Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Togtråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43295)

Bøtt 06-05-11 21:18

Sv: Togtråden!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1099944)
Befinner meg i synessyndpåsegsjøl vogna :( Og derfra er ikke veien lang til is-kake-sjokolade toget..
Skikkelig vondt etter ett fall i går, klarte og slå halebeinet noe voldsomt! Og slo hodet nedi golvet tilslutt.. Så det har vært soffan i hele dag. Og älskling kommer ikke hjem før i morra :( Så da svinser jeg innom ensomhetsvogna også..
http://cdn.content.sweetim.com/sim/c...s/0002041D.gif

http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1

:suss: og en :klem:til stakkars catta.

Catwoman 06-05-11 21:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1099964)
:klem: Vi kan være elsklingen din imens! Her får du masse trøst og støtte vettu, og kakene lar vi ligge :ja:

Tror jeg blir her i trøstevogna jeg :klem:Kanskje kakevogna stenger snart..

Bøtt 06-05-11 21:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1099989)

Kakevogna er stengt catta ,så det går ikke alikevel:D

Karissima 06-05-11 21:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1099989)

Gerd har satt hengelås på kakevogna :D

Catwoman 06-05-11 21:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av butten (Innlegg 1099985)
:suss: og en :klem:til stakkars catta.

:suss:

Catwoman 06-05-11 21:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av butten (Innlegg 1099993)
Kakevogna er stengt catta ,så det går ikke alikevel:D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karissima (Innlegg 1099994)
Gerd har satt hengelås på kakevogna :D

Liker Gerd jeg :D
Men merkelig hvordan tankemønster og smerter "slenger" meg tilbake i tid.. :o

tora trollmor 06-05-11 21:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1100000)
Liker Gerd jeg :D
Men merkelig hvordan tankemønster og smerter "slenger" meg tilbake i tid.. :o

Vi skal ikke tilbake i tid ;) Vi skal bare fremmover:love::suss:

KimPossible 07-05-11 00:10

:klem:på Catwoman.

Var i "synessyndpåmegselv"-vogna i går jeg. Hadde sinnsykt mye smerter etter operasjonen. Guffen vogn, altså.

Har vært i sofa og tv-vogna i hele dag, med foten høyt oppe. Formen er bedre, og nå satser jeg på en god natts søvn, og at jeg klarer å komme igang med lavkarboen igjen snart. Har ikke blitt så mye mat siden onsdagen, men det jeg har fått i meg har vært langt fra lavkarbo. Kjennes på magen, for å si det sånn... :p:o

God natt!

Modezty 07-05-11 08:58

Har ikke fått lest meg opp på tråden, så hopper rett inn...

Har vært i frokostvogna - og har kost meg med en kopp kaffe med fløte i tillegg.

Nå skal jeg i lese-til-eksamen vogna - har eksamen på onsdag, og gruer meg. Har vært litt mindre strukturert dette vårsemesteret enn jeg burde. Men jeg får prøve, og se hvordan det går. Full jobb og fulltidsstudium, kombinert med hektisk vårsemester for ungene blir kanskje "litt mye" :_oppgitt:. Jeg har visst også fått nye arbeidsoppgaver på jobb også, i 50% av stillingen - morsomt men krevende å sette seg inn i nye arbeidsoppgaver og rutiner.

Ja, ja - det kan jo forklare at jeg har gått opp i vekt i våres. Stress er ingen god slankevenn.

Nå får jeg se om jeg finner lese- og konsentrasjonsvogna, merkelig hvor fristende det er å vaske vinduer i dag... Men det får bli neste helg.

Modezty 07-05-11 08:58

Var forresten i veievogna i dag, og resultatet er ned ytterligere 600 gram :D

grotingeling 07-05-11 09:01

Ferdig med frokostvogna - ble resten av kjøttsausen fra i går :sikle:
Sitter nå og girer meg opp til dagens oppgaver/planer.
Må nok starte i vaskegulvene-vogna først, men så står handlevogna for tur :D
Trenger sommerklær, og så skal jeg gjøre ukas matshopping som alltid.
Men hovedplanen er å tilbringe ettermiddagen i kjøkkenvogna, teste ut et par-tre oppskrifter herfra :)

Regret 07-05-11 17:27

:eek: Jeg snikveide meg i dag og vekta sa 69,9kg!!! Jeg er UNDER 70 kilo!! :eek::eek: :D Nå skal jeg ALDRI over igjen!

Gerd 07-05-11 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1100575)
:eek: Jeg snikveide meg i dag og vekta sa 69,9kg!!! Jeg er UNDER 70 kilo!! :eek::eek: :D Nå skal jeg ALDRI over igjen!

Grattis :heia:

streber 07-05-11 17:53

Sitat:

Gratulerer, drømmer om det samme:rolleyes:

kattungen 07-05-11 20:04

Jeg har vært i handlevogna i dag :D Der var det mye fint, gitt!!

Hevingen 07-05-11 20:23

Sitat:

Gratulerer! Så fint at du kan få en så god opplevelse etter en tung dag her om dagen.

Catwoman, sender over mange klemmer og varme tanker. :p

Gerd 07-05-11 20:26

Dagene, og maten + vanndrikking og vitaminer går kjempebra her :ja:

I kveld er jeg en bitteliten tur i rødvinsvogna.---- :p

Hevingen 07-05-11 20:32

I dag har jeg vært i geocachevognen. Etter å ha sluppet lillegutt av i et bursdagsselskap tok min kjære og jeg gps i hånda og gikk en liten geocache tur. Så var vi hjemme igjen, hentet lillegutt i bursdag så var det ut på verandavognen for å spise deilig mat som min kjære hadde organisert. Jeg hjalp litt med grønnsakene. Så var det en ny tur i turvogna. Denne gangen skulle vi legge ut en egen cache. Etter det har jeg stort sett holdt meg i stuevogna. Og her blir jeg resten av kvelden.

Regret 07-05-11 21:08

Endte opp med 2 flasker musserende vin med jordbær i her :rolleyes: Angrer sikkert i morgen, men akkurat nå er jeg veeeeldig fornøyd ;) Aldri smakt før og dette var skikkelig godt! Skal sies at jeg skal ikke drikke begge flaskene, bare smaker på ett glass :)

kattungen 07-05-11 21:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1100710)
Endte opp med 2 flasker musserende vin med jordbær i her :rolleyes: Angrer sikkert i morgen, men akkurat nå er jeg veeeeldig fornøyd ;) Aldri smakt før og dette var skikkelig godt! Skal sies at jeg skal ikke drikke begge flaskene, bare smaker på ett glass :)

Åh, de er gode! :D Sikkert ikke lavkarbo-vennlige, men GODE :cool:

Regret 07-05-11 21:16

De er nok ikke særlig lavkarbovennlige nei, men det er svært godt å unne seg litt sånt en gang i blandt også :)

kattungen 07-05-11 21:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1100717)
De er nok ikke særlig lavkarbovennlige nei, men det er svært godt å unne seg litt sånt en gang i blandt også :)

http://forum.kvinneguiden.no/public/...ault/jupp2.gif

Sunfrid 07-05-11 22:25

God kveld godtfolk :)

Jeg er med fortsatt, men denne uka tror jeg nesten jeg har gått meg vill på toget.... :confused: Men for et fantastisk tog, jeg har vært innom jobbintervju-vogna og er strålende fornøyd -begynner i jobb på mandag etter å ha blitt omskolert i 2 1/2 år hvor jeg hadde siste dag forrige fredag :heia:

Og i dag har vi hatt bursdagsfeiring for yngstemann med barnelag og voksenbursdag på samme dag :happybday sliten men godt å samle alle fristelsene på en dag. Hadde laget en ostekake-krem hvor jeg laget en porsjon i et dessertglass til meg uten kjeks, bare kremen og frossne bær. Men røyk på 2 konfektbiter og 5 nonstopp:ja: ganske stolt av meg selv....

Ha en fin lørdagskveld.... :klem:

Regret 07-05-11 22:39

å herregud, alkohol på lavkarbo er ikke noe å anbefale! Ble visst 2,5 glass her nå og jeg er heeeelt smashing... fader altså dette var ikke helt planlagt haha. Jaja da får jeg bare sette meg i vannvogna resten av kvelden så jeg er pigg nok til å vaske bil og reise til på landet med guttungen for å se på hestene i morgne :) huff så vanskeligdet ble å skrive :D

Bestemamma 07-05-11 23:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1100827)
å herregud, alkohol på lavkarbo er ikke noe å anbefale! Ble visst 2,5 glass her nå og jeg er heeeelt smashing... fader altså dette var ikke helt planlagt haha. Jaja da får jeg bare sette meg i vannvogna resten av kvelden så jeg er pigg nok til å vaske bil og reise til på landet med guttungen for å se på hestene i morgne :) huff så vanskeligdet ble å skrive :D

Enig i at alkohol er en utfordring for oss på lavkarbo, rødvin og hjertesorg er ingen god kobinasjon for meg......:p

Regret 07-05-11 23:09

Nei huff det tror jeg på! Utrolig hvor raskt man reagerer altså og det er ikke lenge siden jeg spiste meg mett på middag også så jeg forstår ikke helt hvorfor dette skjer. Samboer hadde en teori om at lavkarbo gjør det vanskeligere å bli full på grunn av alt fettet, men jeg tror det er motsatt, eller jeg kjenner jo at det er lett å bli beruset så jeg tror ikke fettinntaket har noe å si.. noen som kan oppklare litt for oss? Hvorfor blir lavkarboere mer følsom for alkohol til tross for fet mat?

tora trollmor 08-05-11 00:05

3,2 kg ned denne uka, sikkert mye vann men utrolig artig da :)
I dag har jeg vært i konfirmasjons vogna, men mange gode kaker ;)
Jeg tok 2 stk kake ;)
men fra nå er det ketolyse kuren som gjelder :)

Bestemamma 08-05-11 01:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1100873)
Nei huff det tror jeg på! Utrolig hvor raskt man reagerer altså og det er ikke lenge siden jeg spiste meg mett på middag også så jeg forstår ikke helt hvorfor dette skjer. Samboer hadde en teori om at lavkarbo gjør det vanskeligere å bli full på grunn av alt fettet, men jeg tror det er motsatt, eller jeg kjenner jo at det er lett å bli beruset så jeg tror ikke fettinntaket har noe å si.. noen som kan oppklare litt for oss? Hvorfor blir lavkarboere mer følsom for alkohol til tross for fet mat?

Jeg tok den helt ut i kveld....snakket med mange gamle kjærester, og tok dem med storm...he,he,he hadde det virkelig kjempekos...virket som om de savnet meg, ja.....angrer slett ikke i morgen....:D

Sunfrid 08-05-11 10:16

Yes, yes, yes :ja: ned 3,3 kg siden jeg gikk på toget, og første mål er nådd -20 kg :jegvant:

Ha en fin søndag :klem:

grotingeling 08-05-11 10:17

Grattis med nedgang Tora Trollmor og Sunfrid :heia:

Nnem 08-05-11 10:28

Var i dåpsselskap i går og kostholdet ble holdt ganske greit.
Men så kom de til kakene. Jeg hadde bakt en kake til anledningen(høykarbo). Måtte smake og spiste 3 biter før jeg ga meg.
Stolt av meg selv for at jeg klarte å ikke spise ferdig kaken. Jeg er en skikkelig kakemons til vanlig.

I dag blir det slappeavvogna og ryddevogna som står på tur.

streber 08-05-11 11:03

Jeg befinner meg i den vogna som nettopp ble koblet på nå-for de som er dyktige på lavkarbomat, men som liksom skal følge Eurodietten:(Kan gå bort å puste på mannen for å bevise for dere at jeg er i ketose om dere vil, brølet hans om å skaffe meg en pastill, kommer til å overbevise dere om at lavkarbo DET har det vært i helgen, men lite ED produkter ja http://smileys.smileycentral.com/cat/10/10_12_9.gif

http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb112&pp=

Dolsi 08-05-11 11:10

Tok meg en tur i matvogna jeg . Egg og bacon til lunsj.
Nå hopper jeg videre for jeg skal hjelpe til i konfirmasjon i dag.
Heldigvis har de koldtbord, så jeg kan spise der også om jeg blir sulten da.
Har med meg kake, men den frister ikke så særlig da jeg ikke har noe søtsug for tiden :D

Orkide 08-05-11 11:23

Har ikke skervet her på oen dager, men jeg har vært i mange vogner:)

Det går bra med lavkarbo kosten, men jeg har lett for å hoppe over vannvogna.
Må skjerpe meg på det.

I dag skal jeg innom VANNVOGNA mange ganger, rydde i skap vogna og nyte solen vogna.
Så får vi se om det blir flere etter hvert.

Bestemamma 08-05-11 14:17

I dag er jeg på vannvogna :D

Vekta er på vei nedover og vi har 21 grader ute....livet leker:love:

Engledans 08-05-11 14:22

Jeg står fortsatt bomfast, som jeg har gjort i en måned nå.....sukk....dva atjeg har stått bom fast i halveslankeperioden. Er egentlig klar for å gå ned litt, men hvordan? mer fett tro, vil det gjøre susen? Vurderer sterkt å drikke rett av olivenoljeflaska.....

Regret 08-05-11 14:46

Engledans: før var jeg superheldig om jeg gikk ned 1-200g i uka, men plutselig så fant jeg et opplegg som fungerte supert for meg. Kanskje det kan hjelpe deg også? Jeg begynte litt forsiktig med periodevis fasting hvor jeg ikke spiste mellom kl 22 og 13, senere begynte jeg å jobbe bedre med diett.no og planla matinntaket på forhånd av dagen og holdt meg til at det skulle være 75% fett, 20% protein og aldri mer enn 5% karbo men den ligger som regel på en plass mellom 1 og 4% her nå. Etterhvert ble jeg så vandt til dette og jeg ble mett så lenge at jeg nå kun spiser middag i 16-tiden eller senere + litt småsaker på kvelden. Jeg drikker som regel ett glass Pepsi Max og spiser litt baconsnacks fra euroshopper (0,2g karbo pr. 100g) på kveldstid. Sist uke gikk jeg ned 800g og det var forskjell det fra de få grammene jeg gikk ned før.

Må også legge til at når jeg jobber med diett.no så sørger jeg for å logge under anbefalt kaloriinntak også, så jeg spiser maks 1400 kcal i tillegg til lavkarbo.

Og et lite tips som er svært hjelpsomt for meg er at dersom fettet er for lavt men proteiner er høyt er å legge til ei spiseskje cocosa. Jeg blandet det da i en kopp grønn te. Det bruker å fikse sånn %problem.
Jeg går også ned litt ekstra om jeg drikker 3L vann også. Og jeg veier ikke før fasten er over, altså i siste sekund før jeg skal spise igjen da jeg faller mest ned i vekt mellom kl 10 og 14, ikke om natten.

Bestemamma 08-05-11 15:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1101186)
Og jeg veier ikke før fasten er over, altså i siste sekund før jeg skal spise igjen da jeg faller mest ned i vekt mellom kl 10 og 14, ikke om natten.

Dette har jeg oppdaget óg....merkelige greier dette med kroppen :p

kattungen 08-05-11 16:02

Her har jeg veldig lyst til å sette meg på vinvogna, men jeg har ingen vin som funker på lavkarbo :p

Engledans 08-05-11 16:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1101186)
Engledans: før var jeg superheldig om jeg gikk ned 1-200g i uka, men plutselig så fant jeg et opplegg som fungerte supert for meg. Kanskje det kan hjelpe deg også? Jeg begynte litt forsiktig med periodevis fasting hvor jeg ikke spiste mellom kl 22 og 13, senere begynte jeg å jobbe bedre med diett.no og planla matinntaket på forhånd av dagen og holdt meg til at det skulle være 75% fett, 20% protein og aldri mer enn 5% karbo men den ligger som regel på en plass mellom 1 og 4% her nå. Etterhvert ble jeg så vandt til dette og jeg ble mett så lenge at jeg nå kun spiser middag i 16-tiden eller senere + litt småsaker på kvelden. Jeg drikker som regel ett glass Pepsi Max og spiser litt baconsnacks fra euroshopper (0,2g karbo pr. 100g) på kveldstid. Sist uke gikk jeg ned 800g og det var forskjell det fra de få grammene jeg gikk ned før.

Må også legge til at når jeg jobber med diett.no så sørger jeg for å logge under anbefalt kaloriinntak også, så jeg spiser maks 1400 kcal i tillegg til lavkarbo.

Og et lite tips som er svært hjelpsomt for meg er at dersom fettet er for lavt men proteiner er høyt er å legge til ei spiseskje cocosa. Jeg blandet det da i en kopp grønn te. Det bruker å fikse sånn %problem.
Jeg går også ned litt ekstra om jeg drikker 3L vann også. Og jeg veier ikke før fasten er over, altså i siste sekund før jeg skal spise igjen da jeg faller mest ned i vekt mellom kl 10 og 14, ikke om natten.

Takk for tips. Tror faste skal gå greit, for jeg er på uke 3 med forkjølelse og vond hals, så appetitten er såså. Så har ikke spist før etter 12 i de siste. Men skal sette det mer i system. Det der med vekta og tidspunkt, er litt merkeligt, har eksperimentert litt og veid og notert på litt forskjellige tidspunkt.Og har merka forskjell på når en veier seg ja.
Jeg pleier å ha cocosa i grønn te (mannen kjøpte feil te, og den grønne er så ekkel at jeg MÅ ha cocosa i) men jeg GLEMMER det, sukk......
Må visst skjerpe meg veldig. De siste ukene, hvor jeg har hatt innmari vond hals, har jeg ikke orka å drikke vann(bare i te) og har blitt en del pepsi max, for den river litt i sår hals, DA stabiliserte vannet seg, jeg slet med opp og ned vannvekt før jeg ble forkjøla, og da bælma jeg vann.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.