Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Stoffskifte / hormonproblemer (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Mensblødninger (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11416)

Photobscura 11-09-11 13:10

Sv: Mensblødninger

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av chrika (Innlegg 1203973)
Jeg tar dem ikke, rett og slett fordi det bare er juksepiller. At det er sukkerpiller tenker jeg ikke på.

Noen svar på mitt spørsmål oppi her...?

Aner ikke, har aldri prøvd, faktisk ...! :o

Kanutten 11-09-11 13:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 1203729)
Ikke akkurat et mens-spm, men til dere som går på pillen - tar dere sukkerpillene eller teller dere dager istedet? Jeg er livredd for at disse sukkerpillene skal ødelegge mht kostholdet liksom i og med at de kalles sukkerpiller :p

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1203731)
Hvor mye veier en pille?

Den veier kanskje maks ett gram og da er det jo maks en karbis. Det er overlevelig på lavkarbo. :ja:

lårannediskon 19-09-11 00:28

GUD så glad jeg ble for å se denne tråden!

Jeg begynte med Ketolyse for tre uker siden og på torsdag begynte jeg å blø.. Lyserødt så brunt (!) i helga og nå. Men det er veldig lite da.. Merker det bare når jeg tørker meg. Skjønner ingenting. Er 2 uker til neste mensen og p-pillene av merket jeg bruker nå har jeg brukt i 4 mnd :confused:

Så roten til dette tullet er lavkarbo altså? Blir jo nervøs jeg :p

Giulia 12-10-11 22:45

Begynte med lavkarbo i sommer og gått litt frem og tilbake med ketolyse og litt mer moderat, men hver gang jeg har kuttet i karbene så kommer mensen snikenende. Har bare tenkt at det er jo så kjedelig hver gang jeg starter opp igjen med ketolyse så er det i slutten av/begynnelsen på syklusen. Men etter å ha lest denne fine tråden så ser jeg at det faktisk er omvendt. Mensen som kommer når jeg er streng med karbene, også litt umotiverende for jeg blir bare så oppblåst og kjip i humøret hver gang:/

ostebit 29-02-12 09:31

Hei dere! Jeg har også surr med mensen min, og mye sterkere menssmerter. Er det greit å ta smertestillende eller vil det bare tulle enda mer med hormonbalansen?

Må komme i gang med dagen, ikke bare ligge her og synes synd på meg selv, men vil at mensen skal bli normal igjen også..

Kitt 29-02-12 09:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ostebit (Innlegg 1308384)
Hei dere! Jeg har også surr med mensen min, og mye sterkere menssmerter. Er det greit å ta smertestillende eller vil det bare tulle enda mer med hormonbalansen?

Må komme i gang med dagen, ikke bare ligge her og synes synd på meg selv, men vil at mensen skal bli normal igjen også..

Bare ta smertestillende, du! Jo mer du klarer å være i bevegelse, jo bedre blir smertene og jo fortere blir du ferdig for denne gang!:)

Klara 29-02-12 10:36

Bare spis smertestillende!

Akkurat når det gjelder bevegelse er min erfaring annerledes, for meg blir det utrolig mye verre av bevegelse. Men varmeflaske/hvetevarmer og NSAID smertestillende hjelper.

Sjokolade hjelper litt, det også ;-)

ostebit 29-02-12 10:41

Puh!

Mitt "inntrykk" er at mensen kommer hvis jeg "skeier ut" med litt karbo... Kan dette stemme eller det bare tilfeldig?

Klara 29-02-12 10:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ostebit (Innlegg 1308416)
Puh!

Mitt "inntrykk" er at mensen kommer hvis jeg "skeier ut" med litt karbo... Kan dette stemme eller det bare tilfeldig?

Hm, det har jeg ikke hørt om eller opplevet selv. Men mange får veldig karbosug før mensen, så kanskje det egentlig er den veien det er? At du skeier ut fordi du snart får mensen?

ostebit 29-02-12 15:41

Hmmm.... Kan jo være... men det har vært at jeg ble invitert på middag (med karbo), og vips, dagen etter var mensen der. Dette har skjedd to ganger..Men kan jo ha vært tilfeldig...?

Klara 29-02-12 15:51

Da er det jo ikke din karbotrang som har trigget det. Sannelig om jeg vet. Kanskje noen andre har opplevd noe lignende?

ostebit 29-02-12 21:30

Håper ikke det bare er meg.. Nå stoppet den også... Først spotting to dager, mens 5 dager, spotting tre dager, fri tre dager, spotting en dag, mens en dag, så ingenting.. Spennende å se hva som skjer i morgen da.. Har aldri spottet før heller. Hm, frustrert.

Photobscura 29-02-12 23:16

Tipper det er en hormonell reaksjon, jeg. Sukker kan få syklusen litt på bærtur.

steinalder 01-07-12 20:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 314774)
Men så er jeg i overgangsalder og har måttet ty til østrogen tilskudd for å kunne "overleve" etter to år med mer eller mindre kraftige hetetokter natt og dag....:(

Hei, har du vurdert naturlig progesteron krem i stedet? Jeg vil gjerne anbefale at du leser boken til John R. Lee om naturlig progesteron og hva en mangel innebærer for helsen. Den er oversatt til norsk av lege Leif Ims. Tror du muligens kommer til å kaste østrogenet i søppla etterpå.... Det er en myte at kvinner i overgangsalderen mangler østrogen. Det er progesteron det er mangel på, og balansen mellom de to hormonene blir feil når mengden av progesteron blir mindre en østrogen. Boken fås kjøpt hos Leif Ims: futhark forlag.

Fedona 15-10-12 12:54

Hei,

Jeg har levd på lavkarbo siden november i fjor og har vært i ketose hele tiden. Nå plutselig, de siste to syklusene, så har mensen vært forsinket i en- to uker. Og jeg ar vært veldig regelmessig hele livet, med fire ukers mellomrom. Jeg er 45 år og er litt bekymret på om det kan være overgangsalderen som er i gang? Men synes det er altfor tidlig! Noen andre som har hatt det sånn? Det har ikke vært noen endringer i kostholdet mitt, kanskje ørlite mer karber, men er i ketose.

Dietta 15-10-12 13:13

Jeg begynte med uregelmessig periode for 1 år siden, da jeg var 45 :eek:
Nå i sommer kom hetetoktene også, så da var det ingen tvil :(
Ville nesten tro at det er overgangsalderen som har startet gitt, dessverre.
Du kan jo ta en tur til legen, så får du skikkelig svar :)

Fedona 15-10-12 15:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1392667)
Jeg begynte med uregelmessig periode for 1 år siden, da jeg var 45 :eek:
Nå i sommer kom hetetoktene også, så da var det ingen tvil :(
Ville nesten tro at det er overgangsalderen som har startet gitt, dessverre.
Du kan jo ta en tur til legen, så får du skikkelig svar :)

Takk for svar dietta, husker faktisk nå at du har skrevet om dette du også. Skal prøve å finne den tråden, eller har du den tilgjengelig? :)

Men :eek: overgangsalderen nå! :eek: er jo altfor ung :p skal til legen på onsdag. Er det ved blodprøve de finner det ut?
Da jeg var hos en indisk lege så nevnte hun at jeg var i starten på dette, bare ved å kjenne på pulsen. Men jeg overhørte henne for jeg trodde ikke på det. Hallo! Jeg er jo så ung! :p
Har du ellers noen gode råd! Nattesvette har jeg hatt i mange år, av en eller annen grunn...

Dietta 15-10-12 15:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1392682)
Takk for svar dietta, husker faktisk nå at du har skrevet om dette du også. Skal prøve å finne den tråden, eller har du den tilgjengelig? :)

Men :eek: overgangsalderen nå! :eek: er jo altfor ung :p skal til legen på onsdag. Er det ved blodprøve de finner det ut?
Da jeg var hos en indisk lege så nevnte hun at jeg var i starten på dette, bare ved å kjenne på pulsen. Men jeg overhørte henne for jeg trodde ikke på det. Hallo! Jeg er jo så ung! :p
Har du ellers noen gode råd! Nattesvette har jeg hatt i mange år, av en eller annen grunn...

Her er hele elendigheten :D
Tråden burde egentlig hete: Tåden for hete og våte kvinner ;)
Mitt råd er E-vitaminer

Sanney 15-10-12 15:15

hva er en tåd? :p på jobben min er det ganske mange kvinner i 40-65 år, og ganske mange av dem begynte lenge før de var 50... og noen har det fremdeles enda hun har passert 60. kan ikke si jeg gleder meg. men så har vi andre ended og, med frysepinner av dimensjoner som gleder seg til de blir varme :p

Fedona 15-10-12 16:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1392684)
Her er hele elendigheten :D
Tråden burde egentlig hete: Tåden for hete og våte kvinner ;)
Mitt råd er E-vitaminer

Takk for tips, Dietta! Bruker du ren e- vitamin i tablett form? Men jeg finner sikkert svaret i tråden din... ;)

Dietta 15-10-12 16:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1392699)
Takk for tips, Dietta! Bruker du ren e- vitamin i tablett form? Men jeg finner sikkert svaret i tråden din... ;)

Jeg tar en av denne på morgenen, og 2 av denne på kvelden :)
Løp og kjøp :D

Fedona 15-10-12 17:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1392719)
Jeg tar en av denne på morgenen, og 2 av denne på kvelden :)
Løp og kjøp :D

Ok, takk for link. Da skal det kjøpes inn. Har lagt inn et innlegg i den andre tråden din også, for den passer bedre der enn her :)

Dietta 15-10-12 18:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1392741)
Ok, takk for link. Da skal det kjøpes inn. Har lagt inn et innlegg i den andre tråden din også, for den passer bedre der enn her :)

Da sees vi der :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.