Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Maistarternes veietråd! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33414)

hanne42 20-06-10 14:26

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei Lill-B

men den ferien var sikkert fullt fortjent og veldig deilig! Og vi har jo brukt noen uker eller måneder (eller år) på å legge på oss, så det er greit at det tar litt tid å få det av.

Jeg har tenkt litt på hva som gjør at dette fungerer så godt for meg, og hittil ser det ut til at dette har vært og er viktig:
1. Jeg har ikke insulinresistens eller PCOS eller noen andre diagnoser. Når jeg leser trådene i dette forumet slår det meg hvor mange som har smerter og som plages av diverse sykdommer og hormoner på ville veier. Jeg er helt frisk, og det kan være en viktig faktor ved vektnedgang.
2. Jeg har en "streng" samboer som støtter meg veldig. Han kjøper aldri inn noe høykarbomat, han klager aldri over menyen, og han er veldig klar og tydelig hvis jeg skulle få lyst på is eller sjokolade.
3. Jeg har en kjempeflott kantine på jobben som serverer to varmretter og masse ulike salater hver dag. Minst to dager i uka er det fisk. Er det noe høykarbo på dagsmenyen, som pasta, er det alltid noe rent kjøtt i tillegg, som svinefilet eller kyllingbryst eller pancetta etc. Dette betyr at jeg slipper å tenke på å ta med meg mat, og lunsjen holder meg mett til middag.
4. Jeg trener flere ganger i uka, og mest styrketrening.
5. Jeg prøver å være aktiv på dette forumet og blir inspirert av andre!

Hanne

Matgud 20-06-10 16:21

Huff jeg har vippet SÅ i vekt siste dagene..Lurer på om det er pga en tyggis jeg spiste..Hadde så dårlig ånde å bare måtte, så da spiste jeg like godt hele pakka :-| Er i ketose altså, men likevel.

Så nå er jeg på samme sted som for en uke siden :confused::confused::mad:

Blæh, man lærer vel av sine feil.

Vatti 20-06-10 23:13

Jeg har vært på fotballcup med barna. Har hatt strålende vær, styrt unna ulovlige fristelser, og har egentlig kost meg. Helt til i dag... da jeg så blider av meg selv. Fy søren så lei meg jeg blir!! Jeg vet hva jeg veier, men den Vatti jeg ser på bilder stemmer overhodet ikke med den Vatti jeg ser for meg inni hodet.

Jaja, jeg har printet ut og hengt opp til skrekk og advarsel.

Vatti 20-06-10 23:19

Blir fryktelig imponert over dere, alle sammen.

Om bare jeg klarer å justere noen småting her nå så håper jeg at jeg også skal begynne å krympe i racerfart.

Matgud 20-06-10 23:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vatti (Innlegg 893815)
Blir fryktelig imponert over dere, alle sammen.

Om bare jeg klarer å justere noen småting her nå så håper jeg at jeg også skal begynne å krympe i racerfart.

JEg vil og krympe mere:(

Paris 21-06-10 00:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 893818)
JEg vil og krympe mere:(

Jeg og :(

Jeg har bare hatt verdens største sprekk denne helga:mad: sint på meg selv samtidig som jeg føler jeg ikke klarer mer...syns alt er vanskelig...

Matgud 21-06-10 07:16

Huffda!!!

Jeg er så innstilt på å klare det at jeg skal faen ikke gi meg nå:) Går inn i min 4 uke!

hanne42 21-06-10 08:33

Matgud: Du har jo gatt ned over 7 kilo pa tre uker!!! Det er fantastisk og du burde vare kjempestolt over deg selv! Det er sjeldent at man ser sa gode resultater sa raskt.

Paris: 3 kilo er slett ikke sa verst. Jeg vil anbefale deg a ta en streng uke. Det vil si, bare lovlig mat, ikke mer karbo enn 15-20g per dag, og rundt 70% fett. Ikke drikk noe alkohol, ikke te eller kaffe, ikke spis noe kunstig sotning (heller ikke brus eller sukkerfri tyggegummi eller drops), ikke lag noen erstatningskaker eller godterier. Ga en rask tur pa 30min hver dag. Drikk 3 liter vann om dagen. Prov a kjore dette i en uke til neste mandag og se om det hjelper.

Hanne

Hevingen 21-06-10 09:58

Det har stått stille en periode, men denne uka har det løsnet igjen. Ned 0,6 kg.

Vektoversikt:
2. mai: 106 kg
24. mai: 101,4 kg -4,6 kg
21. juni: 100,6 kg -5,4 kg

Håper det fortsetter. Vil under 100 før 1. juli.

Matgud 21-06-10 11:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hanne42 (Innlegg 893915)
Matgud: Du har jo gatt ned over 7 kilo pa tre uker!!! Det er fantastisk og du burde vare kjempestolt over deg selv! Det er sjeldent at man ser sa gode resultater sa raskt.

Paris: 3 kilo er slett ikke sa verst. Jeg vil anbefale deg a ta en streng uke. Det vil si, bare lovlig mat, ikke mer karbo enn 15-20g per dag, og rundt 70% fett. Ikke drikk noe alkohol, ikke te eller kaffe, ikke spis noe kunstig sotning (heller ikke brus eller sukkerfri tyggegummi eller drops), ikke lag noen erstatningskaker eller godterier. Ga en rask tur pa 30min hver dag. Drikk 3 liter vann om dagen. Prov a kjore dette i en uke til neste mandag og se om det hjelper.

Hanne

Takk. Du skjønner, jeg sliter med oppblåsthet pga matintoleransen min..så jeg ser ut som jeg begynte:( føler meg så uvel. jeg som ble bra i magen når jeg startet. Så jeg har streng uke jeg og...egg og bacon!!! feit mat, ikke kunstig søtning så langt det holder. alkohol blir det til helgen igjen, men da skal jeg reise på besøk, skal ikke sprekke. jeg lover!!!!

Fisken 21-06-10 14:21

Hurra, hurra! Da har jeg slitt meg gjennom platået (ned 0,2 kg på 3 uker) og gått ned en hel kilo uka som gikk. 7 kg på 8 uker og 9,3 kg siden november. :D

Hevingen 21-06-10 15:48

Flotte greier!!

Majanne 21-06-10 19:45

4.mai: 106,5 kg
17.mai: 104 kg
25.mai: 103 kg ( -3,5 kg ) :D
1.juni: 102,9 kg (-3,6 kg)
7.juni: 102,5 (-4 kg) :D
:mad::(:mad: Ble litt tull, men klarte heldigvis å komme på rett spor igjen! Stolt av meg selv!! Gikk opp 2-3 kg, tror jeg.
21.juni: 102,2 (-4,3 kg)

Matgud 21-06-10 19:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Majanne (Innlegg 894207)
4.mai: 106,5 kg
17.mai: 104 kg
25.mai: 103 kg ( -3,5 kg ) :D
1.juni: 102,9 kg (-3,6 kg)
7.juni: 102,5 (-4 kg) :D
:mad::(:mad: Ble litt tull, men klarte heldigvis å komme på rett spor igjen! Stolt av meg selv!! Gikk opp 2-3 kg, tror jeg.
21.juni: 102,2 (-4,3 kg)

Jeg gleder meg selv til vekta begynner å bli stabil igjen...fatter ikke hva som skjer:P

Hører mye om stagnasjoner osv. men booooring..:(

Lill-B 21-06-10 20:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 894209)
Jeg gleder meg selv til vekta begynner å bli stabil igjen...fatter ikke hva som skjer:P

Hører mye om stagnasjoner osv. men booooring..:(

Nå er det jo sånn at det er kroppen som er sjef over oss alle :ja: Uansett hva hodet vil så er det kroppen som bestemmer. ;)

Matgud 21-06-10 21:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lill-B (Innlegg 894238)
Nå er det jo sånn at det er kroppen som er sjef over oss alle :ja: Uansett hva hodet vil så er det kroppen som bestemmer. ;)

Jupp..synes jeg er like flink som i starten nesten. bare at jeg spiser mer nå da. spiste veldig lite i starten...

siri0109 21-06-10 21:43

min 3 veiedag idag. og vekta viste ned 2 kilo...veldig fornøyd med det:)

startvekt 90
uke 1 88,1
uke 2 87
uke 3 85,3( veide meg rett etter inntak av lunsj...)

er veldig fornøyd med vektnedgangen denne gangen:) og mister cm er det viktigste har gått ned en hel kles str fra 44 -42 og er takknemmelig for det:) stå på jenter ;) neste sommer ser vi lekre ut:)

whynn 21-06-10 21:47

ja at vi gjør ;D

trur jeg må bli flinkere til og holde veiedagene hellig holdt jeg på og si hehe ;p
la være og veie vær dag...

klare ikke vettu.. ikke selvdisiplin ;p

Matgud 21-06-10 22:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av whynn (Innlegg 894269)
ja at vi gjør ;D

trur jeg må bli flinkere til og holde veiedagene hellig holdt jeg på og si hehe ;p
la være og veie vær dag...

klare ikke vettu.. ikke selvdisiplin ;p

Samma her..! skjerpe oss..

siri0109 21-06-10 23:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 894280)
Samma her..! skjerpe oss..

er helt enig....sjerpings;)

whynn 22-06-10 00:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av siri0109 (Innlegg 894354)
er helt enig....sjerpings;)

oki, greit..! skal ikke veie meg giejn føre mandag...! har jeg ikke gått ned no da blir jeg driiit skuffa hehe huff ;p skal være superflink denne uka ;D

siri0109 22-06-10 00:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av whynn (Innlegg 894365)
oki, greit..! skal ikke veie meg giejn føre mandag...! har jeg ikke gått ned no da blir jeg driiit skuffa hehe huff ;p skal være superflink denne uka ;D

vi kan være superflinke sammen;) heldigvis og godt for oss er at vi bor kun 10 min GÅTUR unna hverandre...;) kjekt å ha noen i nærheten tilfelle kriser:P

whynn 22-06-10 00:17

stemmer det... men nå som jeg har stoppa såå opp, nå skal jeg virkelig være flink denne uka.. å skriver det her, for da har jeg lissom gjort det offesielt ;p

men jeg er litt sadist vøttø, for ha kjøpt sjokolade:) den ligger i skapet og roper på meg ;p men jobber med og oppdra'n så skal ikke ta'n hehe ;)

Matgud 22-06-10 11:19

Klarer ikke la være å veie meg jeg:P

whynn 22-06-10 22:58

ikke jeg heller.. men skal gjøre en innsats nå ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.