Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

Dollsine 23-10-11 19:38

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

...hm.. jeg må spekulere på maling vs vasking litt tror jeg. Hvis jeg maler tror jeg nok det må bli to strøk, det ser nemlig ut som det trengs:rolleyes: I tid tar vasking og maling like lang tid, men maling krever mer forberedelse ift spakling, maskering, plast på gulv, møbler osv. Og så fører det gjerne mer med seg, skulle gjerne malt i litt lysere farge enn hva jeg har, og det kommer nye gardiner inn som et mulig prosjekt.... Får se. Gulvene er iaf skinnende rene nå, og det blir bare så deilig å komme hjem til de neste dagene. Å vaske et helt hus er i grunnen et greit alternativ til trimtur, svetten rant, masse tøy og bøy, bære hit og bære dit, alt mens jeg hører på krim på ørene. Anbefales virkelig å høre på lydbok mens en holder på - for det første glemmer en tiden, det blir mye mer spennende og en holder på litt lengre enn tenkt fordi det er så spennende.

bente1 23-10-11 19:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1236859)
...hm.. jeg må spekulere på maling vs vasking litt tror jeg. Hvis jeg maler tror jeg nok det må bli to strøk, det ser nemlig ut som det trengs:rolleyes: I tid tar vasking og maling like lang tid, men maling krever mer forberedelse ift spakling, maskering, plast på gulv, møbler osv. Og så fører det gjerne mer med seg, skulle gjerne malt i litt lysere farge enn hva jeg har, og det kommer nye gardiner inn som et mulig prosjekt.... Får se. Gulvene er iaf skinnende rene nå, og det blir bare så deilig å komme hjem til de neste dagene. Å vaske et helt hus er i grunnen et greit alternativ til trimtur, svetten rant, masse tøy og bøy, bære hit og bære dit, alt mens jeg hører på krim på ørene. Anbefales virkelig å høre på lydbok mens en holder på - for det første glemmer en tiden, det blir mye mer spennende og en holder på litt lengre enn tenkt fordi det er så spennende.

Ja, mer forarbeid er det med maling, men hvis det uansett skal vaskes og du likevel har lyst på ny farge kan det jo være verdt å tenke på:)

Jeg hadde en koselig lunch med noen venninner i 14 tiden, og vi ble sittende og skravle en stund. Nå er jeg hjemme igjen og i gang med forberedelser til pizza til kvelds når sønnen kommer hjem fra speidertur. Tenker han er litt trøtt og vil kose seg med pizza på bordet når han kommer hjem;) Har etter hvert lært meg til å håndtere den pizzadeigen ganske greit nå, men jeg satt faktisk og lurte her om dagen på om det kanskje var mulig å prøve den brøddeigen som pizzabunn også, tror det ville gitt en litt tykkere bunn - og brødet får veldig deilig sprø skorpe.... hmmmm, kanskje et forsøk verdt en dag jeg har tid:p

Er visst bare du og jeg her inne for tiden Dollsinemor, hvor blir det av de andre? Er det vi som er veldig lite spennende å prate med eller?

Dollsine 23-10-11 19:56

Hvis det blir sprø skorpe på brødet vil jeg si det absolutt er verdt å prøve!

Det er visst bare vi to som holder på nå ja, kjenner jeg blir litt bekymret. Bekymret for om noen av oss sliter og ikke deler det med de andre. Eller om tematikken er så kjedelig at det ikke er verdt å være med lengre. Det var et voldsomt engasjement da vi hadde hverdagsutfordringer innen lk, og som jeg spurte om forleden dag; kanskje har folk funnet ut av dette og ikke trenger den hjelpa og støtten lengre?

Jeg personlig ville satt pris på å få beskjed hvis noen ikke ønsker å være aktiv i tråden lengre.... Eller bare vil være med som sporadisk leser.... Da slipper vi iaf å spekulere og bekymre oss for om hverdagen ikke er så bra.

bente1 23-10-11 20:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1236872)
Hvis det blir sprø skorpe på brødet vil jeg si det absolutt er verdt å prøve!

Det er visst bare vi to som holder på nå ja, kjenner jeg blir litt bekymret. Bekymret for om noen av oss sliter og ikke deler det med de andre. Eller om tematikken er så kjedelig at det ikke er verdt å være med lengre. Det var et voldsomt engasjement da vi hadde hverdagsutfordringer innen lk, og som jeg spurte om forleden dag; kanskje har folk funnet ut av dette og ikke trenger den hjelpa og støtten lengre?

Jeg personlig ville satt pris på å få beskjed hvis noen ikke ønsker å være aktiv i tråden lengre.... Eller bare vil være med som sporadisk leser.... Da slipper vi iaf å spekulere og bekymre oss for om hverdagen ikke er så bra.

Ja, jeg er også bekymret! Jeg har også en følelse av at noen sliter litt og derfor holder seg unna.... Og jeg liker ikke den følelsen. Kjære skjønne dere - om dere leser dette og sliter, så må dere heller komme innom og be om hjelp og støtte - mye bedre enn å holde seg borte.:klem:

-Hvis dere synes det blir for lite diskusjoner om mat og lavkarbo og for mye "hverdagsprat", så er det bare å ta opp tema, jeg har i alle fall masse engasjement å dele;)

Dollsine 23-10-11 20:08

Signerer Bentes innlegg!

bente1 23-10-11 22:04

Kom ikke noen og hilste på oss i kveld heller Dollsinemor, ønsker deg en god natt vennen:klem:

Pruttilutt 23-10-11 22:13

Heihei, her er jeg :) Tiden strekker ikke til lengre med jobb og innkjøring der, besøk og huslige ting her hjemme, i tillegg til at jeg venter på internett og kabel-tv.. Skal prøve skjerpe meg nå-på flere vis :) Ang tematikk her inne synes jeg det er naturlig at maten og tildels kosholdet dabber av, men er leit å se at flere faller av lasset når de "tør" stå alene. Hverdagen tar jo lengst tid, og helt naturlig at vi heller mot de temaene enn å repetere det vi engang spurte om eller skrev.
Nå prøver jeg hardt for å komme meg i gang, ny mandag og mindre dårlig samvittighet. Skriver snart igjen. Stor klem :)

Sanna 1 23-10-11 22:14

Hallo damer.
Jeg er vel av de som ikke er så innmari aktiv.
Men det er fordi jeg har det så sabla travelt innimellom. Jeg sliter ikke. Har nådd målet og forsøker så smått å øke på med kh.
Nå er jeg foressten tilbake fra bursdagsfeiring i Stavanger.
Jeg skal ha fri hver dag neste uke, bortsett fra onsdag.
Og gjett hva jeg har gjort ? Jo, jeg tok med 4 åringen hjem.
Han har mast så lenge om at han ville komme på ferie og nå kunne jeg ikke stå imot lenger. Onsdag får han vær med på jobb.
Selvfølgelig sovnet han i bilen og holder det fremdeles gående her enda kl. snart er 22.30.
Vi snakkes...:syklubb:

Dollsine 23-10-11 22:44

Veldig godt å logge seg på og se at flere enn Bente og meg har vært innom. Klem til dere!

Ønsker ikke at noen skal ha dårlig samvittighet for å ikke være aktive; det kan være hver sin gang det er sånne dager/perioder. Uten at vi har noen som helst krav på det, setter jeg (vi?) pris på å vite at det blir mindre aktivitet en periode sånn at vi slipper å bli bekymret.

Nå hopper jeg til køys. Godnattaklem til alle som vil ha!

Lille venn 24-10-11 07:41

God morgen alle sammen:)
Da er det mandag og ny uke. Da jeg veide meg fredag var den siste feriekiloen borte, så nå blir det å starte der jeg var før ferien. Det har jammen tatt lang tid med de to kiloene:( men uansett var det en fin ferie;) Hadde restemiddag i går kveld med 5 kyllingvinger og to små (bittesmå) lammekotletter. Hadde kun en halv tomat og noen grillede paprikabiter til. Våknet i dag med hovne fingre, selv om jeg drakk minst 3 liter vann i går. Har ikke veid meg i dag, men føler meg tung i kroppen:( Så nok om det, nå er det mandag og vi har en helt NY uke forran oss. Ha en fin dag alle sammen:)

Dollsine 24-10-11 08:36

God morgen og hei til deg Lille venn. Det du sier er velkjent for meg iaf. Hva er årsaken tror du?

Det er meldt fint vær her i dag, nesten litt sommer. Deilig, og bare så synd en skal være inne... Ha en god dag alle kjære venner.

MariaB 24-10-11 09:53

God morgen!

Da var jeg tilbake etter en hektisk helg med bursdagsfeiring :) Jammen deilig når hverdagen kommer igjen altså ;)

Ser at det har vært vannvittig lite liv her i helga! Men sånn er det vel bare...kjekt å se at noen stikker innom og sier hei iallefall!

Lillevenn: Så flink du er som har mista feriekiloene! Jeg har desverre ikke vært så flink...

I dag må jeg prøve å få bakt knekkebrød, er helt lost uten dem! :p Dessuten skal vi feire bursdagen til mini (selskap nr 1 av 3!), og jeg har i grunn et mål om å holde meg unna kakene...hjelp! Kanskje jeg skal bake et lavkarbo alternativ? Svigermor er også lavkarbo, så da hadde hun nok blitt imponert ;)

Noen som har et forslag uten alt for mange mystiske ingredienser?!

Sanna 1 24-10-11 10:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lille venn (Innlegg 1237150)
God morgen alle sammen:)
Da er det mandag og ny uke. Da jeg veide meg fredag var den siste feriekiloen borte, så nå blir det å starte der jeg var før ferien. Det har jammen tatt lang tid med de to kiloene:( men uansett var det en fin ferie;) Hadde restemiddag i går kveld med 5 kyllingvinger og to små (bittesmå) lammekotletter. Hadde kun en halv tomat og noen grillede paprikabiter til. Våknet i dag med hovne fingre, selv om jeg drakk minst 3 liter vann i går. Har ikke veid meg i dag, men føler meg tung i kroppen:( Så nok om det, nå er det mandag og vi har en helt NY uke forran oss. Ha en fin dag alle sammen:)

Lurer på om problemet skyldes for mange proteiner og litt for mye salt i kombinasjom med alt for lite grønsaker.

bente1 24-10-11 10:36

God formiddag alle sammen!! Gnsker dere en strålende fin dag - og uke!

Guuud så deilig det var å logge seg på og se at det har vært flere her inne. Kjekt å høre fra dere alle sammen kjempestor :klem: til dere!!!
Jeg forstår travelheten i hverdagen, men håper vi hører fra dere av og til likevel for å høre at det går fint og dere har det bra, så blir det mindre bekymringer på oss gamle damene ;)

Jeg hadde veiedag i dag, 900g ned denne uka:D Var veldig striks med meg selv sist uke, og må si at det er utrolig deilig å se at det faktisk fremdeles funker å stramme til altså:)

MariaB 24-10-11 10:58

Wow, bente du er altså så flink! Du er vel snart i mål nå? :heia:

bente1 24-10-11 11:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1237246)
Wow, bente du er altså så flink! Du er vel snart i mål nå? :heia:

Bare 1,7 kg igjen :D -Men det egentlige målet mitt er jo en bukse jeg har uten strech som jeg tror jeg var ca 65 da jeg brukte. Sist jeg prøvde den var det litt mer enn jeg hadde forventet igjen til jeg var inne i den, så har bestemt meg for ikke å prøve igjen før jeg er under 66. Kanskje satt bare de siste kg feil i forhold til buksa slik at det går bra når jeg er nede på 65, men kanskje har jeg mer fett og mindre muskler nå enn da, i så fall må jeg litt til ned, jeg vet ikke, vi får se når jeg er under 66 og kan prøve igjen ;)
Men føler meg så utrolig bra nå, at det er igrunnen ikke noe stress, og har bestemt meg for at jeg tar det som det kommer, orker jeg å stramme til en uke, så gjør jeg det, orker jeg ikke så spiser jeg bare som en "normaluke", og på en normaluke tror jeg nå jeg har kommet til ett punkt der jeg går veldig lite ned, men det er jo helt naturlig, er jo kommet innenfor normalvektig område nå i forhold til BMI. :)

MariaB 24-10-11 11:26

Så flott! Du burde legge ut et før og etter bilde til oss! :D

bente1 24-10-11 11:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1237264)
Så flott! Du burde legge ut et før og etter bilde til oss! :D

Tror du noen har fått lov til å ta før bilder av meg.....hihihi, tror jeg har oppført meg som om jeg har fotoskrekk de siste årene......
Men jeg kan prøve å se om jeg kan få sønnen til å ta ett etter-bilde av meg en dag, nå kan jeg kanskje prøve å begynne å gi så smått slipp på den fotofobien:p

MariaB 24-10-11 12:14

Det bør du absolutt! Kjære vene, du har gått ned over 18 kg og er på 6 tallet på vekta! Utrolig! :D

Jeg har bestemt meg for å ta meg selv i nakken denne uka, og kommer nok derfor til å være plagsomt aktiv her inne. Det er mye lettere å være flink når jeg må stå til rette for dere :p

Knekkebrød står herved til svelling!

Lille venn 24-10-11 12:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1237223)
Lurer på om problemet skyldes for mange proteiner og litt for mye salt i kombinasjom med alt for lite grønsaker.

Du har helt sikkert rett i at det ble for mye salt og proteiner, og alt for lite grønnsaker. Så nå har jeg vært hos grønnsakshandleren og kjøpt: agurk, tomat, salat, brokkoli, aubergine, squash, avokaco, løk, hvitløk, paprika i alle farger og fasonger, frisk dill og bladpersille, redikker og sitron:) Er helt klar for en ny uke;)

Pruttilutt 24-10-11 14:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1237287)
Det bør du absolutt! Kjære vene, du har gått ned over 18 kg og er på 6 tallet på vekta! Utrolig! :D

Jeg har bestemt meg for å ta meg selv i nakken denne uka, og kommer nok derfor til å være plagsomt aktiv her inne. Det er mye lettere å være flink når jeg må stå til rette for dere :p

Knekkebrød står herved til svelling!

Dra meg med deg, vær så snill!

MariaB 24-10-11 14:27

Da får vi være plagsomt aktive sammen, Prutti! Dette skal vi klare!

Nå har jeg laget sukkerfri gele, slik at både jeg og svigermor kan kose oss i bursdag! Bare håper den stivner til kl 17 :p

bente1 24-10-11 14:43

Hihihihi - det blir deilig å se dere aktive her inne Maria og Pruttis :D -Og skjønnaser - plagsomme kan dere aldri bli :love: Trenger dere drahjelp, så er jeg her jeg altså! ;)

Litt av en handleliste Lille venn, ser ut som du har store planer for å være veldig flink denne uka, så bra!!!;)

Maria: Jeg synes sukkerfi gele er kjempegodt, faktisk noe søtt som knapt inneholder karber overhodet, lager meg det av og til i helgene for å ha noe godt til tv kvelden:) Har du forresten prøvd peanøtt kaka til Pruttis? Den er kjempegod synes jeg, og jeg fikk også gode tilbakemeldinger fra flere høykarbofolk på den! Du kan jo lete i tråden om du finner oppskriften, hvis ikke har jeg kopi av den i "lavkarbo-kokeboka" mi hjemme, så jeg kan eventuelt poste den på nytt når jeg kommer hjem, men har den ikke her på jobb.

Var tidlig på jobb i dag, så det er ikke så lenge til jeg kan begynne å avslutte her - vi snakkes i kveld :)

Pruttilutt 24-10-11 14:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1237380)
Da får vi være plagsomt aktive sammen, Prutti! Dette skal vi klare!

Nå har jeg laget sukkerfri gele, slik at både jeg og svigermor kan kose oss i bursdag! Bare håper den stivner til kl 17 :p

Hja :spisesnakHelt enig. Jeg må bare... greit, jeg skal ta opp kampen. Nå er det nok!

Lille venn 24-10-11 15:39

bente1: Er så veldig imponert hva du har fått til disse månedene, tenk over 18 kg:) Tror det er flere enn meg som gleder meg med deg og som blir veldig inspirert av deg. Tusen takk:):)

bente1 24-10-11 17:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lille venn (Innlegg 1237425)
bente1: Er så veldig imponert hva du har fått til disse månedene, tenk over 18 kg:) Tror det er flere enn meg som gleder meg med deg og som blir veldig inspirert av deg. Tusen takk:):)

Åååå, så kjekt å høre, tusen takk:klem::klem:

Jeg er nok ganske sta av meg, så når jeg bestemmer meg for å være konsekvent, så er jeg konsekvent, okke som.....:rolleyes: Men nå har også kroppen min respondert ekstremt godt på lavkarbo, helt tydelig at jo lavere jeg ligger jo mer går jeg ned i vekt, så jeg har bare prøvd å utnytte den responsen jeg har sett maksimalt;)

Nå har jeg fått i meg litt middag og det begynner å nærme seg tid for dansetrening for meg. En av dansevenninnen mine ringte i dag og ba meg komme litt tidlig. Hun er litt shoppoholiker og med jevne mellomrom må hun selge billig unna en haug med kjoler hun bestiller på nettet. Hun ringte og så, nå kan jo du komme også, nå kommer du jo inn i kjolene mine....Ja, hun har rett, jeg gjør kanskje det....hmmmm, hadde aldri sett for meg at jeg skulle bli så slank som henne igjen altså. Så i dag går jeg ned dit litt tidlig og sjekker om det er noe jeg liker og kan bruke:p

Prates litt senere!

MariaB 24-10-11 19:47

Hihi, gøy å ha en slik venninne da Bente!

Jeg rørte foresten ikke et eneste kakestykke ikveld :D Sitter nå helt fornøyd og koser meg med nybakte knekkebrød :)

bente1 24-10-11 20:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1237618)
Hihi, gøy å ha en slik venninne da Bente!

Jeg rørte foresten ikke et eneste kakestykke ikveld :D Sitter nå helt fornøyd og koser meg med nybakte knekkebrød :)

Veldig bra Maria, kjempeflink - fortsett slik du!!! Gjør veldig godt for selvfølelsen å greie å stå i mot når det er så mange fristelser på bordet altså!:heia:

Jeg har vært og danset litt og "shoppet" avleggs klær fra venninnen min. Kom hjem med 4 kjoler, en cardigan, en topp og en trenchcoat. Må reparere stroppene på en av kjolene, men ellers var alt som nytt og passet perfekt:D Kjole i størrelse 36 :eek: - i en butikk ville jeg ikke en gang turt å prøve den på, men når det lå der i en haug som ellers ville bli kastet, så kunne jeg liksom ikke la være å prøve. Blir liksom en annen setting. Men nå har jeg ikke sett meg selv i det enda da, måtte bare stole på hva de andre jentene sa....

Nå blir det avslapping og bena på bordet resten av kvelden;)

MariaB 24-10-11 20:51

Gøy Bente! :D

Hm...suulten! på tross av knekkebrød...

bente1 24-10-11 21:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1237703)
Gøy Bente! :D

Hm...suulten! på tross av knekkebrød...

Er nok karboabstinenser, beste da er å få i deg litt fett;)

MariaB 24-10-11 21:53

Jepp, spiste noen skiver med ost, og da roa det seg :)

bente1 24-10-11 21:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1237780)
Jepp, spiste noen skiver med ost, og da roa det seg :)

Bra! ;);)

Dollsine 24-10-11 23:35

Så utrolig herlig å logge seg på og se all den aktiviten! Klokka er for mye til at jeg greier å svare/kommentere men dere skal alle vite at jeg setter veldig stor pris på det. Klem til alle og enhver.

bente1 25-10-11 07:54

Godmorgen alle sammen! Ønsker dere alle en god dag:)

Håper dere som har tatt dere selv i nakken denne uken merker bedring på sult og sug i dag. Hvis ikke: spis fett, ikke fall for freistelsen og ta noe med kh - det bare forlenger den vonde overgangen;)

Salsadag i dag for meg. Nye kurs starter i kveld, vår siste fire ukers kursrunde før jul. Gleder meg alltid til å begynne og jobbe med en ny gruppe og ett nytt kurs:D

MariaB 25-10-11 09:00

Morn morn!

Takk for peptalk Bente ;)

Gikk på vekta i dag, og det var jo oppløftende i seg selv, 700 gr ned fra i går! Kun vann, men allikevel :) Jeg har fortsatt ikke som et spesifikt mål å havne i ketose, men skjer det, så skjer det :)
Frokost besto av to kokte egg m smør, et knekkebrød med smør, kjøttpålegg og majones og kaffe med fløte. Ja også masse vann :)

Gelèen ble ikke stiv til selskapet igår, så da har jeg noe på lur om suget skulle bli for stort. Har gjemt den i kjøleskapet i kjelleren, så den er ikke alt for tilgjengelig :p

Hvordan går det med pruttimor? :D

bente1 25-10-11 10:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1238008)
Morn morn!

Takk for peptalk Bente ;)

Gikk på vekta i dag, og det var jo oppløftende i seg selv, 700 gr ned fra i går! Kun vann, men allikevel :) Jeg har fortsatt ikke som et spesifikt mål å havne i ketose, men skjer det, så skjer det :)
Frokost besto av to kokte egg m smør, et knekkebrød med smør, kjøttpålegg og majones og kaffe med fløte. Ja også masse vann :)

Wow, så bra!!! Fortsett slik du Maria-mor!:D

Dollsine 25-10-11 18:55

HEI!

Da er jeg vel hjemme, og middagen er fortært. Har lest meg opp på dere etterhvert som innleggene har kommet. Så imponerende og artig å lese om vektnedgang både her og der.

Er litt tankeløs i kveld kjenner jeg. Har hatt to krevende kursdager på jobb, og har lite å fare med akkurat nå. Så jeg får heller komme sterkere tilbake når tankene og hodet er koblet sammen igjen.

Denne fant jeg på Adressa i dag:
http://www.adressa.no/multimedia/dyn...t_1241292e.jpg

Klikk på bilden så kommer du til artikkelen

MariaB 25-10-11 19:49

Dollsine: hihi, merker at det ofte er tomt for både cf og smør i lokalbutikken her også, lavkarbo er i vinden som aldri før! Skal bli moro å se om matvareprodusentene tilpasser flere og flere matvarer til oss. Mølleren har jo allerede kommet med et lavkarbobrød :)

bente1 25-10-11 23:15

Da er jeg hjemme fra salsaen, trøtt, men fornøyd med kvelden og kursene:D

Hihihi fettmangel - hvem hadde vel trodd det???? Herlig! Jeg tror det er noen store forandringer på vei når det gjelder kosthold i samfunnet. Helsemyndighetene kan bare sitte der på gjerdet og nekte og forholde seg til det - det kommer til å skje uansett, Sverige ligger kanskje noen skritt foran oss, men jeg er overbevist om at vi kommer etter!;)

Nå skal jeg få i meg litt fett (hihihi) før jeg legger meg. Natti alle sammen:klem:

bente1 26-10-11 08:02

Godmorgen alle sammen, ønsker dere en fin dag!!:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.