![]() |
Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?
Som bruker av ketose i noen måneder (er i aprilstarter fordi jeg registerte meg i april) lo jeg ganske godt av denne artikkelen og dens kommentarer på Dagbladet.
Skal det være lavkarbo må du nok kutte ut brødet. Noen "debantanter" der mener at feite folk skal spise mindre. Andre mener at det er helt feil å spise fett fordi det gir hjerteinfarkt osv... vel vel.. vi her på forumet vet at FETT forbrenner FETT! :) Ha en fettfin dag videre ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Heisan :)
Jeg har lest masse inne på forumet siden jeg meldte meg inn, og sett hvor flinke alle sammen er med å gå ned i vekt. Også er det så masse flotte oppskrifter her. Begynte i går med ketolyse-kost, og er veldig spent på hvor dette bærer hen....Har egentlig 15-20 kg som skal av, men første delmål er nå i alle fall 10kg. Har dette suget som flere av dere andre skriver om, men har ikke rørt noe med søtningsstoffer i siden dette kanskje vil trigge søtsuget mer. I går spiste jeg 4 måltider pga dette suget og sultfølelse. Hvor mange måltider spiser dere andre aprilstartere? Og hva er det som er vanlig på ketolysekur? (Har bestilt boka til T.Andersen, men den har ikke kommet enda, så mulig det står noe om det der). Regner dere kalorier i det hele tatt eller bare spiser så mye dere orker? |
Hei Eva40 :)
Jeg spiser 4 måltider og kommer til å gjøre det til sultfølelsen forsvinner. Jeg har alltid gjort det, og det skal mye til for meg å klare 3. Men så lenge man holder seg innenfor karbohydratgrensa så går det jo bra. Og det er jo en ekstra mulighet til å få i seg fett. :) Du er utrolig flink som klarer å holde deg unna søtning. Det hadde nok ikke jeg klart..:p |
Har ikke noe søtsug i det hele tatt jeg......Men, det har jeg vel i grunn aldri hatt heller, hender jo at jeg har lyst på noe søtt, men det er ikke hver uke for å si det sånn :)
Grunnen til at jeg ikke drikker vann, er at brønnvannet her er så innmari vondt, og flaskevann har jeg egentlig aldri hatt sansen for - ihvertfall ikke det med kullsyre som gubben drikker :o I går spiste vi karbonader til middag, og så hadde vi bittelitt hjemmelaget is til dessert - i dag har jeg diare, er oppblåst og full av vann, så vekta viste +1,4 kg til morra'n i dag (før jeg var 'ordentlig' på do, da) - på et døgn :eek: Glad jeg ikke skal oppdatere vekta mi før fredag som er min 'offentlige' veiedag ;) |
Sitat:
Etter ting stabiliserte seg så spiser jeg 2 måltider om dagen, Noen ganger må jeg til og med skjerpe meg for å få i meg de to.:rolleyes: Sitat:
Så jeg spiser mest mulig med 0g karber. Spiser det med 0g karber først på tallerkenen, men forsyner meg godt med grønnsaker. Grovregner i hodet hver dag slik at jeg kommer opp på ca 15g. Det funker for meg:p |
Dagens mat:
Frokost: et egg, 5 skiver bacon, salat, ost Middag: indrefilet av svin, bro/blom grateng med ost, bern.saus Kvelds: To skiver kavli i micron, med en kylling/kalkun karbonade, agurk paprika og ketshup Mellom: baconsnacks, 8 ruter dark sjokolade og litt av en annen jeg fant på price club, ikke god. pepsi max, og mer vann idag. Må bli flinkere med vannet.. Trening: 20 min løpe/gå, og 8 min jillian fra youtube. Den 30days MÅ jeg bestille meg altså, ble støl av bare de 8 minuttene:)) |
Jeg (og familien) er blitt avhengig av Nannas knekkebrød, de skal inneholde ca 1 kb pr stk. Jeg spiser tre til frokost med litt egg eller jædersylte og majones til frokost, så blir det tre til til lunsj, ingen ved middag, men viss jeg blir småsulten til kvelden kan jeg ta et til. Men det blir altså sånn 6-7 stk i løpet av en dag... Lurer på om det blir for mye fiber? Vekta mi går opp og ned som en jojo, med variasjoner på opptil et kilo..:rolleyes:
Tenker at dette må jeg se på lang sikt.. Må jo gå ordentlig ned til slutt..;) Og takk til dere som svarte meg ang tickeren..;) |
Har gått ned igjen 700g av de 1,4 kiloene som kom fra tirsdag til i går - utrolig hvor mye en liten feil kan utgjøre :eek: Så nå er jeg tilbake på fredagens vekt, som er 700g mer enn tickeren viser, men den oppdaterer jeg ikke før i morra, som er veiedagen :) Er så demotiverende å endre den sånn at den går opp i stedet for ned :o
Sliter fortsatt med magesmerter og diare etter tirsdagens fadese, håper det gir seg snart! Bakte ny forskyning av Nannahs knekkebrød i går, greit å ha som litt variasjon :) |
I dag fikk jeg bakemixen i posten, så nå kan jeg bake! :)
Vet ikke helt hva jeg skal bake da, kanskje må vente litt til jeg har lyst på no annet enn egg til frokost. Dag 4 idag, og det går så fint at! Har ikke spist noe søtt el brus, ikke har jeg hatt så veldig lyst på det heller. Håper det fortsetter slik. Men er veldig innstilt på at jeg skal ned i vekt, og har masse motivasjon! :) Har disse dager spist omelett til frokost, rester av gårsdagens middag til lunsj, fisk el kjøtt med blomkålmos, salat el brokkoli til middag. Salat blad, ost og kalkunpølse pålegg til kvelds. Drikker mye vann, er så tørst hele tiden! Og litt kaffe. Smørdampet brokkoli eller rosenkål er jo helt nydelig! Ennå 5 dager til første veiing, men er veldig spent :) |
Takk for svar dere som har svart meg:).
Ebbalilla, du sier at antall måltider stabiliserer seg etter hvert og at man ikke tenker så mye på mat....håper det skjer hos meg også. Jeg er veldig glad i mat, og tenker mat 24/7 omtrent. Jeg har spist 4 måltider om dagen selv, og føler sult når det har gått 4-5-6 timer foreløpig. Men i ettermiddag er første dagen da ketolysestixen endelig fikk litt utslag. Har hatt lett hodepine i går og i dag samt at jeg har vært ganske trøtt og tung i kroppen. Skulle egentlig ha trent litt etter jobb i dag, men var for slapp til å orke. Men i morgen har jeg fri,og da skal jeg trene! Og gleder meg veldig til det. Har foreløpig gått ned 2kg bare i vann. Mo9ca, jeg drikker også mye, er ganske tørr i munnen... Også har jeg alltid pleid å spise mye frukt, så det er litt rart at jeg ikke kan ta et eple som mellom-måltid en gang nå. Men jeg vil følge kuren - for nå skal jeg gå ned altså! |
Jeg har tenkt å begynne å telle karbene skikkelig nå i uke 2. Synes det er vanskelig, men vil kjøre en skikkelig innsats for å gå ned mest mulig disse første ukene.
Litt vanskelig å regne om synes jeg da. Fra gram til dl f.eks. Fløte oppgis med 2,6 karbohydrater pr 100g. Men jeg måler jo i dl. Noen som vet? :confused: |
Hei!
idag har jeg hatt en helt for j*vlig dag, rett og slett.. Jeg spiste tre kokte egg, 8 striper bacon til frokost, og thats it.. Dro på trening, klarte 10 min løp på tredemølla og besvimte.. rett på legevakta, og der ble det påvist at jeg er kraftig underernært (både at jeg har alt for lite mat i kroppen, og vann).. herregud.. De trodde jeg hadde anorexi, så jeg må i møte med fastlegen min i morgen.. Ser jo at det jeg har spist i dag er aalt for lite, men jeg orker ikke spise når jeg ikke er sulten!!! Jeg har da for f**n ikke anoreksi, se på meg sier jeg bare.. åå.. unnskyld for all klagingen men er bare så langt nede.. |
Sitat:
|
Sitat:
Er sikker på at når du forklarer fastelegen din, så skjønner han/hun hvordan det er. Men jeg mener å ha hørt før at man skal ikke trene for hardt når man er i ketose. Opp med humøret og lykke til..:) |
Sitat:
Men jeg vet ikke hva slags vektmål du har satt, og om det er urealistisk for deg. Er du overvektig i det hele tatt da? Høres ikke helt bra ut når du får diagnosen kraftig underernært. Kanskje du har gått ned for mye? Jeg er litt redd for at jeg skal besvime når jeg er på løpebåndet jeg også, da jeg føler meg litt rar nå i begynnelsen på dietten. |
Er du i starten av kuren, nokia90? Man skal vel ikke trene noe særlig da. Jeg har lagt all trening på hylla fordi jeg ikke orker stort annet enn de 30 min man skal ha (eller jeg går 25 x 2 hver dag da).
Det er lett å bli svimmel kjenner jeg, så det er nok lurt å lytte til kroppen. :) Kjipt at du måtte oppleve noe sånt da! :( Håper du klarer å venne deg til å spise et par-tre måltider ihvertfall så kroppen får det den trenger. |
Jeg er ikke i starten av kuren, er straks på uke 4.. Moderat trening skulle jeg ha klart, og det var kun 10 min på mølla.. jeg veide 73.5 når jeg begynte og nå er jeg nede på 65kg.. var tydelig lubben når jeg begynte, veide 60 kg før, så har hatt planer om godt over 10 kg og gå ned.. jna, er bedre at de bryr seg, men måten de gjorde dte på var ikke ålreit.. de beskyldte meg for å ikke spise i det hele tatt liksom.. Er ikke noe gøy å få høre.. jeg spiser når jeg er sulten..
|
mat i dag..
Frokost: 7 baconbiter, eggerøre av 3-4 egg, salat Middag: 3 hjemmelagde kjøttkaker, kålrabistappe, brunsaus, brokkoli og blomkål Kvelds: En stekt kavli ost, med en karbis oppå og mer ost og ketshup, salat, 5 baconbiter Mellom: Nesten en 100 grams cavalier:S Uff.. og baconsnacks, pepsi max og endel vann. Trening: 30 min tur løpe/gå |
Endelig er jeg tilbake igjen til der jeg var sist søndag :)
La på meg 700g fra søndag til mandag - etter å ha spist vafler på søndagen, og så la jeg på meg 1,4 kg fra tirsdag til onsdag - etter å ha spist karbonader, så jeg ble faktisk satt en uke tilbake pga uforsiktighet..... Men, nå er jeg back on track :) Vektnedgangen fra sist fredag er på 1,8 kg, men i realieten har jeg gått ned over to kg til sammenlagt pga det jeg gikk opp igjen :rolleyes: |
Hei! Jeg rekker vell akkurat å kvalifisere for denne tråden :)
Jeg startet for to dager siden og i går kveld tisset jeg på en slik stiks - den var mellom rosa :p. Jeg har ambisjoner om å gå ned ca 7-8 kg, men mest av alt er det et ønske om å bli kvitt sukkeravhengigheten som er mest motiverende for meg. Men jeg har, på en måte, med meg dattera mi på dette. Jeg begynner nesten å gråte når jeg tenker på at hun kankje en gang ikke skal føle seg tjukk og utilpass. Hun er bar 11 år, men har alltid vært lubben og det har bare forverret seg. Og det som er så merkelig er at hun fanktisk spiser sunt. Bare godis på lørdag, ordentlige middager med grønsaker, poteter og litt kjøtt. Brød niste på skolen og alltid frokost. Hun er glad i mat, men jeg fatter ikke hvordan hun kan legge på seg av det hun spiser. Hun er veldig glad i pasta og brød (og godteri så klart) men synes ikke hun spiser mer enn andre selv om hun nesten alltid føler seg sulten. Jeg er veldig spent på hvordan denne lavkarbo dietten fungerer på henne. Når jeg leste boken til Dr. Atkins forsto jeg at dette er nok kosthold som kan hjelpe henne. Tror ikke hun "tåler" mel selv om hun er helt hol på slike matvarer. Men selvfølgelig jeg får litt kvaler når jeg tenker på at jeg setter ei 11 år gammel jente på "diett"! :mad:. men på den andre siden det er IKKE bra å miste selvbilde over overvekt heller. Og dette handler jo ikke om "sulting" som vel "vanlige" kurer går ut på. Jeg har veiet for og i mot lenge, men tror jeg gjør det rette. Tar i mot synspunkt og kommentarer med takk! Flott forum, fantastisk flinke og hyggelige mennesker her inne også :). lykketil til alle dere, til dattera mi og meg selv :D |
Sitat:
|
Sitat:
Legen mente mindre mat og mer aktivitet - vel hun spiser en halv brødskive med hvitost til frokost, to brødskiver eller knekkebrød med ost eller kjøttpålegg på skolen, en tallerken havregryn med melk etter skolen, til middag bare pirker hun i maten stort sett og noen ganger spiser hun en brødskive til kvelds....... I tillegg er hun aktiv hele dagen.... Hun er ca 145 cm høy og veier godt over 40 kg....... |
Sitat:
Sitat:
Du sier selv at det er litt vanskelig, og du tenker mye på mat. Dette høres etter hva jeg har erfart, lest andres erfaringer og lest boken, HELT vanlig. Kroppen er på avrusning etter karber i starten. Du vil nok sikkert være småsulten og kanskje til og med kroppen skriker etter sjokolade, eller et eple for den sakens skyld. Da pleier jeg å gå i kjøleskapet å ta meg noe, for eksempel et par skiver ost eller litt kjøttpålegg. Du er helt i starten på å forandre livet ditt, legge om kostholdet og å gå ned i vekt. Det er store saker. Men med tanke på alt matfokuset, det er seriøst bare å holde ut litt til.. For plutselig så forsvinner det, jeg lover:) Imens kan du ta deg en neve med noe "lovlig" eller en kopp te dersom du blir fysen. Lykke til, det blir bare lettere herfra, på alle måter;) |
Sitat:
Du skriver for lite vann og mat i kroppen, men hvis du selv mener du spiser tilstrekkelig (og det stemmer vel å merke), så syns jeg dette låt kjemperart og egentlig veldig skremmende!! Jeg spiser jo ikke så veldig mye akkurat selv for tiden... Ble bekymret for alle her inne plutselig:love: Stor klem til deg, og håper du får bedre dager fremover:klem: |
Jeg har siden 7. april til 26. april begrensa inntaket av karbohydrater, mens jeg prøvde å finne ut hvilken retning jeg skulle følge. Raida biblioteket og har lest til øyet blei vått og stort. Og jeg har landa på Ketolysekuren. Fra 7. april til 26.april har jeg gått ned 6,5 kg. 26. april starta jeg med ketolysekuren og i dag har jeg gått ned yttligere 3 kg. (Jeg har virkelig mye å ta av)
Jeg er blitt helfrelst - ikke er jeg sulten, ikke fyser jeg på noe godt, ikke er det vanskelig å stå imot fristelser og alle luftsmerter og plager med magen er borte. Det eneste jeg sliter med er å spise nok fett - etter 30 år med slanking og holde seg unna det - er det ikke gjort i en feil å endre "huet". |
Nokia90 - huff, for en fæl opplevelse :(
Håper det går bedre med deg! Og at de ikke trodde på det du sa enda! :klem: Platon - velkommen hit :) jeg er også fersk, startet på mandag! Lykke til, til deg og datteren din! |
Sitat:
Ønsker deg masse lykke til videre, men dette går jo fantastisk godt..:) |
Sitat:
Lykke til for dere begge. :) |
Takk!!!!
Så deilig å få litt støtte. Føler meg liksom "skyldig" i å være dålig mor eller noe når en har et barn som sliter med vekta. Takk og takk igjen :-) |
Nå fikk jeg mørk lilla på stixen :) Hærran går bærre lækkert ;)
|
Sitat:
Husk at hvis den blir så mørk betyr det at du drikker for lite. Pøs på med væske! :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg er stolt av å annonsere at jeg i dag har spist lavkarbo på burger-king!!
Uten problem:) Var med ei venninne som bare MÅTTE ha burger. Kjente jeg var litt sulten selv, men hadde ikke noe håp om å stille sulten på den sjappa der. Så jeg trasket nå med, og til min store overraskelse hadde de kyllingsalat. riktignok med brød, men det lot jeg bare være:) Utrolig stolt over å ikke skyve i meg en burger når jeg først var der:D |
Sitat:
|
Så flinke dere er!
Jeg lurer på om det er andre enn meg som har en vond smak i munnen? Jeg har hatt en skikkelig vond ekkel smak i munnen de tre siste dagene. Jeg skyller med fluorvann morgen og kveld, men det hjelper ikke.. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25. |