Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5749)

slankesmurfen 03-09-07 14:41

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Ja det med å skamme seg, må det bli en slutt på. Marerittet mitt er at jeg blir syk og må innlegges og i en sånn situasjon at andre må løfte og stelle meg. Huff,huff,huff...
Når jeg fikk lillegutt for noen år siden fødte jeg uten smertestillende, ikke bare for å være en sånn kjempeflink dame, men like mye for ikke å høre anestesilegen si at "nei her går det ikke an å sette noe epidural, for mye fett".

Å det er masse situasjoner hvor jeg plages av vekta mi, i alle fall nå som jeg har tatt hodet ut av sanden og virkelig begynt å tenke på det.
Men jeg lover at fra her av skal det bli slutt på dette etterhvert som jeg krymper inn.
Måtte jeg krympe hurtig :rolleyes: ...

Takk for øvrig for fine innspill, og det blir spennende å følge med dere også!

elle 04-09-07 21:06

da var det på\n igjen...prøvde atkins for ca 3år siden.funka godt,de få månedene jeg prøvde.MEN, så møtte jag han som nå er min forlovede(det ble vanskeligere å spise lavkarb.)+jeg ble mamma for ca 4mnd siden. siden jeg nå har sluttet å amme, har jeg bestemt meg.DENNE GANGEN SKAL JEG KLARE DET:)
Sist gang fikk jeg masse overskudd, og var i kjempe-form. og ikke minst så gikk vekta raskt ned. Har tatt en prat med samboeren for å få full støtte, og nå er jeg klar som et egg.ønsker å gå ned myyyye i vekt, men tror det er greit med del mål. skal ned tilsammen over 30kg.men har som første delmål å gå ned 7.8kg
siden jeg er hjemme med min lille sønn,håper jeg det skal bli litt enklere mat-messig enn sist gang.+at jeg er flink å mosjonere, går tur på 40-50min stort sett hver dag.
noen andre som er i start-gropa og skal ned mye?
Har også en venninne jeg kan be om råd, hun har gått ned 30kg!!u go girl:)
gleder meg til å bli kjent med dere!snakkes:klem:

BiB 06-09-07 23:16

Velkommen og lykke til, elle :) :heia:

elle 07-09-07 11:51

Tusen takk:)
godt at noen svarte...synes det var liten aktivitet her inne...¨
god helg:blomster:

BiB 07-09-07 14:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elle (Innlegg 333600)
Tusen takk:)
godt at noen svarte...synes det var liten aktivitet her inne...¨
god helg:blomster:

Vi er nok i stor grad mest aktive i egen journal og på besøk hos de vi har etablert kontakt med :)
Velkommen på besøk til meg :)

lotte74 07-09-07 21:44

Hei Elle!
Jeg startet for alvor opp på mandag og skal også totalt ned 30 kg.... Jeg prøver å holde meg innenfor Fedons kosthold jeg da. So far, so good!!!

BiB 09-09-07 08:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lotte74 (Innlegg 333767)
Hei Elle!
Jeg startet for alvor opp på mandag og skal også totalt ned 30 kg.... Jeg prøver å holde meg innenfor Fedons kosthold jeg da. So far, so good!!!

Hei og velkommen!!

:klem:

Thomasina 22-09-07 16:39

Jeg må bare introdusere megselv, og håpe at det blir litt ekstra motivasjon til å begynne IGJEN.....
I 2004 gik jeg ned 30 kg med Atkins, siden flyttet jeg fra Nederland til Norge, mistet jobben, mistet daglige faste ting, fant ikke det samme i butikken her som der, og miste grepet på kosthold.

Gikk ned i depression og spiste alt.

Nå har jeg vært hos ortopeden i går med kikehulskirurgi. og fant ut at jeg har dårlige artrose/slitasje og det blir ikke bedre. Dermed mister jeg utsikten på jobben (på lastebilen) og noe håp for framtiden.

Jeg er 34 år og veier 110 kg, har vært 120 før, men var 90 for 2 1/2 år siden. Ortopeden sa at jeg skulle veie 60kg, jeg er 165cm. Jeg skal være veldig glad å komme først under 100 igjen, og sette ny mål da.

Jeg har PCOS, og spiseforstyrelsen, men jeg vet at jeg greide det før med atkins, så må bare få det til igjen. Skal få hjelp fra psychologen og.

Jeg vet at jeg føler meg bedre uten karbohydrater, men det er så vasnkelig å snu rund hele kosthold igjen. Spesielt når jeg sitter hjemme alene og mannen kommer ikke hjem før 8 om kvelden..

Vel det var nok skravling... må bare få det startet igjen!!

BiB 22-09-07 17:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Emy (Innlegg 340524)
Jeg må bare introdusere megselv, og håpe at det blir litt ekstra motivasjon til å begynne IGJEN.....
I 2004 gik jeg ned 30 kg med Atkins, siden flyttet jeg fra Nederland til Norge, mistet jobben, mistet daglige faste ting, fant ikke det samme i butikken her som der, og miste grepet på kosthold.

Gikk ned i depression og spiste alt.

Nå har jeg vært hos ortopeden i går med kikehulskirurgi. og fant ut at jeg har dårlige artrose/slitasje og det blir ikke bedre. Dermed mister jeg utsikten på jobben (på lastebilen) og noe håp for framtiden.

Jeg er 34 år og veier 110 kg, har vært 120 før, men var 90 for 2 1/2 år siden. Ortopeden sa at jeg skulle veie 60kg, jeg er 165cm. Jeg skal være veldig glad å komme først under 100 igjen, og sette ny mål da.

Jeg har PCOS, og spiseforstyrelsen, men jeg vet at jeg greide det før med atkins, så må bare få det til igjen. Skal få hjelp fra psychologen og.

Jeg vet at jeg føler meg bedre uten karbohydrater, men det er så vasnkelig å snu rund hele kosthold igjen. Spesielt når jeg sitter hjemme alene og mannen kommer ikke hjem før 8 om kvelden..

Vel det var nok skravling... må bare få det startet igjen!!

Kjære Emy, velkommen til oss!!

Jeg veier ca 11 kg og har til nå gått ned ca 35 kg (ticker ikke helt oppjustert) - og vet at dette nytter - akkurat slik du har erfart :)
Lykke til på veien!!

Alyssa 22-09-07 17:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BiB (Innlegg 340529)

Jeg veier ca 11 kg og har til nå gått ned ca 35 kg (ticker ikke helt oppjustert) - og vet at dette nytter - akkurat slik du har erfart :)
Lykke til på veien!!

Veier du 11 kg?? :eek: :lol:

Thomasina 22-09-07 19:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alyssa (Innlegg 340531)
Veier du 11 kg?? :eek: :lol:

Atkins dieten virker utrolig bra!!!

BiB 22-09-07 22:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BiB (Innlegg 340529)

Lykke til på veien!!

Vel, vel, til vanlig blir det flere tegn i teksten enn jeg har tenkt, denne gangen ble det et for lite. Jeg veier da ca 111 kg :lol:

Kian 08-10-07 22:37

noen her nå om dagen?

BiB 08-10-07 22:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kian (Innlegg 347516)
noen her nå om dagen?

Når noen nye melder seg på banen prøver jeg å komme innom og øsnke velkommen, så: Velkommen til deg!!
Ellers er jeg mest i bloggen og journalen min. Bloggen er lukket, men jorunalen åpen, velkommen på besøk!

Har du lyst til å si noe mer om deg selv?? Jeg ble så nysjerrig på nick'et ditt, sjeldent :)

beste hilsen BiB:)

lessis 09-10-07 18:56

Hei igjen og lykke til alle dere nye (som meg) og ikke minst til dere noe mer erfarne som f.eks. du BiB og andre som tok imot meg så hyggelig. Så utrolig kjekke folk her :) Gleder meg til fortsettelsen, forstår at noe heter journal, det skal jeg trene på hvordan fungerer :D

Hilsen Sissel

elle 09-10-07 19:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lessis (Innlegg 347898)
Hei igjen og lykke til alle dere nye (som meg) og ikke minst til dere noe mer erfarne som f.eks. du BiB og andre som tok imot meg så hyggelig. Så utrolig kjekke folk her :) Gleder meg til fortsettelsen, forstår at noe heter journal, det skal jeg trene på hvordan fungerer :D

Hilsen Sissel

velkommen:)
såflink du har vært å gå ned i vekt!!
lykke til videre!

BiB 11-10-07 00:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lessis (Innlegg 347898)

Hilsen Sissel

Jeg synes dette er et hyggelig forum og sette rstor pris på at opplever det samme! :ja: Lykke tilo med journal, det er en flott ting å ha! Velkokmmen på besøk i min :)

Karbosara 11-10-07 01:43

Jeg har akkurat 30 kilo for mye, og føler at jeg hører med i denne gruppen. Har vært overvektig så lenge jeg kan huske.

Klarte å gå ned til 70 kg en gang på Grethe Roede - kurs, men vekten snek seg sakte men sikkert på igjen, og etter barn nr to for 5 år siden, klarte jeg ikke å komme under 82 kg. Etter barn nr tre er jeg oppe i 95, og skulle ønske jeg for en gang i livet at jeg kunne veie 65 kg, ha en bmi som viser at jeg er sunn, og kunne føle meg nett og vel.

:boxing::boxing:Men nå...:boxing::boxing:
...er jeg klar for en fight!!!!

BiB 11-10-07 14:50

Velkommen så mye til deg også Karbosara!! Det høres nesten ut som min historie det du skriver om, men jeg rakk å bli veldig mye større før jeg fant veien :)

LYKKE TIL du også !!

elle 11-10-07 17:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karbosara (Innlegg 348683)
Jeg har akkurat 30 kilo for mye, og føler at jeg hører med i denne gruppen. Har vært overvektig så lenge jeg kan huske.

Klarte å gå ned til 70 kg en gang på Grethe Roede - kurs, men vekten snek seg sakte men sikkert på igjen, og etter barn nr to for 5 år siden, klarte jeg ikke å komme under 82 kg. Etter barn nr tre er jeg oppe i 95, og skulle ønske jeg for en gang i livet at jeg kunne veie 65 kg, ha en bmi som viser at jeg er sunn, og kunne føle meg nett og vel.

:boxing::boxing:Men nå...:boxing::boxing:
...er jeg klar for en fight!!!!

YOU GO GIRL!!!velkommen til oss:)mitt mål er å gå ned over 40 kg.vi får stå på!!
Lykke til!

BiB 11-10-07 19:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elle (Innlegg 348973)
....vi får stå på!!...

:ja: det gjør vi - i lag!! :heia: for oss!!

Morradi 15-10-07 14:23

Jeg også vil være med. Jeg gikk opp 35 kg i svangerskapet da veide jeg 115 gikk ned til 110 sto der kjempe lenge før jeg begynte på lavkarbo gikk ned til 104 og nå på ketolyse kuren har jeg gått ned 6 kg til på 5 uker til 98 kg Skal ned til 75 kg dvs 35 kg totalt. :D Dette skal jeg klare

BiB 15-10-07 14:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Morradi (Innlegg 350880)
Jeg også vil være med. Jeg gikk opp 35 kg i svangerskapet da veide jeg 115 gikk ned til 110 sto der kjempe lenge før jeg begynte på lavkarbo gikk ned til 104 og nå på ketolyse kuren har jeg gått ned 6 kg til på 5 uker til 98 kg Skal ned til 75 kg dvs 35 kg totalt. :D Dette skal jeg klare

Velkommen!! Så fint at du vil være med oss!! Ketolysekurene e rså bra, gratulerer med flott valg!!

:) beste hilsen BiB

bean 16-10-07 09:25

Hallo

Jeg er ny og vil ned i første omgang 40 kg....
Skal ned enda mere, men jeg begynner med de førti først.
Begynte på ketolysekuren i går og synes at det går bra.

BiB 16-10-07 09:39

Hei og velkommen Bean!

Som du ser av tickeren min har jeg fortsatt ove r40 kg igjen, selv ette rå ha gått ned over 30 - og jeg har ikke mistet motet!! Dette er en flott måte å spise seg ned i vekt på!!

Lykke til på veien, beste hilsen BiB

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.