Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27829)

grotingeling 29-09-09 17:27

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

Ukas første trimtur går avstabelen om 5 minutter - må bare innom "lille rommet" først, for jeg sliter litt med magen i dag. Er nok bare mensen-mage, men kjipt uansett.

Skal bli deilig å strekke skikkelig på beina - here I go :liste:

celeste 29-09-09 17:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 776298)
Ukas første trimtur går avstabelen om 5 minutter - må bare innom "lille rommet" først, for jeg sliter litt med magen i dag. Er nok bare mensen-mage, men kjipt uansett.

Skal bli deilig å strekke skikkelig på beina - here I go :liste:

God tur :D:D Venter på at middagen skal gli ned jeg, så blir det trening her også :D

celeste 29-09-09 17:51

Hjemme fra jobb til rett tid i dag, veldig godt. Blir mye overtid der jeg jobber så blir lite tid hjem. Men trenger pengene også.. hehe..
Sambo har shina bra mens jeg var på jobb i dag også :D Men må vaske bad og soverom da.. Får se hva det blir til etter trening ;)

Her storhagler det i rykk og napp. Og jeg som har flere poser med tulipan løker liggende i gangen og vente på å planta ned.. hehe..

Lurer* 29-09-09 20:54

Mokki, har du prøvd jukseris? Veldig godt til alle typer mat hvor du helst ville hatt ris:)

Til dere jobbsøkere:klem: Håper at det løsner seg, og at dere får det dere ønsker dere!

Jeg holder på å bli gal! Jeg vil veie meg, men jeg har ikke vekt. Jeg kjenner jeg er nærvøs når jeg ikke får veid meg. Liker å se hvordan dette går.

Lurer* 29-09-09 21:01

Uff, denne tråden begynner å bli VELDIG lang, tror vi blir nødt å feire oktober med ny skravle tråd:)

Æaj, jeg finner ikke noe bra på tv:(

Mye klaging på meg her:)

lillemor88 29-09-09 21:09

:Dgod kveld!
ny tråd fra oktober høres fornuftig ut;)

snart legge tid, men litt kvelds først...
lagde noen osteskinke ruller i micron.. mmmmmmmm det var veldig godt altså:rolleyes:

håper at alle har hatt en fin dag...

nattaaaa

Lurer* 29-09-09 21:24

:hmm: Tror jeg må bli flinkere å lage slik kveldsmat som du lager lillemor, kom hjem fra jobb kl 2015...da var det veldig enkelt å ta bacongull.

mokki 29-09-09 23:00

Jeg har spist vafler hos svigermor.. svake, svake mokki!!

lillemor88 30-09-09 07:38

:spisesnakhar brukt 7 uker på en halv pose bacon gull:P syntes det smaker veldig tørt:S gjør ikke du? en ting jeg alltid har i veska er agurk og paprika stenger, veldig greit hvis man skal på jobb sent eller bare bort et sted=)

ååå mokki da vaffler.. sikle sikle:rolleyes: det er nesten det jeg savner mest:D

snart tid for frokost og siden jeg har senvakt blir det eggerøre og laks med agurk og paprika:rolleyes: det syns jeg er litt snadder da=)

Ps: pose med paranøtter eller mandler er kjekt å ha i veska å(metter)

ha en riktig fin dag:D

mokki 30-09-09 07:53

straks frokost her også. Ha en fin dag alle sammen.

Happiness 30-09-09 09:36

Hei
Jeg har ikke vært her inne på en stund. Men nå er jeg motivert igjen håper jeg!
3. dagen min i dag. Går forholdsvis greit. Ser nå at mye sitter i hodet :rolleyes: vane å gå og finne seg noe godt...

Jeg har spist cc og en halv avokado til frokost.

Filakia 30-09-09 09:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lillemor88 (Innlegg 776518)
:spisesnakhar brukt 7 uker på en halv pose bacon gull:P syntes det smaker veldig tørt:S gjør ikke du? en ting jeg alltid har i veska er agurk og paprika stenger, veldig greit hvis man skal på jobb sent eller bare bort et sted=)

ååå mokki da vaffler.. sikle sikle:rolleyes: det er nesten det jeg savner mest:D

snart tid for frokost og siden jeg har senvakt blir det eggerøre og laks med agurk og paprika:rolleyes: det syns jeg er litt snadder da=)

Ps: pose med paranøtter eller mandler er kjekt å ha i veska å(metter)

ha en riktig fin dag:D

Jeg har ikke prøvd å lage lavkarbo vafler selv ennå (har bare såvidt fått kjøpt meg nytt vaffeljern, og har ikke hatt tid til å prøve ut ennå), men det er jo en rekke vaffel-oppskrifter her, så du trenger ikke savne vaflene... :)

Hvis du går på oppskrifts-underforumet og klikker på "Søk i dette forumet" og skriver vafler, så finner du alle oppskriftene som er lagt ut her. :)

EDIT:
Ang. bacongull, så velger jeg heller BaconSvor istedet, den til venstre her:
http://www.kraftfoodsnordic.com/kraf...-Baconsvor.jpg

Smaker mye bedre, etter min mening! Sjekk bare datoen på disse, det hender jeg opplever å finne poser som er gått ut på dato. Kjøper gjerne mange av gangen, og da er det jo greit at de har en viss varighet.

Kitt 30-09-09 10:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lillemor88 (Innlegg 776518)
:spisesnakhar brukt 7 uker på en halv pose bacon gull:P syntes det smaker veldig tørt:S gjør ikke du?

Men det smaker så uendelig mye bedre med en skikkelig hjemmelaget rømmedipp ved siden av!:sikle:
Man tager seterrømme og tilsetter det krydderet man foretrekker. Ferdig laget dippmix inneholder masse karber!

Carisma 30-09-09 13:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 776608)
Men det smaker så uendelig mye bedre med en skikkelig hjemmelaget rømmedipp ved siden av!:sikle:
Man tager seterrømme og tilsetter det krydderet man foretrekker. Ferdig laget dippmix inneholder masse karber!

Eller bare plain rømme :D

malleleo 30-09-09 13:55

heihei damer! dere er flinke! vakkel hørtes sykt godt ut! mmmmmmmmm
spist litt aspik i dag og litt feit skinkesteik:D nam!
motivasjonen daler :/

Lurer* 30-09-09 20:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Filakia (Innlegg 776570)

Jeg trodde det var alt for mye krabo i Baconsvor, er det ikke det? I så dall må jeg kjøpe det en kveld, for det er aldeles nydelig!

Jeg har lagd vaffler! Prøvd to av oppskriftene her inne, og de er knall gode:sikle: Kan absolutt anbefale p steke slike. Jeg har stekt vanlige vaffler til fam og besøker og Lavkarbo til meg:)

Jeg har vært å svømt i dag, deilig. Jeg burde egentlig ha klart å svømme to dager i uka, men jeg klarer som reger bare 1.

mokki 30-09-09 20:26

Vært hos farmor i dag på middag. HUn serverte saltet torsk først (jeg spiste litt potet for å slippe mas fra farmor), og verdens beste blomkålsuppe. Den er skikkelig lavkarbo, med masse fett og fløte... namnamnam.
Etterpå spiste keg litt fruktsalat med vaniljekesam og noen jaffa kjeks. Så kan ikke akkurat skryte på meg noe fin dag.....
Men men. Jeg føler likevel at jeg har gjort et vanvittig bra steg i riktig retning ang maten jeg spiser, og må bare jobbe videre..

Lurer* 30-09-09 20:31

Det er bra Mokki, tror det er en tankeprosses vi må gå igjennom for å begynne å tenke lavkarbo. Og det at man er ops på hva man spiser er et steg i riktig rettning.

Jeg sitter her og tenker på om jeg skal ha kredm med kako eller bringebær....og jeg som hadde bestemt meg for å ikke spise krem i kveld! Men jeg var i butikken, og vips så hadde det hoppet en boks med kremfløte opp i kurven, hva skulle jeg gjøre? Nekte den stakars kremfløten å få bli med hjem? Nei, den står fint i kjøleskapet mitt:)

lillemor88 30-09-09 21:09

:oskal søke litt på vaffeloppskrift tenker jeg ja:D

denne livsstilen her er helt rå! hehe, er bare så utrolig overasket over resultatet man får av og spise helt nyyyydelig mat:D

veldig veldig bra altså!

sånn avokado ? spiser man den rett fra butikk?

skal jeg legge meg nå jeg.. litt tidlig men er mega trøtt! ser ut som en tomat i trynet:eek:

natta alle sammen, snakkes plutselig:cool:

mokki 30-09-09 21:44

Morgendagens lunsj er nå laget.
Det blir omelett med vårløk, oppkuttet squash, litt baby plommetomater og to babybel ost.

Var på toalettet i sted og husket da plutselig at jeg bare har drukket 0,5l vann i dag. Så nå har jeg hylt nedpå en halv liter til.. Og skal drikke enda en straks. Har drukket masse kaffe i dag jeg..... Heeelt glemt vannet.

Filakia 30-09-09 22:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lurer* (Innlegg 776862)
Jeg trodde det var alt for mye krabo i Baconsvor, er det ikke det? I så dall må jeg kjøpe det en kveld, for det er aldeles nydelig!

Jeg har lagd vaffler! Prøvd to av oppskriftene her inne, og de er knall gode:sikle: Kan absolutt anbefale p steke slike. Jeg har stekt vanlige vaffler til fam og besøker og Lavkarbo til meg:)

Jeg har vært å svømt i dag, deilig. Jeg burde egentlig ha klart å svømme to dager i uka, men jeg klarer som reger bare 1.

Det er 0,5 g kh i 100 g baconsvor fra Maarud, så nei, det kan umulig være for mye ;) Og en hel pose veier bare 45 g. (små poser sammenlignet med bacongull)

vaskeklut 01-10-09 00:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lillemor88 (Innlegg 776872)
:oskal søke litt på vaffeloppskrift tenker jeg ja:D

denne livsstilen her er helt rå! hehe, er bare så utrolig overasket over resultatet man får av og spise helt nyyyydelig mat:D

veldig veldig bra altså!

sånn avokado ? spiser man den rett fra butikk?

skal jeg legge meg nå jeg.. litt tidlig men er mega trøtt! ser ut som en tomat i trynet:eek:

natta alle sammen, snakkes plutselig:cool:

Jeg vet, den er HELT fantastisk :o Det er jo så mye GODT :D

Avokado spiser du som den er. Det er en fordel at den er litt myk, det betyr at den er moden. Men ikke sånn at den får fingergroper av bare å plukke den opp da.. hih. så deler du den i to med en kniv (husk at det er en stein inni, skjær rundt) vrir avokadoen fra hverandre og plukker fram brødkniven og "hogger" tak i steinen og vrir litt for å få den ut. voila, du har en spisbar avokado! smaker nydelig med salt (jeg bruker urtesalt) og pepper på. spises med skje :D mmmm. nydelig! og så er den full av fett og fiber. smaskens greier dette!

Kitt 01-10-09 10:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 776945)
Avokado spiser du som den er. Det er en fordel at den er litt myk, det betyr at den er moden. Men ikke sånn at den får fingergroper av bare å plukke den opp da.. hih. så deler du den i to med en kniv (husk at det er en stein inni, skjær rundt) vrir avokadoen fra hverandre og plukker fram brødkniven og "hogger" tak i steinen og vrir litt for å få den ut. voila, du har en spisbar avokado! smaker nydelig med salt (jeg bruker urtesalt) og pepper på. spises med skje :D mmmm. nydelig! og så er den full av fett og fiber. smaskens greier dette!

Jeg spiser min avocado med rekeost fra tube, jeg! Eller reker og majones, om jeg har!:sikle:

mokki 01-10-09 14:54

Da var dagens jobbdag over. Kjenner jeg er sulten men er lenge til middag så må finne på noe lurt.... Kjenner jeg har lyst på krem, men det er tomt i kjøleskapet.....

Carisma 01-10-09 15:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mokki (Innlegg 777136)
Kjenner jeg er sulten men er lenge til middag

Ost og skinke-ruller :ja:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.