![]() |
Sv: Prøvere
Frk.Marge: Hvordan gikk det med fryseforsøket, har du blitt en ruger nå?
Klara: Nå begynner du med spraystart? |
Sitat:
Vi skal igang med nytt stimuleringsforsøk i august... blir en lang sommer dette... Jeg får bruke sommeren på å prøve å gå ned noen flere kg...kanskje det hjelper også:o |
Cho - Har sprayet i ca 4 uker, begynner å stikke på 17. mai, forhåpentligvis uttak og innsett om ca 2 uker. Har ikke helt trua, men det er noe å drive med :D
Frk. Marge - Så leit! |
Sitat:
|
Sitat:
Du må ha lykke til med stikkingen på 17mai og dere må ha lykke til med uttak og innsett om ca 2uker til. Syns det er utrolig spennende å følge deg og dere andre:heia: |
Takk for det, Cho! :klem:
Hvordan går det hos deg, da? |
Noen som vet om øvre alder? For å få hjelp altså. Gynekologen sa ikke noe om det, bare at jeg skulle ta kontakt når jeg va nede på 90kilo.
Litt snart 30 krise.. |
Sitat:
|
Jepp det var det jeg tenkte på.
Takk!!! Da blir 30-årsdagen litt lettere. :D Kan jo håpe på å bli gravid til da (om en mnd), men all erfaring sier at det er lite sannsynlig. |
Sitat:
|
Sitat:
Urk, det er en neste uke, og en uken etter der... :o |
[quote=Cho;1348223 når mensen kommer, men det spørs når den kommer hos meg.[/quote]
Jeg har hatt veldig god erfaring med akupunktur/fotsoneterapi for å stabilisere ustabil mens. |
Sitat:
|
Sitat:
|
:klem: Jeg vil bare gi dere alle en liten klem og håper på det beste for dere alle som prøver!
|
Så hyggelig, Kanutten! :klem: til deg også!
|
Sitat:
Nope, vi har ikke fått beskjed om at vi ikke kan bli gravid på egenhånd. Var ikke noe "feil" med oss. Så vi prøver på egenhånd så mye vi kan. Men noe hjelp fikk vi ikke tilbud om, med mindre jeg veiet 90kg... Å på en måte så gir de litt mindre stress, selvprøvingen blir mer for gøy.. selv om jeg la på meg rett etter den beskjeden.. Ble litt å ta innover mye der og da. Legen sa også at et lettere liv ville kunne hjelpe.. men sa ikke noe om pergotime. Noe jeg burde sjekke ut? Kan fastlege foreskrive det? Vet ikke heller hva den hjelpen jeg kunne få bestod av. Dette var jo fra gynekolog og ikke fastlegen. Fastlegen sente meg rett til spesialist i og med at jeg ikke har vært gravid en dag i mitt liv, med ulike partnere og ulik vekt.. Ut over det så er det vel ingenting annet å gjøre, enn som du sier, å ta en dag om gangen :) Stress er vel det siste jeg burde gjøre i alle fall! |
Sitat:
Jeg fikk pergotime av min gynekolog så jeg vet ikke om fastlege kan også skrive det ut. Det går helt sikkert ann å undersøke neste gang du skal til fastlegen din. Du må hvertfall ha lykke til med å bli gravid og det med å gå ned i vekt. Så håper jeg vi begge to klarer det. |
Sitat:
Takk! Det håper jeg også! |
Fastlegen kan ikke skrive ut Pergo, må få det av gynekolog. Vet det gordi jeg nærmest forsøkte å true til meg Pergo fra forrige fastlege... Blir litt desperat til tider :lol:
|
Sitat:
Har nå googlet litt mer om pergotime, og så vidt jeg kan forstå så er det for å hjelpe med eggløsning. Har allerede gjort tester på det, og har veldig normal eggløsning. Kan også omtrent stille klokken etter menssyklusen min.. så er ikke der problemet ligger :confused::confused: Så det var kanskje derfor det ikke kom opp i det hele tatt på gyn-timen. Men da vet jeg det, ingen grunn til å mase på fastlegen ihvertfall :p |
Sitat:
Og man blir noen ganger veldig desperat til tider:ja: :lol: |
Bra dere forstår! :D
Bligravid? - Pergo er, som du sier, egentlig beregnet på de uten EL. Men det kan også sørge for flere egg og (tror jeg) at de blir ordentlig modne. Så selv om man har EL av seg selv er da teorien at man har større sjanse. |
Åki, greit å ha i bakhode. Skader jo ihvertfall ikke å ta det opp når anledningen en gang i fremtiden byr seg.!
|
Håpar det går fint for alle her! Me prøver foreløpig på den "gammeldagse" måten. Både spennande, men også litt sånn "åh- negativ test....igjen...og eg som føler alle mulige symptom..".
|
Sitat:
Hos meg var det faktiskt gynekologen som foreslo at jeg burde begynne med pergo. Men har mannen din fått sjekket sædcellene sine? |
Sitat:
Må ha lykke til:4klover: |
Sitat:
|
Sitat:
Takk for det! |
Sitat:
Vi får ta det som det kommer. Satser på at det ikke er alt for lenge igjen til jeg kan kontakte gyn. Går ihvertfall riktig vei :D |
Sitat:
Å lykke til! Mye kan skje med nytt kosthold!! |
Da jeg brukte Pergo så sjekket jeg hos gynekologen hvor mange egg det var og planla "hanky panky" etter det:lol:Jeg hadde eggløsning men når jeg gikk til henne var det mer timet osv..
Jeg brukte 3 pergokurer men ble ikke gravid ,ble gravid da 2 mnd etter siste kur og da vi egentlig ikke stresset med det.Hadde nesten gitt oppp etter 3 år... Masse lykke til alle dere som sliter:)Plutselig er det full klaff:) |
Sitat:
Sender deg en pm. |
Sitat:
Tok ikke du blodprøver også for å sjekke om du hadde eggløsning eller var det bare UL? Takk for lykkeønsker. |
Nei jeg var på ul etter jeg hadde gått på kuren rundt fjortende dag tror jeg.Da kunne hun se om hvor mange eggposer som lå klar .Noe sånn i den dur:)Dette gjorde jeg ved hver pergokur.Veldig grei gyn tok ikke betaling for UL de gangene etter første sjekk :)
|
Sitat:
Ok! Hos meg ville gyn ta både ul og blodprøve hos meg. |
Sitat:
Håper det ordner seg :klem: |
Sitat:
Det håper jeg også. :klem: |
Sitat:
Noen får ikke UL engang, det synes jeg er skikkelig uansvarlig av gynekologen! |
Sitat:
Trodde alle måtte få UL jeg får sjekke om alt stemmte ang eggposer etc etc. Men det er veldig bra at jeg får god oppfølging syns jeg. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25. |