![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
men noe jeg gjerne vil.. hvor opretter jeg en BLOGG? eller en HJEMMESIDE? har sett litt rundt, men de fleste er ikke noe særlig :(
hvordan lagde dere, deres blogg? |
huff.. jeg lurer på mye idag..! har dere noen gode bøker og anbefale? legevitenskap,helse,forskining bak dette osv, leter litt etter en kolestrol,mettet fett bok.. som ikke handler om at rødt kjøtt skal du max spise 2 ganger i uka.
tips?? |
Jeg har min blogg på Blogger/Blogspot: http://toneklone.blogspot.com Den får jeg oppdatert fra mobilen.
Savner litt ting der, men den er gratis og helt grei. |
Jeg har også en side på blogspot: http://jorunmedgarn.blogspot.com/ og er ganske fornøyd, selv om jeg ikke har oppdatert den på en stund. (Har f.eks ikke klart å finne en funksjon med kategorier ...).
Ellers kan jeg anbefale deg "The great cholesterol con" av Anthony Colpo. |
Noen som har et godt måleredskap på nett som viser fett- karbo og proteinnivå i maten..... Tror jeg får i meg for lite fett..... Og ser at flere av dere vet eksakt hvor mye dere få i dere... hjelp!! Vekta står stille på 3. uka... grrrrr
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ja, da kan du skrive det i et felt under innlegget. Da havner det i kategorier på siden. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er bare å spørre de som jobber på biblioteket, de vet hvor kostholdsbøkene er. |
Sitat:
-Good Calories, Bad Calories - engelsk -Fett och kolesterol är hälsosamt! - svensk -Nästan allt om människan - svensk |
Sitat:
|
Er det noen her som fryser mer nå enn før de begynte på lavkarbo diett?? Jeg føler at jeg går å småfryser hele tiden... Normalt??
|
Sitat:
Ser ut som om du har kledd av deg to stykker. :heia: Ikke rart du fryser!;) Seriøst pleier de fleste på ketolyse å være varme, men vi er jo ikke alle like! |
Jeg blir veldig varm om kvelden og på natta, men sånn tidlig på morran før lunsj er jeg iskald på fingrene og småfryser... Skjønner at noe skjer inni der :heia:
|
JØSS!! En ullgenser på 3 kg fett... Da skjønner jeg :D
|
Kan man drikke for mye vann?
Jeg drikker 1 liter til frokost - 2 liter i løpet av arbeidsdagen, 1 liter til middag og 1,5 - 2 liter i løpet av kvelden.....Altså ca 5-6 liter i løpet av dagen....I tillegg drikker jeg 2-4 krus med te.... Er det for mye? |
Sitat:
Men vær så snill å pass på at du får i deg nok salter og mineraler! De renner nok tvers i gjennom deg! Er du virkelig så tørst? Er du testet for diabetes? Sliter for å komme over 2 liter, jeg! :p |
Tørst og tørst fru blom.....jeg tar med meg Imsdal flaska overalt og da drikker jeg jo hele tiden :-).....
Nei - ikke testet for diabetes så vidt jeg vet.... |
Kan man drikke for mye vann?
Ja! Er du i tillegg kvinne, kan du drikke på deg et inkontinensproblem siden urinblæren blir fylt og tømt "for ofte". Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men det var enten noen leger eller noen forskere som gikk i mot rådene om å drikke så mye vann som vi gjør pga dette. Hvis man drikker veldig mye vann på en gang (flere liter) kan man forstyrre saltbalansen i kroppen og enda verre; nervebanene kan slutte å fungere (K- ionene kommer for langt fra hveradre og signaler fra hjernen når ikke fram til f.eks hjerte....) Men det er nok heller sjeldent at slikt skjer, he, he ;) |
Sitat:
Jeg vet det er anbefalt å drikke mer vann når man drikker kaffe, men det virker jo nesten litt selvmotsigende dersom hyppigere vannlating for kvinner i verste fall kan gi en et inkontinensproblem.. :D |
Sitat:
Sitat:
Ikke bare er de vant til å dusje minst en gang om dagen, men de kommer til å være lekk alle mann!:D Leste her inne et sted at kaffe slett ikke var vanndrivende, men husker ikke hvor. Har aldri drukket en kopp kaffe i mitt liv, så jeg har liksom ikke så mye jeg skulle sagt om den saken!:p |
Sitat:
Tisser man mindre av å drikke mineralvann i stedet for rent vann..? |
Sitat:
Skulle tro det! Mineralvann inneholder jo en del salter og mineraler som burde holde på vannet! Man skal jo feks bare gi Farris til små barn om de har diare/oppkast! |
Sitat:
At man skulle bare gi farris til barn med omgangssyke visste jeg ikke! Lærer mye her inne! |
Sitat:
Er ikke mye som skal til faktisk! Blander du Farrisen med eplemost til barn med omgangssyke, får de i seg næring og salter som holder på væske i kroppen! Smart! Når den store hunden (rottis:p) er dårlig i magen, får han bittelitt sukker og salt i drikkevannet. Har gjort det med alle hundene jeg har hatt. Virker som bare det!:D |
Sitat:
:lol: Kunnskapsrike Kitt! :klem: |
Sitat:
Men ellers er jeg ganske dyktig som vertinne, tror jeg!:p |
Sitat:
Og at du er en god vertinne, tviler jeg ikke ett sekund på! :klem: |
Sitat:
Man gjør så godt man kan, vet du! Her er kanskje ikke like ryddig bestandig, men maten er god og selskapet hyggelig!:p:love::lol: |
Så bør jeg kutte ned litt på vannet da? Jeg drikker ikke kaffe - men litt te. Bruker litt salt i matlagingen....
|
Sitat:
|
Sitat:
8 liter! Det må da bli slitsomt i lengden... |
Hvor mye koster det å fornye førerkortet? Altså bare få skrevet ut en ny sånn plastkort-sak da det gamle er mistet... :o
|
Fant dette:
Utstedelse av nytt førerkort koster kr 185,-. Du må også ha nytt bilde, ... Tar en uke å få det i posten, tror jeg! |
Sitat:
|
Sitat:
Sist jeg skulle ha bankkort i ny bank, hadde de eget "fotorom", faktisk!:) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38. |