Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Uææ! Hetetokter og overgangsalder (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52909)

Dietta 05-12-12 20:05

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1408517)
Jeg har også prolaps, men det er bakre skjedevegg. Det betyr at jeg ikke alltid klarer og bommelibomme uten at jeg må stikke en finger oppi glufsa og rett og slett trykke veggen bakover slik at tarmen kan tømmes. :( Har vært hos gynekolog, men det eneste jeg fikk var en gedigen stor o-ring som jeg skulle stappe oppi å gå med hele tiden. O-ringen skulle liksom presse veggen bak. Teit!!!!!! Funka nada!!

:eek::eek::eek:
Takke meg til en hetetokt eller 2 ;)

Dietta 05-12-12 20:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dolsi (Innlegg 1408512)
Lurer på om jeg også er på vei mot en hetetoktperiode igjen for jeg har hatt noen svake hetetokter på jobb i dag, så nå øker jeg dosen litt jeg også :)

Snakk om å følge hverandre da gitt :eek:
Kanskje vi er tvillinger skilt ved fødselen ;)

Kanutten 05-12-12 20:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1408525)

:ja: Dietta og Dolsi klinger bra sammen... Kom av en eller annen grunn til å tenke på Hetti, Letti og Netti.... :p I så fall mangler dere en trilling. :lol:

Tarato 05-12-12 21:08

Flere av dere sier dere tar 350 mg,og så øker dere dosen med sånn og sånn. Bruker dere to sorter da eller? Jeg kjøpte Nycoplus sin, og en kapsel inneholder 350 mg. Aldri om den deles for å skille ut 30 mg altså :p:p

Dietta 05-12-12 21:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1408527)
:ja: Dietta og Dolsi klinger bra sammen... Kom av en eller annen grunn til å tenke på Hetti, Letti og Netti.... :p I så fall mangler dere en trilling. :lol:

Da kan jo du være Netti da :p

Dietta 05-12-12 21:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tarato (Innlegg 1408539)
Flere av dere sier dere tar 350 mg,og så øker dere dosen med sånn og sånn. Bruker dere to sorter da eller? Jeg kjøpte Nycoplus sin, og en kapsel inneholder 350 mg. Aldri om den deles for å skille ut 30 mg altså :p:p

Jeg tar en 350 mg om morgenen, samme som du har kjøpt.
Så har jeg kjøpt et glass med 30 mg kapsler, også fra Nycomed, tar nå 3 av de om kvelden :)
Hvis/når jeg eventuelt på øke mer, skal jeg se om det finnes 100 mg kapsler, og bytte ut de på kvelden med en på 100 mg.

Tarato 05-12-12 21:38

Sånn ja.... Venter spent på hvordan dette går. Dag to nå...

Dolsi 06-12-12 14:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1408514)
Jeg dro den heldigvis ikke ut selv, det var en pleier som gjorde det under stellet dagen etter operasjonen, men jeg var nok temmelig lang i maska! :D

Og be gjerne om å få se deg selv nedentil i et speil før du drar hjem! Jeg begynte å lurte på hvordan jeg så ut ettersom flere pleiere under stellet så litt skremte ut nesten og sa:"Oj, du var litt blå ja..." Så til slutt ba jeg en pleier om et speil så jeg fikk se og det var jeg i grunnen glad for! Dersom jeg ikke hadde gjort det før jeg kom hjem hadde jeg trodde jeg hadde kolbrann i musa!!! Det var helt svart jo! :eek: Men det skulle være sånn og det gikk jo over etter noen dager. :)

Her i Trondheim får man ikke ligge på sykehuset etter en sånn operasjon, da det er dagkirurgi.
Synes det er litt rart for kirurgen sa det ble en ganske stor operasjon jeg skal ha.
Tror jeg står over å se musa de første dagene jeg :eek:

Dolsi 06-12-12 14:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1408545)
Da kan jo du være Netti da :p

Herlig :D

Dolsi 06-12-12 14:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1408525)

Kan hende vi er det :D

TrillTrall 06-12-12 14:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dolsi (Innlegg 1408701)
Her i Trondheim får man ikke ligge på sykehuset etter en sånn operasjon, da det er dagkirurgi.
Synes det er litt rart for kirurgen sa det ble en ganske stor operasjon jeg skal ha.
Tror jeg står over å se musa de første dagene jeg :eek:

Jeg ble operert på St. Olavs da... :) Men det var vel i 2003 og jeg lå i flere dager jeg. Hadde ikke vært i stand til å dra hjem de første par dagene, men jeg mener å huske at jeg skrek meg hjem før de hadde tenkt å sende meg hjem.

Fedona 06-12-12 18:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dolsi (Innlegg 1407942)
Fedona. Fikk tatt livmorslimhinna til slutt jeg pga jeg hadde mensen flere uker i strekk når den først kom.
Nå er det 1 år siden jeg fikk fjernet livmorslimhinna og siden har jeg ikke sett snurten av mensen :D

Hei Dolsi :)

Dette gjorde jeg for noe år siden, men det har ikke hjulpet idet hele tatt :mad:

Så kunne like godt ha latt være den operasjonen...

Dolsi 07-12-12 20:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1408704)
Jeg ble operert på St. Olavs da... :) Men det var vel i 2003 og jeg lå i flere dager jeg. Hadde ikke vært i stand til å dra hjem de første par dagene, men jeg mener å huske at jeg skrek meg hjem før de hadde tenkt å sende meg hjem.

Jeg skal også opereres på St.Olavs. Synes det er merkelig at det skal være dagkirurgi jeg også, men har ikke noe i mot å dra hjem jeg.
Har jo hatt mange store plastikkoperasjoner som også har vært dagkirurgi og det har alltid gått bra å reise hjem samme dag. :)

Tarato 08-12-12 13:32

Oi oi oi.... I dag er det 5 dager siden jeg begynte med e-vitaminer, og jeg lurer på om jeg allerede ser forandringer.... Våknet flere ganger av at jeg var veldig varm i natt, men jeg svettet ikke :confused::confused: Så deilig å bare løfte dyna og slippe ut varmen uten å kjenne at en samtidig er søkk våt;) og må snu/skifte dyne og pute + legge på håndkle på madrassen. Blir spennende å se framover altså!

Dietta 08-12-12 13:48

Så flott :heia:
Krysser fingrene for at det fortsetter slik, og at varmen blir borte den også :)

Fedona 08-12-12 14:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tarato (Innlegg 1409241)
Oi oi oi.... I dag er det 5 dager siden jeg begynte med e-vitaminer, og jeg lurer på om jeg allerede ser forandringer.... Våknet flere ganger av at jeg var veldig varm i natt, men jeg svettet ikke :confused::confused: Så deilig å bare løfte dyna og slippe ut varmen uten å kjenne at en samtidig er søkk våt;) og må snu/skifte dyne og pute + legge på håndkle på madrassen. Blir spennende å se framover altså!

Så bra Tarato! E-vitamin er gull verdt :p

langaard 08-12-12 14:49

Når jeg leser i denne tråden, tar jeg meg selv i å ønske at jeg var en mann:eek::liste:

Fedona 08-12-12 15:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1409260)
Når jeg leser i denne tråden, tar jeg meg selv i å ønske at jeg var en mann:eek::liste:

Ha ha ha :p :p:p:p

smgj 08-12-12 15:28

Sitat:

Heller hetetokter i en periode enn prostataproblemer, spør du meg... :D

Dietta 08-12-12 15:36

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1409272)

Vi får trøste oss med at vi i hvert fall IKKE får begge deler :p

langaard 08-12-12 15:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1409275)
Vi får trøste oss med at vi i hvert fall IKKE får begge deler :p

Med min flaks, så får jeg vel det:p

Dietta 08-12-12 16:29

:lol:

Tarato 08-12-12 17:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1409272)

Og skjeggvekst hele voksenlivet.... Vi blir nå i allefall ferdige med Frk Rød etter noen år.... :p:p

Vibeke-67 08-12-12 21:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tarato (Innlegg 1409296)
Og skjeggvekst hele voksenlivet.... Vi blir nå i allefall ferdige med Frk Rød etter noen år.... :p:p

Tja, jeg må nå barbere meg hver dag ;)
Men skal til hudspesialist til årene for å som jeg kan få det fjernet da.

Men synes det er morsomt at dere kaller mensen for frøken rød midt imellom all praten om operasjon i sjeden og sying meg her og der :p

Hos meg svinger forøvrig temperaturen veldig, fra fryse, hutre kald til veldig varm. Men jeg svetter ikke, så selv om min søster kan fortelle om at frysing også er en del av overgangsalderen, er jeg nok ikke helt der enda. Jeg tror det har med stoffskiftet mitt å gjøre jeg, siden det likevel begynte å tulle seg i fjor.

Dolsi 09-12-12 20:01

:p Aldri i verden om jeg ville vært mann, overgangsalder eller ikke

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.