![]() |
Sv: Ny på forumet:)
Sitat:
Jeg er også på runde 2 med ED, og opplever akkurat som deg at nedgangen i fase 1 er noe mindre enn forrige gang. For min del antar jeg det har å gjøre med det faktum at jeg hadde mindre vann å miste de første dagene. Så langt etter 3 3/4 uke har jeg gått ned 5,5 kg på fase 1, men håper på ca 8 kg siden jeg følge fase 1 i 6 uker tilsammen denne gangen. Sukkerfriedrops og lettbrus kan for noen være partystoppere, så ja - dette kan være en medvirkende årsak. At du har inntatt sjokoladefrokostblandingen har nok lite med saken å gjøre, det gjorde jeg også forrige runde uten at det bremset nedgangen. Vi har forøvrig en fase 1 tråd også, du finner den her |
Sitat:
Skal virkelig kutte ned på sukkerfritt lureri:P;) |
Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst
Da har også jeg kommet meg over til Fase 2.
Oppsummert Fase 1: De 30 dagene gikk veldig fort Var aldri sulten (kjente av og til sug for karbohydrater, men da gikk jeg å gjorde noe annet slik at jeg skulle glemme det) Kom aldri i gang med trening Vekttap: ca 7-8 kg Opplevde at jeg hadde mer energi og overskudd enn på lenge Ikke fått hodepine med oppkast denne fasen( bortsett fra den dagen jeg gikk inn i ketose) Gått ned en buksestr. :heia: Jeg er motivert for neste runde, må bare overbevise meg selv at 60 dager går like fort unna som de 30 dagene i fase 1 gjorde :D |
Noen som vet om vi kan spise bacon i fase 2? :)
|
Sitat:
|
tror nok ikke bacon er bereinet på vår diet ,, er jo mye fett i bacon
skal jo være magert kjøtt, kylling og fet fisk mins jeg min lege sa ,,og egg |
Olje?
Meg igjen her:D
Leger min sa tunfisk i olje, ikke noe problem! Kan også spise pesto. I pesto er det ikke bare masse olje, men også andre ting. Jeg ble litt i tvil jeg altså. Pøser dere på med oljer i fase 2?? Takk:) |
Sitat:
Ikke noe bacon nei! :) |
Sv: Olje?
Sitat:
|
Sitat:
Det kommer an på om du tror på teorien om at mettet fett er farlig..... Vi blir som du ser på innlegget over ofte anbefalt litt mer fett i form av umettede oljer, det skal være bra for det gode kolestrolet. |
Sitat:
Ser hva dere andre skriver, så jeg for hvertfall vente til jeg hører fra legen. Hun er nok fortsatt på vinterferie. Igår hadde jeg kjøpt inn indrefilet til middag. Skal si det smakte...deilig å kunne tygge på mat igjen, itillegg til at det smakte helt fantastisk. Men litt tungvint var det fordi mitt stykke bare skulle på svak varme og de andres som vanlig. Kokte også opp asparges til forrett, den var så utrolig godt. Første gangen jeg har laget slik mat selv. Jeg burde nok blitt flinkere til å lage mat ut fra kokebøkene fremover. Men da trenger jeg nok å ha tid til å lage maten, igår tok det meg sikkert 2 timer å få laget mat. Det har man ikke alltid tid til med full jobb og 3 små aktive gutter - og far foran PC fordi han må jobbe. http://www.cheesebuerger.de/images/m...hrung/e025.gif |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nytt spørsmål fra masa:)
Bruker dere kremfresh ol. i maten, fase 2? syns jeg kan huske jeg så noen oppskrifter med det. =) |
Sitat:
Kjøtt, fisk og kylling tilbredes helst i ovn ved lav temperatur (90 grader med varmluft) over lengre tid. ....... De kan også kokes eller stekes ved lav temperatur i teflonpanne med lite fett. Unngå steking ved høy tempratur, samt frityrsteking. |
javel , det har ikke jeg fått med meg,,
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg også brukte bacon, men da kjøpe jeg, hmm kan det hete jegerbacon, det er hvertfall nesten ikke fett på det. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei! Da er jeg også over i fase II. Har i grunn vært her en god stund=) Føles mye bedre nå! Er så mye lettere når man kan spise "normalt" til middag=)
|
Sitat:
Personlig tror jeg folk har for høye krav til vektnedgangen. Jeg gikk ned 4 kg i fase 1 og er storfornøyd, fordi jeg vet at det er lett å legge på seg igjen når man går ned for fort... Man må jobbe litt=) Men så har ikke jeg mer enn 12-15 kg overvekt, så det er klart det er forskjell.. (vil ned 20 kg da:P)... Men nå skal jeg trene=) ha en fortsatt fortreffelig dag, og vær STORFORNØYD med 6 kg! Tenk, du har gått ned 6 kg, og ikke opp noe i det hele tatt! Det skal du være stolt av!!!! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19. |