![]() |
Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
Velkommen :heia:
|
Sitat:
Takk skal du ha! :D Snart nådd første delmål! :-) Da blir det "premie" :D Her blir det delmål for hver 5 kilo! Delmål 1: Permanent makeup ( øyenbryn ) Delmål 2: Spa dag Delmål 3: Støpe negler Delmål 4: Hair Extension Og sluttmålet blir å få seg en helt ny garderobe :D Har dere noen premier med hvert delmål? Eller er det kun jeg som skal virklig skjemme meg selv bort ? :o |
Hehe, premier er kjempegøy!! Jeg lagde en lang liste sist gang jeg var på ketolyse, men det ble ikke noe ettersom jeg ikke gikk ned! :mad: Men nå tenker jeg kanskje....sydentur når jeg er -13 kilo:) og...MASSE nye klær når jeg er -19:p Så etter det blir det litt flere ting hvis jeg klarer å holde meg på 65 over litt tid
|
Sitat:
Jeg har faktisk ingenting :flau: jeg bare gleder meg såååå vannvittigt til å få se 7 tallet igjen, å da skal jeg se frem til å kanskje få se 6 tallet, at jeg har ikke tenkt på det en gang. Jammen skal jeg også finne meg noen premier!! Men at jeg skal ha ny grderobe når jeg er i mål,er ihvertfall sikkert, har latt være å kjøpe nye klær nå for jeg vil ikke ha en mengde klær i all slags størrelser.. å nå begynner buksene å falle av meg, en etter en :flau: Eller jeg har kommet på en, når jeg ser 7 tallet skal jeg ut å spise sammen med min mann :D Det er sååå lenge siden, bare jeg og han har reist til byen å spist ute, bare vi to nå, at det er noe jeg skal gjøre, å hva jeg skal ha som premie på 75, og 60 vet jeg ikke, men tror jeg skal ha det samme på alle, så blir det skikkelig romantikk i luften igjen, å det at jeg føler meg mer vel for hver gang er jo enda kjekkere :D Med 5 barn, og minste på bare 2 år, så er det en luksus, å få en kveld for oss selv ute på restaurant en lørdagskveld. Tusen takk for tipset :D Gleder meg allerede,skal jammen jobbe på :D |
Jeg tror det med premier og belønning er en meget god idè !!!
Såfremst ikke premien er at man kan fråtse i smågodt eller annet snafs. De fleste meget overvektige jeg kjenner belønner seg selv med mat, og da har man en farlig rutine...... Spandèr noen kroner på klær eller utstyr du har ønsket deg, men gjerne noe som oppfordrer til videre aktivitet. Fjellsko, fiskestang, turski, you name it, uansett hva som passer hver enkelt. Dere damer kan nyte spa-timer, nye klær eller uansett hva dere føler for :) Det viktigste er uansett at man setter seg mål, og når man har nådd det målet skal det bare mangle at man ikke belønner seg selv :) |
Kjøper heller ingen klær for øyeblikket.. vil ikke sitte igjen med alle disse store klærne mine! Men var idag på et kjøpesenter å det har jo kommet inn SÅÅÅÅ mye fint!! Typisk det når jeg ikke kan bruke det :mad:
Men får bare vere positiv og tenke at det blir min tur snart!! :D Så heldig du er som har en så stor familie!! 5 er det antallet samboern min også vil ha,men foreløbig er det kun vår lille datter på 6 1/2 mnd enda! Her er vi ganske bortskjemte på barnevakter fra alle hold så det blir endel kjærestetid når vi ønsker, men er ikke ofte jeg får bruke penger på kun meg selv! er altfor flink å bruke på datteren vår og min samboer.. så derfor er alle mine premier sånne "egoistpremier" :) Rett å slett fordi jeg fortjener det! ;) |
Leste her en plass at man svetter mer på lavkarbo.. Vel. Nå er jeg på slutten av dag TO og jeg holder på å renne bort. Usje :\ Trodde det tok litt lenger tid enn som så. Er heller ikke i ketose enda. Er det virkelig så ekstremt eller holder jeg bare på å bli syk?
|
Sitat:
Det med ting til videre aktivitet var kjempelurt, men det har jeg allerede investert i :D Jeg har nye fjellsko, da vi går mye til fjells, ny hafiskestang siden vi fisker her eneste uke flere ganger i uken, fra april til oktober, ellipsemaskin til trening på regntunge dager, å min datter skal være med å gå mer tur. Gleder meg !!! jeg må vente til det blir litt varmere pga kulde astma`en, men merker energien blir bedre og bedre, så dette ser jeg frem til!! Sitat:
Kan tro det skal bli morro!!! |
Linnis: Likte bloggen din kjempegodt :) kommer nok innom igjen :D har skrevet ut litt inspirasjon til mat, å lagt inn i oppskriftsboken min :o Håper det er ok :o
|
God morgen jenter og gutter:D
Venter besøk fra stavanger av far til eldste jenten min i dag. Har planlagt en tur på handel og lunsj på peppes-håper salaten er god der. Noen anbefalinger og erfaringer med å egekomponere eller salater som faktisk er digg der? |
Hope10, du har jo skjønt det! :)
Jeg skulle kanskje utdypet det mere; det er ikke noe i veien å belønne seg med mat, såfremst det er innenfor dietten. Jeg har en kjenning som var så fornøyd med seg selv fordi han hadde gått seg en liten tur at han satte seg ned og spiste 9 stykker marsipankake. Da blir det rimelig feil. Flott at du har kjøpt fjellsko, da fjellturer er en nytelse for både kropp og sjel, og noe man kan gjøre sammen med selv ganske små barn. Stå på :) |
Tror egentlig dette med belønninger er veldig viktig for motivasjonen! I fjor gikk jeg på grete roede kurs, og så sa jeg til andre at når jeg nådde mitt delmål, skulle jeg belønne meg med det og det. Mange var negative til dette, og sa at vekttapet er en belønning i seg selv. Og det er det jo. Men det er jo gøy å unne seg noe ekstra etter uker og månder med jobbing, tror som sagt det er veeeldig viktig jeg :D
Selv er jeg over gjennomsnittet glad i interiør, så blir nok noe fint til leiligheten jeg kjøper :D Og som alle dere andre, når jeg er heelt ferdig blir det ny garderobe :D :D :D |
Sitat:
Så artig at du tok turen innom den! Fritt frem for å forsyne seg av det lille som er der enda! Skal bli flinkere og bruke bloggen fremover, har akkorat laget en ny kategori som heter matveggen, der vil jeg legge ut bilder av maten jeg spiser og noen oppskrifter :) Jeg er ikke flink til å blogge, men synes det er en motivasjon i seg selv :) |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Måtte fjerne noen smileyer fra svarene jeg har sitert :D Ble for mange til at jeg fikk poste:D
|
Her sitter jeg etter å ha feiret bursdag for lillebror. Er hjemme hos mamma, og det er tøft! Godteri overalt, styre med min egen mat og jadda, jadda. Men jeg skal klare det.
Bursdagen serverte mamma lasagne, hvitløksbrød og salat. Jeg tok salat også varmet jeg pølsegryta mi. Det ble servert, is, kaker og muffins, ÆSJ! Nå skal jeg kose meg med litt sukkerfri sjokolade og bacongull når barna er i seng. Bakte pizzaruller i stad så har jeg til lunsj og middag i morgen :D |
Hva er lavkarbopølse, og hvor får man kjøpt det?
Har spist litt pølse av og til, i omeletter eller en liten pølse til eggene, men ikke i store mengder. Er jo ikke så avskrekkende manger karber i de, men finnes det varianter med enda mindre, kan man jo lage middag av de. Såfremst de ikke smaker like trist som kalkun- og kyllingpølser. |
Sitat:
|
I dag var jeg på ica maxi å kjøpte meg Bratwurst fra Grilstad men 1 kh pr 100g.
Gleder meg til å prøve dei i en omelett eller lignende :) |
Sitat:
|
Jeg er skikkelig lei av å ikke spise nå har vært på 12 timers skift idag, å kom nettopp hjem, ungene hadde stelt istand god kveldsmat til meg ( de vet ikke at jeg ikke spiser, eller har spist noe mat de siste 13 dagene), å jeg måtte late som jeg spiste, mens de så bort å skrøyt som bare over hvor godt det var...
Men jeg ville så gjerne ha spist det ...."bare" 8 dager igjen... hadde foresten større nedgang tidligere i uken også, nå har den stagnert å heller gått litt opp, å det kan ihvertfall ikke være for jeg har spist noe feil, jeg spiser jo kun pulver, 5 ganger daglig, i 13 dager til nå, 8 dager igjen..... kanskje det er mensen, jeg venter på den... ikke meningen med et syte innlegg, for å komme med noe posetvit, jeg har bestilt meg melkvern idag :D Skal male mandel mel osv selv, det koster 85 kr for 05, kg om man skal kjøpe det. http://www.tretti.no/media/images/items/500/14537.jpg |
Jeg MÅ bare skryte av maten jeg laget i går, da det er noe av det mest fantastiske jeg spiser! :)
Til meg og samboeren laget jeg reinbiff med soppstuing og smørdampede grønnsaker. Steker biff på vanlig måte, krydrer med salt, pepper og knuste einebær og lager bearnaisesaus til. Soppstuing er en pose Toro's Kantarell- og Sjampinjongsaus. Normalt er det 1 dl vann og 2 dl melk, men jeg bruker 1 dl vann og 1 - 1 1/2 dl kremfløte. Brun soppen i godt med smør (bruk hvilken sopp du vil, jeg bruker sjampinjong og/eller aromasopp), gjerne sammen med litt sjalottløk. La sausen koke opp, ha oppi soppen og la den småkoke ca 5 min. Sausen inneholder normalt 6 kh pr 100 gr., men når melken erstattes med fløte går den ned. Soppen inneholder jo ingenting, så denne er godkjent. Ha ca 1 cm vann i en kasserolle, en god klatt smør, og gjerne 1 ts salt dersom du er glad i det. Kok opp, ha oppi buketter av blomkål og brokkoli, rør godt rundt slik at smøret og vannet kommer på alt av grønnsaker. På med lokk og damp til de begynner å bli møre. Rist på kasserollen et par ganger under kokingen, slik at vannet spruter litt rundt nedi. I går bevilget jeg meg et glass rødvin til, da dette er et virkelig festmåltid, og vi feiret vår 2-årsdag :) Normalt lager jeg ovnsstekte poteter med hvitløk og sort pepper i stedet for grønnsakene, men i disse diett-tider måtte jeg nesten erstatte de med noe, og da falt valget på smørdampet blomkål og brokkoli. Både biffen og soppstuingen er så smakfulle at det gjør ikke noe med noe litt mildere i smaken. Vi foretrekker reinkjøtt, men jeg går sterkt ut fra at de aller fleste typer viltkjøtt kan brukes. Vanlig biff fra storfe tror jeg nesten kan komme litt i bakgrunnen smaksmessig i forhold til stuingen og sausen. Jeg lover at når du først har prøvd den stuingen til biff lager du den flere ganger! :) Såfremst du liker sopp, da :-D |
Sitat:
|
Er det noen andre her inne som har gått opp etter at de startet? Jeg har lagt på meg to kilo siden jeg starta for snart fire uker siden...også skal jeg ned 20!!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51. |