere som nærmeste naboer. Båtflyktninger.... |
I dag har jeg vært i skogen og plukket blåbær med poden, en nyforelsket venninde og kjæresten! :stortsmil
Det var kjempekoselig! Venninden og kjæresten fikk masse bær, mens jeg og poden fikk en halv kopp og veldig blå munner...:p SÅ i måren skal han få rørte blåbære med litt fruktose i til frokosten... (Må bare få i han litt proteinshake til skive med syltetøy...:p ) Lenge siden noen har skrevet her forresten, så nå føler jeg meg jo faktisk litt flink..:p |
I dag har jeg kjøpt meg en cd. Lenge siden sist. Jeg kjøpte en som jeg har sett reklame for på tv de siste dagene. Lar meg ikke påvirke jeg... Det var av hun rødhårede, norskættede 15-åringen, Renee Olstead. Vet ikke hvordan jeg kunne finne på det, for jeg liker overhodet ikke jazz. Men ved andre gjennomlytting (ehhh, lytting og lytting...bakgrunnsmusikk), så skjønner jeg at dette er "snill" jazz. Litt pop også. Jeg liker det. Den er beroligende. Hun har en flott stemme. Hun synger bl.a. "Breaking up is hard to do" i duett, og den er nydelig.
|
Tror jeg må skrive noen ord i 1000 tråden- Livets lyse side. Det hjelper sikkert. På et eller annet. Jeg har nemlig ikke lyst til å være på kontoret i dag, men det bør jeg vel siden jeg er den eneste her:D
Det positive er jo at det er relativt travelt her da, og det er jo en deilig utfordring i en ellers stille hverdag. Får besøk av datter'n min etterpå. Hun lager smykker på fritiden, og nå har hun tredd om et kjede jeg fikk for en mnds tid siden. Hun ville gjøre et par endringer som hun har lært underveis i prossessen. Også har hun laget et som frisørdamen min har bestilt. Kjempelekre kjeder... |
Vi får besøk i dag! Deilig. Faktisk så deilig at jeg kan hyle (JADA - er i hormonell ulage, men likevel da....:p ) Har plutselig kjent på frykten for å bli ensom etter at vi flyttet. Kjenner INGEN her - og det gjør ikke Andrea heller. Kjenner at det stresser meg litt - men nå har jeg vel skrevet en rundt 50 ord om det....?.... og da går det vel snart over. Dessuten kan det jo da bli en grillfest snart - hvis alle virkelig vil og kjører på med innlegg - og DA blir jeg i hvert fall ikke ensom DEN kvelden.
:stortsmil |
Det kan være ganske tøft å flytte, Fedonisten
Jeg har gjort det noen ganger. Og det har vært blandet resultat av det. Noen steder er det lettere å få kontakt enn andre steder. Så skjønner godt du er litt urolig for det, men skal se det går riktig bra.... Alltid litt lettere når en kan bruke barna som "brekkstang" inn i nye miljøer. Eller en hobby. Jobben også naturligvis, hvis en jobber utenfor hjemmet da. Stedet en flytter til har også mye å si. Du bestemmer. En ting er sikkert, stedet du flyttet fra har tapt en fin person, og stedet du kommer til har fått en flott person og en ny ressurs i sin midte:) ...og snart blir det party party.... Lykke til, Fedonisten:klem: |
Jeg får trå til litt jeg også da sånn at Fedonisten ikke blir så redd for at det ikke skal bli noen grillfest..:)
Vi har spist vaffler, is, rørte jordbær og peanøtter til kveldsmat i dag! :D Skikkelig kost oss... - Men vi har selvsagt laget allt sammen lovlig! :ja: *flinke* :ja: Ønsker alle sammen en strålende flott kveld! :klem: |
Det hørtes da utrolig godt ut!! Hørte jeg vaffelfest på vestlandet?
Jeg ar sittet å jobbet med min versjon av MUPen. Det blir det ikke så mye slik kos på en stund. Skal kose med yoga og resultater en stund i stedet! I kveld har jeg faktisk fri fra leggingen, for å få love til å tenke mine egne tanker en stund. Deilig! |
Ja her sitter jeg da..og jobber med min MUP.
Det som er deilig med dette er at jeg planlegger noe helt for meg selv. Ikke jobb, ikke utdannelse, men meg og min helse. Ikke bare en enkelt dag eller en enkelt ting, men en hel plan for en periode. Det er en stund siden sist og det føles godt. |
Sitat:
*gleder meg* Vaffler med fullkornspelt, nyhøstede bringebær, jordbær, rørte rips og solbær, hjemmelaget fløteis, hjemmelaget soya is.... osv Så om dere er fornøyd med menyen, så er det bare å melde seg på..:D Nå skal jeg inn å legge meg.. og det skal bli deeeeeilig! Natta! :klem: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09. |