Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Huldr 14-08-10 23:31

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det greit å spise napoleonskake og softis når man er i ketose?

Cherry 14-08-10 23:35

phnkjmpg *halvkvalt latter*

Nerthus 15-08-10 12:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 916181)
Er det greit å spise napoleonskake og softis når man er i ketose?

...burde lære å ikke drikke samtidig som man leser poster i denne tråden... *tørker av skjermen og tastaturet sitt* ;)

Kanutten 15-08-10 12:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 916360)
...burde lære å ikke drikke samtidig som man leser poster i denne tråden... *tørker av skjermen og tastaturet sitt* ;)

:lol:

Cherry 15-08-10 16:26

Hvor er det billigst å kjøpe ID bare minerals starter kit fra og hvor mye må man betale i gebyrer når kostnaden er over 200? Nei står ingenting på toll.no

Photobscura 15-08-10 17:20

Jeg tror du kan få det noe billigere på blivakker.no, ellers har de det verken på strawberrynet eller lookfantastic. Eventuels kan du sjekke ebay :).

Sanney 15-08-10 17:47

jeg lurer på hva skivet kavli ost sitt engelske motstykke er. fått ønske om gi oppskrift på minipizza til en ire, men hva heter den type ost....

Cherry 15-08-10 17:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 916450)
Jeg tror du kan få det noe billigere på blivakker.no, ellers har de det verken på strawberrynet eller lookfantastic. Eventuels kan du sjekke ebay :).

De hadde på lookfantastic, og da ble prisen 435 kroner omregna pr nå. Men om jeg da må betale 3-4 hundre kroner i avgifter så kan jeg jo like gjerne bestille det fra blivakker :P

Sanney 15-08-10 17:54

når jeg har måttet betale toll har gebyret gjerne vært på 90-110 kr... aldri mindre

Photobscura 15-08-10 18:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 916461)
De hadde på lookfantastic, og da ble prisen 435 kroner omregna pr nå. Men om jeg da må betale 3-4 kroner i avgifter så kan jeg jo like gjerne bestille det fra blivakker :P

Åh, jeg søkte der inne men fant ikke ... De har et par produkter på feelunique så jeg også, men den nettbutikken har jeg ingen erafaring med.

Kitt 15-08-10 19:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 916458)
jeg lurer på hva skivet kavli ost sitt engelske motstykke er. fått ønske om gi oppskrift på minipizza til en ire, men hva heter den type ost....

Google språkverktøy er fint å ha!;)
Ferdigskivet ost heter pre-sliced cheese!
Finnes sikkert en trilliontyper. Får nok prøve seg litt frem!

Sanney 15-08-10 19:14

joda.. men det var ikke spørsmålet mitt egentlig. jeg vil vite hva akkurat den type ost heter, vanlig gulost smelter jo bare, cheddar er jo ganske likt norsk gulost, den kavli osten smelter jo ikke, den blir kjeks :)

Photobscura 15-08-10 19:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 916483)
joda.. men det var ikke spørsmålet mitt egentlig. jeg vil vite hva akkurat den type ost heter, vanlig gulost smelter jo bare, cheddar er jo ganske likt norsk gulost, den kavli osten smelter jo ikke, den blir kjeks :)

Send en mail til Kavli og spør! Kan hende de har oppskriften fra en utenlandsk produsent :).

Kitt 15-08-10 19:15

Jeg bruker vanlig gulost, jeg! Den blir da hard som bare det. Den trenger bare bittelitt lengre tid i microen!

Kanutten 15-08-10 19:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 916482)
Google språkverktøy er fint å ha!;)
Ferdigskivet ost heter pre-sliced cheese!
Finnes sikkert en trilliontyper. Får nok prøve seg litt frem!

Kavliostene inneholder smeltesalt. Og jeg mener det er det som gjør osten spes flott til å lage ostechips. Vet ikke hva smeltesalt heter på engelsk, men jeg VET at mange av de ferdige oppskjærte ostene som selges i butikken i Irland IKKE egner seg til ostechips; de bare smelter bort! :p Har nemlig prøvd, mange ganger....:o Fant ingen oster der som ligner på kavliostene..

Kitt 15-08-10 19:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 916488)
Kavliostene inneholder smeltesalt. Og jeg mener det er det som gjør osten spes flott til å lage ostechips. Vet ikke hva smeltesalt heter på engelsk, men jeg VET at mange av de ferdige oppskjærte ostene som selges i butikken i Irland IKKE egner seg til ostechips; de bare smelter bort! :p Har nemlig prøvd, mange ganger....:o Fant ingen oster der som ligner på kavliostene..

I følge google heter smeltesalt "melting salt"! Ikke så vanskelig å finne ut det. Kan være verre å finne en ost som inneholder det!:p

Kanutten 15-08-10 19:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 916489)
I følge google heter smeltesalt "melting salt"! Ikke så vanskelig å finne ut det. Kan være verre å finne en ost som inneholder det!:p

:lol: Av og til kan alt være sååå enkelt!!! :lol:

Kitt 15-08-10 19:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 916492)
:lol: Av og til kan alt være sååå enkelt!!! :lol:

Om alt var så enkelt som google, ville det jammen ikke vært mange utfordringer igjen!:eek:

Men er det bare i Norge man har sånn ost, da? Må huske å spørre tante neste gang hun kommer fra Birmingham! Til jul, eller noe sånt!:p

Anarko 15-08-10 21:14

Gå inn på google og skriv "find chuck norris" i søkefeltet og trykk "jeg prøver lykken"

Ferskenbeinet 15-08-10 21:18

*fnis*

Carisma 15-08-10 23:27

Sånne skivede oster som kavli o.l heter vel processed cheese? Ble hvertfall kalt det i en annen tråd her inne.

Hevingen 16-08-10 00:08

Er det noen av dere som vet hva sitteunderlag er på engelsk? Kan det være så simpelt som sitting surface? :confused: Det er det google foreslår.

Supera 16-08-10 00:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hevingen (Innlegg 916656)
Er det noen av dere som vet hva sitteunderlag er på engelsk? Kan det være så simpelt som sitting surface? :confused: Det er det google foreslår.

Ser ut til at det er mat seat. Eventuelt fold-a-mat hvis du vil ha en du kan brette sammen.

Huldr 16-08-10 00:37

Sitter og googler hekleoppskrifter selv i øyeblikket ;) Jeg fant oversettelse av to oppskrifter på tovede sitteunderlag på dropsdesign.no. Det ene ble kalt "felted cushion" (det har jeg selv strikket mange av :)), det andre kalte de "seat cover" (= til å legge i bilsete da formodentlig).

http://www.garnstudio.com/drops/mag/0/506/506-1.jpghttp://www.garnstudio.com/drops/mag/0/630/630-1.jpg

Supera 16-08-10 09:19

Cushion er jo pute. Jeg tenkte sitteunderlag til å ha i skogen liksom... Det er mat seat/fold-a-mat.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.