Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Novemberstartere! Foren eder! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37839)

Boggs 07-12-10 00:15

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Ferdig med min første uke.
- 3,1 kg :D Er ganske hoven i fingrene så det kan ikke bare være vann :)

Veldig motiverende. Spennende å se hvor mye jeg klarer til jul. Håper 3 kilo til, da skal jeg ta det litt enklere i jula, og så fortsette etter jul.

12 kg to go!

Tidl. medlem 07-12-10 13:13

Innveiing i går og vekta viste - 3,8 kg.
Kjempefornøyd altså ;)

mama67 10-12-10 17:05

Hvordan går det med novemberstarterne? Ganske stille i denne tråden ;)

Vekta mi gidder jeg ikke bry meg med, den badevekta mi må være spinngal! Men jeg ser at det skjer ting, og merker det på klærne, så jeg er lettere til sinns nå enn sist jeg skrev her :)

Dessuten fikk jeg kompliment på jobb i dag. Sjefen lurte på om jeg hadde slanket meg, og lurte på om jeg hadde tatt av mye, for hun syns hun så stor forskjell. Kjempekoselig å høre! Jeg har verdens beste sjef :)

Nelly 10-12-10 23:06

Ja, kroppen trenger tilvenning. De første ukene spesielt hadde jeg masse hodepine, hjertebank, hard mage og jeg hadde ikke energi og overskudd i hvert fall. Nå er det helt annerledes. Virker som kroppen er vant til omstillingen og trives med den:)

Duva 12-12-10 16:31

Jeg begynte på ketolyse 23. november etter en uke med planlagt nedtrapping eller lavkarbo. På disse tre og en halv ukene har jeg gått ned tre og halv kilo og er veldig fornøyd. Er verken sulten eller kvalm, og passer på å spise masse grønnsaker og fett.

Tøsa! 12-12-10 21:14

Går sakte for tiden... Men har hatt mensen TO ganger på 4 uker nå, så får håpe det er derfor...

Nelly 13-12-10 21:15

Da har jeg hatt veiedag.
Uke 1: ?
Uke 2: 0,8 kg
uke 3: 1,2 kg
uke 4: 1 kg
Tilsammen mer enn 3 kg.

Jeg er kjempefornøyd:)

mama67 15-12-10 11:00

Jeg er der jeg har vært hele veien, vekta står og pendler med en kilo opp og ned annen hver dag. Vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro. Jeg ser det jo godt i speilet, merker det på klærne og kjenner det både her og der at jeg minker. Bare så frustrerende at vekta ikke flytter seg nedover!
Dessuten er jeg matlei og lite motivert til å lage meg mat som frister.

På plussiden har jeg silkemyk hud, en mage som er i god form og masse energi. Vet jo at jeg har godt av å leve lavkarbo, men jammen holder det hardt noen ganger...

jegerjenta 15-12-10 17:35

Jeg har det akkurat som deg mama67 hvis det er til trøst for deg. :blomster: Og så lenge magen fungerer og halsbrannen er milevis unna så må jeg liksom være fornøyd. Men det hadde vært morsomt om vekta hadde beveget seg nedover:o

mama67 15-12-10 22:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jegerjenta (Innlegg 984541)
Jeg har det akkurat som deg mama67 hvis det er til trøst for deg. :blomster: Og så lenge magen fungerer og halsbrannen er milevis unna så må jeg liksom være fornøyd. Men det hadde vært morsomt om vekta hadde beveget seg nedover:o

Klart jeg er glad for at kroppen har det bedre, men det hadde vært fint om vekta flyttet seg nedover, ja.
Vet at vi er flere som har samme problem, uten at det er noen trøst for noen av oss...

butterkopp 17-12-10 13:51

Hvor vanlig er det egentlig at man rett og slett ikke går ned med ketolyse? Vet om et tilfelle hvor en har holdt på i over 6 mnd og bare gått ned 4 kg, og hun har vært i ketose hver dag..

mama67 17-12-10 19:36

Aner ikke, butterkopp. Jeg trodde man gikk ned i vekt i ketose, men tydeligvis er det ikke automatisk sånn.

Jeg har hatt en merkelig opplevelse i dag. Nå har jeg gått på ketolyse siden 1.november, og ikke hatt en eneste glipp med maten. Har vært veldig disiplinert. Men som jeg har nevnt før, vekta flytter seg ikke særlig.
I dag spiste jeg risgrøt og tok 2 konfektbiter på jobb. Vi hadde nissefest, og jeg valgte å spise dette. Hele resten av dagen har jeg hatt skikkelig aceton-ånde og smak i munnen. Mye mer enn jeg har hatt hele perioden på ketolyse. Utrolig merkelig. Noen som har noen gode teorier om hva som skjer i kroppen min? Hjalp det å sjokke kroppen med karber, kanskje?

Tropika 17-12-10 20:50

Æsj.. Jeg har fått magesjauen og feber. Så nå super jeg ekte cola og spiser ritz. Må få i meg litt sukker, for blodsukkeret er på minimum kjenner jeg..

Men men..

mama67 17-12-10 22:57

Usj da, det er noe herk :P
God bedring :)

Nelly 18-12-10 00:48

God bedring Tropika. Jeg orker heller ikke lavkarbo når jeg er syk. De fleste karbene går jo bare rett ut med all maten likevel...

drodla 19-12-10 19:18

Kan jeg blime dere? Startet i november, og er storfornøyd med nytt liv.

Tropika 19-12-10 20:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av drodla (Innlegg 986425)

Selvsagt!

Velkommen!:D

Nelly 19-12-10 23:39

Sitat:

Det er bare hyggelig vet du. Trenger litt mer liv her inne.

I morgen er det veiedag igjen her i huset. Har ikke fått spist nok de siste dagene så jeg er litt redd for at jeg er kommet i sparebluss eller noe, men blir spennende å se vekten i morgen...

drodla 20-12-10 00:25

Takk for velkomst :)
Her er det også veiing i morgen, men jeg har en misstanke om at det ikke kommer til å se så bra ut. Har vært sjuk og spiste ikke noe på torsdag og minimalt på fredag og lite på lørdag og en hel masse i dag. Har spist og spist i hele dag. Vet at jeg ikke legger på meg av det altså, men den må jo være et sted, all den maten :)

butterkopp 20-12-10 11:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tropika (Innlegg 985607)
Æsj.. Jeg har fått magesjauen og feber. Så nå super jeg ekte cola og spiser ritz. Må få i meg litt sukker, for blodsukkeret er på minimum kjenner jeg..

Men men..

God bedring :klem:

Har vært sjuk noen dager jeg også, og den første dagen måtte jeg bare kjøre på med karber. Eple var det eneste jeg klart å spise.

Vekta står på 79.8 i dag!!! - 10,2 kg siden 1 november :D

butterkopp 20-12-10 11:47

Sitat:

Velkommen til oss!!!

Tropika 20-12-10 13:10

http://babyporten.no/forum/images/smilies/lykkelig.gif Til tross for en helg med høykarbomat og godteri og mensen på en gang, har jeg gått ned 1 kg!

drodla 20-12-10 16:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tropika (Innlegg 986739)
http://babyporten.no/forum/images/smilies/lykkelig.gif Til tross for en helg med høykarbomat og godteri og mensen på en gang, har jeg gått ned 1 kg!

Herlig da. Gratulerer.

Jeg har gått ned 0,6 og skulle egentlig ønske det var 0,7. Nå veier jeg 100 blank. Kunne jo vært 99,9 dah.

Nelly 20-12-10 19:48

Å nesten tosifret drodla. Heldige deg. Jeg har en god stund igjen.... Men har du begynt nå i november og allerede gått ned 20 kilo(tenker på tickeren din)?

Utrolig bra da Butterkopp. Allerede ned 10 kilo på under 2 mnd. Imponerende!

Jeg har gått ned denne uken jeg også Så legger sammen alt her,
Uke 1: ?
Uke 2: 0,8 kg
uke 3: 1,2 kg
uke 4: 1,0 kg
uke 5: 1,4 kg

Rundt fem kilo tenker jeg da. På 5 uker. Håper der fortsetter slik.
Men kommende uke blir en stor utfordring. Har ikke veldig høye forventninger til veiedag til mandag igjen da.

drodla 20-12-10 20:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nelly (Innlegg 986882)
Å nesten tosifret drodla. Heldige deg. Jeg har en god stund igjen.... Men har du begynt nå i november og allerede gått ned 20 kilo(tenker på tickeren din)?

Å nei, kjære vene. Ha ha... neida. Jeg har gått ned fem kilo på lavkarbo. Men jeg ville ha "startvekten" min på tickeren likevel, så blir den litt mer motiverende. Er jo snart halvveis :)

De først kiloene tok jeg på vektklubb.no. Gikk ned nesten tredve kilo der, og lærte om ikke annet en hel masse om mat og hva den inneholder. Men da jeg ikke orket mer og bestemte meg for å holde vekta stabil en stund, så gikk det med meg som med de fleste; det kom krypende femten kilo på igjen.

Du har jo forresten helt supre nedganger selv. Gratulerer med fortsatt nedgang.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.