![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Er det frekt å sende ein epost til sjefen og spørje kva mattype som blir servert til lunsj på huset i morgon? Eg har ikkje lyst å tryne i karbofella heller, dersom det er baguettar som blir servert...
|
Sitat:
|
Ja, det er jo eit poeng, Ign!
|
Er det noen som har turt å pelle av pålegget og bare spise det?:) Den får en stjerne i boka av meg, for mot.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Vi hadde julelunsj på tirsdag, og det var full julemiddag med ribbe, mediskterkaker, pølser, surkål og poteter. Jeg spiste ribbe og surkål. Da tok ikke de som satt ved siden av meg potet heller, for det viste seg at egentlig likte de det ikke, men følte de måtte spise det. Så jeg brøytet vei for å tørre å ta egne valg om ikke annet :D |
Eg har gjort det også, ja. Men om det var bestilt så og så mykje med baguettar til dømes (og kanskje då ikkje so mykje overflod) så føler eg ikkje at eg kan sitte der og pille av. (Då tek eg heller med eigen mat.) Men det var bestilt quiche, salatar og kake, så då kan eg jo velge å vere litt choosy. Aberet med salat er jo ofte at det blir veldig magert. Eg får ete quiche med skei og la botnen ligge att! :D
|
Sitat:
|
Jeg har spist kun pålegget. Har skjedd to ganger. Ene gangen så ga jeg brødet til min mor. Men andre gangen så sa jeg at jeg ikke spiser brød, og da sa de at da spiser du pålegget. Og slik ble det :)
|
Sitat:
*Klistrer stjerna i boka si * ;) |
Sitat:
Veldig varm dusj er rådet når man ammer og det danner seg "klumper"! Masser brystene godt i en så varm dusj du klarer!:) Har du snakket med legen din om dette, evnt tatt hormonprøver mens det er som verst? Mulig det finnes hjelp der ute om du finner ut hva det er/kommer av! |
*Klistrer stjerna i boka si * ;)[/quote]
Ja gjør det:) Jeg er imponert over dere. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg blir gal i mitt eget selskap! Råd mot hypersosialiseringssyndrom?:p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Starte masse interessante tråder på forumet? Skaffe seg flere venner? Ringe noen gamle? Be seg bort til noen du ikke har snakket med lenge? ;) |
Sitat:
Jeg endte med å sitte i telefonen. Jeg takler ikke å sitte hjemme en fredag eller lørdagskveld i mitt nye liv altså. Jeg har blitt som de menneskene jeg ikke skjønte meg på før:p |
Jeg tenker litt på alle dere her som lager så mye lavkarbo gotteri til jul. Blir ikke dere litt trigget av søtsmaken slik at det er lettere å havne gærnt igjen etter jul?? Jeg trodde noe av poenget med lavkarbo var å kvitte seg med sukkersuget?? Jeg bare lurer... :o For jeg hadde aldri klart å lage masse gotteri selv om det var lavkarbo og liksom bare forbeholdt det jula. Jeg har heldigvis ikke sukkersug, men jeg tør ikke friste det heller. :o
|
Jeg tror kanskje at når man er ganske ny i opplegget, så kommer behovet for å ikke skille seg ut i sosiale settinger, så man lager sitt eget sukkerfrie alternativ til jul sånn at man sklir litt inn i mengden,?! Og kanskje like mye om ikke mer, rett og slett for å unngå å sprekke. Har man et alternativ, så er det lettere å unngå å bare ta den konfektbiten, den pepperkaka, og så videre.
Jeg har hele tiden tenkt at jeg skal lage f.eks issjokolade o.l til jul, men jeg er lat, og det har bare blitt med tanken, så jeg ender alltid opp med en skål nøtter og en nøtteknekker. Det holder lenge det :). Men klart det trigger noe. Det hender jo jeg spiser noe sukkerfritt, og det går bra om det bare er litt, men ved et visst punkt så påvirker det noe i meg, og skaper sukkersug. |
Sitat:
|
Jeg har tanker om å lage noe lavkarbo godteri. Vet ikke om det blir noe av, men noe enkelt og godt, slik at jeg har noe å kose meg med mens resten av familien spiser sjokolade og gudene vet hva :) Jeg har ikke noe spesielt problem med søtsug egentlig. Jeg spiste noe mørk sjokolade for litt over en mnd siden, og ikke spist noe søtt siden da. Ikke trigget det noe heller. Jeg drikker litt fun-light saft. Men jeg føler sjeldent søtsug. Om jeg en sjelden gang føler for noe søtt så tar jeg cottage cheese med pittelitt bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker, kanel og valnøtter. Syns det er kjempegodt. Men det er sjeldent jeg spiser det pga søtsuget egentlig.
Jeg er derimot avhengig av koffein... |
Når jeg leste fun light saft i forbindelse med godteri tenkte jeg på at man kan lage egen saftis med fun light saft om man har sånne plastikkbegere for sånt.
|
Sitat:
|
Jeg var på jakt etter slike begere i sommer! Men fant ikke. Hvor kjøper man slike?
|
Sitat:
(Er det lov å si det, egentlig...?) |
Sitat:
Eg pla fryse rå-saft i begerene, lage til ei mugge saft og bruke begerene med lokk som isbiter. Når mugga er drukket opp, har som regel safta i mini-begerene tina litt, så då laga eg ny iskald saft på det som er oppi dei :) |
Sitat:
|
Sitat:
Noe sånt som dette bør du IKKE gå for etter min mening: http://tupperware.no/xbcr/nordics/stor_Ispindeforme.jpg Det blir bare søl. Men finner du noe slikt som dette, så er det gull: http://blogg.dinmat.no/vea/files/201...t-1024x464.jpg |
Sitat:
Da jeg ikke spiste lavkarbo skrelte jeg bananer og puttet i fryseren. Det ble god is det! |
Oi, Aeryth, de på nederste bildet der ser jo bare fantastiske ut! Nomnom!
Btw, når dere er syke, syns dere det er best med kald eller varm drikke da? Jeg merker jeg hoster mer med varm drikke, sikkert siden det er slimløsende. Mens kaldt føles lindrende. |
kroppen har vel ikke altfor godt av kald drikke.. Bruker den jo energi på å varme opp kroppen i tillegg.. Lunket er vel best, sånn egentlig.. husker jegble like forbauset da jeg bodde i spania og fikk "varmt" vann, dvs ikke nedkjølt.. Men det syns dem er helt topp, og da blir man visst ikke like varm, som om kroppen drikker iskaldt vann i varmen..
Forøvrig må jeg ha KALDT vann, lunka vann er bare æsj :S |
Jeg kjøpte saftis-former på Ahlens i sommer, like til de på det nederste bildet til Aeryth - de har også et sånt lite sugerør. :p
Ooog jeg skal også lage litt lavkarbo-godt/kaker, men det er mest fordi det å bake til jul, i seg selv, er koselig. :o |
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har hørt wawel sukkerfri sjokolade? Kjøpte denne i går, veldig god,men lurer på hvor lovlig den er egentlig...?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46. |