Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

Rikkem0r 09-08-11 11:50

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1177652)
Det regnet jeg ikke ut - og er jo litt avhengig av hvor tykke skiver en lager- men det er under 12 g i hele brødet, så da kan du jo se ca hvor mange skiver du får fra det - ett sted mellom 0.5 og 1 pr skive vil jeg anta:)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken (Innlegg 1177654)
Hvis det er det kokos og mandelbrødet, så fikk jeg 20 skiver ut av brødet, og hver av de har 0,75 karber.

Takktakk, begge 2 :D Jeg fikk, hmmm 23 skiver tror jeg det var... Var hvertfall rett over 20 ;) Så da går jeg for 0,75 per stykk jeg så er jeg hvertfall innafor :D

Rikkem0r 09-08-11 11:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1177656)
RikkemOr, dette er også litt avhengig av hvilket mandelmel du bruker, stor forskjell - jeg bruker det jeg kjøper på helsekost fra Atco - har funnet ut at det har lavest karboinnhold og høyest fettinnhold:)

Hmmm, helsekosten min har bare et mandelmel den... Innhold er:
kh:8g
prot:40g
fett:11g
kostfiber:33g
energi:293kcal
pr 100g

Ligner det på ditt?=)

Lille venn 09-08-11 12:14

Hei alle sammen:)

Har hatt sykdom i familien, så jeg har ikke vært så 'flink' med kostholdet mitt de siste ukene. Det har jo, som ventet, resultert i ett par kilo opp og maaaange ekstra cm:( For prøve å ta tak igjen nå. Får så masse inspirasjon av å lese hva dere alle skriver og om deres erfaringer. Tusen tusen takk til dere alle sammen:)

Dollsine 09-08-11 12:40

Så bra lille venn at du blir inspirert. Her er veggen bred og taket høyt! Du kommer tilbake på sporet etter den lille avsporingen skal du se. Legg det bak deg, se framover og sett i gang!!

Og damer: for noen skravlekjærringer. her går man seg en tur og så er det kommer til TO nye sider! Herlig er det.

Jeg kommer med airbagen min på den stranda damer! Stiller i bikini også; sammen er vi sterke vet dere!

Ser dere har en diskusjon om BH... jeg må også ned i cup men ikke i str rundt:o. For øvrig synes jeg det er skikkelig nedtur når jeg tar av bh'en på kvelden og alt bare slippes rett ned. Sa vi heng sa vi:eek:?

Vi har pakket (les: gubben har pakket) bilen, og vi er klar til take off. HVor turen går vet vi ikke, da vi kjører dit været ser best ut. Satser på overnatting på hotell, men har med telt og soveposer hvis det skulle bli nødvendig. Kommer til å stikke innom på telefonen for å lese så får vi se om jeg skriver noe.

Stor klem til dere alle! :klem::klem::klem::klem:

Nysgjerrig nok 09-08-11 12:45

Gooood tur Dollsine!!!
Nyt det, len deg tilbake og kos deg grenseløst!

Klem-klem-klem!

bente1 09-08-11 12:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1177663)
Hmmm, helsekosten min har bare et mandelmel den... Innhold er:
kh:8g
prot:40g
fett:11g
kostfiber:33g
energi:293kcal
pr 100g

Ligner det på ditt?=)

Nei dette er den "avfettede" typen, tror jeg. Kjøpte den en gang med en feiltakelse, men valgte å gi den bort til datteren min.
Den typen jeg har 54.1g fett og bare 3,7g karber pr 100g.
Hvis det er dette du har brukt, får du nok litt ekstra karber og en lavere fettprosent på ditt brød.:rolleyes:

bente1 09-08-11 12:49

Lille venn: Velkommen tilbake, så koselig å se deg igjen! Heng med, så kommer du nok på rett kjøl igjen;)

Dollsine: Kos deg masse masse på tur kjære du. Håper dere møter solen og får noen deilige dager:klem:

Rikkem0r 09-08-11 12:52

Håper du kommer deg greit inn i det igjen Lille venn, og at ting er bedre mtp sykdommen nå :klem: Og her er det mange å støtte seg på vet du, og det må du bare bruke for det det er verdt :suss:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1177700)
Og damer: for noen skravlekjærringer. her går man seg en tur og så er det kommer til TO nye sider! Herlig er det.

Jeg kommer med airbagen min på den stranda damer! Stiller i bikini også; sammen er vi sterke vet dere!

Ser dere har en diskusjon om BH... jeg må også ned i cup men ikke i str rundt. For øvrig synes jeg det er skikkelig nedtur når jeg tar av bh'en på kvelden og alt bare slippes rett ned. Sa vi heng sa vi?

Vi har pakket (les: gubben har pakket) bilen, og vi er klar til take off. HVor turen går vet vi ikke, da vi kjører dit været ser best ut. Satser på overnatting på hotell, men har med telt og soveposer hvis det skulle bli nødvendig. Kommer til å stikke innom på telefonen for å lese så får vi se om jeg skriver noe.

Stor klem til dere alle!:

Vi er skravlekjærringer ja, det har du helt rett i :D Og for en herlig skravlegjeng det er :syklubb:

Dere kan komme hitover, sola skinner og det er behagelig temperatur :ja: Men det er vel meldt regn i morgen trur jeg, og det er kanskje ikke så attraktivt når man kan risikere å havne i telt :p Håper dere får en kjempefin tur uansett hvor dere havner og at du ikke blir for lenge borte fra oss :o :klem:

Rikkem0r 09-08-11 12:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1177704)
Nei dette er den "avfettede" typen, tror jeg. Kjøpte den en gang med en feiltakelse, men valgte å gi den bort til datteren min.
Den typen jeg har 54.1g fett og bare 3,7g karber pr 100g.
Hvis det er dette du har brukt, får du nok litt ekstra karber og en lavere fettprosent på ditt brød.:rolleyes:

Ooooh, men hvor skal jeg få tak i den andre da tro :confused: Så forresten at kokosmelet var veldig lavt på karber, bare 3g ellerno(jeg trodde egentlig at det var "verre" enn mandelmel) :D har du kjøpt mandelmlet på sjappa eller på nett? :snil:

bente1 09-08-11 13:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1177715)
Ooooh, men hvor skal jeg få tak i den andre da tro :confused: Så forresten at kokosmelet var veldig lavt på karber, bare 3g ellerno(jeg trodde egentlig at det var "verre" enn mandelmel) :D har du kjøpt mandelmlet på sjappa eller på nett? :snil:

Det heter Atco, selges i 200g poser på alle helsekostene jeg har vært på her i byen. Tror det blir litt dyerere enn å kjøpe de større avfettede typene, men vel verd det syns jeg. Da jeg kjøpte den "avfettede" typen tenkte jeg ikke over å lese innholdsfortegnelsen skikkelig, tenkte bare at det ble billigere og oppdaget det ikke før jeg kom hjem og sjekket litt bedre - derfor havnet den hos datteren min isteden;) Har blitt mye flinkere til å lese innholdsfortegnelsen etter det. Kjøper nesten aldri noe som har mer enn 5g karber pr 100g, tenker det er en grei grense å ha:)

Rikkem0r 09-08-11 13:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1177726)
Det heter Atco, selges i 200g poser på alle helsekostene jeg har vært på her i byen. Tror det blir litt dyerere enn å kjøpe de større avfettede typene, men vel verd det syns jeg. Da jeg kjøpte den "avfettede" typen tenkte jeg ikke over å lese innholdsfortegnelsen skikkelig, tenkte bare at det ble billigere og oppdaget det ikke før jeg kom hjem og sjekket litt bedre - derfor havnet den hos datteren min isteden;) Har blitt mye flinkere til å lese innholdsfortegnelsen etter det. Kjøper nesten aldri noe som har mer enn 5g karber pr 100g, tenker det er en grei grense å ha:)

Ja, helt enig at det er en grei grense å ha :ja: Jeg bare innbillte meg at det var den eneste typen siden det var den jeg fikk i hånda første gang jeg skulle kjøpe å spurte etter det :p Da skal jeg kikke litt nærmere neste gang, og se om jeg evt tar turen innom noen andre helsekostbutikker; hvis jeg kan komme på hvor det er noen andre :p

bente1 09-08-11 13:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1177728)
Ja, helt enig at det er en grei grense å ha :ja: Jeg bare innbillte meg at det var den eneste typen siden det var den jeg fikk i hånda første gang jeg skulle kjøpe å spurte etter det :p Da skal jeg kikke litt nærmere neste gang, og se om jeg evt tar turen innom noen andre helsekostbutikker; hvis jeg kan komme på hvor det er noen andre :p

Du får vel uansett ikke mer enn rundt 4 karber mer i hele brødet pga det melet, så regner du 1karbe pr skive, så bør du uansett være på den sikre siden. - Det største minuset er egentlig at du får mye mindre fett, så du får heller rette på det ved å putte på ekstra smør på skiva;)
Så kan du jo lete og se om du finner Atco til neste gang du skal bake:)

Rikkem0r 09-08-11 13:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1177734)
Du får vel uansett ikke mer enn rundt 4 karber mer i hele brødet pga det melet, så regner du 1karbe pr skive, så bør du uansett være på den sikre siden. - Det største minuset er egentlig at du får mye mindre fett, så du får heller rette på det ved å putte på ekstra smør på skiva;)
Så kan du jo lete og se om du finner Atco til neste gang du skal bake:)

Jada, er jo ikke så ille det :snill: Så får jeg ut på mandelmeltokt og se om jeg finer det andre til neste gang jeg skal bake ;)
Lurer på når jeg får seriene jeg har bestillt i posten jeg :rolleyes: Har jo planlagt de som kveldsunderholdning når jeg er stuck i Bergen :D

Nysgjerrig nok 09-08-11 14:21

Cocosa cocosa - er det bra eller?
Set det er umenneskelige menger med kalorier...Men fint med fett da.

Har ingen problemer meg å få det i meg - men er jo ingen vits å dytte det inn hvis det ikke er kjempelurt liksom... Skal / skal ikke?

Kan noen av dere erfarne damene bekrefte / avkrefte om det er en god ide?

bente1 09-08-11 15:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok (Innlegg 1177783)
Cocosa cocosa - er det bra eller?
Set det er umenneskelige menger med kalorier...Men fint med fett da.

Har ingen problemer meg å få det i meg - men er jo ingen vits å dytte det inn hvis det ikke er kjempelurt liksom... Skal / skal ikke?

Kan noen av dere erfarne damene bekrefte / avkrefte om det er en god ide?

Er visst fett som er veldig riktig sammensatt for kroppen vår og skal visst også være med og booste fettforbrenningen. Jeg tar 2 teskjeer i teen min, 1-2 ganger daglig, mer hvis jeg har fått i meg for lite fett. Tar jeg en kopp te med cocosa før frokost fungerer magen perfekt for meg;)

bente1 09-08-11 15:12

Nå fikk jeg mitt nye kjøle/fryse-skap :D Har akkurat vasket utav det, det må visst stå 3 timer i ro før jeg kan plugge det i, i mellomtiden får jeg sette meg ned og lese bruksanvisningen:)

Tidl. medlem 09-08-11 15:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1177801)
Er visst fett som er veldig riktig sammensatt for kroppen vår og skal visst også være med og booste fettforbrenningen. Jeg tar 2 teskjeer i teen min, 1-2 ganger daglig, mer hvis jeg har fått i meg for lite fett. Tar jeg en kopp te med cocosa før frokost fungerer magen perfekt for meg;)

Hei dere damer:) ei til her:) Har holdt på ei stund, men på grunn av 2 barns bryllup så datt jeg helt av.. vekta spratt opp 3 kg..og ja, ikke god følelse nei.
Hiver meg på hos dere om det er ok. Takk for tipset med cocosa i teen. bruker å lage sjokolade med mandler av den..(veldig god)
Skal ned iallefall 5 -8 kg, men det er så vanskelig å komme inn i den fettforbrenningen igjen. Trur jeg gjør ting rett, men nei..men nytt og bedre forsøk denne gangen!
Den ticken min viser det jeg var før jeg la på meg, har lite lyst å ta den bort, men virkeligheta er av og til vanskelig å se i øynene...skal nå bare være ca 4 kg mistet:(

Nå er den riktig!

Rikkem0r 09-08-11 15:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1177804)
Nå fikk jeg mitt nye kjøle/fryse-skap :D Har akkurat vasket utav det, det må visst stå 3 timer i ro før jeg kan plugge det i, i mellomtiden får jeg sette meg ned og lese bruksanvisningen:)

Ååå, så staaas :D Nå kan du lage deg masse is nå da :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av karillen52 (Innlegg 1177811)
Hei dere damer:) ei til her:) Har holdt på ei stund, men på grunn av 2 barns bryllup så datt jeg helt av.. vekta spratt opp 3 kg..og ja, ikke god følelse nei.
Hiver meg på hos dere om det er ok. Takk for tipset med cocosa i teen. bruker å lage sjokolade med mandler av den..(veldig god)
Skal ned iallefall 5 -8 kg, men det er så vanskelig å komme inn i den fettforbrenningen igjen. Trur jeg gjør ting rett, men nei..men nytt og bedre forsøk denne gangen!
Den ticken min viser det jeg var før jeg la på meg, har lite lyst å ta den bort, men virkeligheta er av og til vanskelig å se i øynene...skal nå bare være ca 4 kg mistet

Velkommen til oss :blomster: Finner ikke bedre gjeng enn denne ;)

bente1 09-08-11 16:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av karillen52 (Innlegg 1177811)
Hei dere damer ei til her Har holdt på ei stund, men på grunn av 2 barns bryllup så datt jeg helt av.. vekta spratt opp 3 kg..og ja, ikke god følelse nei.
Den ticken min viser det jeg var før jeg la på meg, har lite lyst å ta den bort, men virkeligheta er av og til vanskelig å se i øynene...skal nå bare være ca 4 kg mistet:(

Nå er den riktig!

Velkommen hit:) Håper du vil stortrives sammen med oss:) Du kommer nok raskt inn i det igjen - masse lykke til!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1177819)
Ååå, så staaas Nå kan du lage deg masse is nå da :D

Jaaaa, kjekt. Og endelig et sted som har plass til de ispinnene jeg kjøpte:) -Tenkte det var smart å fryse i passe posjoner, så blir jeg ikke så fristet til å ta alllllltfor mye;) Har en litt for stor svakhet for is. -Men når jeg lager den selv, så sier jeg til meg selv at det er jo bare fløte og egg, nesten som omelett egentlig;)

MariaB 09-08-11 16:58

Hællemåne for ei skravling på dere da! :shock: ;) hihi

Og velkommen til deg, Karillen52!!

Har fartet litt rundt i dag også, ordner litt til et utdrikningslag jeg skal arrangere snart. Plan for ettermiddag og kveld er å få ungene i seng, og kanskje strikke litt!
og for de som lurer, nei jeg kan egentlig ikke strikke, bare rettstrikk frem og tilbake :p

Pruttilutt 09-08-11 17:08

Flotteste gjengen - en gjeng som holder en halvgærning oppegående. :hearts:

MariaB 09-08-11 17:09

åssen går det pruttien?

Pruttilutt 09-08-11 17:18

Nedover, sitter med hånda i sjokoposen. Etter et lite meltdown er sovemedisin inntatt og pruttien skal sove litt. Blir litt tynt med flere dager og 3 timer dårlig søvn "her og der". Antar jeg kommer sterke tilbake, men jeg leser som en gal for å holde tritt med dere her inne. Må bare samle litt tråder først.

Låv ju ål!

bente1 09-08-11 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1177890)
Nedover, sitter med hånda i sjokoposen. Etter et lite meltdown er sovemedisin inntatt og pruttien skal sove litt. Blir litt tynt med flere dager og 3 timer dårlig søvn "her og der". Antar jeg kommer sterke tilbake, men jeg leser som en gal for å holde tritt med dere her inne. Må bare samle litt tråder først.

Låv ju ål!

Låv ju, snuppis:love: Sove godt, håper formen kommer seg når du får tatt igjen litt søvn:klem:

Rikkem0r 09-08-11 17:38

Låvv ju tu Pruttin :hearts: Sove deg opp i form og humør du, handa kan være litt i godtposen imens den :hearts: :klem:

Blir stas med ispinnefest Bente :D Eller kald omelett var det vel :lol:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.