Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=136)
-   -   Skravletråd for gravide (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42881)

Vibeke-67 30-10-11 19:40

Sv: Skravletråd for gravide

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1241892)
Har lavt prolaktinnivå. Ikke sånn som det skal være.

Ok, det har jeg ikke hørt om engang! :klem:
Heldigvis at man har gode alternativer :ja:

KarMa40 31-10-11 09:49

Ja, de blir fine som bare det, ungene, også på erstatning:)

Min fem-åring er 115 cm, gode 20 kilo, bygger lego beregnet for 8-12 åringer og vil vite hva differanse betyr. Og han drev med brystnekt, altså nektet å ta puppen, han er fortsatt ikke noe glad i å bli holdt fast.

Det slår meg nå at spisebordet er undervurdert som ammested, ungen kan ligge på et teppe og få hjelp til holde taket og samtidig sprelle og vifte. Og mamma kan kanskje få lest avisen, selv om helsestasjonen vil fortelle deg at det siste faktisk ikke er poenget med ammestillinger.
Men det er viktig å ikke bli spist helt opp av mammarollen..

Carisma 31-10-11 10:09

Jeg bruker bordkanten som avlastning, særlig om jeg er på cafe. Nå begynner han jo å bli så tung også (8kg). Men ikke mye andre ting jeg får gjort, jeg må jo holde unna puppen så ikke ungen blir kvalt stakkars! :o. Ja, jeg er litt misunnelig på de med små pupper som legger til ungen og så har minst en hånd ledig til kanalbytte på tv'n, spising, avislesing osv..... :(

Cherry 04-11-11 20:11

Det var ikke noe å grue seg til å føde altså. Kan være fordi det gikk radig fort da, men det var overhode ingen riveistykkerkroppensin-opplevelse, skrik og hyl og banning og diverse. Det er vel kanskje fordi jeg slapp unna med en time og rakk hotel cæsar og at hun ikke var såå stor å klemme ut. Haha:p

Så...nå kan jeg jo angre på at jeg skulle vente til i siste liten med det meste, for tror ikke jeg eier klær hun kan tas ut i selv om det faktisk er over gjennomsnittelig varmt i Tromsø (varmt betyr plussgrader på samme målestokk som midt på sommeren, altså 5 grader), vogna står på posten og bilstolen umontert hjemme på stuegulvet. Tror rett og slett jeg må på en liten lånerunde.

Vibeke-67 04-11-11 21:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1245403)
Det var ikke noe å grue seg til å føde altså. Kan være fordi det gikk radig fort da, men det var overhode ingen riveistykkerkroppensin-opplevelse, skrik og hyl og banning og diverse. Det er vel kanskje fordi jeg slapp unna med en time og rakk hotel cæsar og at hun ikke var såå stor å klemme ut. Haha:p

Så...nå kan jeg jo angre på at jeg skulle vente til i siste liten med det meste, for tror ikke jeg eier klær hun kan tas ut i selv om det faktisk er over gjennomsnittelig varmt i Tromsø (varmt betyr plussgrader på samme målestokk som midt på sommeren, altså 5 grader), vogna står på posten og bilstolen umontert hjemme på stuegulvet. Tror rett og slett jeg må på en liten lånerunde.

Har du blitt mamma? Gratulerer så mye :heia: Var det før termintiden? Fortell litt da, hvor stor (liten), hvordan går det med deg? :klem:

Cherry 05-11-11 05:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1245440)
Har du blitt mamma? Gratulerer så mye :heia: Var det før termintiden? Fortell litt da, hvor stor (liten), hvordan går det med deg? :klem:

En liten jente på 2664 gram og 44,6 cm. Hun er født 28 dager for tidlig iht. til terminkalkuleringen, men er frisk og sunn. Hun bare kom svosj ut på en liten time og jeg rakk gårsdagens hotel cæsar med god margin:p Fikk knapt med meg hva som skjedde før hun var ute, så det eneste jeg enset var litt ubehag. For å si det rett ut, like før så trodde jeg at jeg måtte skikkelig på dass!:p

Det går fint med meg. Bare sydd ett eller to sting så vidt jeg har skjønt (TAKK HVETEKIMOLJE) og det eneste jeg kjenner i kroppen er at den har "treningsverk" bortsett fra når jeg tisser. Jeg sitter her egentlig sånn halvsjokka men har det toppers, frisk og rask og oppe og går. Lurer mest på om jeg får forlate noen timer i morgen, for er seriøst nødt til å handle noen klær til ungen!

Klara 05-11-11 09:43

Gratulerer så mye med jenta, Cherry! :love:

Cho 05-11-11 11:36

Gratulerer så mye med jenta, Cherry:love:

nellie 05-11-11 11:48

Grattis Cherry!:heia:

Carisma 05-11-11 11:51

Gratulerer!
Å Gud som jeg kjenner igjen det med vogn, klær osv... Bruk besteforeldre, slekt, venner for det det er verdt!
Ligger hun på overvåking siden hun var tidlig? I såfall får du sikkert lov til å ta en tur ut og handle siden du er frisk og rask.

KarMa40 06-11-11 11:33

Gratulerer!!

Absolutt alle vil gjerne hjelpe, særlig hvis de kan få høre og se og holde, si fra og la dem komme. Det er, som Carisma sier, dette du har familie og venner til.

Og hvis du ikke er først med baby blant venninner og søsken, så står minst tre klar med arvetøy sortert i størrelser...:D (Til hverdags er det litt irriterende med venninner som har alt på stell sånn og orden i boden, men jammen er de gode å ha når det gjelder)
Hvis du ER først, så er det utrolig mange som i smug har shoppet eller strikket med din baby i tankene.
(og ifølge min baby-frelste svigerinne er dette en uvanlig god sesong for mammaer som ikke vil ha så sterk rosa:rolleyes:)

Catwoman 07-11-11 14:04

Gratulerer så mye Cherry!! Kos dere :love:

Cherry 09-11-11 22:25

Endelig hjemme! Dette er en kjedelig unge, hun skriker aldri og sover i 13-14 timer i strekk. Selv ikke da de la henne i lys pga. gulsot skreik hun. Nesten grusomt kjedelig. :D

Carisma 09-11-11 22:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1248600)
Endelig hjemme! Dette er en kjedelig unge, hun skriker aldri og sover i 13-14 timer i strekk. Selv ikke da de la henne i lys pga. gulsot skreik hun. Nesten grusomt kjedelig. :D

Bruk tida på å samle krefter til tre måneder og utover! :rolleyes:
De sover hele tida i starten. Spiser enhalvtimes tid og sover igjen. Alternativet er at de skriker hele tida, og det er ikke å anbefale.

nellie 09-11-11 22:40

Emma-Sophie startet sånn stille og rolig og har fortsatt sånn!:D Så det må ikke endre seg. Sov fra 19 til 7 fra hun var tre måneder og:p Ikke kjedelig, bare herlig.

Cherry 10-11-11 09:20

Har noen hørt om eller testa å lage MME selv? Blir jo litt sånn hykleri å fore ungen med MME fra boks når man selv bedyrder en ren livsstil. Tør egentlig ikke tenke på hva som er i pulveret :p

KarMa40 10-11-11 20:19

Pust dypt og kjøp noe annet enn Nestle, gjerne som de har i butikken nærmest deg...

Carisma 10-11-11 20:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarMa40 (Innlegg 1249037)
Pust dypt og kjøp noe annet enn Nestle, gjerne som de har i butikken nærmest deg...

Evt på helsekosten. (Selv om junior her ikke likte helekostgrøten :D)

Cherry 10-11-11 21:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarMa40 (Innlegg 1249037)

Har lest om collet (?) og hipp, begge virker som de må bestilles?? Nestle utgår værtfall her.

Carisma 10-11-11 22:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1249073)
Har lest om collet (?) og hipp, begge virker som de må bestilles?? Nestle utgår værtfall her.

Hipp har jeg sett på flere butikker med litt godt utvalg. Og rema? Collett har de på coop (tror jeg det var??). I følge mamma nektet både jeg og broren min å ta noe annet enn colett da vi var små (ble ammet, men fikk noe som tillegg). Noe jeg fant innlysende da jeg så en kostet flere titallskroner mer enn de andre :D

Vibeke-67 10-11-11 23:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1248600)

Nå vet ikke jeg helt hvordan det er med barn som ikke blir ammet, men med ammebarn skal man passe litt på om de sover veldig lenge og er "snille", dvs at det går veldig lenge mellom måltidene. Til man vet at vekten går oppover så skal man gi de små mat hver 3. time.
Men kos deg hjemme :klem:, her selger de i alle fall Hipp på Meny.

KarMa40 11-11-11 08:26

Dette er fordelen med flaskebarn, du vet hva de spiser og at de er potensielt stappmette hele tiden.

Jeg forer med hipp denne gangen og brukte Collets med forrige, det er rundt ti kr forskjell i kilopris.

Spør på nærbutikken hva de kan ta inn?

KarMa40 11-11-11 08:32

Og hva tenker jeg på!

Du må jo sjekke karboinnholdet i de forskjellige merkene:D:p

Cherry 11-11-11 09:03

Nåja, helt fanatiske skal vi ikke bli:p

Prøver Hipp først, den er økologisk.

Cherry 11-11-11 12:16

http://www.forskning.no/blog/befolkningshistorie/303897

Hmmm....

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.