![]() |
Sv: Januarstartere
En vanlig dag for meg er;
Frokost: egg og bacon, to egg, fem skiver bacon. Pluss cocosa i te, eller bare rent. Lunsj: Hva enn jeg finner, som regel ost. Middag: Har en ukesmeny, men f.eks i dag er det ovnsbakt laks med blomkål/brokkoli Kvelds: Nada.. Drikker også tran.. Har å hørt att de siste kiloene er vanskelige, men denne skuta går så sakte nå at den går snart i bakk! Ble litt lurt av all vannvekten som forsvant å. Nå har jeg jo gått opp litt igjen! Å jeg trener jo hver dag! Hardt. Men har kuttet ut de bjørnene nå, å ikke mer funny bisniss. |
Sitat:
ÅÅ, det hørest helt supert ut å ha så mye godt i fryseren! :) Tar gjerne i mot oppskrift på kyllingmuffins altså! ;) Og disse opsi rolls.. hvordan pizzafyll bruker du på den? Og steker du den først for så å fryse ned? Er ikke den fødte husmor, så må ha det inn med t-skje noe ganger ;) |
Sitat:
Min typiske dagsmeny: Frokost: egg (stekt eller kokt) og bacon eller avokado Lunsj: salat av isbergsalat, paprika, tomat, agurk, avokado, fetaost og masse fetaostolje, egg, sukkererter, brokkoli og blomkål Middag: kjøtt/fisk, saus og brokkoli/blomkål, sopp, litt rødløk I tillegg drikker jeg MYE vann ;) Proteinkilden i salaten trenger ikke være egg, kan også være skalldyr, skinke eller andre proteinkilder. Du trener mye og hardt, det kan stagge vektnedgangen fordi du bygger muskler og muskler er tyngre enn fett :) |
Sitat:
|
03.01.13: 123kg
13.01.13: 118kg |
Sitat:
|
Gratulerer masse!! :) 5 kg på 10 dager er jo flott! :)
|
Sitat:
Jeg drikker haugevis av vann, så det er nok ikke ett problem. Jeg skal prøve å venne meg til avokado igjen da.. Ugh. Tusen takk for feedback! Fryktet att det manglet grønnsaker.. Tenkte å begynne med protein shake på morgen da, HealthSmart Chocorite proteinpulver! |
Sitat:
Oppskrift; 2 kyllingfileter (ev kyllingrester) 0,5 paprika 100gram ost 4 egg Salt/pepper/ev annet krydder Stek kyllingfiletene (små biter) Skjær paprika i biter og surr myk Riv ost Pisk opp egg og krydder Bland alt Ha i muffinsformer (tror jeg fikk 10 mellomstore) Stek på 180 grader i Ca 25 min Du kan ha forskjellig grønnsaker/ kjøtt i formene. Lurt å smøre formene, om du ikke har silikonform - det setter seg lett fast. Jeg leser endel på oppskriftssidene - mange gode ideer der :):) Pizzafyll til opsi rollene varierer, men som regel kjøttdeig, løk, paprika, hvitløk og en boks tomater - krydder oregano, paprika, salt og pepper(putrer til vesken er nesten borte - for ikke få svampete oppsi) Jeg steker oppsi rollen halve steketiden -tar de ut og fyller på m pizzasaus og ost. Steker til osten er gylden. Lykke til :) |
Sitat:
|
Ikke gi deg sjøstjerne!! ;) Prøv som Gerd sier å få i deg mere grønsaker. Muskler veier mer enn fett ( uheldigvis) men tenk for en sunn og flott kropp du har da! Masse lykke til så håper jeg at det løsner igjen og går nedover de siste kiloene:)
Kan dere friske opp minnet mitt litt her. Når det står at: Karbohydrat er 13, hvor 7,5 og 3,2 er to forsjellige sukkerarter. Skal disse trekkes fra da? Det er proteinshaken min fra "whey" det er snakk om er :) |
Gratulerer til dere som har gått ned i vekt! Bra jobba :heia:
Jeg lager med smoothie med avokado ellers får jeg det ikke ned i det hele tatt... De kyllingmuffinsene så gode ut. Det blir nok sånn til middag idag! Jeg er tilbake igjen, endelig klarer jeg å tenke rasjonelt igjen og da klarer jeg å fokusere på rett kost og trening. Nå satser jeg på at jeg klarer å finne stabil ketose form til neste runde med PMS og at jeg da klarer å holde meg til opplegget. |
Sitat:
|
Jeg har brutk det 70%/25%/5% formelen, å regnet ut hva jeg trenger, tatt da i betrakting att man skal ha 1g protein pr kg kroppsvekt. Dette kom jeg frem til:
Fett = 177.24g Proteiner (1g pr kg)= 63,3g prot Karbo = 12,66g Høres det realt ut? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Mener å huske at koffein, sukketter, for lite vann, for lite grønnsaker kan være noen av årsakene. Om man har vert "nazi" med lite karber over lang tid, så vet jeg at å ta en kveld med mye karber, skal gjøre noe med forbrenningen igjen. Mener å ha lest det et par steder her inne. Men dette er når du har gått på lav-karbo lenge og du har stagnert, og eliminert alle party-stoppere. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ok litt mange innlegg fra meg på rappen her...beklager...
Har ikke vert her inne på en stund, føles det som, siden jeg har vert syk. :p Utrolig mye fine oppskrifter...tusen takk :-) |
Sitat:
|
Sitat:
Dvs skivet ost ( gjerne ferdigskivet med smak) som er stekt i mikro eller stekovn. Da blir de harde og knaser :) De er veldig gode med pålegg, dipp eller til taco. Oppskrift ligger her inne :) |
Startvekt: 98,8
8 januar : 96,4 -2,4 15 januar: 93,9 -2,5 (influensa) 22 januar: 29 januar: |
Veide inn på 64.1 kg i dag :( jeg har gått opp. Æsj!
|
Sitat:
Jeg legger osteskivene på matpapir midt i ovnen. Ovnen skal stå på 175 grader. Lar de stå til det bobler i osten, legges på rist til de er kalde og sprø ...nam nam :-) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39. |