Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Hevingen 16-08-10 09:30

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk, begge to. Da skal jeg sende beskjeden videre :)

xtra 16-08-10 13:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 916466)
Åh, jeg søkte der inne men fant ikke ... De har et par produkter på feelunique så jeg også, men den nettbutikken har jeg ingen erafaring med.

Jeg har veldig gode erfaringer med feelunique, har kjøpt mye der. Og i følge et rykte på internett refunderer de toll og moms når du sender dem kvittering. Det høres litt for godt ut til å være sant, men det står så både her og der :)

http://www.hildechristina.com/how-to...ra-feel-unique

http://www.heidioksendal.com/?p=3202

camryn 16-08-10 13:14

Kva er greia med overmadrasser? Eg må rydde mi på plass kvar morgon, i løpet av natta sklir den nedover i senga og held seg aldri der den skal... Korleis får eg den til å ligge i ro!

(Eg trudde lenge at det var eg sjølv som flytta på madrassa i søvne, men gjentatte hotell-og-overnattingsbesøk har bevist at det faktisk kanskje ikkje er slik.:o )

blåbær 16-08-10 13:22

Har du et laken mellom vanlig madrass og overmadrass? Jeg hadde samme problem før, men så bytta jeg fra vanlig laken til et frottè/stretchlaken mellom dem, og nå holder den seg på plass :) Ble litt mindre glatt :p

kennygirl 16-08-10 13:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av camryn (Innlegg 916911)
Kva er greia med overmadrasser? Eg må rydde mi på plass kvar morgon, i løpet av natta sklir den nedover i senga og held seg aldri der den skal... Korleis får eg den til å ligge i ro!

(Eg trudde lenge at det var eg sjølv som flytta på madrassa i søvne, men gjentatte hotell-og-overnattingsbesøk har bevist at det faktisk kanskje ikkje er slik.:o )

Jeg hadde det på akkurat samme måte, helt til jeg fant noe genialt på JYSK! http://www.jysk.no/4/294/658/659/1499900/a/catalog De er egentlig ment for å holde på plass laken, men det funker i alle fall på min overmadrass :D

Photobscura 16-08-10 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 916920)
Jeg hadde det på akkurat samme måte, helt til jeg fant noe genialt på JYSK! http://www.jysk.no/4/294/658/659/1499900/a/catalog De er egentlig ment for å holde på plass laken, men det funker i alle fall på min overmadrass :D

Sånne bruker jeg også! Works like a charm :).

Hevingen 16-08-10 15:26

Flott tips! Sliter med det samme!

Carisma 16-08-10 21:22

Noen som vet hva som skjer i Stockholm i slutten av august som gjør at alle hoteller er fulle? :confused:

grotingeling 16-08-10 21:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 917190)
Noen som vet hva som skjer i Stockholm i slutten av august som gjør at alle hoteller er fulle? :confused:

Det er i alle fall en stor konferanse der - European society of cardiology rundt den 28.august

Cherry 16-08-10 22:39

Hvorfor, hvorfor, når jeg farger søsterens hår, får hun alltid en lys stripe i luggen? Stripa er det liksom naturlig, åkke som, og vil verken la seg bleke bort eller farge mørkere!! Nå har jeg prøvd å farge bare den, farge ettervekst, farge hele håret, stripe den, etc. Nei, går ikke.

Huldr 16-08-10 23:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 916726)
Cushion er jo pute. Jeg tenkte sitteunderlag til å ha i skogen liksom... Det er mat seat/fold-a-mat.

Mine opplysninger var ikke ment som en korrigering av dine. Det er jo forskjellige typer det er snakk om. Hva det heter kommer jo an på hva slags sitteunderlag spm.stiller var ute etter. Fold-a-mat er vel en type sammenleggbart isoporunderlag (folding sit mat), mens mat seat er en litt større sak til å ha i bilseter så vidt jeg kan se via google. Jeg for min del var totalt i håndarbeidsmodus da jeg så spørsmålet og tenkte automatisk i den retning :p

Sit mat kan det også hete, hvis det ikke er sammenleggbart.

Cushion er et litt videre begrep enn pute, jfr f eks "cushioned sole" i sko. Det ene jeg viser bilde av er for øvrig utmerket til å ha med i skogen ;)

kennygirl 16-08-10 23:12

Mamma og jeg har bestemt oss for å holde på med noe hobby relatert på søndag dersom det ikke blir fint vær ( blir det finvær skal vi på tur ).

Noen som har tips til et enkelt prosjekt som en kan bli ferdig med i løpet av en dag? Bør ikke være så veldig avansert....

CosiFanTutta 16-08-10 23:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 917259)
Mamma og jeg har bestemt oss for å holde på med noe hobby relatert på søndag dersom det ikke blir fint vær ( blir det finvær skal vi på tur ).

Noen som har tips til et enkelt prosjekt som en kan bli ferdig med i løpet av en dag? Bør ikke være så veldig avansert....

Hekle sjal med kjærlighetsknuter???? Det får fort :)

Anarko 17-08-10 00:08

Cherry: kanskje din søster i alle hemmelighet er Rogue i X-Men?

Kolve 18-08-10 12:32

Hvorfor veier kvinner seg når tante rød er på besøk, når de vet at da går vekten opp.
Også skriver dem at de er så skuffet for at vekten økte.

Photobscura 18-08-10 12:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kolve (Innlegg 918076)
Hvorfor veier kvinner seg når tante rød er på besøk, når de vet at da går vekten opp.

Godt spørsmål :p. Jeg veier meg hver dag uansett, men gir en blank eff om jeg går opp noen hundregramser som jeg vet er vann. Det går an å ha to tanker i hodet på en gang :D.

Cherry 18-08-10 13:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kolve (Innlegg 918076)

Fordi...vi tror det ikke selv :P

(Håper jeg veier minst 3 kg mindre neste uke på veiinga) *plystre*:p

Anarko 18-08-10 14:06

Om man går på p-piller, og hopper over et par menstruasjoner, vil man da legge på seg også når man egentlig skulle hatt pauseuke?

vaskeklut 18-08-10 15:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 918117)
Om man går på p-piller, og hopper over et par menstruasjoner, vil man da legge på seg også når man egentlig skulle hatt pauseuke?

Ut i fra hva jeg har skjønt er dette individuelt. Noen gjør det, noen gjør det ikke :)

Anarko 18-08-10 18:55

Bah. Bare en måte å finne ut på antar jeg :) Takk for svar! :)

Photobscura 18-08-10 19:28

Men spiller det noen rolle, da? Stort sett alle kvinner går jo opp i forkant og starten av mens, så hvorfor henge seg opp i det?

Anarko 18-08-10 20:32

Henger meg ikke opp i det når man da har mensen. Men det er når man hopper over jeg lurer og har fått svar på :)

vaskeklut 18-08-10 21:23

Det sies at sukrin utvinnes bl.a fra melon. Kan man da "ta vekk" noen av karbene når man regner karboinnholdet i melon? Ettersom sukrin er et sukkeralkohol?

Photobscura 18-08-10 21:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 918350)
Det sies at sukrin utvinnes bl.a fra melon. Kan man da "ta vekk" noen av karbene når man regner karboinnholdet i melon? Ettersom sukrin er et sukkeralkohol?

Nope. Sukkeralkoholet erytrithol (sukrin) er framstilt via fermentering. Det er laget i hovedsak av bær og sopp og enkelte frukter. Melon er et bær, et innmari stort et :p. Men kh i det er fortsatt kh du må regne med ;). Melon er dog ikke det verste du kan spise, da.

TrillTrall 18-08-10 21:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av camryn (Innlegg 916911)

Hva med en sånt antiskli-matte som egentlig er ment til å ligge under en gulvmatte?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.