![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Er det mindre karbohydrater i Seterrømme enn lettrømme?
Blir man slankere av å spise mer fett enn, altså som feks å ta på ekstra smør på maten uten at det egentlig trengs, enn å bare spise den enkel som den er? (eks: Skal spise egg. Ta på majones for å få enda mer fett på maten, eller spise eggene som de er?) Hvilket søtningsstoff er best å bruke? Sett en del oppskrifter med ne osm heter sukrin. Er det best? Evt hvor selger det? Hilsen en ferskin på dette her :) |
Sukrin selges på dagligvarebutikker :) jeg bruker natreen og liker best den. Men spørs jo litt hva du skal bruke det i. Ser mange bruker sukrin i bakverk. Fett er bra, men du skal jo holde det på et nivå der du syns det smaker godt. Ekte smør, ikke margarin, kremfløte istedet for matfløte, seterrømme istedet for lettrømme. Lettprodukter skal unngåes for det er ofte ikke bra fett i det. Les Skaldemann sin "GI-NULL", den koster bare litt over 100-lappen og har mye informasjon :)
|
Sitat:
|
Beklager, mente splenda ja.
|
Hva er forskjellen på splenda og stevia? Noen som vet? Jeg har til nå bare brukt sukrin og flytende natreen.:rolleyes:
|
Sitat:
Les om stevia her Og splenda her |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Føkler med dere begge, Kanutten og Borghild! :hylgrine:
|
Noen som vet hvilken funksjon på en Husquarna 2000 fra sent sekstitall (tror jeg) som er elastisk søm? Nesten litt flaut å innrømme det, jeg som syr så mye, men jeg har liksom ikke hatt sånn skikkelig bruk for den (eller, det har jeg sikkert, men jeg har ikke giddi :p) før nå, som jeg skal sy om en gammel badedrakt ..!
|
Noen som vet hvor man kan få tak i en hel badredrakt til mannfolk. Slik som de brukte for "evigheter" siden. Tversover-stripete, med korte bukseben og korte ermer og knepping foran?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kondolerer Borghild og Kanutten! Jeg føler med dere i sorgen og uvissheten.
|
Kondolerer Kanutten og Borghild. Føler med dere.
Kanutten, to sjokk som det der kan få hvem som helst til å gråte i timesvis. Helt naturlig reaksjon. Håper det går bra med søskenbarnet ditt. |
Sitat:
Takk for svar:) Hvor kjøper du stevia? Helsekost? |
Noen som vet hvordan overvinne panikkangst mot å kaste opp? Har slitt med det i snart 30 år (ble låst inn på do av foreldrene mine og fikk ikke komme ut før jeg var ferdig, for det skulle ikke spys i resten av huset), og legen min fatter ikke hvordan jeg klarer å holde igjen, men det gjør jeg - selvom jeg egentlig bare vil bli kvitt ubehaget :( Nå ble jeg smitta med omgangssyke i går natt - gubben har hatt det i to dager, med ekstrem diarè flere ganger i timen...... Jeg satt i hele går natt på kne foran do'n, men klarte liksom ikke den siste 'kneika'....så roa det seg litt, før det ble ille igjen etter jeg spiste middag - stakk fingeren i halsen flere ganger, men når jeg seriøst begynner å brekke meg, så trekker jeg meg og klarer å stoppe det :(
Det er helt stopp i systemet mitt nå, kommer ikke noe hverken foran eller bak, og nå har det samla seg opp siden onsdag kveld, så jeg må bare få ut no......kjenner jeg har feber og er überkvalm, men hvordan klare å få det opp, når jeg får panikk så fort jeg brekker meg? |
Jeg har ingen løsning, bare litt trøst om at du ikke er alene!:klem:
Jeg har iingen traumatiske barndomsminner, men klarer altså ikke å kaste opp! Er livredd for å ikke klare å stoppe eller vet ikke...... Men jeg har kastet opp i fylla 2 ganger:p og en gang jeg fikk en allergisk reaksjon. Problemet med den siste gangen var at det ble akkurat som jeg hadde fryktet og nå er angsten sterkere enn noen gang! Så i stede for å kaste opp og bli ferdig med det, er jeg kvalm i dagesvis!:o Finnes både avføringsmidler og brekkmidler:eek:, da, om man virkelig må, men jeg!:p |
Jeg tror også at min største skrekk er at det ikke skal stoppe igjen - men det gjør det jo.....tror det kommer av at mamma sa en gang at jeg ikke måtte finne på å stikke fingeren i halsen, for da kunne det hende jeg ikke klarte å stoppe, men det var nok heller bulimi hun tenkte på den gangen, for da slet jeg med anorexi......men, jeg kobla ikke den da :o Og så er jeg supertøff og vil så gjerne, men når brekningene kommer og hjertet begynner å pumpe, ja så klarer jeg ikke å fortsette :( Jeg klarer ikke engang i fylla, og tro meg, jeg har prøvd for da er jeg skikkelig 'modig' :cool:
Har prøvd å lese meg opp på brekkmidler, men det ser ut som er tilnærmet umulig å få utenom sykehus......og så er jeg livredd for å prøve noe som ikke funker, men som bare gjør det enda værre......har prøvd med salt og sånn, og har vurdert kanel - men, det kan jo være rett og slett farlig, og jeg har jo små unger her, så det bør se 'naturlig' ut overfor dem...... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Flippy, jeg vet ikke hvor "alternativ" du er i tankegangen, men tft (tankefeltterapi, en slags kombinasjon av vanlig kognitiv terapi og prinsippene bak akupunktur) skal være supereeffektivt, særlig på veldig konkrete fobier og angst.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32. |