![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Ble veldig sein middag, men vel verdt å vente på.
Chili Texas style :sikle: |
Er ikke helt sikker på hva jeg skal kalle middag og kvelds i dag siden jeg bare drakk kaffe i morges grunnet møte. Men først grillet jeg sommerkoteletter, spiste med oliven fyllt med hvitløk- og urteost. Til kvelds (som da blir middag om man tar det i riktig rekkefølge) så spiste jeg 3 små chorizopølser som var merkverdig mektige, med oliven, fetaost, litt soltørket tomat, litt salat og tacosaus.
|
Grillbiff (svinefilet)
+ mos av blomkål, sellerirot, løk og hvitløk, med en god klatt smør i samt salt pepper muskat, tynnet med litt lys buljong, kjørt sammen i foodprosessor + Stekt sopp og løk som drysses over + Sjysaus |
Comté-gratinert asparges.
|
Kyllinglår med salat og fetaost/olje samt en kopp espresso med kakao og sukrin i til dessert.
|
har spist nydelig lavkarbo pizza...lagde en hel langpanne, så når har jeg frokost, lunsj, kvelds eller hva jeg nå vil bruke det som...Den var skikkelig god:)
|
Rester fra i går: Chili Texas style :sikle:
Enda bedre i dag :D |
Laks med agurksalat, rømme og grønnsaker.
|
I dag ble det ytrefilet av okse, sopp, bacon og parika i crem fraiche og broccoli
|
Kjøtteig med "tacokrydder" og ost, nachos av baconcrisp og kokte aspargesbønner :)
|
I går ble det:
1 kotelett, blomkålmos og stekt asparges. :) |
Grillet ytrefilet av svin med isbergsalat og agurk. Lagde saus av kjøttkakesaus, vann, tomatpure, persille og mye chili. Namnam.
|
I går ble det nakkekottelett med kokt blomkål :)
|
Skal lage lasagne til middag/kvelds idag.
Fant oppskriften her på forumet, og er meget spent på resultatet :D |
Sommerkoteletter med wokka grønnsaker og tomatsaus og mye persille og chili.
|
I dag skal minsten ha en del kompiser på grillkveld, så jeg har fått i oppgave og lage tilbehør og så er minsten grillmester.
Jeg har laget en grønn salat, en kyllingsalat, en bønnesalat, Thousand Island, bakt burgerbrød og kokt ris(som jeg ikke spiser:p) og har laget en peppersaus av cremefraiche og fløte. I tillegg har jeg laget en Himmelsk Lapskaus som ligger i vodka og blir visst kveldens drikke....... Guttungen og en av kompisene sørger for burgere (100 % kjøtt), lam, gris og okse som skal grilles. Gleder meg til mat *slafs* |
I dag ble det stekt flesk og blomkål :)
|
Det ble Elvis-koteletter (langstekte koteletter) etter oppskrift her på forumet, med blomkålbuketter. Godt!
|
Har spist artisjokk i dag, jeg. Lagde en skikkelig god dip til, av rømme, smør og hvitløk. Nam! Dessverre klarte jeg ikke å koke artisjokken ordentlig, dels fordi jeg hadde for liten kjele og dels fordi koketiden ble fort kort. Jeg tar ikke på meg ansvaret for det siste, det var veldig stort sprik på koketidene i oppskriftene jeg så på. :p Men jeg prøver igjen seinere. :)
|
Siden vi har verdens nyyyyydeligste sommervær, og jeg har masse grillmat på lur, så blir det grillmat i dag:rolleyes:
|
Spaghetti! Go', gammeldags spaghetti.
Eller kanskje ikke helt - men det smaker som det. Shirataki-fettuccine med saus av kjøttdeig, kokosmelk, tomatpuré, masse pizzakrydder (ekstra sterkt, fra iHerb) og hvitløkspepper, med ett tonn parmesan raspet på toppen. Namnam! |
I dag ble det chili-gryte av elg-kjøttdeig :)
|
Vi har grillet, Gøl-pølser og grillkobra med salat og rømmedressing. Men hva er det med mannen og steking? Han klarer aldri å gjennomsteke kjøtt ordentlig! To dager på rad har kylling vært rått inni, kyllingBITER altså, og i dag var kobraen rå inni. Blærk!
|
Swiss veal bratwurst og gresk salat :sikle:
|
Grillet lammefilet, grønnsaker i folie.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42. |