![]() |
Sv: Auguststarternes tråd
Har ziggylapper i ovnen.
Jeg er litt irritert, for jeg hadde tenkt å bake brød, men glemte å kjøpe kruskakli. Som bakstekjerring er dette noe jeg alltid har i hus, så det sto ikke på lappen, men så var det altså tomt. Nå har jeg brukt opp cottage cheesen, til ziggylapper. Men jeg har rømme, fløte, linfrø, sesamfrø, bakemix og masse masse egg. Noen tips? :) Jeg har sett gjennom MANGE oppskrifter, men det er jo så mange. Derfor jeg spør. Kanskje noen av dere har noe sånt i hodet? |
Har gått på ketolyse i 3 uker nå. Fornøyd med vekttap på 5 kg. Regner egentlig med at jeg kommer til å stå stille i vektnedgangen ei uke eller to nå.
Er en ting jeg lurer veldig på. Det sies at en skal få karber hovedsaklig av å spise grønnsaker som vokser over bakken fortrinnsvis blomkål og brokkoli. I følge Diett.no så må en spise ca 600 gr. med brokkoli for å få 12 gr. karber...går det an å spise såååå mye brokkoli da? Det klarer ikke jeg i allefall..Er dette riktig beregning? evt. hva annet bruker dere som karbokilder? |
Sitat:
Er inne i tredje uka mi, og vektnedgangen går saktere nå. Hvorfor må man regne med at det stopper opp etter tre uker? |
Føler bare at det kommer til å stoppe opp nå. Men vet jo ikke det. Har bare lest endel innlegg fra folk som har startet med ketolyse tidligere (april og mai) og det synes som om det er mange som stopper opp litt etter 4-5 uker.
Prøver å holde meg mellom 15 og 20 gr. karber, men noen dager er det vanskelig. Skal prøve fiberrik jeg også, da får en litt fra staren av dagen og det blir sikkert lettere å havne på ønsket nivå. Hva bruker du som fettkilder da? her går det mye i smør, fløte, ost, fet fisk (peppermakrell) og bacon/kyllinglår. Problemet er litt at det er mye proteiner i kjøtt og jeg vil ikke ha for mye av det.. Her er mine mål pr. dag: 15-20 gr. Karber 80-90 gr. protein 150-170 gr. fett Har funka hittil i allefall. Tar kosttilskudd kjøpt på keolyse.no og drikker 3-4 liter vann pr.dag. |
Hei!
Har tatt av meg 1,2 kilo siden sist veing, og er jo glad for det, siden jeg da har tatt av meg den halvkiloen jeg la på meg og en del til. Ligger nå på 87,3 og er spent om jeg kommer meg bort herfra, da 87-tallet er det jeg har ligget på lenge. Liker IKKE det tallet, så det skal bort.:boxing: Men kjenner jeg må vurdre kostholdet litt. Føler meg ikke i form for tida. Alt føles som ett ork, svetten pipler bare jeg støvsuger litt, og om natten kaldsvetter jeg, og føler meg generelt i dårlig form. Noen andre som har det slik? Er det noen her inne som kan forklare meg hvordan jeg kan endre tickeren min? Hadde blitt glad da! :D Nei, nå har tida gått fra meg her. Må få avgårde meg selv på jobb, og ungene på skole! Ha en fin dag ! :) |
Smugveide meg idag, og vet dere hva!?!?!
Jeg har gått ned 1,3 kg siden mandag! :D:D:D |
Så flott Nupsida. :D
|
Jeg er såå glad for tipset om soyamelk. Endelig fikk jeg meg kaffe latte og det var helt himmelsk! Tusen takk du som tipset meg!
|
Sitat:
|
Sitat:
(Den er det kun 0.1 kh per 100 ml...) Det regner jeg som NULL!!! :D Jeg lager både kaffe lattè og chai lattè med den hjemme, for jeg har en sånn liten melkeskummer som jeg kjøpte for nesten ikkeno på Ica... Works like a charm ;) I kaffe lattèn har jeg litt natreen og noen dråper vaniljeessens, og det smaker kjeeeeeeeeeeeeempegodt! :D |
Sitat:
Har det slik jeg også, har enda, etter 4 uker fortsatt ett enormt søtsug. Går på tabletter og alt mulig for å unngå søtsyken, men hjelper ikke. Tror mye sitter i hodet. Mitt største problem er savnet etter bakevarer, som brød - boller - rundtsykker, og ikke minst iskald melk eller biola...Sukk.... Men det er verdt det, når man går på vekta :) Bit tenna sammen, dette klarer du! |
"Hva bruker du som fettkilder da? her går det mye i smør, fløte, ost, fet fisk (peppermakrell) og bacon/kyllinglår. Problemet er litt at det er mye proteiner i kjøtt og jeg vil ikke ha for mye av det.."
Fettkilder ja, Føler ikke at jeg er noe flink til å spise fett. Spiser min. en avokado pr dag, elsker laks og kveite. Når jeg spiser fisk hiver jeg over så mye smør jeg kan klare. Ser du får til det jeg sliter aller mest med; drikke nok vann. Hvordan kan man huske å drikke, når man ikke er tørst? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei!http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon7.gif
Hiver meg med jeg å. Holdt på i 2uker nå, var på vekta for første gang i dag. Gått ned 4,7 kghttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon7.gif Dette blir gøy fremover! Vi får oppmuntre hverandre så går dette! |
Sitat:
Ja, 7 karber er mye i en kaffe syns jeg... Da spiser jeg heller 2 dl krem liksom! ;) :p Jeg kjøpte den røde på Ica Maxi, men de har den sikkert andre steder også... Var 2 stk røde kartonger, den ene sto det 0,2 på og den andre 0,1... Tok selvfølgelig den med minst! Smaker jo soya, men med søtsoff og sterk kaffe/espresso blir den god. Kanskje du har kjøpt den som er søtet siden det var såpass med karber i den...? :confused: |
Sitat:
|
Ja.. uvanlig mye skrivefeil i den meldingen der..:geip::geip:
|
Hei igjen:) Huff, snikveide meg i dag og har gått OPP 400 g siden forrige lørdag??? Vet ikke helt hvorfor, holder meg stort sett under 15 karber hver dag, og aldri over 20. Har riktignok ikke fått trimmet så mye denne uka, men likevel. Det er så mye bedre å stå stille på vekta enn å gå opp, liksom... Mister litt motivasjon da:(
Har kjøpt inn cocosa, mørk sjokolade og fribol banandrops til helga. Trenger å kose meg litt på lørdagskvelden, så da blir det lavkarbo sjokoladebiter og drops. Gleder meg:p Satser på en skogstur i morgen. Liker den skarpe luften om høsten, og med sol i tillegg, er det nok veldig fint oppe i skogen:) |
Sitat:
Nei, skal huske å handle usaltet smør i dag, det blir nok bedre... :D |
Høres bra ut!! :) Jeg har min første veiing på søndag, er også ganske spent.. Ble forkjølet samme dag som jeg begynte, så har heller ikke trent.
Har du målt deg?? Det jeg synes mange glemmer her inne, er at vekten egentlig har ikke så mye å si, det er cm som teller. Det er utrolig viktig å måle seg, eller kjenne på klærne. Ok, du har gått opp 400 gram, men føler du det på kroppen? Hvis vekten eller cm mine ikke har gått ned, kommer jeg til å bli skikkelig skuffa.. :( Men, skan ikke tenke på det enda! Føler meg uansett kjempebra for tiden, bare den siste delen av forkjølelsen gir slipp. Magen min føler mye bedre også! |
Sitat:
|
Sitat:
Sendte en ganske forkjølet gutt i bhg isted, han har de to siste ukene fått 4 tenner samtidig... :wacko: |
Sitat:
Nå sitter jeg å drikker en lattè med eggemelk, og den ble jo sykt god!!! Jeg brukte 20 g smør, 1,5 dl vann og en eggeplomme. Traktet 2 kopper kaffe med dobbelt så mye pulver enn jeg pleier, og hadde oppi 4 suketter og 5 dråper vaniljeessens... NAAAAAAAM!!!! :D Men skal som sagt kjøpe usaltet smør, og en instant espresso... Da blir den nok 100 % :D:D:D |
Sitat:
I looooooooooove my way of living nowadays!!! :D:D:D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02. |