![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Sitat:
Det har vært vanvittig mange og sett på det, - og på 8 dager har det vært 2490 stk inne og sett annonsen på Finn.no. |
WOW!For et flott hus Sanna! Svaret er ja fra meg, der kunne jeg tenkt meg å bo! Håper inderlig dere får en kjøper.
Jeg har vasket i dag og nå er alt rent. Nåde den som går inn med sko på beina!!! Vurderer å legge asfalt jeg, og vi er bare to. Enn da ungene sprang ut og inn - med sko?!? Det er utrolig deilig at det er sånn da. Må vaske vinduene på utsiden en dag snart,før det blir for kaldt. Noen som har forslag til hva jeg skal ha til lunsj i morgen? Har ikke lyst på salat i noen form :( Så tips tas i mot med stor takk! |
Jeg har også vasket i dag, deilig å møte en ny uke med rent hus :D
Kan du ikke komme og ta mine vinduer på utsiden også Dollsine. Huset er sikkert nesten 10m høyt, og det har vinduer i gammel stil som ikke lar seg vaske innenfra. Lurer på å bestille inn et vindusvaske firma jeg.... Nå tenkte jeg at jeg skulle begynne å ta kvelden, greit å være noenlunde uthvilt til en ny uke. Sove godt damene mine:klem: |
Ti :eek: meter høyt Bente? Trenger ikke vindusvaskefirma da vel? Du trenger lift for å vaske de vinduene:D. Du får heller komme hit og vaske. Jeg har veranda ved alle vinduene så de er lett tilgjengelig. Og så vasker jeg med salmiakk og vann, det er mer enn godt nok.
Nå er det natta her og. Sov godt venner. |
Godmorgen alle sammen - ønsker dere en god dag!:)
Sitat:
Men det var det å komme til da. Dette er et gammelt hus i en enkel form for sveitserstil, så det er kjeller med grunnmuren delvis et stykke over bakken, så er det to etasjer + et loft som går opp i høye gavler med vindu på loftet, og de to hovedetasjene har nesten 3 meter takhøyde innvendig , så hver etasjer er mye høyere enn normalt også. -Men den fanstastiske luftige romfølelsen takhøyden gir er jo noe av det jeg elsker med huset, så jeg skal vel ikke klage..... Har kjøpt meg en sånn lang stang, men synes det er ett forferdelig styr å få det til! Hmmmm kanskje jeg skal ringe det vinsusvaske firmaet - jeg fikk det gjort av et firma da jeg flyttet inn, for da var det så mye annet at jeg ikke rakk alt - og det kostet jo bare 5-600 kroner, kanskje verdt det:rolleyes: |
Bente: Jeg hadde glatt betalt 600 kr for å få vinduene vasket!
Sanna: For en utsikt!! Som Dollsine sier, dette får du solgt! :D Har du begynt å kikke etter ny bopel? Dollsine: Muligens litt sent med lunsjforslag? Jeg er jo veldig på knekkebrød, egg og pålegg jeg da :p Mandag! Det sære med å være i perm er at man elsker mandager :p Da får man huset for seg selv, og uken er heøt ny og uplanlagt! Delvis iallefall ;) Skal mest sannsynlig hjelpe mamma å handle inn pynt til pappas 50 års dag til helga, og forhåpentligvis får jeg trent meg en time også :) |
Nyt mandagen din, Maria, og planlegg en deilig uke:)
Ja, jammen skal jeg ta og ringe de der vindusvaskefolka....;) Glemte forresten å gi vektoppdatering i dag, den viste 67,6 i dag, ned 300g. Nå kjøpte jeg jo ny vekt i helga, så jeg kan ikke vite om det er helt 100% korrekt, men dette har føltes som en normaluke, og på det stadiet jeg er nå kan jeg vel ikke forvente mer enn -300g av en normaluke, så sannsynligvis er den nye bade-vekta så godt som lik den gamle i målingene;) |
Jeg ringte og bestilte vindusvask utvendig i dag jeg, bestilte abonement, slik at de kommer og vasker vinduene hver 4. måned, og trengs det oftere kan jeg bare ringe og be dem komme. Så slipper jeg tenke mer på utvendig vindusvask, en stressfaktor mindre for 1650 kr i året;)
Nå har jeg akkurat hatt meg et langt bad og skal spise litt før jeg drar på dansetrening. Snakkes senere i kveld:) |
Sitat:
Kom meg hjem fra jobb nå, alt for sent; men gud så mye artigere det er der når ting har ordnet seg litt. I dag MÅ jeg se å få bakt de knekkebrødene altså, har utsatt det alt for lenge og begynner å bli lei av å mumse pålegg igjen. Driver å lurer på å lage sånne karameller også.... Så så himla gode ut, og det er ikke lenge til jeg får sånn å-gud-nå-trenger-jeg-sukker-og-det-litt-brennkvikt-uke. Glemte å fortele dere at jeg tok overdose på cocosa her en dag forrige uke. Du godeste min altså. Har jo innarbeidet vanen om å ta en drøy skje i kaffen - også ble det litt mye kaffe. Vips så har jeg fått i meg 6-7 store skjeer. Det var mere enn hva kroppen min satte pris på gitt. Så nå har jeg tatt en liten pause for å kunne starte opp igjen i dag. Hva gjør damene i dag da? Klem-klem! |
Sitat:
Sitat:
Hvem jeg er finner du jo ut snart, hva jeg er.... Tja, sikkert en avart av dere andre, på samme måte som dere er en bukett med varianter. JoHari "møtte" jeg når jeg studerte litt ped og igjen når jeg studerte litt coaching. Så vet du det. (Like nysgjerrig som meg du nå da, - og jeg har tatt "navnet") Thihi! Men du? Hva venter du / dere på da? Det er jo sikkert vel??? Hvis dere ikke booker så kommer det garantert noe i veien vet du, travle tider rundt jul. Jeg vil at når dere får tilbud om noe annet så skal dere si at dere er opptatt, - og ikke at vi skal "dumpe" hverandre her inne fordi det liksom har dukket opp noe annet. For det gjør det jpo hvis vi ikke bestemmer oss. Ha - der fikk dere den, hønepøner. You see?? :klem: |
Heisann. Kom meg ikke inn før nå jeg. Sovna på bussen til jobb i morges, og fikk selskap på tur tilbake. Det høres ut som du har et gigantisk hus for deg selv Bente; men jeg skjønner følelsen av luft ja!
Work-aholic...tja; den diagnosen passer sikkert også godt - som de fleste andre ;) Liker å jobbe hvertfall; og misliker å ikke ha "noe hengende over meg". Da sløves jeg ned noe så innmari. Du har veldig rett Nysgjerrig, i at ting kommer i veien hvis vi ikke gjør alvor av det. For min del dukket det opp et julebord inkl obligatorisk deltagelse i julebordskomiteen - på fredag kveld. Så det passer jo bra med dametreff lørdag. Så lenge det ikke er på tidlig morgen så skal det gå bra. Hva - hvor - hvordan gjør vi det? |
Ha ha ha; denne var god! Æ bruke goggle te alt!
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...50335584_n.jpg |
Sitat:
Eller hva? Jeg vet jo ikke jeg, - MEN jeg skjønner at vi må bestemme noe før dere brått er opptatt hele helgen. Andre forslag? |
Kl 17 er overkommelig for meg; Norwegian har et fly kl 15, og da er jeg i Oslo ca kl 1630. Sas har avgang en halv time senere + ett par timer tidligere. Den kan være litt drøy mtp julebord kvelden før ;) Men jeg bestiller ikke flybilletter før det er sikkert da!
|
Da har jeg vært og fått svingt litt på meg.
Jeg er framdeles litt usikker på om sønnen skal være hos meg den helgen, så da må jeg ta han med, og i så fall reiser vi fredag, så vi kan gå i teater eller noe slikt fredag kveld. Hvis han ikke skal være med, reiser jeg nok lørdag morgen, shopper litt på dagen og treffer dere kl. 17. men jeg har satt av helgen altså, det skal være noe EKSTREMT viktig som kommer opp (- eventuelt at mange av dere ikke dukker opp) for at jeg skal endre på det.;) Jeg har 19 vinduer i huset, Nysgjerrig nok, og så er mange av vinduene igjen delt opp i 4 eller 6 vindusflater. Men problemet er at det er så høyt at en må ha spesialutstyr for å komme til. Siden jeg har skiftet ut vinduene nå ett etter ett, har jeg ikke giddet å vaske dem siden jeg hadde det firmaet til å vaske da jeg flyttet inn for snart ett år siden..... ja, ille vet det.....Ja, er ikke så dyrt det der å få vasket vinduer, firmaet heter Elite vinduspuss, har brukt dem tidligere i forbindelse med flytting osv. De har folk gående rundt i ulike områder og vasker vinduer, du kan jo ringe og be dem komme og se og gi deg en pris, får ofte bedre pris om man tar det fast hver 3. ellr 4. måned.;) |
Sitat:
Tror jeg må komme å hente deg ned jeg altså. For du skal nemlig være med. Det er jeg sikker på. :D |
Sitat:
Hvordan går det på jobben forresten? |
Hva som skal til for at jeg skal være sikker? Elementært Ms Nok: at folk kommer og at det blir treff ;)
|
Sitat:
På jobben er det helt dritt for å si det mildt. Føler meg fullstendig frosset ut etter at jeg tok opp disse tingene. Orker hverken å snakke om det eller tenke på det:mad: Hvis det ikke bedrer seg snart, vurderer jeg sterkt å gå og få en sykemelding en periode.... |
Huff da Bente. Sånn skal ingen ha det på jobb! Har du tatt det opp med fagforening eller andre som kan bistå deg?
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Får se om vi får inn noen flere forslag, inntil da foreslårjeg vann & brød, kl 17. Åkke som. :D |
Sitat:
:klem: |
Det høres jo ut som du har gått linjevei vennen. Og når det ikke fungerte, så må du prøve noe annet.Da er det på tide fagforeningen kommer på banen . Personalavdeling? Verneombud? Din lege? Og som Ms Nok sier, du har også oss. Like nedi lomma. Klem til deg!
|
Sitat:
Du som er kjent i Oslo, hvilke hoteller er i nærheten? |
Sitat:
Hotell Opera er jo sentralt, Bristol litt mot slottet...Terminus er litt rimeligere, Christiania i krysset mot Oslo City. Men det er mye hoteller! Sikkert lurt å være litt tidlig ute ift pris Vanskelig å foreslå, vet jo ikke hva dere foretrekker av standard og pris. Jeg sover jo ikke så mye på hotell her heller - her for vane å komme meg hjem på natten. :p Men det ligger vel på fra 800,- og oppover så langt man vil... |
Tusen tusen takk skjønneste Nysgjerrigper og Dollsinemor - setter ufattelig stor pris på støtten:hearts::hearts::klem: og ja jeg vet jeg har dere jeg kan komme til, og jeg har også gode venner på jobb som støtter meg, men rundt meg der jeg sitter nå er det ikke godt å være....
Jo mer jeg prøver å få tatt dette opp, jo mer føler jeg at jeg blir behandlet som ett "problem", derfor aner jeg ikke hva jeg egentlig bør gjøre, hvor mye jeg bør pushe, hvor mange jeg skal ta det opp med, det blir liksom feil uansett hva jeg gjør, er bare så utrolig utrolig sliten.... og jo mer jeg tenker på det jo mer sliten blir jeg, så akkurat nå prøver jeg å legge jobben litt fra meg når jeg går hjem og fokusere på de andre tingene jeg har i livet mitt da, slik at jeg får ett pusterom. Gode klemmer til dere:klem::klem::klem: |
Oslo Plaza lå ganske nærme da, Dollsine, men det var jo en ganske stiv pris.... nesten like mye som jeg får pusset vinduene for ett helt år....
|
Morn morn! :)
Bente: Uff, jeg får så vondt av deg :( :klem: Har ingen gode råd, bare varme tanker.. Tenker dere får det veldig gøy på treff jeg! Hvor mange er det som kommer? Ja, da har jeg allerede vært og trent på morgenkvisten! :D Klarte å komme meg på trening 8.30, og jeg må si det er veldig fint å være ferdig med trimmen for dagen! I kveld skal jeg i klubb og spise god mat, så det kan være lurt å ha trent bort litt på forhånd :p |
God formiddag alle sammen:)
Tusen takk for gode tanker Maria:klem: Så flink du er som trener så tidlig om morgenen, veldig imponert! Kos deg på klubb i kveld du, vel fortjent etter innsatsen.;) Nå ble jeg akkurat oppringt av vindusvaskeren, så i dag kommer jeg hjem til nyvaskede vinduer - deilig:D Vasket innvendig på søndag da jeg rengjorde huset, så i dag kan jeg sannsynligvis se ut av vinduene:p I kveld er det salsakurskveld på meg, så jeg blir nok ikke her inne så mye. Håper alle får en god dag og en god kveld:) |
Så deilig da, Bente! Kanskje jeg skulle begynt med vinduene selv...usj...
Jeg har faktisk vært svært effektiv i dag da! Har vasket alle gulv og taklister i stua, samt dører og vinduskarmer. Kun vinduene igjen, så er stua klar til jul :D er alle andre på jobb idag kanskje? Ingen andre som suller hjemme slik som meg? :p |
Sitter på jobb. Nærmest holder meg fast i skrivebordet for å ikke fyke ned i kiosken å spise bolle. Hjelp meg. ! !
|
Sitat:
|
Å, så du har begynt å jobbe prutti! Hvordan går det? Sånn utenom bolle-cravings liksom? :p
Enda mer selvskryt: vinduene på både kjøkken og stue er vasket innvendig:kul: men nå er det fader meg nok husarbeid for i dag altså! Kanskje jeg skulle begynt med julekortene? Tok noen bilder av ungene her en dag, og det hadde vært greit å ha kortene klar før jeg reiser til stavanger og besøker venner da. Sparer en masse porto! ;) Jaja, det var meg og mitt igjen :o |
Hei på dere! Da er det blitt ro i trønderheimen også. Misunner deg virkelig julevaskeånden Maria. Jeg er strålende fornøyd om jeg har det ryddig jeg. Vasket jo gulvene grundig i helga, men ser allerede nå støvlaget legge seg:eek: Heldigvis har gulv jeg kan bruke tørrmopp på, som tar med seg ganske mye. Jeg tenker nesten hver dag at jeg skulle tatt et tak, en vegg om ikke annet. Og så tenker jeg...i morgen, i morgen er en fin dag å gjøre det på. Og så kommer morgendagen :D trenger jeg si mer??
Tusen takk for lunsjmattips forleden dag. Jeg laget meg en omelett med bacon, ost, blomkål og aspargesbiter. Tror ikke jeg har spist omelett med grønnsaker i siden jeg starta på Bentepakka, og det var veldig godt. Var ikke spesielt sulten på morgenen, så jeg tok et par biter bare. Resten ble til lunsj på jobb. Gjorde det samme i dag, men da var jeg litt mer sulten og spiste et lite knekkebrød med ost på. Er litt slappis i hodet, litt sånn ubehagelig hodepine, så jeg undrer meg om jeg er på vei ned/inn i ketose igjen. Jeg har vært veldig flink å skjemme bort mannen min; han var mye flinkere til å hjelpe til hjemme før da ungene bodde hjemme. Nå...joda han tar tak når han får beskjed, men det kan være det utsettes til "etterpå" da. Men, så gjør han mye annet som jeg ikke trenger å tenke på i det hele tatt, snømåking, få avgårde søppel, ordne med ved, bære veden inn, all rydde/arbeid ute osv. Det setter jeg veldig stor pris på kan dere tro:love: Det er stive priser på Plaza Bente, fryktelig stive priser. Thon har et par hotell i nærheten (ca samme avstand som til Plaza), og det koster pr nå kr 740,- pr natt. Det går greit å rusle hvis vi blir flere. Alternativt koster det ikke all verden med en taxi heller. Prutti: du holder deg unna den bollen du tenker jeg. Den smaker ikke godt en gang. Klebbig, sånn ekkel melete smak. Og så legger den seg som en vond klump i magen, som når den går gjennom tarmsystemet ditt river med seg tarmtotter og det som verre er. Du får magetrøbbel i flere dager etterpå, smerter, ubehag, kvalme - ja du vet. Så hold deg unna den bollen du. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hallooooooo..... nei - ingen her i kveld. Er dere alle på dansing sammen med Bente eller?? Må vel skravle med meg selv jeg da. Hvor er du da Appelsinpiken; ble det ferie på deg allikavel?
|
Denne må jeg dele; litt girlpower :D
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...32492046_n.jpg |
Gir opp for i kveld jeg nå; og kryper til køys. Skravles senere!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25. |