![]() |
Sv: Auguststarternes tråd
Eg bruker ei skei cocosa i kaffe og soyamelk, eller kakao( kakao, søtningsmiddel, vann og fløyte) Kjenner ikkje smaken på cocosaen då :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
...det var nok bare hodet ditt som VISSTE at du sugde på et banandrops... :p Rart med det, men det funker på meg hvertfall! Gjør alltid dette om jeg må ta hostesaft eller annet flytende som smaker giftig... :D |
Sitat:
|
Sitat:
Skal likevel svelge stoltheten min såpass neste gang jeg må svelge medisin som smaker gift (da gjør det jo vondt å svelge uansett...) at jeg holder for nesa mens jeg svelger. Sånn i ren slår-et-slag-for-fellesskapet-ånd:D |
Da hadde jeg månedsjubileum, ketose fra dag 1 og fortsatt i gang i dag. :) Er litt spent ettersom jeg har gått meg på å prøve ut sukkerfrie sjokolader, siden de inneholder så lite karber.. Men så var det hva disse sukkeralkoholene vil gjøre med vektnedgangen, da. :P Leser flere steder at de kan være veldig store party-stoppers. Vil prøve denne uka og vurdere nedgangen på søndag. Freia 86% kakao er jo helt fint brukbar, selv om man skulle ønsket det var enda litt færre karber i. Skal teste ut en cookies-oppskrift med nøtter og sjokolade til helga. :)
Om man bare finner nok lavkarbo-ting som er nommis så kan man vel også overleve jula uten nevneverdige sprekker. :D |
Da har jeg både kjøpt og smakt på cocosa ;) Ikke så ille på smaken og kokos lukter jo godt. Jeg var mest spent på konsistensen; fryktet at det ville bli et belegg av fett i munnen etter å ha spist det. Heldigvis var det ikke det. Jeg kjøpte den som skal haes oppå mat, brød osv, dvs ikke til steking.
En av dere nevnte at det å ta ekstra fett på kvelden før leggetid fikk fortgang på fettforbrenningen. Det har jeg ikke hørt/lest om før men jeg synes det er inspirerende (alt er det for min del for tiden da:rolleyes:). Ketostixen gir kraftig utslag hver kveld nå, men vekta (joda..snikveier hver morgen) viser over en kg opp siden mandag. Jeg setter min lit til at det er fordi jeg får "tante rød" på besøk i disse dager. Hvis ikke....:realmad: Nå er det god natt her i gården; ble så altfor seint i går og når man er i min alder må man ta igjen det tapte:sove: Ha en super dag i morgen alle sammen! |
Har endelig fått begynne på treninga nå! :D Idag var det zumba i en time, knall morsomt! å hardt ikke minst!
Morro! :D |
Sitat:
|
Sitat:
Kanskje jeg rett og slett bare skal kaste meg inn i det, og driiiiiiite i hva alle andre syns??? Jeg er 30 år og 2 barnsmamma, da er det lovlig at det disser litt vel??? :D:D:D I morgen blir det hvertfall spinning, så får vi se om jeg klarer å manne meg opp til en Zumba-time i løpet av neste uke... ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Dessuten så har folk det nok med å trene, enn å sitte å kikke på andre! :D |
|
oppskrift Nupsida?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Dette knekkebrødet har jeg også laget, men mine ble bare seige :mad:.. smaker godt men er seige. Har ikke varmluftsovn. Kan det være grunnen? |
Sitat:
|
Idag bakte meg og mamma lavkarbo gulrotkake, smakte skikkelig godt, men holdt med ett stykke for å si det slik!
http://i938.photobucket.com/albums/a...a/CIMG0199.jpg |
Sitat:
|
Sitat:
Du får prøve på nytt, men det er mulig å få et bra resultat selv uten varmluft. :P EDIT: Var på en innflytningsfest i går, og siden jeg forutså mengder av potetgull og høykarbofestmat så lagde jeg cookies5 på forhånd og tok med en del. Gjett hva som ble totalt spist opp! :D Har heldigvis 4 stk igjen hjemme som jeg kan kose meg med i kveld. Men var kjempegøy å få komplimenter på denne.. alternative baksten min. Også var de så superenkle å lage! Nå kan ikke jeg finmale nøtter uten å bruke en evighet, så de ble mer grovhakkede. Men kjempegode og faste kjeks ble det likevel. :) |
Hei :)
Begynte 23 august og tror det vil være smart å være med i dette forumet. Har gått ned ca 6 kg og er fornøyd så langt, men regner med at det vil komme tøffere dager. :eek: Merker at jeg blir litt matlei, hva gjør dere da? Hva når dere er ute og reiser,har dere med dere mat? Syns dere alle virker så flinke og er gode til å motivere hverandre, og håper vi kan dra nytte av hverandre videre:D |
Sitat:
|
Sitat:
Du blir matlei; har du sjekket kokeboka for lavkarbo? Søk den opp her inne. Ellers står det flere oppskrifter i bøkene til Anderson, Hexeberg og Skaldeman. Lykke til! |
Sitat:
|
Da er min første sprekk overstått! Blir spennende å se hva vekta viser tirsdag morgen nå.
|
Sitat:
|
Sitat:
Takk :) |
Maltitol - jeg forbanner deg! Vil herved fraråde alle fra 'sukkerfrie' produkter med lite karbo som inneholder slikt søtningsstoff. 0kg ned, men en halv kg opp (fra muskler vel og merke! o.O) I tillegg ble det mer lettbrus enn vanlig i helga pga jeg bruker det til blandevann.
Er sjeleglad for at jeg har fitnessvekta.. Om jeg kun hadde sett + halv kg og ikke fått sett sunnere fett- og vannprosent pluss større muskelmasse så ville jeg blitt ganske 'emo'. Sjokolade med mye kakao 4 life! :) Forsåvidt kan vel slike sukkerfrie ting være et OK alternativ til 'ordentlig' sjokolade o.l., siden man sannsynligvis legger på seg mindre / ingenting, bare ikke går ned like mye. Ikke kommer man ut av ketose heller, som er grunnen til at vi har lett for å la oss lure. :P Selv på lavkarbo så finnes det få snarveier og triks.. |
Trenger litt oppmuntring og svar..
Jeg har nå gått på ketolyse i 3 uker. Den første uken var det en fin vektnedgang på 2,7 kg. Neste uke 300 gram, og denne uken 100 gram...
Jeg teller ikke karbohydrater. Er ganske sikker på at jeg ligger rundt 15-20. Og ja, jeg har boken og lest i den. Men, likevel, så har diskutert med blant annet søsteren min, som en gang spiste maten fra spis deg slank. Der har man vel opp til 50 gram karbohydrater pr. måltid. Jeg blir da litt skeptisk og tenker "ok, har det så lite å si om man har 15 eller 25 gr. karbo hver dag"? Derfor jeg har blitt sløv og ikke teller så mye. Burde jeg være knallstreng og telle alt? Kan det gi utslag? Som sagt, jeg vet det står i boken, men vil heller høre med mennesker som har erfaring med det. Har vært i ketose hver dag. Trening er det lite med, får beveget meg ved å gå, men har ikke nok energi til å dra på helsestudio, noe jeg heller ikke liker. Synes energien min var kjemepbra, så har den sunket vesentlig den siste 1- 1/2 ukene. Det er lettere å stå opp om morgene og blodsukkeret er stabilt, men som sagt, kroppen føles vasnere.. Jeg vil ikk gi opp!!!! :boxing:Jeg hadde så store (sikkert altfor store) forventninger, og det er ikke så rart når man ser alles resultater og leser suksess historier. Man vil jo gjerne være en av dem.. :kadetgaar:kadetgaar Håper det går bra med dere alle sammen! |
Sv: Trenger litt oppmuntring og svar..
Sitat:
Jeg har også hatt store forventninger; så store at jeg tror det har stoppet nedgangen. Det ble rett og slett en stressfaktor - og stress er en såkalt partystopper. Bildene i hodet/forventningene har vært at magen (den er størst) og bilringene (de er mange) var borte på noen få uker. Sånn gikk det dessverre ikke nei :(. En bilring (den øverste) forsvant de første ukene, så stoppet det opp. De siste to ukene ser jeg (og kjenner) at mageflesket er blitt mer slapsete eller kvapsete - om du skjønner hva jeg mener? Håper og tror det er første tegn på at skrotten endelig skjønner at dette ikke er farlig og at dette er rette vei å gå. Du sier du går ned, selv om det i uke 3 ble mindre enn tidligere. Jeg opplevde å gå opp over en kilo på bare to dager da jeg ventet mensen; kan det være en forklaring for deg? Spiser du mat med mer salt som binder vann kan det ha innvirkning. Jeg har i perioder kjent meg slappere og tror det er pga at kroppen tilpasser seg. Enkelte ganger kan jeg trene hardt, andre ganger er jeg utslitt halvveis i oppvarmingen. Da tar jeg det mer med ro og ikke "tar meg ut". Tror det er kroppens måte i si fra på. Du har holdt på i tre uker - og det er ingen grunn til å gi opp! Jobb med forventningene dine; endre mål og tidsperiode og bildet av deg selv underveis. Hold deg til den oppskrifta du tror på. Går det over 4 uker uten resultat kan du prøve deg på nytt alternativ, som f.eks å telle kh. Lykke til! |
Er kommet hjem fra nok en hyttetur.
Tenkte overhodet ikke på å sprekke engang. Er igjen så stolt over meg selv. Kjenner jeg begynner å bli litt matlei og er da veldig ensforming i maten. Skal sette meg ned å finne meg noen deilige oppskrifter på forumet. Lykke til alle sammen som har veiedag i morgen, her krysses det både fingre og tærhttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon10.gif |
Sitat:
Lurte på hva andre har som mål ... foruten antall kg. Mine mål er følgende: - passe inn i bunaden - passe inn i favoritt skjørtet! - ikke bli helt utslitt av bare litt trim - komme klesstørrelsen jeg var før 3 barn kom |
Idag har jeg vært flink når det gjelder trening! Svømming i en time er ikke feil! :D
|
Sitat:
- At dongeribukse kan føles (nesten) like greit som joggebukse - Bytte låne klær med venninner :goodluck: |
Jeg er her fortsatt.
Sliten. Livet er hektisk med tre aktive barn. Er fortsatt i ketose, har ikke sprukket en eneste gang, men går ikke ned noe særilg- Bare 200 g denne uka. Tilsammen har jeg gåttn ned litt over 6 kg, så jeg klager ikke! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45. |