![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Sitat:
|
Bytt til "Den store kreativitetstråden" du!
|
Hvis den bytter navn til "Den store tråden om alt" er det i hvertfall INGEN som kan føle seg ekskludert..... ;)
Jeg bare tuller... men kreativitet kan være så mangt. Det kan f.eks være å finne en god løsning på hvordan man på best mulig måte får laget vaktliste på jobben, eller hvordan dra på ferie og bruke minst mulig penger, eller å pønske ut lure ting å si i en tale osv osv.... Da blir jo dette en helt annen tråd, og mister litt av poenget synes jeg. Men at folk tar med katteklorebrett og snekring og smykkelaging o.l i en håndarbeidstråd ser vel de fleste gjennom fingrene med... Det er jo en 'form for' håndarbeid. |
Sitat:
|
Har dere bestemt dere? :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Min innsigelse mot tittelforslaget "den store kreativitetstråden" er vel at det ikke er direkte kreativt å strikke/hekle etc etter mønster ... :o.
|
Sitat:
|
Sitat:
Håndverk = smerter i hendene? Eller noe sånt... :confused: |
Sitat:
|
Det heter faktisk ikke håndtverk, det er bare en hjelpebokstav som har sneket seg inn i det muntlige, bare prøv å si "håndverk", så er det lett å skjønne hvordan det kan ha blitt sånn.
Men altså, det var Licota som startet tråden, og da synes jeg faktisk hun skal få lov til å forandre trådtittel (om hun vil) :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg tror vi bare lar trådnavnet være så lenge jeg.
Jeg strikker nå leggvarmere! Eller, lårhøye varmere, er snart ferdig med den først. På pinne 4, og syns det går akkurat passe smått. :) I sånn kornblå farge eller hva det er. Fiiin! |
Jeh har en Janome, bestillt på nett fra Ål og kom i posten i full fart, no problem. Sikkert ikke den mest avanserte maskinen som finnes, men duger til mitt nivå og går som en klokke. Dessuten er det mange som har maskiner stående som de aldri bruker, hør med mødre,tanter, svigermødre ol. Kan hende man får kjøpe billig eller låne å prøve ut forskjellige modeller før man bestemmer seg.
Lurt med kattestativ! Klart det går. Jeg skal spandere på hunden nytt trekk på hundesengen :p Det trengs, han har snart gravd gjennom det gamle....:rolleyes: Nå går datteren min rundt å danser her i sin nye fleese kjole og er både varm og myk. Det ga mersmak!:D Har nå lært meg om trådretning til neste gang, pytt at fleesestoffet er opp ned...det ser bare spesialister...:p |
Sitat:
Og i går fant jeg et broderi som jeg kjøpte for årevis siden. Det har jeg bare brodert ca 20 sting på, så der har jeg et bra håndarbeid å ta tak i. Det er et motiv som skal inn i en oval 40 x 50 ramme, så det er litt å brodere, men det er ikke dekket bunn. Skal ha det over pianoet mitt. Det er kjempestilig!!! Noen andre som driver og broderer her? Tidligere har jeg brodert en Bergensbunad, og perlebrodert en brystduk til en fanabunad. Også andre småting... men ikke noe av stor skala. |
Sitat:
|
Eg er glad i å brodere, men tar meg liksom ikkje tid til alle dei prosjekta eg har liggande :(
|
1 Vedlegg
Vedlegg 7855
Sitat:
Denne puta lagde jeg til mamma i julegave for noen år siden, hun er über-Elvis-fan :D. Har også tråd og tøy til et Frank Zappa-broderi som jeg aldri har fått begynt på :p. |
Nice broderi, Photobscura. Var det uten mønster? :eek:
Sitat:
Sitat:
Men dere som kan mer om slikt enn meg, hvordan er egentig nervøs chenille? Kan det passe til kattestativet? Nervøs chenille koster 20 kr meteren mens teddybear koster 90. Eller oooh, hva med pels til 70 kr? Haha, kumønster, leopard, sebra og slikt. Men hm, blir kanskje litt for korthåret? Eller har noen bedre forslag? |
Sitat:
Nervøs chenille tror jeg blir alt for tynt. Du trenger jo ikke mange meterne, gjør du? Det bør ikke være for elastisk, og mulig å lime på uten at limet går gjennom stoffet, det tror jeg ikke funker med chenille, i tillegg til at det er ganske elastisk. Ekte pels er det vel en fare for at de begynner å tygge på, hehe. |
Sitat:
Sitat:
Jeg aner ikke hvordan chenille er, derfor måtte jeg spørre. Men det var ett poeng det med lim. Hm, hva slags stoff må det være for at ikke limet skal gå gjennom? Chenille og pels var 100% polyester mens teddybear var 70% akryl og 30% polyester. Hehe, ser ikke helt for meg at de tygger på stoffet. Det er litt pels på det lille stativet jeg har og de har aldri slikket eller tygget på det. Men han ene her tygger på alt papp og papir har får tak på. Raringen... |
Sitat:
Kan jo hende det funker å legge to lag med chenille, da? Jeg tipper du vet omtrent hvordan du vil ha det, så jeg vil vel anbefale deg å sjekke det ut og kjenne og se på stoffet selv. Men, ja, tenkte ikke på annet enn noen plattinger, jeg. Du skal jo ha et monstrum av et kattestativ :D. |
Sitat:
Haha, ekte pels til 70 kr meteren hadde jo vært et kupp! :geip: |
Sitat:
Sjekk det ut, du! Det er det tryggeste. Men chenille er så vidt jeg husker sånn tynt matt juksvelour/fløyel, typ sånn stoff du gjerne finner H&M-jakker i :). Men det kan jo hende det funker! |
Sitat:
|
Sitat:
|
1 Vedlegg
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
1 Vedlegg
Nyeste av mitt "håndarbeid" :) Siden jeg ikke kan brodere eller noe sånt :P
|
Sitat:
http://idaogmuskatt.blogspot.com/200...estativet.html |
Stilig stativ og NYDELIG katt..
Jeg såg det råflotte stativet på butikken igår..5000 kr!!! Fader, men det var svært og avansert. Tenkte å spørre pappa om han kunne bygge et til meg istedet.. Litt tau og sponplater og han gjør det for i alle fall halve prisen, hehe :D har et stort nå til 2500 kr.. Det bruker dem, men vil gjerne ha et enda større, siden jeg har 3 innekatter :p |
Eksen min fikk fatt på utrolig billige klatrestativer på QXL.
--- Nå er jeg ferdig med den første leggvarmeren. Den ble ca. 65cm lang, og da går den akkurat passe over kneet. Er i gang med nr. 2. |
Jeg selger blader på jobb, og der har de både sy, strikke og hekleblader og quilte.. Sukk.. Så mye fine oppskrifter!! Skulle ønske jeg kunne gjøre sånt ;D
Ingen her som strikker for meg om de får oppskriften? ;P |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03. |