Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20445)

Fungirl 31-03-10 13:38

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tusen takk for tips Grotingeling :klem:

Synes det er så få gode grønnsaker vi kan spise på fase 1 og 2, kan jo i prinsippet ikke gjøre annet enn å steke og koke greiene og det er jeg kjempelei av. Men holder vel ut ett år eller to til :lol:

Flott oppskriftstråd :)

JollyJ 31-03-10 14:17

Kjempelurt med oppskriftstråd!! Her går det mye i salat, men god med annet også, nam nam..

JollyJ 31-03-10 14:25

Må fortelle om mitt legebesøk i dag.. Jeg har alltid dratt hjem til Norge når jeg skal ha legesjekk, men fant endelig en lege her i Moskva som har med ED å gjøre. Så jeg var hos henne i dag, vet ikke helt om jeg skal le eller grine jeg, dama virket rimelig snodig må jeg si. Hun så på de blodprøvene jeg hadde tatt i Norge og skjønte ikke poenge med å ta de. Hun mente jeg måtte ta ultralyd på hele kroppen for hun mente blant annet at leveren min var alt for stor og og full av fett. Og at en sånn diet var veldig stressende for kroppen og man viste aldri hvordan den reagerte. Hun mente at jeg måtte til gynekolog for å sjekke meg siden jeg slanket meg, for jeg kunne jo plutselig bli syk både her og der.
Det var da vi spurte om hun hadde ED kurs, og hun svarte ja men. Hjelpes meg, gale dame...
Svindyrt var det også.... :p:D

Fungirl 31-03-10 16:37

Tror jeg hadde gått for min norske lege neste gang ;)

JollyJ 31-03-10 17:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 856521)
Tror jeg hadde gått for min norske lege neste gang ;)

Det er det ingen tvil om at jeg vil gjøre hvertfall, ler enda av den "legen":D

Popp 01-04-10 16:20

Godt å se deg i Fase 2 , Fungirl - grønnsakene er et skikkelig påfyllsmåltid så jeg håper du finner deg noe du liker, uten å få hetta :lol:

Kjenner at jeg ble litt lei av grønnsaker, enda jeg varierer veldig. Men det hjalp å gå over til å wok'e det i stedet. Masse krydder og litt pesto :nam:

Idag skal jeg ha 1/2 grillet kylling og det gleder jeg meg til. Etter mange år på grete roede hvor vi måtte ta av skinnet( som virkelig er det beste) er det godt å tenke på alt det man kan spise på lavkarbo enn alt det man må skrape vekk når man er på grete roede. Det blir nesten som å friste med søtsaker og så får man bare tørt brød....:rolleyes:

Lykke til på hytta, mokki. Håper det går bra med alle ED måltidene.

Jolly :lol: Jeg tenkte at det kan jo hende det er slik ED foregår i Russland, men for deg som er vandt til vårt system så må det ha vært helt latterlig. Skulle vært intr å høre hva Eurodiet - Norge kan si om den saken.

Popp 01-04-10 16:26

Vi kom ned fra fjellet igår, og har levd helt i ED fokus. Ingen utskeielser :D
Det ble ikke så lange skiturer, da barna ikke er så raske på ski enda. Men jeg og de to eldste fikk tatt en tur på 2,5 km en av dagene. Ellers har det vært mye i hoppe fra taket, kaste snøballer, lage påskehanen av snø, m.m.

Å komme seg vekk noen dager fra hverdagens tjas og mas kan anbefales. Deilig med stillhet om kvelden, med et glass vin, litt nøtter og en mann som maserte bena mine. Fikk lest litt bøker også, og det er lenge siden sist.

Nå er vi hjemme igjen for å rydde og kaste ting i huset. Utrolig mye rart jeg har samlet på opp gjennom årene. Så snart snøen er vekk, skal vi få en container på plass; noe kastes her, annet går på loppemarked!

studine:) 03-04-10 14:30

Hei igjen!
Jeg er nå kommet hjem fra påskefjellet (egentlig for å skrive oppgave, så det må gjøres straks...) Mer eller mindre full fokus på ED de første 4 dagene, men så de siste 2 har jeg unnet meg litt godt om kvelden. Likevel, vekta viste 73,6 i dag, og jeg er aldeles straks gått ned 10 kg. Vekta var riktignok ikke min egen, så jeg har forbehold om feilveiing.. men jeg tror og håper det stemmer likevel;) Det har vært deilig med litt påskekos, men jeg kjenner hverdagen kaller.. og jeg gleder meg faktisk også. DEILIG med rutine og trening.. og vektnedgang!:D

håper påska er levelig for alle andre også!

GOD PÅSKE!

studine:) 03-04-10 19:46

mmmmm.. jeg lager kosemat til lørdagen:D fylte squash i ovnen..=) karbonadedeig, sopp og tomatsaus.. (og litt juks.. ost... men ingen karbs i ost, bare litt mye fett:P) det lukter HERLIG... og jeg er SULTEN=) Men må nok smøre meg med tålmodighet til maten er ferdig, tror jeg:D

mokki 06-04-10 09:37

da er vi hjemme fra hytten også. Det har gått ganske bra med tanke på mat. Uka før vi dro var jo katastrofe. men jeg håper og tror at tickeren min snart viser riktig. Nå SKAL jeg holde fokus om jeg skal klare å nå målene jeg har satt fremover...

arkine 06-04-10 17:49

flinke dere er
jeg kom hjem fra portugal i går ,,og det har absolutt ikke vært verken lavkarbo eller ED ,,,men det går bra .. mye vann i kroppen ja ,og det er på vei ut nå,, flyr på do i ett ,,så håper det går fort unna
og joda 5 kilo vann ,,men cm har ikke øket heldigvis ,,

så nå er det full fokus på Ed fram til 17 mai

Alida 06-04-10 17:55

Hei alle sammen ;-)
en stund siden jeg har vært "her inne" ,håper dere alle har hatt en fin påske :-)
Jeg har nok hatt en utskeielse men den var planlagt og har faktisk ikke vollet meg noen dårlig samvittighet heller. en kveld i påsken koste jeg meg med mann og unger med is og brownis + litt snop så dagen etterpå var det bare å fortsette som før og dethar gått veldig bra. Har snudd litt på tankegangen... før hvis jeg har "sprukket" har jeg fått dårlig samvittighet og bare spist enda mer.... nå er dette en kostholdsendring så jeg får heller unne meg noe av og til (har ikke rørt noe på 3 mnd) så fortsette som nå, ja nemlig hehe det blir nok det beste for meg.
det går sakte men sikkert nedover, skal (må visst..vil ikke) over i fase 3 den 10 april hallo det er jo på lørdag alt... noen andre som også snart skal det?
Stor klem

Popp 06-04-10 19:52

Hei Alida, så bra at det gikk greit med bare den lille utskeielsen. 10 april er ikke lenge til nei, selv skal jeg ikke over til Fase 3 før i slutten av april.

Ingen utskeielser på meg i påsken, hadde planlagt å ikke ha det. :D
Men søndag var jeg sulten, det var for mye godteri i huset. Det var tøft å måtte bare si til deg selv at jeg ikke skulle ha det. Så jeg endte opp i 7 måltider! Neste dag holdt det med 4 måltider. Godt å tenke på at jeg innen mai kan begynne å spise jordbær. Det gleder jeg meg til...

Mål for april er ellers å få inn litt trening. Det har ikke blitt noenting forløpig.

Popp 06-04-10 19:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 858601)
flinke dere er
jeg kom hjem fra portugal i går ,,og det har absolutt ikke vært verken lavkarbo eller ED ,,,men det går bra .. mye vann i kroppen ja ,og det er på vei ut nå,, flyr på do i ett ,,så håper det går fort unna
og joda 5 kilo vann ,,men cm har ikke øket heldigvis ,,

så nå er det full fokus på Ed fram til 17 mai

Jeg er også klar for full fokus! Torsdag skal jeg på klinikken å veie meg, men lurer veldig på hvordan Fase 3 blir... og hvor lenge den varer.

grotingeling 07-04-10 12:47

Da er jeg også i gang med fase 2 - endelig! :D
Skulle egentlig startet på torsdag etter hjemkomst fra USA, men var både sliten og ute av døgnrytme.
Så jeg fortsatte med samme type mat-opplegg som jeg hadde på turen; kjøtt og fisk + grønnsaker (mye mer grønnsaker enn jeg spiste i USA).
I dag er derfor første dag med fase 2, og dessuten skal jeg til kontroll i dag for å diskutere opplegget videre.
Merker det er godt å komme i gang igjen, faste rutiner på både mat og trim.:p

grotingeling 08-04-10 08:31

Det gikk veldig bra hos legen, alt vekttap bortsett fra 100g var fett!:D
Blir dermed å finne i fase 2 de neste 8 ukene fram til neste kontroll, og håper jo på å se tall som starter med 7 innen den tid. Time will show :p

mokki 08-04-10 10:21

Veldig bra grotingeling. Jeg sliter med utskeielser. det er bare så idiotisk. Så nå blir ny taktikk. Nå tester jeg belønningssystem som man bruker på ungene....Jeg lager en avtale med mannen om et visst antall dager. klarer jeg den tiden uten utskeielse så blir det premie. hva jeg får blir opp til han, og det trenger ikke være noe mye. Så får vi se om jeg klarer å holde meg i skinnet. Jeg er 1kg over der jeg slapp før trondheimsturen og påske og all styr. Nå vil jeg videre ned......

Popp 08-04-10 21:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mokki (Innlegg 859532)
Veldig bra grotingeling. Jeg sliter med utskeielser. det er bare så idiotisk. Så nå blir ny taktikk. Nå tester jeg belønningssystem som man bruker på ungene....Jeg lager en avtale med mannen om et visst antall dager. klarer jeg den tiden uten utskeielse så blir det premie. hva jeg får blir opp til han, og det trenger ikke være noe mye. Så får vi se om jeg klarer å holde meg i skinnet. Jeg er 1kg over der jeg slapp før trondheimsturen og påske og all styr. Nå vil jeg videre ned......

Bit tennene sammen og bli med videre på dette. Du klarer det helt sikkert om du bare bestemmer deg. :klem:

GTL: Men hvor mye hadde du gått ned? Du må oppdatere med slik info, det er så spennende... :heia:

Jeg går bare rundt med et stort glis ikveld etter veiing på klinikken. Jeg hadde gått ned 4,6kg til og veier nå nesten 15kg mindre enn i slutten av januar. BMI er nå på 28,5 og jeg er ikke lenger gradert til FEDME, men "bare" til overvektig.

Gjett om jeg er fornøyd?? http://www.foreldreportalen.no/forum...happydance.gif

Popp 08-04-10 21:55

GTL!
Denne fant jeg på innlegget ditt, og jeg har noen spm. Siden du bruker både mengden på kjøtt og dobbelt mengde av egg; - hvor mange personer er den beregnet på? Hvis 1 - blir ikke det for mange måltider på en gang.. http://www.foreldreportalen.no/forum...iverse/hmm.gif

NB! Det var forresten mange gode ideer der som jeg skal prøve meg på - bare jeg har litt ekstra tid. Takk for input!
Pai

150g kjøtt (alle typer fungerer greit, bør kvernes eller kuttes i små biter)

1/2 hakket grønn paprika
1/4 løk, hakket
4 store egg
krydder etter smak (chilli er en favoritt for meg)

Forvarm ovnen til 175 grader. Smør en muffinsform-panne eller bruk store muffinsformer i papir. Stek kjøtt, paprikaen og løken i noen få minutter. Avkjøl. Ha i eggene og soppen. Ha røren i muffinsformene
Stekes i 20 minutter eller til eggene har stivnet.
Blir ca 6 store muffins.

Greit til lunch eller kvelds med salat/grønnsaker til.

grotingeling 08-04-10 23:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 859902)
GTL!
Denne fant jeg på innlegget ditt, og jeg har noen spm. Siden du bruker både mengden på kjøtt og dobbelt mengde av egg; - hvor mange personer er den beregnet på? Hvis 1 - blir ikke det for mange måltider på en gang.. http://www.foreldreportalen.no/forum...iverse/hmm.gif

NB! Det var forresten mange gode ideer der som jeg skal prøve meg på - bare jeg har litt ekstra tid. Takk for input!
Pai

150g kjøtt (alle typer fungerer greit, bør kvernes eller kuttes i små biter)
1/2 hakket grønn paprika
1/4 løk, hakket
4 store egg
krydder etter smak (chilli er en favoritt for meg)

Forvarm ovnen til 175 grader. Smør en muffinsform-panne eller bruk store muffinsformer i papir. Stek kjøtt, paprikaen og løken i noen få minutter. Avkjøl. Ha i eggene og soppen. Ha røren i muffinsformene
Stekes i 20 minutter eller til eggene har stivnet.
Blir ca 6 store muffins.

Greit til lunch eller kvelds med salat/grønnsaker til.

Oppskriften gir to porsjoner/måltider, og da har jeg ofte en liten salat ved siden av.
Skal korrigere oppskriften slik at det står antall porsjoner.

grotingeling 08-04-10 23:09

Er nok ikke helt våken, for jeg skrev vel litt lite om resultatene hos legen :rolleyes:
Som tickeren min viser så er jeg nå nede i 86,5 kg pr mandag, og det samme viste vekta hos legen.
Alle kiloene ned fra forrige kontroll bortsett fra 100g er rent fett, så jeg er kjempe happy.
De 100 grammene var muskelmasse, men de skal jeg få tilbake nå når jeg har startet opp trimming igjen :D
BMI er nå 33.4, så jeg nærmer meg "bare" overvektig-nivå:D

grotingeling 08-04-10 23:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mokki (Innlegg 859532)

Belønningssystem fungerer veldig bra for meg, og jeg belønner meg selv med penger når jeg har vært flink. Tømte sparegrisen og kjøpte sko på USA-turen for belønningspengene jeg hadde samlet siden oktober i fjor - ble 3 par Eccosko :D
Stå på, du kommer deg helt sikkert tilbake på sporet :heia:

grotingeling 08-04-10 23:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 859888)
Jeg går bare rundt med et stort glis ikveld etter veiing på klinikken. Jeg hadde gått ned 4,6kg til og veier nå nesten 15kg mindre enn i slutten av januar. BMI er nå på 28,5 og jeg er ikke lenger gradert til FEDME, men "bare" til overvektig.

Gjett om jeg er fornøyd?? http://www.foreldreportalen.no/forum...happydance.gif

La meg gjette - du er kjempe mega ultra fornøyd?http://www.33smiley.com/smiley4/animals/3.gif
Gratulere med nedgradering fra fedme til overvektig, og ikke minst et fantastisk resultat i antall kg.

studine:) 09-04-10 11:46

I dag viser MIN vekt 73,4kg og jeg er i himmelen. -10,1 kg siden 8.februar, og jeg er halvveis.. :D eller, nå begynner vel jeg å tenke at målet kanskje burde være 60 kg i steden, men nå får jeg holde meg til 63 til jeg er der, også får delmål2 bli 60.. eller noe med et 5-tall? :o

Nå er det ned og trene.. Det blir DEILIG! Og jeg håper jeg er kommet ned til 6-tallet innen Tunisia (krysser fingrene!).. 5 uker.. What do you think? er det urealistisk?

Popp 10-04-10 10:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 859962)
La meg gjette - du er kjempe mega ultra fornøyd?http://www.33smiley.com/smiley4/animals/3.gif

Helt riktig :D

Studine: strålende resultater på deg også! 6-tallet om 5 uker kan være meget mulig det. Du er fortsatt i Fase 2, og da er vel vekttapet fortsatt ganske stort ( det blir nok andre "boller" når vi kommer i Fase 3).

Strålende vær idag, hadde tenkte jeg skulle opp på loftet og gå gjennom sakene der - men ut å rake løv frister faktisk enda mer. Det er deilig med VÅR!

Alida 10-04-10 14:02

:o

Nå er det ned og trene.. Det blir DEILIG! Og jeg håper jeg er kommet ned til 6-tallet innen Tunisia (krysser fingrene!).. 5 uker.. What do you think? er det urealistisk?[/quote]

Gratulerer!!!! fem uker... det klarer du :-)
Tunisia sukk det hørtes herlig ut, vi var der for noen år siden utenfor sousse ( tror det skrives slik hehe) var veldig herlig. litt slitsomt å handle for de drar deg nesten inn i "bodene" men det er litt av sjarmen med å gå på markede også da. Stå på videre :-)

grotingeling 11-04-10 10:11

Søndag morgen i solveggen ........ deilig.http://www.33smiley.com/smiley2/weather/sunny/6.gif
Har kommet sikkelig i gang med både fase 2 og trimming denne uka, og i tillegg har jeg fått snudd døgnet helt tilbake til norsk tid.
Skal si det tok tid denne gangen....
Har jobbet ganske lange dager denne uka (var en del oppgaver som hastet veldig på jobb), og det har nok vært en god hjelper til å snu døgnet.
Resultatet av alle disse omstillingene ble selvsagt migrene på fredag kveld, men fikk tatt medisin tidlig og i dag er jeg helt fin igjen.
Så nå er frokost inntatt, og jeg er klar for turhttp://www.33smiley.com/smiley2/sports/outdoor/16.gif
Ha en fantastisk søndaghttp://www.33smiley.com/smiley2/animals/cats/2.gif

Fungirl 11-04-10 19:00

Er ikke flink å titte innom, men vil bare si gratulere til dere alle med flotte resultater :)
Jeg har temmelig langt igjen til jeg er nede på de tallene dere er, men en gang kommer jeg nok dit jeg også :)
Her går det bare bra, mitt proteinmåltid er kyllingsalat i ukedagene og så lager jeg middag i helgene. Funker greit selv om jeg sliter med å spise i helgene, glemmer det rett og slett. Mest fordi jeg ikke er oppe så tidlig som når jeg skal på jobb, men satser på at det går seg til.
Kontrollveier meg innimellom, men vil ikke tenke på vekta før jeg har time hos legen igjen i mai. Blir de tallene jeg bruker :)

Ønsker dere alle en strålende fin uke :klem:

grotingeling 12-04-10 11:47

Tydelig å se at våren er her for fullt http://www.33smiley.com/smiley2/weather/sunny/11.gif, for aktiviteten på forumet ser ut til å være mindre.
Jeg merker i alle fall at jeg tilbringer myyyyyye mer tid ute i frisk luft i stede for inne forran PC'n, men det er jo bare positivt i forhold til både helse og trivsel.
Merker at motivasjonen stiger i takt med gradestokken (nesten bokstavlig http://www.33smiley.com/smiley2/weather/sunny/10.gif), og håper dere også har det på samme måte.

Ellers så må jeg si at det har gått forbausende lett å komme tilbake på ED etter USA-turen.
Trodde jeg skulle få litt problemer med produktene (er jo ikke akkurat gourmet mat...), men det har gått kjempebra.
Veeeel... pastaen måtte jeg bare gi opp i går, men ellers går alt ned like greit som før.
Har tenkt å prøve ut noen nye oppskrifter denne uka, regner med det blir noe med fisk (har så lyst på fiskekaker for tiden....)

grotingeling 15-04-10 08:32

DUNK!
Smalt rett i veggen jeg gitt! Ikke bokstavlig da, men i form av en litt uforståelig vektøkning.....
Ser ut til at overgangen fra bare mat tilbake til ED har ført til en litt uheldig vektøkning, for en snikveiing i dag visete 88,4 kg :eek:.
Er dette vann? kanskje muskler? (håpe håpe håpe) eller en kombinasjon????
Må ta en titt på hva jeg spiser til middag tror jeg, for ellers har jeg jo kun spist ED-produktene.
Har imidlertid trimmet ganske mye mer denne uka i forhold til de foregående ukene, og håper jo det er der sammenhengen ligger - muskler :cool:.
Skal ikke la meg stresse altså, måtte bare lufte ut hodet litt :p (kan jo være at jeg har havnet på et lite platå også...)

studine:) 15-04-10 09:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 862784)
DUNK!
Smalt rett i veggen jeg gitt! Ikke bokstavlig da, men i form av en litt uforståelig vektøkning.....
Ser ut til at overgangen fra bare mat tilbake til ED har ført til en litt uheldig vektøkning, for en snikveiing i dag visete 88,4 kg :eek:.
Er dette vann? kanskje muskler? (håpe håpe håpe) eller en kombinasjon????
Må ta en titt på hva jeg spiser til middag tror jeg, for ellers har jeg jo kun spist ED-produktene.
Har imidlertid trimmet ganske mye mer denne uka i forhold til de foregående ukene, og håper jo det er der sammenhengen ligger - muskler :cool:.
Skal ikke la meg stresse altså, måtte bare lufte ut hodet litt :p (kan jo være at jeg har havnet på et lite platå også...)

Men du, det har jeg også lagt merke til, at det kan skje. Jeg tror det løses med masse vann og fortsettelse sånn du holder på. Etter påske så var det sånn for meg også.. en vekt før jeg gikk tilbake, og så når jeg spiste ED gikk jeg opp.. men det ble borte igjen=)

Og trimmen gjør det nok ikke "bedre" akkurat denne uken, men du skal se at det hjelper maaasse neste uke;) og om du tar en langøkt med kondisjon (f.eks. i 30-60 min) så får du ut en del vann... Hvis du bare går, altså=) Men husk å drikke mye!

Fungirl 15-04-10 09:28

Er garantert vann og det slipper taket når kroppen er kommet helt i ED modus igjen :klem:

studine:) 15-04-10 10:27

Fungirl! Hvordan går det med deg? lenge siden jeg har sett deg her inne! Går alt fint?

grotingeling 15-04-10 12:36

Takk for oppmuntringen, det er godt å vite at vi er flere med samme opplevelse. Og jeg vet jo at jeg er riktig spor, men blir av og til litt motløs når vekten sånn over natten nesten fyker til værs! Var akkurat innom bildetråden og fikk en kjempe-motivasjonsboost av bildene til Iset - verdt et besøk

Fungirl 15-04-10 13:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av studine:) (Innlegg 862856)
Fungirl! Hvordan går det med deg? lenge siden jeg har sett deg her inne! Går alt fint?

Hei hei Studine :)

Joda er her jeg, er mest i bloggene, men leser her når den blir oppdatert :)
Hadde noen slakke uker rundt påske med sykdom og direkte leihet, men er nå igang igjen og trener altfor masse :D og spiser garantert ikke nok så blir kjekt når jeg skal til legen igjen i mai, da blir det vel kjeft å få....hehe
Vekta har jeg lagt litt bort, skal kontrollveie meg lørdager for å se at det går nedover, men den reelle vektnedgangen (hvis det er noen) tar jeg når jeg går til kontroll hos legen.

Står til med deg da? :klem:

Fungirl 15-04-10 13:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 862918)
Takk for oppmuntringen, det er godt å vite at vi er flere med samme opplevelse. Og jeg vet jo at jeg er riktig spor, men blir av og til litt motløs når vekten sånn over natten nesten fyker til værs! Var akkurat innom bildetråden og fikk en kjempe-motivasjonsboost av bildene til Iset - verdt et besøk

Har vært ofte innom den tråden og det er kjempemotiverende, iallefall som regel, enkelte ganger er det totalt umotiverende faktisk fordi jeg kjenner på hvor lenge det er til jeg kan kalles slank. Så det går opp og ned hvor ofte jeg er innom den tråden kan jeg bare si :D

studine:) 15-04-10 13:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 862933)
Hei hei Studine :)

Joda er her jeg, er mest i bloggene, men leser her når den blir oppdatert :)
Hadde noen slakke uker rundt påske med sykdom og direkte leihet, men er nå igang igjen og trener altfor masse :D og spiser garantert ikke nok så blir kjekt når jeg skal til legen igjen i mai, da blir det vel kjeft å få....hehe
Vekta har jeg lagt litt bort, skal kontrollveie meg lørdager for å se at det går nedover, men den reelle vektnedgangen (hvis det er noen) tar jeg når jeg går til kontroll hos legen.

Står til med deg da? :klem:

det står veldig bra til:) jeg tripper nedover=) snart ser jeg 6-tallet. Det blir DEILIG!:) Trener og koser meg! Skjer ellers ikke så altfor mye. Nyter singellivet! og jeg koser meg veldig med å gå nedover i vekt.. men jeg merker jeg er veldig utålmodig. og det er ganske dumt. hehe.. for man bør ikke være så utålmodig;) da blir man bare frustrert. så lenge det ikke går oppover;)

Fungirl 15-04-10 13:45

Jeg trenger forresten litt hjelp om noen har tid ;)

Jeg spiser følgende til mat omtrent HVER dag, iallefall i ukedagene:

Frokost: Kakao med kanel

Lunsj: Kyllingsalat bestående av isberg, agurk, rød/grønn paprika, cherrytomat og kyllingfilet

Mellom: Cappuccino

"Middag": Frokostblanding eller pannekake

Kvelds: Brownie

Jeg får i meg for lite grønnsaker, det er jeg helt klar over og prøver å ta igjen når helga kommer.

Problemet mitt er at jeg tror jeg trener for mye i forhold til det jeg inntar.

Denne uka havner jeg på 7 timer ren trening, enten styrke eller kondis.
Og jeg fikk "kjeft" av legen sist når jeg trente 4 timer i uka.

Det jeg lurer på er om jeg skal kjøre på med litt mer proteiner i form av mat, for eksempel ett kokt egg når jeg kommer hjem fra trening, hva tenker dere?

Redd jeg bryter ned muskelmassen og at kroppen går i sparebluss. Å kutte ned på trening er pr i dag ikke aktuelt for jeg storkoser meg, har to hviledager i uka og flere takler jeg ikke, blir så rastløs at jeg holder på å klikke :) Hvem hadde trodd det liksom ;)

Fungirl 15-04-10 13:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av studine:) (Innlegg 862942)
det står veldig bra til:) jeg tripper nedover=) snart ser jeg 6-tallet. Det blir DEILIG!:) Trener og koser meg! Skjer ellers ikke så altfor mye. Nyter singellivet! og jeg koser meg veldig med å gå nedover i vekt.. men jeg merker jeg er veldig utålmodig. og det er ganske dumt. hehe.. for man bør ikke være så utålmodig;) da blir man bare frustrert. så lenge det ikke går oppover;)

Så deilig da, og ikke minst å se 6 tallet snart :heia:

Jeg er vel den av oss her på ED som har mest som skal vekk, og jeg kjenner det er tungt å vite at jeg liksom ligger så langt bak, ikke at det er en konkurranse, for alt i verden, men jeg føler meg kanskje litt mer alene.
Men misforstå meg rett, jeg er utrolig glad på deres vegne alle sammen, dere er jo snart i mål :heia:

studine:) 15-04-10 13:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 862953)
Jeg trenger forresten litt hjelp om noen har tid ;)

Jeg spiser følgende til mat omtrent HVER dag, iallefall i ukedagene:

Frokost: Kakao med kanel

Lunsj: Kyllingsalat bestående av isberg, agurk, rød/grønn paprika, cherrytomat og kyllingfilet

Mellom: Cappuccino

"Middag": Frokostblanding eller pannekake

Kvelds: Brownie

Jeg får i meg for lite grønnsaker, det er jeg helt klar over og prøver å ta igjen når helga kommer.

Problemet mitt er at jeg tror jeg trener for mye i forhold til det jeg inntar.

Denne uka havner jeg på 7 timer ren trening, enten styrke eller kondis.
Og jeg fikk "kjeft" av legen sist når jeg trente 4 timer i uka.

Det jeg lurer på er om jeg skal kjøre på med litt mer proteiner i form av mat, for eksempel ett kokt egg når jeg kommer hjem fra trening, hva tenker dere?

Redd jeg bryter ned muskelmassen og at kroppen går i sparebluss. Å kutte ned på trening er pr i dag ikke aktuelt for jeg storkoser meg, har to hviledager i uka og flere takler jeg ikke, blir så rastløs at jeg holder på å klikke :) Hvem hadde trodd det liksom ;)

Tja. jeg spiser et måltid mindre enn deg og trener like mye... eller mer. jeg trener 1,5 timer (av og til mer) hver ukedag... så tror det skal gå fint jeg. Hvis du føler deg bra da? Hvis ikke, så ville jeg spist litt mer protein. Når jeg tenker meg om har ikke jeg vært SÅ nøye på hvor mange gram proteiner, så jeg spiser nok mer kjøtt/kylling/fisk enn jeg nødvendigvis skal enkelte dager. Det er min erfaring:P jeg kan i grunn ikke si mer enn det. Jeg får bare skryt av legen (aka mamma) om blodverdier og generell standard på kroppens helse.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.