Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Cherry 30-11-10 14:48

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor er den lilla treningstoppen min? Anyone?

Nerthus 30-11-10 15:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 975987)
Hvor er den lilla treningstoppen min? Anyone?

Skittentøykurva? Falt ned bak noe? I treningstøy-hylla? I treningsbagen du brukte sist? ;)

Hvis ikke har du småtroll i huset slik jeg har - hender stadig vekk ;)

Cherry 30-11-10 15:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 976005)
Skittentøykurva? Falt ned bak noe? I treningstøy-hylla? I treningsbagen du brukte sist? ;)

Leter oooveralt jo. Vaska opp alt av klær. Rydda over under og bak og her og der. Finner ikke :P

Skjer titt og ofte at klær forsvinner og blir borte en stund her i huset. Merkelig :P

martineeee 30-11-10 15:25

Jeg har et lite spørmål som jeg håper noen kan gi et greit svar på!!!
Det gjelder drikking av alkohol. Hvis man drar ut en dag og drikker ren sprit og sukkerfri brus og ikke skeier ut med noe ulovlig mat. Jeg har skjønt at fettforbrenningen da vil stoppe i en liten tid etterpå, men hvilke følger kan dette få? Vil man kunne gå opp i vekt eller vil bare vektnedgangen gå litt saktere i dagene etter? Kan man forhindre det ved å f.eks spise mindre 1-2 dager etter? HÅPER PÅ SVAR, DA HADDE JEG VÆRT VELDIG TAKKNEMLIG:):)

Fofa 30-11-10 15:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av martineeee (Innlegg 976013)
Det gjelder drikking av alkohol. Hvis man drar ut en dag og drikker ren sprit og sukkerfri brus og ikke skeier ut med noe ulovlig mat. Jeg har skjønt at fettforbrenningen da vil stoppe i en liten tid etterpå, men hvilke følger kan dette få? Vil man kunne gå opp i vekt eller vil bare vektnedgangen gå litt saktere i dagene etter? Kan man forhindre det ved å f.eks spise mindre 1-2 dager etter? HÅPER PÅ SVAR, DA HADDE JEG VÆRT VELDIG TAKKNEMLIG:):)

Det er nok ganske individuelt, det og.... Men når jeg har drukket alkohol, og klart å holde meg unna usunn mat, så har faktisk vekta gått ned 1 kilo dagen etter,... MEN, nå skal det sies at når jeg først drikker, så er dessverre veien til feil mat veldig kort:o

Gracella 30-11-10 15:43

Sitat:

Kroppen forbrenner alkoholen først (så lenge du har alkohol i kroppen). Deretter går den tilbake på fettforbrenningen hvis du ikke har skjeiet ut med masse karbo i samme slengen... Alkohol er noe vanndrivende, så mange opplever å gå litt ned i vekt (uten at jeg vil anbefale dette som en slankemetode...;))
Ingen ting å stresse med, i alle fall :)

Det er bra å spise noe skikkelig fett før du begynner å drikke. Jeg drikker f.eks gjerne litt fløte. Det gjør at alkoholen går saktere ut i blodet. Ikke noe mer. Samtidig som man vil være mettere og ikke så fristet til å spise junk.

Anne 30-11-10 15:48

Sitat:

Det gjelder drikking av alkohol. Hvis man drar ut en dag og drikker ren sprit og sukkerfri brus ......

Husk bare at du reagerer mye raskere og sterkere på alkohol når du er i ketose. Mange av oss har fått erfare det:cool:

Cherry 30-11-10 16:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 976005)

Haha, fant den!! I FRYSEBOKSEN av alle plasser. Jada, jeg er distre:D

Kanutten 30-11-10 16:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 976052)

:lol:

Nerthus 30-11-10 19:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 976052)

Ler-meg-nesten-forderva! Hvordan er det MULIG!!?? Trodde jeg var distre - men denne runden vinner du ;)

vaskeklut 30-11-10 19:28

Er det avlusing på gang? :D *kniiiis*

Fofa 30-11-10 19:42

Hahaha...sparer miljøet og vaskemiddel!! Mye bedre å fryse toppen etter trening enn å vaske den...hahahaha:):):)

Idarull 30-11-10 19:54

Jeg lurer på noe angående dette:

Sitat:

Preparation:
Preheat oven to 325 degrees Fahrenheit. Fill a cake pan with an inch of hot water, and place in oven on lowest shelf while you prepare filling.

Hva er poenget med å sette en panne/kakeform(?) med vann i i ovnen mens man lager kaken?

Carisma 30-11-10 20:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idarull (Innlegg 976172)
Hva er poenget med å sette en panne/kakeform(?) med vann i i ovnen mens man lager kaken?

Kanskje det har noe med damp/fuktighet å gjøre? Eller skal kaka stekes i vannbad kanskje?

Carisma 30-11-10 20:08

Noen som har et bra tips til hoppe-på tur i januar? Ikke Egypt, for der har vi vært de siste sånne turene. :o
Ser det er noen med akseptabel pris til Lanzarote, hvordan er det? Marrakech? Jordan? Prisen bør ligge under 2500pr pers hvertfall.

Zillah 30-11-10 20:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idarull (Innlegg 976172)

Kan ikkje seie det 100% sikkert, spesielt ikkje utan å sjå det i samanheng med heile oppskrifta. Men dersom poenget er å varme kakeforma først, så er det betre for forma å stå i den varme ovnen med litt vatn i slik at metallet ikkje "slår seg". Ikkje alle panner har godt av raske temperatursvingingar utan noko i.

camryn 30-11-10 23:32

Eg tok kylling ut av frysen i dag og hadde til middag. Ein times tid seinare vart eg skikkelig dårlig i magen, kan det vere kyllingen? Eg aner ikkje kor kjapt ein brukar å reagere på mat, det meste pleier å gå greit innabords hjå meg. :o

Har masse kylling igjen nemlig og hadde egentlig tenkt å ha den i morgon, men no vart eg usikker...

Anarko 30-11-10 23:42

Er ikke nødvendigvis kyllingen. Jeg ble matforgifta av en grandiosa en gang (pre-lavkarbo) og det gikk en stund. Men er du bra igjen nå da? Om kyllingen var dårlig så pleier man jo å være dårlig en stund. Jeg holdt i alle fall på å besvime den gangen jeg ble matforgifta, og både spydde og... jah.

Carisma 30-11-10 23:58

Det er stor forskjell på å bli dårlig av bedervet mat og å bli matforgiftet. Jeg var syk i fjorten dager av matforgiftning, og jeg var visstnok heldig i følge legen. :rolleyes:

http://lmgtfy.com/?q=matforgiftning+symptomer

camryn 01-12-10 00:19

Nei det gikk forholdsvis fort over -egentlig-. Kjenner det enda men ikkje noko påtrengande. ;) Satser på at det går greit og tar kylling til lunsj. Takk :]

Idarull 01-12-10 01:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 976179)
Kanskje det har noe med damp/fuktighet å gjøre? Eller skal kaka stekes i vannbad kanskje?

Nei det var muffinser, så jeg vet ikke helt. Leser en oppskrift på macaroons nå, der er det visst veldig viktig å ha ett ekstra brett under det brettet man steker på for å vellykkes, ellers sprekker macaronene på toppen.

Anarko 01-12-10 03:38

Da er jo sjansen stor for at det var noe annet siden det gikk fort over :) Ja, vet det er stor forskjell.. Men man blir jo veldig dårlig av bedervet mat også, det går bare raskere over. Så om hun ikke ble veeeldig dårlig så tenker jeg at det er noe annet som gjør det. Vi har vel alle vondt i magen til tider, uten at vi finner en spesiell grunn.

Karissima 01-12-10 08:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av camryn (Innlegg 976441)
Nei det gikk forholdsvis fort over -egentlig-. Kjenner det enda men ikkje noko påtrengande. ;) Satser på at det går greit og tar kylling til lunsj. Takk :]

Er helt sikkert trygt å spise kylllingen til lunch ja. Du hadde nok hatt en sterkere reaksjon om det var noe galt med den. Jeg reagerte tvert en gang jeg spiste kylling på restaurant i utlandet . Følte meg dårlig og skulle reise meg for å gå på toalettet. Våkna opp igjen på en stol og da hadde jeg både spydd og tisset på meg :eek:

Photobscura 01-12-10 16:03

Jeg skal lage rødvinsgløgg fra bunnen av, og lurer på hva jeg kan spe rødvinen med? Vet jeg kan lage den med bare vin, men det blir litt dyrt, da det er mange som skal ha. Hva med sukkerfri saft? Solbær, kanskje? Har aldri laga gløgg før, og har sett veldig mange forskjellige oppskrifter på nettet.

Kanutten 01-12-10 16:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 976812)
Jeg skal lage rødvinsgløgg fra bunnen av, og lurer på hva jeg kan spe rødvinen med? Vet jeg kan lage den med bare vin, men det blir litt dyrt, da det er mange som skal ha. Hva med sukkerfri saft? Solbær, kanskje? Har aldri laga gløgg før, og har sett veldig mange forskjellige oppskrifter på nettet.

Jeg synes sukkerfri husholdningssaft er best. Med solbær blir det kanskje mer toddysmak??

Photobscura 01-12-10 16:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 976814)
Jeg synes sukkerfri husholdningssaft er best. Med solbær blir det kanskje mer toddysmak??

Takk! Jeg får sjekke hva som finnes der ute i sukkerfritt :).

TrillTrall 01-12-10 16:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 976817)
Takk! Jeg får sjekke hva som finnes der ute i sukkerfritt :).

Finner du noe sukkerfri saft uten de ekle, kjemiske søtningsstoffene så si gjerne fra...

Kanutten 01-12-10 16:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 976821)
Finner du noe sukkerfri saft uten de ekle, kjemiske søtningsstoffene så si gjerne fra...

Vet du, den funsafta som har granateplesmak synes jeg er helt grei, men de andre funsaftene er pyton! :o

Kanutten 01-12-10 16:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 976821)

Kanskje denne??

http://www.lerum.no/Portals/lerum/Li...A6r%201,0L.JPG

Kanutten 01-12-10 16:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 976826)

Den ble kanskje litt stor?? :eek: :rodme:

Furine 01-12-10 16:38

Lerum :love:

De som er flinke til å strikke, eg strikkar no ei lue, som skal ha brettekant nede. Men det er innsida av det eg strikkar av lua som skal vere ut når den er ferdig (mønster). Eg skal no lage sjølve bretten, skal eg då strikke rett eit par runder for å lage sjølve bretten, eller skal eg strikke vrangt, sidan innsida eigentleg er utsida? Åh, det vart knotete, gitt!:o

Kanutten 01-12-10 16:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 976829)

De som er flinke til å strikke, eg strikkar no ei lue, som skal ha brettekant nede. Men det er innsida av det eg strikkar av lua som skal vere ut når den er ferdig (mønster). Eg skal no lage sjølve bretten, skal eg då strikke rett eit par runder for å lage sjølve bretten, eller skal eg strikke vrangt, sidan innsida eigentleg er utsida? Åh, det vart knotete, gitt!:o

Nå kan ikke jeg strikke, men hvis det er slik som ved hekling, er det ikke bare å snu ved siste maske og fortsette gærn vei istedet for å fortsette rundt??

Ser at denne Lerumsafta er tilsatt splenda, DA må den vel være godkjent??

Poden kom forresten hjem med seks- på en engelskprøve!! Han som vaket mellom stryk og tre uansett fag i fjor! Nå er det andre gangen han har fått en sekser i engelsk! :eek: :heia:

TrillTrall 01-12-10 16:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 976824)
Vet du, den funsafta som har granateplesmak synes jeg er helt grei, men de andre funsaftene er pyton! :o

Spiller ingen rolle hva fun light-drikkene smaker, den kjemikaliesmørja der kommer ikke innenfor mine lepper! Du vet at de ikke har lov til å skrive saft på den fordi den aldri har vært i nærheten av et bær eller en frukt? Og at dersom man heller en flaske ublandet drikke i en maurtue så dør hele tua?

TrillTrall 01-12-10 16:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 976826)
Kanskje denne??

Kikket på en sukkerfri husholdningssaft i går og den var søtet med kjemikaliesøtning, husker ikke om det var aspartam eller noe annet, mulig det var et par ting også.

Kanutten 01-12-10 16:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 976831)
Spiller ingen rolle hva fun light-drikkene smaker, den kjemikaliesmørja der kommer ikke innenfor mine lepper! Du vet at de ikke har lov til å skrive saft på den fordi den aldri har vært i nærheten av et bær eller en frukt? Og at dersom man heller en flaske ublandet drikke i en maurtue så dør hele tua?

:o Nå vet jeg i allefall hvordan jeg skal kverke maurene til sommern..

Kanutten 01-12-10 16:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 976830)
Nå kan ikke jeg strikke, men hvis det er slik som ved hekling, er det ikke bare å snu ved siste maske og fortsette gærn vei istedet for å fortsette rundt??

Poden kom forresten hjem med seks- på en engelskprøve!! Han som vaket mellom stryk og tre uansett fag i fjor! Nå er det andre gangen han har fått en sekser i engelsk! :eek: :heia:

Åhh trodde jeg var inne på tretusentråden... :o

Kitt 01-12-10 17:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 976829)

Jeg ville ha strikket en eller to runder vrangt til brettekant og så bare snudd arbeidet og strikket rett fra vrangen!
Om det hørtes fornuftig ut!:p

Kanutten 01-12-10 17:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 976845)
Jeg ville ha strikket en eller to runder vrangt til brettekant og så bare snudd arbeidet og strikket rett fra vrangen!

Var det ikke det jeg sa da?? :o Var det jeg mente i allefall.. :p

Gjør det når jeg hekler noe som krever brett..:ja:

Kitt 01-12-10 18:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 976845)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 976846)
Var det ikke det jeg sa da?? :o Var det jeg mente i allefall.. :p

Gjør det når jeg hekler noe som krever brett..:ja:

Nesten! ;)
Husker at jeg en gang jeg laget brettekant, skulle strikke en runde eller 2 vrangt slik at det ble pen bård på bretten!

Dette høres sånn ca helt gresk ut, men tror det er riktig, altså!:o

TrillTrall 01-12-10 19:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 976830)

Til nøds. Splenda brytes ikke ned i kroppen, ikke ute i naturen en gang og forurenser dyre- og planteliv. Men jeg skal innrømme at jeg bruker sukkerfri ketchup som vel er søtet med splenda...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.