Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Jukseloff (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40404)

KarboMamma 17-06-11 07:58

Sv: Jukseloff

[quote=e84;1107109]
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av otika (Innlegg 1027821)
De ble litt våte inni og falt mye sammen,ble tynne syns jeg,men smaken var god :D Lagde ny porsjon av full oppskrift men brukte 4 ts fiberhusk,funka fett det,men kaka ble litt tynnere enn med JBKM :D

synes du de ble bra med fiberhusk altså? jeg har prøvd to ganger nå i dag med fiberhusk, men da får jeg den ikke til. "brødet" ser for så vidt likt ut som når jeg bruker jbkm, men det smaker egg! :( Jeg var ute i går og har sååååå lyst på loff med cottage cheese og syltetøy på i dag :( I tillegg tenkte jeg denne loffen var fin til 17 mai frokosten. Ble jo såååå fantastisk de gangene jeg lagde den med jbkm :D

Aha, det er fordi jeg har brukt FiberHusk at jeg synes denne var likt oppsie, kanskje... Min smakte også nemlig bare egg/svamp.

Pøsh 19-06-11 08:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av millah (Innlegg 1137146)
Hm, den falt litt sammen da den sto og kjølte, lurer på om jeg tok den ut for tidlig (høy form). Ble litt svampeaktig, men veldig god med smør og sukkerfritt syltetøy! Kommer helt sikkert til å lage dette igjen.

Det er bedre å smøre den utover bakepapir på en stekeplate enn å bruke form. Den skal være flat :smile:

Tone-G 13-07-11 18:49

Herremin, jeg hadde helt glemt denne nydelige oppskriften :love:

Løper å lager nå :heia:

Christine 15-07-11 14:13

Denne mååå eg bere prøve.
Syns nemleg det høyres for godt ut til å være sant :D

Pc-snuppa 01-12-11 21:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anette_l (Innlegg 1024542)
Prøvde denne oppskriften nå, og må si den var HEILT FANTASTISK :):):)!
Jeg har savnet noe som jeg kunne ha hjemmelaget jordbærsyltetøy på, og dennne klarte jeg ikke å la være å spise opp...:o

Jeg laget den i browniesform med bakepapir og da ble den ganske høy:)

Den er sikkert perfekt til bløtkake!:)

Jeg er ikke trådstarter, men det var jo faktisk nettopp som bløtkakebunn jeg fant opp denne oppskriften ;)
(
Jeg kalte den for Pc-snuppas kakebunn )

Det var sommeren 2007 jeg laget den. Jeg ville dele den med alle her inne så vi kunne ha noe godt som minnet om bløtkakebunn UTEN nøtter, mange er jo allergiske eller lei nøtter.

Siden trådstarter glemte og fortelle hvor oppskriften opprinnelig kom fra så legger jeg ved linken til kakebunnen min her, mange kom med gode innspill som kan være nyttig og få med seg:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13315

Mulighetene er uendelige: Sjokoladekake, marsipankake, rullekake, muffins... You name it :D

Men som loff har jeg aldri testet den ut som, god ide.

Dietta 01-12-11 22:04

Mmmm... nå kan det bli skikkelig saker under rekene :sikle:

Imse 29-03-12 17:19

Dytter opp denne jeg. Jeg har både brukt orginalen( til PC-snuppa, all ære til henne!!! ) til både bløtkake og smörgåstårta. Serverte som smörgåstårta i et selskap, og sa ikke at den var uten mel, og ingen hadde smakt så god smörgåstårta før. Og det er perfekt festmat for lavkarberen:D Fantastisk sommermat om man skal invitere på noe som kan stå i kjøleskapet en stundt, og samtidig både metter og ser godt ut.

Kanutten 29-03-12 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1322987)
Dytter opp denne jeg. Jeg har både brukt orginalen( til PC-snuppa, all ære til henne!!! ) til både bløtkake og smörgåstårta. Serverte som smörgåstårta i et selskap, og sa ikke at den var uten mel, og ingen hadde smakt så god smörgåstårta før. Og det er perfekt festmat for lavkarberen:D Fantastisk sommermat om man skal invitere på noe som kan stå i kjøleskapet en stundt, og samtidig både metter og ser godt ut.

Har du noe oppskrift på smørbrødkaka? For jeg må innrømme at dette som loff ble helt feil for meg. Det ble som kakebunn med spekeskinke; merkelig. Men vil gjerne like! Så hvis du har tips tar jeg imot med stor takk. :ja:

Imse 29-03-12 17:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1322995)
Har du noe oppskrift på smørbrødkaka? For jeg må innrømme at dette som loff ble helt feil for meg. Det ble som kakebunn med spekeskinke; merkelig. Men vil gjerne like! Så hvis du har tips tar jeg imot med stor takk. :ja:

Lag 3 bunner uten søtt( jeg bruker ikke noe søtt).

Fyll 1: 125g kremost m/urter og 1 1/2dl vispet fløte røres sammen. Vend inn ca 300g skinke ( jeg pleier å hakke den i hakkebollen til stavmikseren), 1/2-1 hakket paprika og litt revet hvit ost( prøv deg frem, jeg husker ikke helt mengden).

Fyll 2: 1 1/2dl rømme el. creme fraiche og 1pk majones røres sammen. Ha i 3 hardkokte egg i biter, 1 avrent boks tunfisk og krydre med salt og pepper og gjerne litt sitron.

Toppen: 125g kremost med krydder og 1 1/2dl vispet fløte.

Legg på fyllene på hver sin bunn, legg på toppen og ha på toppingen. Pynt så med ønsket pynt, feks hakket isbergsalat( svenskene bruker ofte det på kanten rundt, dytt det på), påleggsskinke-ruller, paprika ringer, tomat, agurk, eggeskiver. Det er lurt å vente med å ha på pynt som kan bli slapp/vassen til like før servering. Toppen kan gjerne bugne av grønnsaker, egg osv.

Imse 30-03-12 10:49

Jeg laget denne loffen i går, på fiberhusk for første gang. Og det synes jeg faktisk var mye bedre. Og jeg har brukt johannesbrødkjernemel i flere år.. Heretter blir det fiberhusk.

Men bruker dere virkelig søtt i dere som lager denne? Det høres en smule rart ut, hva er vitsen? Jeg pleier aldri å ha søtt i vanlig loff.

Tiki 30-03-12 11:45

Re: Sv: Jukseloff

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1323384)
Jeg laget denne loffen i går, på fiberhusk for første gang. Og det synes jeg faktisk var mye bedre. Og jeg har brukt johannesbrødkjernemel i flere år.. Heretter blir det fiberhusk.

Men bruker dere virkelig søtt i dere som lager denne? Det høres en smule rart ut, hva er vitsen? Jeg pleier aldri å ha søtt i vanlig loff.

Denne har jeg spist mye som loff, aldri søtning og med fiberhusk. Billigere, blir litt grovere og høyere etter min mening.

Lindemor 03-08-12 20:04

Jeg har laget jukseloff for første gang nå i kveld. 3 egg, litt salt og 2 ts fiberhusk. Det var alt. Det ble et hyggelig bekjentskap som garantert vil inntreffe fra tid til annen i tiden fremover!

Jeg ønsket meg reker og majones og savnet loffen. Dette ble en veldig god erstatning! Jeg er lykkelig! :love:

otika 29-01-13 08:20

Legger denne opp igjen , er vel endel nye her nå :) dette blir lunsjen min i dag :D

Imse 29-01-13 08:29

Genialt til snitter og smörgåstårta. Og folk som ikke spiser lavkarbo har satt pris på disse også!

Spinnerette 07-03-13 19:51

Mulig jeg har gjort noe feil, men syns ikke dette ble særlig loffete :o
Men! Godt var det, og dette blir nå min nye måte å få i meg egg på! Innmari lei hardkokte egg og omelett.

Forresten, jeg hadde skikkelig trøbbel med å stivpiske hvittene, før jeg hadde oppi omtrent tre ganger så mye salt (røra ble ikke spesielt salt uansett). Men er det meninga at det skal ha en litt sånn kremaktig utseende, eller skal det bli ennå stivere, typ ikke falle ut når man snur bollen på hodet?

Imse 07-03-13 19:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1431259)
Mulig jeg har gjort noe feil, men syns ikke dette ble særlig loffete :o
Men! Godt var det, og dette blir nå min nye måte å få i meg egg på! Innmari lei hardkokte egg og omelett.

Forresten, jeg hadde skikkelig trøbbel med å stivpiske hvittene, før jeg hadde oppi omtrent tre ganger så mye salt (røra ble ikke spesielt salt uansett). Men er det meninga at det skal ha en litt sånn kremaktig utseende, eller skal det bli ennå stivere, typ ikke falle ut når man snur bollen på hodet?

Stivpisket betyr stive ja, altså snu bollen uten at det renner. Pass på at bollen du pisker i er helt ren, fettrester kan gjøre at hvitene ikke blir stive. Samme med eggeplommerester(=fett). Skulle det gå skeis, så går det som regel uansett, hell i form og stek.

Spinnerette 07-03-13 20:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1431263)
Stivpisket betyr stive ja, altså snu bollen uten at det renner. Pass på at bollen du pisker i er helt ren, fettrester kan gjøre at hvitene ikke blir stive. Samme med eggeplommerester(=fett). Skulle det gå skeis, så går det som regel uansett, hell i form og stek.

Piske litt lenger neste gang, da! Og ble jo godt allikevel :) Takk for svar!

Moogie 07-03-13 20:26

Interessant :) kan denne fryses?

Imse 07-03-13 20:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Moogie (Innlegg 1431278)
Interessant :) kan denne fryses?

Ja, null problem. Problemet er heller å få den i fryseren FØR du spiser den opp.

Tiki 21-03-13 12:23

I dag blir det disse, lenge siden sist.

Moogie 22-03-13 16:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1431281)
Ja, null problem. Problemet er heller å få den i fryseren FØR du spiser den opp.

Du hadde nok helt rett, Imse! Problemet var virkelig der, hehe. Jeg spiste jo den opp lenge før det blei behov for å få den i fryser

Imsevimse 05-06-13 21:40

Jeg har nettopp failet litt! Jeg er litt syk og litt sulten så ville prøve å lage dette siden det er raskt og enkelt. Det fantes bare fibrex i butikken, og etter litt søking da jeg kom hjem fant jeg jo ut at det ikke er det samme sak. Men jeg fant ut at jeg måtte prøve for det!

"Loffen" jeg sitter igjen med her nå smaker rett og slett tørrfisk! ^^

Shadow 15-11-13 15:10

Absolutt verd å prøve. Nå har jeg spist loffskiver og i kveld skal det bli pizza, det er lenge siden sist jeg prøvde det ;)

Shadow 16-11-13 18:11

Fungerte helt greit som pizzabunn. Jeg hadde oppi litt revet ost og halvstekte den før jeg hadde på fyll og stekte ferdig. Min kjære sa at det smakte deilig. :p

Photobscura 03-06-14 12:05

Da har jeg testa denne! Helt ok! :) Ikke akkurat så veldig loff-aktig, men det gjør ikke noe, jeg er ikke så glad i loff. Men blir den ikke litt vel soggy for pizza?
Jeg brukte forresten xanthan gum. Kanskje jeg heller burde teste fiberhusk? Den har jo helt andre egenskaper, men denne er så billig å lage, at det er verdt å prøve. (Mulig noen har skrevet om det, men det er over elleve sider å gå gjennom. :p)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.