Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

TrillTrall 16-12-10 07:46

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 984764)
Jeg er ofte syk(forkjøla osv).. OG jeg dusjer hver dag. Kan det være en sammenheng her? Er bare så glad i å føle meg ren... Tar tran.

Hva er "reglene" på det her?

Neppe. Jeg dusjer også stort sett hver dag og er veldig sjeldent syk. Men det kommer jo an på om du skrubber hele kroppen fra topp til tå med sterk såpe eller om du bare vasker deg lett på "utsatte steder" kanskje?

Furine 16-12-10 15:21

Er det frekt å sende ein epost til sjefen og spørje kva mattype som blir servert til lunsj på huset i morgon? Eg har ikkje lyst å tryne i karbofella heller, dersom det er baguettar som blir servert...

Ignite 16-12-10 15:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 984988)
Er det frekt å sende ein epost til sjefen og spørje kva mattype som blir servert til lunsj på huset i morgon? Eg har ikkje lyst å tryne i karbofella heller, dersom det er baguettar som blir servert...

Jeg synes dette er helt greit. Stusser derimot over sjefen som ikke sjekker om folk har intoleranser etc...

Furine 16-12-10 15:46

Ja, det er jo eit poeng, Ign!

ada-emilie 16-12-10 19:02

Er det noen som har turt å pelle av pålegget og bare spise det?:) Den får en stjerne i boka av meg, for mot.

Kanutten 16-12-10 19:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 985125)
Er det noen som har turt å pelle av pålegget og bare spise det?:) Den får en stjerne i boka av meg, for mot.

Det har jeg ofte gjort når det kommer "medisinmenn" på besøk på jobb og disse har med påsmurte baguetter/snitter. De kan sitte der og gape så mye de bare vil, men kollegaene mine er vante med at jeg gjør det og jeg forsyner meg aldri med mer enn hva de andre gjør.

Camomilla 16-12-10 19:06

Sitat:

Da fortjener jeg stjerne :D Jeg var på julebord forrige helg, og før bussen gikk ble det servert baguetter. Jeg spiste salamien og eggesalaten, og kastet resten. Følte meg litt flau, men veldig stolt over at jeg greide det. Hadde vært så surt å sprekke på en BAGUETT, lissom - jeg som ikke synes det er spesielt godt en gang :o

ada-emilie 16-12-10 19:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Camomilla (Innlegg 985129)
Da fortjener jeg stjerne :D Jeg var på julebord forrige helg, og før bussen gikk ble det servert baguetter. Jeg spiste salamien og eggesalaten, og kastet resten. Følte meg litt flau, men veldig stolt over at jeg greide det. Hadde vært så surt å sprekke på en BAGUETT, lissom - jeg som ikke synes det er spesielt godt en gang :o

Så tøft av deg. Når du kan gjøre det er det lettere for meg og andre å gjøre det samme.

Carisma 16-12-10 19:32

Sitat:

Ikke på ting jeg har fått servert, men det har hendt jeg har kjøpt ferdigsmurt og spist bare pålegget. Hvis jeg hart hatt dårlig tid og det ikke er noe annet f.eks.

Vi hadde julelunsj på tirsdag, og det var full julemiddag med ribbe, mediskterkaker, pølser, surkål og poteter. Jeg spiste ribbe og surkål. Da tok ikke de som satt ved siden av meg potet heller, for det viste seg at egentlig likte de det ikke, men følte de måtte spise det. Så jeg brøytet vei for å tørre å ta egne valg om ikke annet :D

Furine 16-12-10 19:39

Eg har gjort det også, ja. Men om det var bestilt så og så mykje med baguettar til dømes (og kanskje då ikkje so mykje overflod) så føler eg ikkje at eg kan sitte der og pille av. (Då tek eg heller med eigen mat.) Men det var bestilt quiche, salatar og kake, så då kan eg jo velge å vere litt choosy. Aberet med salat er jo ofte at det blir veldig magert. Eg får ete quiche med skei og la botnen ligge att! :D

Carisma 16-12-10 19:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 982258)
Syklusen min har tullet seg til litt igjen, og det gir for tiden smertefulle utslag i brystene! De er steinharde, en halv gang sin vanlige størrelse, og veldig, VELDIG vonde (kan ikke ligge på magen f.eks). I tillegg klør det veldig, tror det er fordi de "sprenger" fra innsiden. Noe jeg kan gjøre, utover å håpe det går over? Orker ikke gå med dette i seks uker til og håpe det retter seg da :o

Jeg blir GAL!! Akupunktur hjalp ikke nevneverdig. Det blir mye verre når det er kaldt, og på kvelden. Kan jeg ha forfryst de? Eller kan man få betennelse selv om man ikke ammer? De kjennes ut som jura på en katt som blir fratatt ungene, sånn hard klump i midten (skjønner nå hvorfor de mjauer så fælt :rolleyes:)

Anarko 16-12-10 21:11

Jeg har spist kun pålegget. Har skjedd to ganger. Ene gangen så ga jeg brødet til min mor. Men andre gangen så sa jeg at jeg ikke spiser brød, og da sa de at da spiser du pålegget. Og slik ble det :)

Nerthus 16-12-10 21:34

Sitat:

Det har jeg også gjort. Selv om damene som bestiller mat til oss på jobb (av og til) VET at jeg ikke spiser brød, bestiller de baguetter... enda jeg VET det er et stort utvalg av mat de kan bestille :) Så jeg har alltid med to skiver lavkarbo-brød, peller av pålegget av de kraftige baguettenen og spiser. Har jeg ikke brød - spiser jeg bare pålegget.

*Klistrer stjerna i boka si * ;)

Kitt 16-12-10 23:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 985177)
Jeg blir GAL!! Akupunktur hjalp ikke nevneverdig. Det blir mye verre når det er kaldt, og på kvelden. Kan jeg ha forfryst de? Eller kan man få betennelse selv om man ikke ammer? De kjennes ut som jura på en katt som blir fratatt ungene, sånn hard klump i midten (skjønner nå hvorfor de mjauer så fælt :rolleyes:)

Brystbetennelse medfører som regel høy feber og influensa- symptomer!:eek:
Veldig varm dusj er rådet når man ammer og det danner seg "klumper"!
Masser brystene godt i en så varm dusj du klarer!:)
Har du snakket med legen din om dette, evnt tatt hormonprøver mens det er som verst?
Mulig det finnes hjelp der ute om du finner ut hva det er/kommer av!

ada-emilie 16-12-10 23:43

*Klistrer stjerna i boka si * ;)[/quote]
Ja gjør det:) Jeg er imponert over dere.

drodla 17-12-10 00:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 984191)
Jeg lurer på om ikke flere kan komme med gode argumenter på denne diskusjonen i bloggen til Dreamy jeg? http://lenabeatrice.net/mat-og-helse/ferry-food/

Jeg lurer på om han der fyren ikke egentlig burde få litt god gammeldags kokos.

Carisma 17-12-10 00:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av drodla (Innlegg 985299)
Jeg lurer på om han der fyren ikke egentlig burde få litt god gammeldags kokos.

:D Er det du som er dingle?

Cherry 17-12-10 00:40

Jeg blir gal i mitt eget selskap! Råd mot hypersosialiseringssyndrom?:p

drodla 17-12-10 09:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 985302)
:D Er det du som er dingle?

Mm. Synes jeg var sakelig og flink ganske lenge. Men snakk om evne til å erte på seg gråstein da. Har stålkontroll på insulinet, men ikke like god kontroll på adrenalinet :cool:

Carisma 17-12-10 14:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av drodla (Innlegg 985346)
Har stålkontroll på insulinet, men ikke like god kontroll på adrenalinet :cool:

Det var derfor jeg valgte å stoppe opp der en stund også :D

Nerthus 17-12-10 19:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 985310)
Jeg blir gal i mitt eget selskap! Råd mot hypersosialiseringssyndrom?:p

Plukke tilfeldig nummer fra telefonkatalogen og prate litt med en fremmed? ;)
Starte masse interessante tråder på forumet? Skaffe seg flere venner? Ringe noen gamle? Be seg bort til noen du ikke har snakket med lenge? ;)

Cherry 18-12-10 17:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 985591)
Plukke tilfeldig nummer fra telefonkatalogen og prate litt med en fremmed? ;)
Starte masse interessante tråder på forumet? Skaffe seg flere venner? Ringe noen gamle? Be seg bort til noen du ikke har snakket med lenge? ;)

HAHA :D

Jeg endte med å sitte i telefonen. Jeg takler ikke å sitte hjemme en fredag eller lørdagskveld i mitt nye liv altså. Jeg har blitt som de menneskene jeg ikke skjønte meg på før:p

Kanutten 18-12-10 18:45

Jeg tenker litt på alle dere her som lager så mye lavkarbo gotteri til jul. Blir ikke dere litt trigget av søtsmaken slik at det er lettere å havne gærnt igjen etter jul?? Jeg trodde noe av poenget med lavkarbo var å kvitte seg med sukkersuget?? Jeg bare lurer... :o For jeg hadde aldri klart å lage masse gotteri selv om det var lavkarbo og liksom bare forbeholdt det jula. Jeg har heldigvis ikke sukkersug, men jeg tør ikke friste det heller. :o

Photobscura 18-12-10 18:53

Jeg tror kanskje at når man er ganske ny i opplegget, så kommer behovet for å ikke skille seg ut i sosiale settinger, så man lager sitt eget sukkerfrie alternativ til jul sånn at man sklir litt inn i mengden,?! Og kanskje like mye om ikke mer, rett og slett for å unngå å sprekke. Har man et alternativ, så er det lettere å unngå å bare ta den konfektbiten, den pepperkaka, og så videre.
Jeg har hele tiden tenkt at jeg skal lage f.eks issjokolade o.l til jul, men jeg er lat, og det har bare blitt med tanken, så jeg ender alltid opp med en skål nøtter og en nøtteknekker. Det holder lenge det :). Men klart det trigger noe. Det hender jo jeg spiser noe sukkerfritt, og det går bra om det bare er litt, men ved et visst punkt så påvirker det noe i meg, og skaper sukkersug.

Cherry 18-12-10 19:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 986005)
...men jeg er lat, og det har bare blitt med tanken

HURRA! Vi er flere som er det ja. Det meste blir som regel bare med tanken her:p

Anarko 18-12-10 19:55

Jeg har tanker om å lage noe lavkarbo godteri. Vet ikke om det blir noe av, men noe enkelt og godt, slik at jeg har noe å kose meg med mens resten av familien spiser sjokolade og gudene vet hva :) Jeg har ikke noe spesielt problem med søtsug egentlig. Jeg spiste noe mørk sjokolade for litt over en mnd siden, og ikke spist noe søtt siden da. Ikke trigget det noe heller. Jeg drikker litt fun-light saft. Men jeg føler sjeldent søtsug. Om jeg en sjelden gang føler for noe søtt så tar jeg cottage cheese med pittelitt bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker, kanel og valnøtter. Syns det er kjempegodt. Men det er sjeldent jeg spiser det pga søtsuget egentlig.
Jeg er derimot avhengig av koffein...

ada-emilie 18-12-10 22:40

Når jeg leste fun light saft i forbindelse med godteri tenkte jeg på at man kan lage egen saftis med fun light saft om man har sånne plastikkbegere for sånt.

Supera 18-12-10 23:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 986137)
Når jeg leste fun light saft i forbindelse med godteri tenkte jeg på at man kan lage egen saftis med fun light saft om man har sånne plastikkbegere for sånt.

Jepp, men de blir hardere enn når man lager med sukkersaft. Men de smaker godt i alle fall.

Anarko 18-12-10 23:02

Jeg var på jakt etter slike begere i sommer! Men fant ikke. Hvor kjøper man slike?

drodla 18-12-10 23:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 986153)
Jepp, men de blir hardere enn når man lager med sukkersaft. Men de smaker godt i alle fall.

Liker dem harde, jeg.
(Er det lov å si det, egentlig...?)

katten 18-12-10 23:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 986154)
Jeg var på jakt etter slike begere i sommer! Men fant ikke. Hvor kjøper man slike?

Tupperware har 4 mini-begere for kr 99, trur eg. Dei er med lokk :)

Eg pla fryse rå-saft i begerene, lage til ei mugge saft og bruke begerene med lokk som isbiter. Når mugga er drukket opp, har som regel safta i mini-begerene tina litt, så då laga eg ny iskald saft på det som er oppi dei :)

drodla 18-12-10 23:10

Sitat:

http://www.delius.no/kjokkenredskape...ight-blue.html

Supera 18-12-10 23:11

Sitat:

De finnes overalt, jo... Men det er mange dårlige versjoner. Det er ett must å ha skikkelig skål under isen, og så er det best å ha ett lite sugerør slik at man kan suge opp det som har dryppet ned i skåla også.

Noe sånt som dette bør du IKKE gå for etter min mening:
http://tupperware.no/xbcr/nordics/stor_Ispindeforme.jpg
Det blir bare søl.

Men finner du noe slikt som dette, så er det gull:
http://blogg.dinmat.no/vea/files/201...t-1024x464.jpg

ada-emilie 19-12-10 01:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av drodla (Innlegg 986156)
Liker dem harde, jeg.
(Er det lov å si det, egentlig...?)

:)Jeg også. Det er jo bare en fordel, så varer de lengre.
Da jeg ikke spiste lavkarbo skrelte jeg bananer og puttet i fryseren. Det ble god is det!

Anarko 19-12-10 03:25

Oi, Aeryth, de på nederste bildet der ser jo bare fantastiske ut! Nomnom!

Btw, når dere er syke, syns dere det er best med kald eller varm drikke da? Jeg merker jeg hoster mer med varm drikke, sikkert siden det er slimløsende. Mens kaldt føles lindrende.

senorita 19-12-10 03:56

kroppen har vel ikke altfor godt av kald drikke.. Bruker den jo energi på å varme opp kroppen i tillegg.. Lunket er vel best, sånn egentlig.. husker jegble like forbauset da jeg bodde i spania og fikk "varmt" vann, dvs ikke nedkjølt.. Men det syns dem er helt topp, og da blir man visst ikke like varm, som om kroppen drikker iskaldt vann i varmen..

Forøvrig må jeg ha KALDT vann, lunka vann er bare æsj :S

Rin 19-12-10 08:20

Jeg kjøpte saftis-former på Ahlens i sommer, like til de på det nederste bildet til Aeryth - de har også et sånt lite sugerør. :p

Ooog jeg skal også lage litt lavkarbo-godt/kaker, men det er mest fordi det å bake til jul, i seg selv, er koselig. :o

Supera 19-12-10 08:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 986223)
Jeg kjøpte saftis-former på Ahlens i sommer, like til de på det nederste bildet til Aeryth - de har også et sånt lite sugerør. :p

Jeg har også de til venstre på det nederste bildet, men i andre farger. Hm, jeg aner ikke hvor mine er kjøpt da. Jeg tror det er noen jeg har knabbet fra moren min. :geip:

ada-emilie 19-12-10 15:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 986208)
kroppen har vel ikke altfor godt av kald drikke.. Bruker den jo energi på å varme opp kroppen i tillegg.. Lunket er vel best, sånn egentlig.. husker jegble like forbauset da jeg bodde i spania og fikk "varmt" vann, dvs ikke nedkjølt.. Men det syns dem er helt topp, og da blir man visst ikke like varm, som om kroppen drikker iskaldt vann i varmen..

Forøvrig må jeg ha KALDT vann, lunka vann er bare æsj :S

Jeg drikker alltid kald drikke sammen med varm, jeg. Jeg liker det sånn og da blir det lunka i magen.

Fredrikke07 19-12-10 18:31

Noen som har hørt wawel sukkerfri sjokolade? Kjøpte denne i går, veldig god,men lurer på hvor lovlig den er egentlig...?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.