Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

Pruttilutt 06-06-11 22:41

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1130962)
Jeg blei til slutt sulten og nå steker jeg lapper:) De er jo fantastiske:sikle: Klarte rett og slett ikke å la være å prøvesmake litt, og snart skal noen av de ned i magen min så jeg kan tenke på å ta kvelden:D:D
Tuuusen takk for oppskriften Pruttilutt!:klem: Den er skrevet opp i boka mi!:D

Værsågod, snupp :rolleyes:
Lettvint oppskrift, har alltid ingredienser tilgjengelig :)

Pruttilutt 06-06-11 23:00

Kos dere med dette i helga. 1,36 karbo per bit :)

Rikkem0r 06-06-11 23:21

Jeg er SÅ glad for at sjokolade ikke er en av min laster!=) Tar 1-2biter innimellom, men er heldigvis ikke sjokoman:) men disse bitene så jo ganske så gode ut, kanskje jeg må prøve når jeg kommer hjem :o Nå har jeg finni målebåndet mitt, greit å ha noe annet enn bare vekten å forholde seg til etter 2 uker:ja:

KarboMamma 07-06-11 07:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av labaline (Innlegg 1130863)
Vekta viste jammen meg -3kg siden sist mandag i dag, så da er jeg i gang :D

:heia::heia:WOW!!:heia::heia: Gratulerer med FANTASTISK start! Har faktisk gått OPP en kg, jeg... ikke like fantastisk akkurat:o

Elanessë 07-06-11 08:56

Nå er jeg i en slags "restesituasjon" :rolleyes:
Vi skal på ferie til helgen, være borte i to uker. Så fokus på kjøleskapet nå er å tømme det, ikke kjøpe nye ting og fylle det med. Så når det gjelder frokoster og middager så kjøper jeg iallefall ikke ting som det blir noe igjen av. Men heller prøve å bruke ting som allerede ligger der. Må prøve å finne noen gode sammensetninger da :p Litt utfordring føler jeg, for er ikke sånn kjeeempekreativ.

Orlando 07-06-11 09:16

La meg i går med dundre hodepine og kvalme. Tenkte at hva er det jeg har begitt meg ut på. Men i dag er det en ny dag med nye muligheter. Startet dagen med lappen jeg fant oppskrift på i denne tråden. De var kjempe gode. Nå er det bare å få i seg nok vann i løpet av dagen. Ha en god dag i ketolysens ånd.

Eve 07-06-11 09:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Orlando (Innlegg 1131338)
La meg i går med dundre hodepine og kvalme. Tenkte at hva er det jeg har begitt meg ut på. Men i dag er det en ny dag med nye muligheter. Startet dagen med lappen jeg fant oppskrift på i denne tråden. De var kjempe gode. Nå er det bare å få i seg nok vann i løpet av dagen. Ha en god dag i ketolysens ånd.

En riktig god dag til deg ogspå:) Vann i store mengder er bra, fikk også tips om litt farris for hodepinen. (noe med at kroppen mangler saltstoffer). Ja, var ikke lappene gode :sikle:

MariaB 07-06-11 09:34

morn morn!

elanesse: lykke til med prosjektet;) hvilke ingredienser har du?

orlando: håper dagen blir bedre i dag!

Startet dagen med oopsie rolls, fenalår og majones, og selvfølgelig kaffe! :D Smugveide meg idag, og vekta viste 300 gr ned fra i går. Forhåpentligvis er vannet på vei ut av kroppen! :ja:

Elanessë 07-06-11 09:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1131363)
lykke til med prosjektet;) hvilke ingredienser har du?

Jammen ikke helt sikker, har ikke fått oversikt enda :rolleyes: Er så mye tull der i tillegg (maten til mannen og barna :p). Jeg har litt pannekakerøre igjen, så nok til frokost i morgen. Egg såklart, og en del grønnsaker. Ostekjeks. Ellers har jeg jo kylling i fryseren og bacon. Jeg kan kjøpe meg en liten fløtepakke, for den går nok før helgen uansett. Så ja, litt sånn tanker rundt det.

Bytausa 07-06-11 11:29

Treg mage har sluppet!! :heia:
Etter èn kilo OPP i går, kom magen i gang, og i dag er jeg en kilo NED :p
Fortsetter med loppefrø, men i tillegg har jeg økt magnesium-dosen til anbefalingen på boksen (prøvde dette før en gang, med 'fart på magen' som resultat, så jeg har brukt halv dose helt til nå).

Har hamstret råvarer i går, så nå tenkte jeg å lage opp og putte i fryseren for å gjøre ting litt mer lettvint. Finner stadig oppskrifter her inne som må prøves :sikle: Tusen takk til alle som legger ut :stortsmil

lirypa 07-06-11 16:10

Hei, hei! Jeg slenger meg med her!
Er helt fersk, startet på lavkarbo/ketolyse i går :visemuskl
MASSE å lese seg opp på! frokost tror jeg blir min største utfordring - er vant med å ta en brødskive i hånda på vei til jobb :o

Veide meg på søndag: 72,5 kg
Mandager kommer til å bli min veiedag og jeg skal ned til 58 kg er planen.
Vet ikke helt hva slags delmål jeg skal sette meg...har aldri forsøkt å gå ned i vekt, så aner ikke hvordan kroppen min fungerer.

Dette blir spennende!

KarboMamma 07-06-11 16:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lirypa (Innlegg 1131793)
MASSE å lese seg opp på! frokost tror jeg blir min største utfordring - er vant med å ta en brødskive i hånda på vei til jobb :o

Vet ikke helt hva slags delmål jeg skal sette meg...har aldri forsøkt å gå ned i vekt, så aner ikke hvordan kroppen min fungerer.

Dette blir spennende!

Vælkømmin te gards! :D

KarboMamma 07-06-11 16:20

Eureka!!! Jeg vet hvorfor jeg ikke kommer i ketose!! Det er de hersens Atkins-barene:eek::eek:!! Har kastet den siste i søpla, nå SKAL jeg i ketose!!:cool:

MariaB 07-06-11 16:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lirypa (Innlegg 1131793)

Dette blir spennende!

Velkommen! Frokost er ofte den største bøygen for mange, men her det så mange flotte løsninger at det går som en lek!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma (Innlegg 1131810)
Eureka!!! Jeg vet hvorfor jeg ikke kommer i ketose!! Det er de hersens Atkins-barene:eek::eek:!! Har kastet den siste i søpla, nå SKAL jeg i ketose!!:cool:

You go girl! :heia:

Å yummy, yummy, yummy! Koser meg med dessert!:D
Vi hadde pannekaker til middag i dag, og jeg hadde oopise rolls pannekake. Da mannen hadde sukker på sine til dessert, tenkte jeg; "hm, jeg har jo sukrin!"
Å herlighet så godt! Masse bremykt og et liite dryss sukrin!:hungry:

Pruttilutt 07-06-11 16:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma (Innlegg 1131810)

Så bra du fant ut av det! ;)

Orlando 07-06-11 18:14

Jeg er så kvalm. Blir helt gal. Var det i går ettermiddag/ kveld også . Fortsetter dette vet jeg ikke om jeg klarer å fortsette.

Pruttilutt 07-06-11 18:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Orlando (Innlegg 1131926)
Jeg er så kvalm. Blir helt gal. Var det i går ettermiddag/ kveld også . Fortsetter dette vet jeg ikke om jeg klarer å fortsette.

Skjønner godt. Det kan ikke være at du er smittet av noe magevirus?
Hjelper det med litt Cola Zero? Kan være du bør få noe fastere i magen. Prøv deg fram med 1 knekkebrød (Wasa) eller et par FiberRik med godt pålegg på. God bedring.:)

Orlando 07-06-11 18:51

Men kan jeg spise knekkebrød i ketolyse fasen ? Jeg er ikke smittet med et magevirus. Kvalmen kommer sigende utover dagen. Jeg har drukket litt Fun saft håper det er greit. Cola Zero forstår jeg går er så redd for å ikke komme i ketose. Men som sagt gir ikke kvalmen seg må jeg finne på noe.
Tusen takk for svar.

Pruttilutt 07-06-11 18:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Orlando (Innlegg 1131967)
Men kan jeg spise knekkebrød i ketolyse fasen ? Jeg er ikke smittet med et magevirus. Kvalmen kommer sigende utover dagen. Jeg har drukket litt Fun saft håper det er greit. Cola Zero forstår jeg går er så redd for å ikke komme i ketose. Men som sagt gir ikke kvalmen seg må jeg finne på noe.
Tusen takk for svar.

Strengt tatt skal du ikke spise knekkebrød, men jeg tenkte et knekkebrød (6 karb) ikke vil trekke deg ut av ketose hvis du har smør, ost og noe grønt på toppen. :rolleyes: FiberRik (2,1 karb per stk) hjelper meg når jeg er uvel, godt med baconost på :rolleyes: Cola Zero synes jeg du skal drikke framfor saften. Fun-saften er søtere og gir større søtsug enn Cola Zero gjør (nå i nøden). Er mange som tåler lettbrus i ketose. Selv gjør jeg det, men har restriksjoner til kun å drikke brus når jeg svelger de daglige tablettene. Hva med et par sukkerfri pastiller? Bare nå i startfasen for å dempe kvalmen.

Pruttilutt 07-06-11 18:59

0,5 dl Tyrisk youghurt med et par spiseskjeer lett-syltetøy (for anledningen) eller sukkerfritt syltetøy. Det blir en syrlig youghurt. Kan hjelpe for kvalmen. Jeg bruker lage slik youghurt i helgene.

Orlando 07-06-11 19:11

Takk for tips. Skal ut å kjøpe youghurt nå.

manne 07-06-11 19:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1131979)
0,5 dl Tyrisk youghurt med et par spiseskjeer lett-syltetøy (for anledningen) eller sukkerfritt syltetøy. Det blir en syrlig youghurt. Kan hjelpe for kvalmen. Jeg bruker lage slik youghurt i helgene.

Jeg har i 1-2 ts ublandet fun-light og 1-2 ts Splenda i 1,5 dl TY eller Skyr. Mindre karb'er. :)

Pruttilutt 07-06-11 19:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av manne (Innlegg 1131989)
Jeg har i 1-2 ts ublandet fun-light og 1-2 ts Splenda i 1,5 dl TY eller Skyr. Mindre karb'er. :)

Da tar jeg heller en jordbærskyr :)

manne 07-06-11 19:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1131992)
Da tar jeg heller en jordbærskyr :)

Jeg synes den smaker så...ehe... parfymert? Dessuten blir det fler karb'er enn når man lager den selv, blir det ikke?

Pruttilutt 07-06-11 19:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av manne (Innlegg 1131999)
Jeg synes den smaker så...ehe... parfymert? Dessuten blir det fler karb'er enn når man lager den selv, blir det ikke?

Det vet jeg ikke, hva havner du på av det du lager?
I en Skyr er det 6 karber per boks.

Elanessë 07-06-11 19:48

Skyr må være noe av det verste jeg har smakt..! Har prøvd meg på en tidligere, men aldri mer gitt... hehe... Hvor kjøper man tyrkisk yoghurt egentlig?

Pruttilutt 07-06-11 19:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 1132047)
Skyr må være noe av det verste jeg har smakt..! Har prøvd meg på en tidligere, men aldri mer gitt... hehe... Hvor kjøper man tyrkisk yoghurt egentlig?

Coop fører en 1 liters bøtte. Så ICA hadde 5 dl til 26 kroner.
Skyr i frysern i 15-20 minutter - IS :D

mumfie 07-06-11 21:32

I'm in!! :D
Tok av meg 10 kg i fjor, og er i gang igjen nå!
-0,9 kg sist uke! Hurra :D :D

Pruttilutt 07-06-11 21:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mumfie (Innlegg 1132220)
I'm in!! :D
Tok av meg 10 kg i fjor, og er i gang igjen nå!
-0,9 kg sist uke! Hurra :D :D

Vi har 10 kg begge to, dette skal vi jaggu klare :D
Gratulerer med god start ;)

manne 07-06-11 22:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1132009)
Det vet jeg ikke, hva havner du på av det du lager?
I en Skyr er det 6 karber per boks.

Diett.no regner det ut til ca 5 karb for 150 gram. :)

Hvor mange gram er en boks med smak?

manne 07-06-11 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 1132047)

Naturell med ublandet fun light er som youghurt. :)

Pruttilutt 07-06-11 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av manne (Innlegg 1132282)
Diett.no regner det ut til ca 5 karb for 150 gram. :)

Hvor mange gram er en boks med smak?

160 gram :)

manne 07-06-11 22:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1132287)
160 gram :)

Lurer på hva de tilsetter de ferdigblandede siden karbene blir det samme omtrent. Må nok lese på flere typer i morgen.

Har liksom bare sett at de har mange fruktsmaker og tenkt at det har vært skummelt... :p

Pruttilutt 07-06-11 22:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av manne (Innlegg 1132292)
Lurer på hva de tilsetter de ferdigblandede siden karbene blir det samme omtrent. Må nok lese på flere typer i morgen.

Har liksom bare sett at de har mange fruktsmaker og tenkt at det har vært skummelt... :p

De er faktikt riktig så gode. Spiser en i ny og ne, for smakens del. Tok meg et par skjeer før jeg aksepterte konsistensen, litt fromasj-aktig, men nå foretrekker jeg det foran tyrisk youghurt (som inneholder rundt 5 karb per 100). Ingen fett i den, men tar det igjen i løpet av dagen :)

pjukern 07-06-11 22:43

Da er dag 2 over for min del, usikker på om dette er noe jeg i det hele tatt tåler.

Tok en sykkeltur tur/retur butikken i stad og ble rett og slett skikkelig uvel.. Kvalm og svimmel, fikk nesten panikkanfall (har panikkangst fra før..) Tenkte at nå har jeg sikkert for lavt blodsukker og kommer til å svime av.. Det gikk heldigvis bra, og gikk over etter å ha fått drukket en del vann og en proteinshake hjemme.

Endte da i dag på 24karbs, hovedsaklig fra en sala, og no hasselnøtter, da jeg ikke fant noe annet godt jeg kunne bruke som snacks på jobb.

Ketostix viser ingen ketose enda, så jeg vet ikke helt hva som skjer.. Spiser kanskje for lite? Endte på 1800 kcal i dag (iflg diett.no)

Pruttilutt 07-06-11 22:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pjukern (Innlegg 1132328)
Da er dag 2 over for min del, usikker på om dette er noe jeg i det hele tatt tåler.

Tok en sykkeltur tur/retur butikken i stad og ble rett og slett skikkelig uvel.. Kvalm og svimmel, fikk nesten panikkanfall (har panikkangst fra før..) Tenkte at nå har jeg sikkert for lavt blodsukker og kommer til å svime av.. Det gikk heldigvis bra, og gikk over etter å ha fått drukket en del vann og en proteinshake hjemme.

Endte da i dag på 24karbs, hovedsaklig fra en sala, og no hasselnøtter, da jeg ikke fant noe annet godt jeg kunne bruke som snacks på jobb.

Ketostix viser ingen ketose enda, så jeg vet ikke helt hva som skjer.. Spiser kanskje for lite? Endte på 1800 kcal i dag (iflg diett.no)

Har du lest denne tråden fra start? Tror du finner svar på det du lurer på og det du vil komme til å lure på en stund framover :)
Kort fortalt: Alt du forteller om dagen i dag er helt naturlig. Kroppen din er i omstilling. Anbefales 30 minutt turgåing den første tiden. Du ligger litt for høyt til å komme i ketose (mener jeg). Prøv deg rundt 15 en uke for å få en kickstart. Så kan du etterhvert øke på karbene. Husk å drikke nok vann, spise masse fett og proteiner. Mer fett en proteiner. Ikke bry deg så fryktelig om kcal nå, det er nesten irrelevant for ketosen.

Foksy 08-06-11 00:35

Puh! Var såvidt innom her for å "melde" meg på i begynnelsen, men bare et par dager borte fra pc'n resulterte i maaaange sider å lese meg opp på før jeg kunne poste noe igjen :p
Flott at det er så mange aktive her da :)

Jeg begynte før juni, men det har gått så tregt, og har ikke blitt med noen andre mnd-klubber tidligere.
Jeg skjønner ikke helt det med å holde seg unna lavkarbobrød jeg da, de første 8 ukene gjorde jeg også det, men det var kun den første uka jeg gikk ned i vekt. Etter at jeg begynte å spise lavkarbobrød har jeg klart å spise litt oftere, og vekten har såvidt beveget seg. Jeg mistet veldig fort sultfølelsen, og siden jeg bor i studentleilighet på 40 kvm hender det jeg bruker litt tid på å få kommet i gang med matlaging som krever litt, rett og slett fordi det blir så mye rot av det! Men nå kan jeg ta meg et mellommåltid/kveldsmat i form av en skive brød, med masse fett pålegg på (masse majones og salami, smør skjært med ostehøvel og skinke osv) og en brødskive inneholder jo bare 1,3 g karbs :confused: Kan ikke skjønne annet enn at det er sunt for meg iaf :)

Ellers vil jeg si at både nøtter og baconcrisp har vært stoppere for meg :)

I dag har jeg gått i gang med fettfaste, for å se om det kan booste fettforbrenningen ytterligere, da jeg fremdeles synes det går treeeegt...
Blir spennende å se hvordan det går:)

Rikkem0r 08-06-11 02:34

Jess, da er arbeidsperioden igang etter en laaang tur for å komme seg på plass.. Tåke meg her og tåke meg der altså..!:mad: Fikk heldigvis lov å sove litt før jeg kom på jobb, så begynte ikke før 11 i kveld:D men den kosten, den kosten.. Bah.. De elsker jo rotgrønnsaker her! så blei litt av det da, med knusktørr svinestek og bittelitt saus til middag(som fra nå vil være frokost for meg)^^
Lunsjen(altså kl.23.00) pella jeg meg en del salat med skinke og kylling og heiv på 2 egg med en del majjo.. nå er jeg sulten IGJEN, så håper jeg finner noe jeg kan trykke i meg nå kl.03-hvis vi har fiberrik kan jeg lasse på med makrell i tomat, baconost eller no sånt..
Frokosten i dag morges(takk for oppskriften Pruttilutt:D) holdt meg mett frem til kl.13, så blei en salat med scampi og asparges på flesland-de hadde putta bittelitt dressing på den, men håper det gikk greit:o
Neste måltid var så svinestek her ute og så denne salaten.. Lite fett! Jeg sto på 7eleven på flesland å kikka på kjøleskapet dems og vurderte å kjøpe meg en pakke norvegia og en pakke gullsalami som niste, men hadde nok ikke fått det mellom sikkerhetskontrollen:)
Nei nå tenker jeg bare på mat her, klokka må bli 3 så jeg kan spise igjen!:p Prøver å være flink til å drikke vann, fått i meg noen liter idag hvertfall.. Men det er sååå mye lettere hjemme når jeg har bonaqua-flaska med tut på asså!:( Får vel jobbe litt før 3-kaffen jeg da.. Ha en fin natt alle sammen:)

Rikkem0r 08-06-11 05:03

Ahhh, Fiberrik har vi tydeligvis ikke her ute lenger :nedfor: kl.3 spiste jeg 4 osteskiver og to skinkebiter.. Det tok sulten, men den kom fort igjen... Så jeg gikk inn i messa jeg da, og snakka litt med de - fikk med meg "standard"-knekkis(6,6g kh pr stk) og kokkens "spesial"... De hjemmelagde knekkbrøda ligna jo veldig på de jeg lager hjemme da(mye korn og kli så det ut til), så jeg tok 2 små(tilsvarer ca 1 normalt) og klina på med baconost.. Tenkte det var likegreit, han sa det ikke var mye mel i og jeg tenkte i grunn som så at de kunne vel ikke være stort verre enn de ryvita-knekkebrøda.. Håper det går bra altså.. Kan bli 2 lange uker det her- jeg savner allerede å lage maten min selv :_oy: Nå er det bare 2 timer til heeerlig feit frokost-mat; bacon, egg, eggerøre++:sikle: Beste måltidet av alle her ute det :p Håper det går bra med alle dere andre og at dere holder ut :heia:

pjukern 08-06-11 07:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1132330)
Har du lest denne tråden fra start? Tror du finner svar på det du lurer på og det du vil komme til å lure på en stund framover :)
Kort fortalt: Alt du forteller om dagen i dag er helt naturlig. Kroppen din er i omstilling. Anbefales 30 minutt turgåing den første tiden. Du ligger litt for høyt til å komme i ketose (mener jeg). Prøv deg rundt 15 en uke for å få en kickstart. Så kan du etterhvert øke på karbene. Husk å drikke nok vann, spise masse fett og proteiner. Mer fett en proteiner. Ikke bry deg så fryktelig om kcal nå, det er nesten irrelevant for ketosen.

Har ikke lest _alle_ postene, men har fått med meg det viktigste mener jeg.
Samboern min, som er instruktør på treningsstudio mener det ikke er lurt å trene så hardt og spise for "lite".. Grunnen til at jeg nevnte kcal var fordi jeg mener det var antagelig 1000kcal for lite ift hva jeg burde ligge på. (mann, 26år, trener) Sliter litt med å finne på noe som kan spises til lunch/frokost, men samtidig må kunne skaffes ferdiglaget over disk da jeg jobber slik at jeg ikke har noe fast sted/tid å spise.

ketosticks var foresten mørk nå i dag :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.