![]() |
Sv: Oopsie-roll
Med litt søtning og litt vaniljeessens smaker de som vannbakkels (bare bedre :D)
|
Ja, det vil jeg tro !!!! Skal definitivt teste det neste gang :D
Sitat:
|
Salami? på ketose :confused::rolleyes::confused::)
first price sin danske salami inneholder: 14 g protein 1 g karbohydrat 50 g fett |
Sitat:
Dessuten heter det å være i ketose...på ketolysekur...:) |
I går spiste jeg deilige Oopsie-rolls av mandarinkremost og noen dråper vanlije, men pisket krem med litt splenda og med bringebær i, overstrødd med litt valnøtter. :nam:
|
Aaah... Må bare få si, at etter uker uten noe å ha pålegget på, smakte dette himmelsk! jeg har laget dette i to dager nå, med forskjellige smøreoster, med splenda, og ser at ting skal gå lettere nå :)
TAKK!! ;):cool::D |
Dette var seriøst helt sinnsykt godt :D
Anbefales. Jeg har lagd noen med hvitløk, noen med en krydderblanding, noen naturell og noen med søtning. De med søtning tok jeg i muffins former og de står i ovnen nå., Så de kan jeg ikke uttale meg om enda, men jeg antar de vil smake himmelsk de også :D |
i dag hev jeg oppi ca en spiseskje peanøttsmør (den jeg har er det 7g karber pr 100g).
Det ble utrolig godt. |
Gode! Men de smaker da egg...? Skal prøve med krydderost neste gang...
|
Skjønner all ståheien med disse oopsiene. De er helt vidunderlig gode. Prøvde de for første gang i går og gud som jeg bare elsker dem. Disse skal jeg lage mange av, og de var så enkle å lage også.
Har lest oppskriften og sett mange skrive om dem her inne, men aldri laget dem. Skjønner ikke det nå at jeg kunne være så dum og ikke prøve. Har tenkt på det, men aldri giddi. Men nå er jeg frelst |
...og der innså jeg at Fru Hauger, min heimkunskaplærer i 8. klasse, visste hva hun snakket om da hun prøvde å få oss til å innse at det var en god idé å bruke et glass når man skal skille plommen fra eggehviten... Siste plommen gikk rett i hvitene, gitt! :D Derfor det hetere ooopsie-roll sikkert ;)
Er vel på tide å sprite opp lunsjen litt. Gutta på jobb lurte fælt når jeg stod ute i sterk storm og regn og grillet laksefilet på el-grillen i lunsjen forrige uke. |
...Oops. :D Lese oppskrifta, ja... brukte hele philadelphia-boksen jeg, så ca dobbelt så mye ost som det skulle være! Jaja - brettet står i ovnen, får se hvordan det går!
|
De ble gode tross ostedobling! Smakte i alle fall ikke egg/omelett, selv om jeg ble litt nervøs da de flatet ut etter å ha vært så store og bollete i ovnen, hehe. Prøver igjen i morgen med riktig mengde :D
|
Da har jeg laget en ny ladning med riktig mengde ost - brukte krydder- og pepperost, denne gangen :D De ble skikkelig fine!
Sånn ser de ut: http://farm3.static.flickr.com/2599/...d4deb629d6.jpg Og ca så store/tykke/fluffy er de i forhold til mine (små) hender: http://farm3.static.flickr.com/2603/...0c6156bf2f.jpg |
Bakte disse i dag og de smaker kjempegodt! :) Hadde oppi kremost med kryddersmak.
Men jeg fikk ganske mange? Lagde av fire (små) egg, 100 g kremost og fikk omtrent 20 stykker. Stekte dem også i 20 minutter så lagde dem kanskje litt små. Kjempegodt med ost og skinke på! |
Jeg syns det er veldig greit at de er litt små!
Får fint plass i brødristeren når de skal tines/varmes og jo flere ooopsier, jo mer pålegg!:sikle: |
Jeg lagde mine første oopsie-rolls nå..:). Mine ble litt store, brukte 3 L-egg og 100g Philadelphia med hvitløk og urter. Fikk 12 ganske store og høye rolls... Har ikke smakt enda, bør vel vente til de er kalde?
Når man vil ha andre smaker, kan man bruke naturell-ost og heller tilsette smak på andre måter? Med krydder, peanøttsmør, kakao (hvis de skal være søte), osv? Har akkurat begynt på dette lavkarbogreiene, og prøver panisk å finne en erstatning for brød, er avhenging...:p |
Sitat:
Stekes det ordentlig, er det fantastisk!:sikle: Men husk at for noen hindrer selv brød- erstatninger vektnedgang!:eek: |
Laget oopsier for første gang forrige uke, og brukte de som brøderstatning i sandwichmaskinen. Kjempegodt :), savnet bare at det knaste når jeg spiste. Dere som tiner i brødrister: blir oopsiene sprøe da, slik at de likner mer på måten brød oppfører seg i sandwichmaskin ?
|
Jeg tiner dem i brødristeren og tar så litt ekstra "risting" og så er de så sprø, så!:blinke:
:D |
Sitat:
|
De smakte ingenting. Null og nada. Litt egg om jeg la godviljen til. Dessuten ble de ikke stekt inni når jeg brukte ett sånn muffinsbrett. Lagde dem med krydderost i går. Og en teskje fiberhusk. Brukte dem som hambugerbrød. De gikk ned men lager det neppe flere ganger.
Og så presterte jeg å la dem ligge i en pose i kjøkkenskapet fra tirsdag til i går. Det begynte å lukte så veldig, veldig fælt, og jeg satte i gang rundvask av kjøkkenet. De lå selvfølgelig i den siste hyllen jeg vasket. |
Akkurat nå står mine i ovnen, håper de blir gode;) første gang jeg lager:) Takk for oppskriften:D
|
Mine første oopsie står i ovnen nå. Ble litt uluftig(??) når jeg la de på brettet, mulig jeg "vendre eggehvite/plomme" litt mye.... Men aldri pisket eggehvite stivt før! Testing testing!
Jeg laget vanlige naturelle. |
Status: Jeg får dårlig samvittighet, tror jeg spiser LOFF jo! Heheh!
Spiste med masse grovleverpostei, sylteagurk, majones og fersk sopp, den andre med majo, ost og pepperskinke. Temmelig luftig, men falt litt sammen etter at jeg tok de ut av ovnen, men gjør ingenting, lettere å legge pålegg på. Dette her var en deilig avveksling fra ostekjeks ja! Og smaker ikke egg etter min mening, men loff. :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26. |