![]() |
Sv: August-startere 2011
Grattis til mange av dere med flott vektnedgang! Motiverende for oss andre! :):)
|
Uke 1: -1,9 kg (totalt -1,9 kg) 19,3 kg igjen
Uke 2: -1.3 kg (totalt - 3,2 kg) 18,0 kg igjen Uke 3: ........... (totalt - 3,2 kg) 18,0 kg igjen Uke 4: -0,4 kg (totalt -3,6 kg) 17,6 kg igjen Det minker sakte - men det minker. HURRA!! |
Skulle ønske det var jeg som minket.. Men, men. Det kommer nok ;)
Grattis til alle med godt vekttap :D Det hadde jeg også i starten av ketolyse :D |
Jeg oppdaget denne tråden i dag! Jeg begynte 2 august så håper det er ok at jeg hiver meg med her :)
Kjekt å "gå" sammen med noen på veien :) |
Sitat:
Merker jeg sliter litt med å finne oppskrifter som virker fristende, og samtidig ikke har for mange Kh. blir fort for lite mat om kh grensen skal holdes.. med mindre jeg spiser koteletter med no grønnsaksgreier til.. men har spist det 50% av uken så litt smålei det alt :S jobber med saken da!! her gjelder det å være kreativ :) |
Suann: velkommen :)
lizliz: Bruk en liten stund på oppskriftsforumet, det er så mange gode forslag der. Jeg har akkurat laget squashlasagne, veldig god! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Da skal jeg prøve meg på din variant, dumidalia! :)
Jeg har leitet og leitet på forumet her om innhold av karber i avokado, men finner ikke noe svar. Saken er den at på lørdag laget jeg guaqemole, og da jeg skrev inn 100 g avocado (legg merke til atjeg skrev med en "c") på diett. no fikk jeg 19.5 karbohydrater og ble temmelig overrasket da jeg trodde dette var grei mat på lavkarbo!! Men av en eller annen grunn gikk jeg på nytt inn på diett.no for å sjekke dette, og denne gangen skrev jeg avokado med en "K" og da fikk jeg opp 0.83 karbohydrater på 165 g!! Hva er riktig? Vil jo tro den siste siden det er så mange som spiser avokado på lavkarbodiett. Forrvirret kan man si!! |
LGT: HER står det 0.5 gram karbo pr 100 gram, og 19,5 gram fett. Ypperlig lavkarbo. Også er det jo så godt! Jeg har ikke spist det på ganske mange uker, tror jeg skal skrive det opp på handlelista :)
Lasagnen var like god i dag til lunsj, forresten. Tror jeg skal vurdere å lage en i mindre former, slik at jeg kan ta opp en porsjon i gangen og steke. |
Sitat:
|
Og obs, obs til andre også. På diett.no har de blandet mellom fett og karbohydrater når man skriver inn avocado med en "c"!!!
|
Meh, går jo litt tregere, men det er vel forventet.
Startet på 121kg, bmi på 36 tror jeg det var. Er nede på 109kg og bmi på 33 nå :) Startet 4.august. Jogger så og si hver dag nå, så tror nedgangen går tregere pga muskelvekst. |
noen her som kan hjelpe meg? har spist ca 60 karbs i dag (må ha litt siden jeg ammer), men kalorinivået lå på nesten 2000.. spiller ikke kalorinivået noen rolle? bare karbs? håper noen kan hjelpe meg.. siden jeg akkurat er kommet inn i en gooood rutine men ble plutselig skeptisk og usikker.. :(
|
Fantastisk nedgang, ketoseprinsen! Og ja, det går nok tregere etterhvert, det merkes nok i alle leire.. :)
Jeg er så lite sulten.. I dag har jeg bare spist lasagne med salat til lunsj og en karbonade med litt brokkoli til middag.. Jeg kunne sikkert klart å spise noe nå, men det frister lite.. I går spiste jeg mye mer, så det varierer veldig.. Men så lenge jeg ikke er mer sulten, så lar jeg det bare være slik.. |
God morgen:) Veiedag her i dag og vekta viser 0.7kg ned:) Ikke kjempemye, men alt ned er bra, så jeg er fornøyd:)
Ha en fortsatt god dag! |
Flott nedgang, alle sammen!!
Har dere sett at vi ikke lenger er "ferskingene" på forumet? Det finnes en septembergruppe også. Det kjennes faktisk godt å ha kommet såpass godt i gang. |
Sitat:
Det finnes to forskjellige avokado, en svart og en grønn. Den ene er det en god del mer karbs i enn den andre, et raskt søk vil si deg hvilken, for jeg husker ikke for øyeblikket :P |
i dag... blæh, har vært slem med meg selv i dag.. ikke spist siden frokost, alt for mye stress på skolen, pluss at luchen min ikke var litt fristende en gang. grillet skylling fra bunnpris, smakte skikkelig ekkelt ( kjøpte en hel kylling for noen dager siden og har igjen halve) så nå sitter jeg egentlig her og surfer på internett.. sulten! .. skal hjem og lage middag nå da, men likevel.. ikke bra ikke bra..
frokosten var nyyydelig da.. eggerøre med røkelaks :D :D middag blir noe slikte som purreløk,squash,kylling,sideflesk og currykrydder.. nom nom.. leger vel no blomkålmos til tror jeg.. ikke bestemt enda.. vet ikke om jeg liker.. jaja.. håper i morgen blir en litt mer rett spisedag .. hvorfor kunne man ikke bare fått mat intravenøst, så slapp man å spise.. |
Sitat:
Hadde male-/veiedag i dag. Ned ett kilo fra forrige uke. Ingen endring på målene. Det begynner tydeligvis å gå litt saktere nå, menmen. Så lenge det går nedover er jeg fornøyd :) Hvordan går det med dere andre? Har alle kommet over abstinensene? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Noe av poenget med ketolysekuren, slik jeg har forstått den, er at du skal slippe å gå rundt sulten. Finn noe du har lyst på, og som er snillt i forhold til kuren, og spise det til du blir mett, men ikke overmett. For min egen del har jeg kuttet ut lunch helt, og savner den ikke (bortsett fra det sosiale). http://tickers.tickerfactory.com/ezt...sc7/weight.png |
Veiedag i dag etter to uker med ketolsye. Ned 0,7 kg. Nedgangen har altså flatet en del ut. Litt kjedeli siden jeg har vært like nøye med karbohydratene denne uken som forrige, men det er vel en kjennsgjerning at det ikke går like raskt hele tiden.
Litt nysgjerrig på hvordan dere andre forholder dere til fett i maten. Prøver dere å spise så mye fett som mulig eller? Litt usikker på om jeg spiser nok. Er jo så lite sulten og kjenner at smør og veldig fet mat byr meg litt imot av og til. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19. |