Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Mitt aller beste brød (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25639)

moradi 23-05-11 18:36

Sv: Mitt aller beste brød

:spisesnak Helt genialt!! Jeg som har savna brød så fælt! Vi sto og mm.. mM.. MMM.. når vi smakte på det hehe. Helt nydelig, faktisk bedre enn "kjøpebrød". Tusen takk for oppskrifta. ;)

Kathja 27-05-11 21:12

Har bakt og brødet ble fint!

Jeg er ikke fan av frø men brødet var godt ;)

Takk for oppskrift

molknu 30-05-11 09:33

Takker for fantastisk oppskrift. Jeg har delt den paa min blog her:

http://big-man-changing.blogspot.com...arb-bread.html

detgladehjerte 03-06-11 13:44

Denne skal prøves ut på søndag :) :)

caramba 26-06-11 18:59

Brødet står i ovnen nå, og lukter herlig !

Benytter ventetiden til å legge inn ingrediensene på diett.no, og kom fram til like under 28 karber i hele brødet. Må legge til at jeg har brukt 4 ss sojamehl i stedet for glutenmel, og sukrin/stevia i stedet for splenda.

Energifordelingen er fine 72% fett, 23% prot og 5% karb.

Gleder meg til å smake !

Skar opp brødet på kvelden, men klarte å la være å smake, det luktet kjempegodt ! Fikk 24 rimelig tynne skiver. Brødet henger godt sammen, og ser ut som Ingers Grovbrød. Spiste en skive med ost og smør til frokost dagen etter, et helt greitt "grovbrød". Jeg hadde bare 1,5 ts salt i, neste gang blir det 2 ts, og gjerne litt annet krydder også.

Gudinnen_Saga 30-06-11 21:09

Skal forsøke å få tak i ingredienser til dette brødet i morra.

Sukkerbiten 30-06-11 21:56

Jeg bakte dette brødet i dag, og det er riktig som det sies; det er faktisk å regne som brød. :D (Og jeg er superkresen på lavkarbobrød, bare så det er sagt. Får hetta av svampete eggebrød og brød som bare smaker nøtter.)

Det eneste jeg har å utsette er at jeg syns det ble i overkant salt, noe som nok gjør at brødet jeg bakte i dag nok forkastes. Neste gang jeg baker det halverer jeg saltmengden, tenker jeg.

LIBBA 30-06-11 22:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sukkerbiten (Innlegg 1151006)
Jeg bakte dette brødet i dag, og det er riktig som det sies; det er faktisk å regne som brød. :D (Og jeg er superkresen på lavkarbobrød, bare så det er sagt. Får hetta av svampete eggebrød og brød som bare smaker nøtter.)

Det eneste jeg har å utsette er at jeg syns det ble i overkant salt, noe som nok gjør at brødet jeg bakte i dag nok forkastes. Neste gang jeg baker det halverer jeg saltmengden, tenker jeg.

Det pleier jeg også å gjøre.
Dessuten har jeg økt alle steketidene med 10 minutter :)

Plinoto 01-07-11 21:15

Tusen takk for en super oppskrift. Bakte brødet i går og det var nydelig.:)

tara67 02-07-11 17:04

Detter brødet er bare knallgodt :-)

Insyga 14-07-11 23:46

Elsker dette brødet!! Og alle andre som smaker og! Så flink du er Karin!!

Nerthus 27-07-11 13:13

Spesielt og lese siste Hjemmet hvor man finner oppskrift på "ingers lavkarbobrød" som ligner bemerkelsverdig på denne oppskriften!

Med et par små forskjeller, er brødet helt likt, til og med måten det stekes på...

Jeg vil bare hylle Karin for den jobben HUN har gjort når det gjelder å finne god oppskrift på lavkarbobrød - og vurderer sterkt og sende en mail til Hjemmet/Inger og si at man kan jo godt hylle den som gjorde jobben med utprøving i utgangspunktet...

marielena 28-07-11 23:39

no er dette brødet i ovnen og tru mej ej e spent:)savner brød noe så vannvittig!!!e så greit å ha d til frokost og lunch når man ikke e heilt på d mest kreative hjørnet:)

Olive Oil 29-07-11 02:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1168983)
Spesielt og lese siste Hjemmet hvor man finner oppskrift på "ingers lavkarbobrød" som ligner bemerkelsverdig på denne oppskriften!

Med et par små forskjeller, er brødet helt likt, til og med måten det stekes på...

Jeg vil bare hylle Karin for den jobben HUN har gjort når det gjelder å finne god oppskrift på lavkarbobrød - og vurderer sterkt og sende en mail til Hjemmet/Inger og si at man kan jo godt hylle den som gjorde jobben med utprøving i utgangspunktet...

Det samme tenkte jeg. Er Karin identisk med Inger eller bør man skaffe en advokat her? :rolleyes::)

Kitt 29-07-11 12:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil (Innlegg 1169730)
Det samme tenkte jeg. Er Karin identisk med Inger eller bør man skaffe en advokat her? :rolleyes::)

Sorry, det er ikke copyrights på oppskrifter!:)
Og hva vet vi om at ikke Karin har brukt den oppskriften som grunnlag for sin?;)

Men at det er hyggelig å si noe om hvor man har oppskriften/ideen fra, det er ikke til å komme fra!

Nannahs oppskrifter har vel også dukket opp i div blader etc.

Nerthus 29-07-11 16:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1169934)
Sorry, det er ikke copyrights på oppskrifter!:)
Og hva vet vi om at ikke Karin har brukt den oppskriften som grunnlag for sin?;)

Men at det er hyggelig å si noe om hvor man har oppskriften/ideen fra, det er ikke til å komme fra!

Nannahs oppskrifter har vel også dukket opp i div blader etc.

Karin postet i 2009 - va no merkelig om Inger skulle holde inne med en slik oppskrift i 2 år ;) - eller ventet hun på at lavkarbo skulle bli in? ;)

jonibulda 30-07-11 14:05

Jeg bruker dette brødet ganske mye. En ting jeg har merket meg er at jeg foretrekker å lagre det i kjøleskapet fremfor i skapet/skuffen/kjøkkenbenken osv. Virker som det holder seg bedre og ferskere da. Syns det blir litt "svett" når det får stå ute. Vet ikke helt hva det kommer av, muligens osten.
Det er det jeg syns, så det så, men bare det også da, og kanskje litt mer, men ikke spesielt eller uvanlig mye mer, tror jeg, oK kanskje en del mer også da, tror jeg stopper der.

sylwester 31-07-11 21:12

Det er idag 2. gang jeg lager dette brødet og først nå så jeg at jeg gjør feil.. Istedenfor å bruke CC så bruker jeg Rømme.. Blir fint brød av det og faktisk :)

Gullokk 05-08-11 13:33

Endelig fikk jeg alle ingredienser i hus, og fikk bakt brød!

Jeg likte det ganske godt, akkurat som vanlig brød på konsistensen, men jeg kjenner jeg ikke er helt venn med kli-smaken. Synes det blir en litt bitter ettersmak! Jeg får teste litt neste gang jeg skal bake :)

Uansett så har jeg nå brød som alternativ til knekkebrød. Greit når jeg skal på tur og som niste på jobben!

Men er det en karp per skive eller 3? Synes å ha lest begge deler tidlig i tråden!

MissMaja 07-08-11 13:16

åååååå tuuuusen takk!! Dette ble brød!! jeg som er så glad i brød! Jeg ble fort lei disse andre egg/frø brødene. Men dette er himmelsk! Steker et brød nå as we speak ;) :D

@home 07-08-11 16:18

Dette skal jeg bake til uken!
Takk for oppskrift :)

olseolse 17-08-11 15:44

Hei,

Jeg har akkurat bakt "ditt aller beste brød". Det lukter veldig godt og ser ut som vanlig brød. Gleder meg til å smake det. Takk for ei fin oppskrift :)

Karin 17-08-11 17:27

Hyggelig at dere liker det!
Bare for ordens skyld, så har jeg ikke brukt Ingers eller noen andres oppskrift som inspirasjon - dette er helt og holdent mitt eget. Men jeg har også registrert at det er dukket opp flere andre som ligner mistenkelig.

Bik 17-08-11 17:50

Er det noe man kan erstatte glutenmel med? Blir en stund til jeg skal til byen igjen. Kanskje bakepro??

Nerthus 17-08-11 20:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karin (Innlegg 1185816)
Hyggelig at dere liker det!
Bare for ordens skyld, så har jeg ikke brukt Ingers eller noen andres oppskrift som inspirasjon - dette er helt og holdent mitt eget. Men jeg har også registrert at det er dukket opp flere andre som ligner mistenkelig.

Det var nok det jeg trodde utifra det første innlegget der du forklarer om uttestingen :) Syntes det var rart at Inger har funnet AKKURAT samme måte og steke det på som du... muffens! ;)

Brødet er helt fantastisk, det er et MUST i fryseren min, jeg har også spist SpisDegSlank sitt brød (baker selv av bakemix) og synes det også er godt, litt annet smak - men KARINS brød er det aller beste.
Pappan min som endret kosthold litt etter meg sverger til brødet ditt, og spiser det hver eneste dag!

Jeg liker det også godt etter at det har vært i toasteren med smør på feks til suppe - kjempegodt!! Spiser en sjelden gang en vanlig brødskive og det er jo bare luft og tung deig...

Takk igjen for at du har gjort hverdagen min (og pappa sin) lettere ved å ha et godt brød tilgjengelig på lavkarbokosthold!!!

Bravo 17-08-11 21:37

Takk fra meg også!! Etter litt uttesting her og der har jeg landet på dette brødet og baker det ca 1 gang i uken. Deilig brød:)

Karin 20-08-11 16:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bik (Innlegg 1185831)
Er det noe man kan erstatte glutenmel med? Blir en stund til jeg skal til byen igjen. Kanskje bakepro??

Jeg bakte det for noen dager siden, og var tom for gluten. Jeg prøvde med en ekstra ts fiberhusk og 3 ss ketolyse-bakemiks i stedet. Det ble brød av det, men det var ikke så godt som originalen. Jeg gjør ikke det flere ganger.

Bik 21-08-11 22:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karin (Innlegg 1188030)
Jeg bakte det for noen dager siden, og var tom for gluten. Jeg prøvde med en ekstra ts fiberhusk og 3 ss ketolyse-bakemiks i stedet. Det ble brød av det, men det var ikke så godt som originalen. Jeg gjør ikke det flere ganger.

Ok. Da venter jeg til jeg har vært i byen å handla inn gluten :)

Egwene 23-08-11 20:58

Kan man bytte ut splenda med sukrinmelis?
Jeg har ikke Splenda og vet ikke om jeg vil kjøpe en hel pakke kun for brødets del :P

Kitt 23-08-11 22:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1190479)
Kan man bytte ut splenda med sukrinmelis?
Jeg har ikke Splenda og vet ikke om jeg vil kjøpe en hel pakke kun for brødets del :P

Det går helt sikkert helt fint! Er bare for å få den bittelille sødmen!:)

Karin 24-08-11 18:23

Jada, bare bruk det søtstoffet som passer deg. Og mengden søtt/salt må man bare finne ut av selv - jeg liker det sånn som jeg har skrevet i originaloppskriften, da syns jeg det smaker mest som "ekte" brød. Men smaken er forskjellig.

Egwene 26-08-11 12:52

Ok:)
Tusen takk for svar!
Skal se om jeg får bakt brød i helgen da ^^

friskis 26-08-11 23:05

Tusen takk for oppskriften! Brødet ble supergodt, og smakte som vanlig brød.

Bik 30-08-11 20:43

Da er brødet bakt og smakt. Har ikke fått tak i glutenmel enda, men brukte bakepro i stedet.
Nyyydelig:):D:p

Mammarosa 31-08-11 18:43

Nå står dette brødet i ovnen, dog med glutenfritt mel... Leste nemlig feil og klarte å kjøpe to kartonger glutenfritt mel til nesten 70 kr til sammen. Jadda...

Mammarosa 31-08-11 20:42

Veldig godt! Spiste skalken med fyldig norvegia og agurk. Mmmmm...

Lulla84 13-09-11 22:56

Dette må jeg prøve.. :D

Nerthus 14-09-11 08:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lulla84 (Innlegg 1206660)
Dette må jeg prøve.. :D

Det må du! Spiser et par skiver til frokost hver dag med makrell i tomat og er mett LEEEEEEENGE selv med bare et par små skiver!

Ego 18-09-11 21:07

Takk Karin for et supergodt brød med SKORPE! :D Har lenge tenkt på å bake dette og heiv meg til i ettermiddag. Dette brødet skal bakes flere ganger, har savnet grovbrød! :o

Himaele 22-09-11 13:26

Nå står brødet til avkjøling.
Er utrolig spent på hvordan det smaker! :)
Har bare smakt 2 lavkarb. brød, og de var ikke veldig gode. Kjøpte et ferdigbrød på en lavkarbo butikk. det smakte PY! Kjøpte en brødblanding på helsekosten i går. det smakte ikke SÅ mye py men ikke veldig godt. kommer nok ikke til å spise det opp. Så nå er jeg spent! :)

Hilde

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.