Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Livets lyse side (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=67)
-   -   1000 tråden!!! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1059)

Summer 08-07-04 22:38

Da har jeg vært til biopatdamen, og fått fikset magen min... Har nesten ikke klart å spise på to dager, og etter en time med kinesologi, akupunktur og fotsone terapi,- så kan jeg gå hjem og spise to store fahitas! :D

Herlig!!! :D
Så i natt skal jeg også sove godt! (det har jeg bestemt meg for... IKKE noe mer tull nå!! )

Anne 08-07-04 22:47

Jeg skulle vært på Gardermoen og hentet en av jentene mine i dag, men ....Hun rakk ikke flyet:eek: Kanskje hun kommer i morgen, kanskje hun kommer om to dager eller tre..Hvem vet:cool:

Hun skulle kommet hjem på mandag, men booket om billetten og ble et par dager til fordi den eldste av jentene mine skulle nedover med familien sin. Så da tok hun et par dager sammen med dem også. Neste uke skal sønn og famile nedover...så kanskje hun tar hele ferien der nede. Der nede er i Nice. Ingen sak når sånt skjer i ferien....:D

Summer 08-07-04 23:00

Vet du Anne! Nå har vi virkelig vært flinke å skrive i dag!! :)
Vi er kommet langt forbi det som var målet for dagen, og det var jo i grunnen ganske høyt det også... :p
Duverden så vi får trenet fingrene i dag da!! :)
Vi er jammen flinke og keen på grillfest..:cool:

Anne 08-07-04 23:11

Ja Lise ...kjempeflinke. Det er viktig å visualisere målene. Da "går alt så meget bedre". Nå har jeg klart å spise en hel Cavaliersjokolade, mens jeg ar sittet her og tastet. Trøtt begynner jeg og bli også, så jeg tror jeg får ta kvelden snart. Målet i morgen da? 450? Åååå, mye det?:cool:

Summer 09-07-04 10:56

God måren allesammen! :)

Alle opplagt, sprudlende godt humør og klar til å ta fatt på en ny fantastisk flott dag og fylle den med alt som er godt i verden?
Flott! Det er jeg! :D
-Også ikke minst litt klar til å ta tak i Annes utfordring.. :)

Dette skal bli en deilig dag! :)

Anne 09-07-04 12:22

Her er jeg Lise.....Glad og fornøyd på en litt regntung dag...kanskje.:D Jeg har hjemmedag i dag, og har rusket litt opp i noen skap. Nå skal jeg snart dra å hente datter'n min på gardermoen. Hun har ringt. Måtte bare si at nå rakk hun flyet:D og har sjekket inn. Smilte pent når hun leverte kofferten og håpet st de ikke dkulle oppdage at hun hadde overvekt:) . Etterpå stilte hun seg bak en søyle for å følge med fordi koffertbåndet stoppet opp:eek:
Jaja....hvem ligner hun mon tro...

guro 09-07-04 12:42

Så flinke dere har vært i natt - til å lage innlegg mener jeg.

Skal jeg si litt om avataren? Det er et selvportrett, men ligner det? Se det er en annen sak. :D Jeg er veldig redd for at min kunstneriske åre skal ha gått hel tørr! :hylgrine: Uten vann og gjødsel i 10 år kan det se litt stygt ut. Jeg skal begynne å gjøsle den litt under MUPet showet i august.

Anne 09-07-04 12:47

Bor det en liten kunstner i deg guro? Det kan jeg like, er veldig glad i kunst jeg. Jeg er ikke aktiv selv, men har vært engasjert i kunstforeninger i mange år. Glad i å gå på utstillinger, selv om jeg vel ikke har vært så flittig de siste årene jeg heller. Vil gjerne gjøre mer av det, men har ikke kommet så langt enda:)

Hva liker din kunstneriske åre å drive med da?

guro 09-07-04 12:58

Kunstneråre er kanskje å ta litt hard i :o. Men for lenge lenge lenge siden var jeg ganske kreativ og skapende. Det var nesten ikke grenser for hva jeg likte å utfolle meg med av maerialer. Jeg har et 'sølv' i norgesmesterskap i strikking - herregenser. Tenk det! :stortsmil Jeg mangler heldevis ikke ideer til prosjekter enda. Boken jeg leser nå støtter meg i at det er på tide ta seg sammen å forsøke seg litt igjen. Det er bra for selvhelbredelsen!

Anne 09-07-04 14:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av guro
Boken jeg leser nå støtter meg i at det er på tide ta seg sammen å forsøke seg litt igjen. Det er bra for selvhelbredelsen!

Dette er visst noe jeg burde lese også....Tittel?
Tror det er mye jeg burde lese, men jeg gjør så godt jeg kan . Leser hele tiden....mest her akkurat nå, men .....

Leser masse på toget, på sengen, når jeg ikke sitter her, i hagen på solsenga,på stranda, på flyet....stort sett så leser jeg, men vil gjerne ha tips om bøker.

Igår fikk jeg en utskrift av samboer'n min, om Malekurs i Toscana....Åh tenk det hadde vært herlig da....Drømme drømme....

Summer 09-07-04 17:55

Nå har jeg lånt meg bok på biblioteket. Jesper Juuls "ditt kompetente barn".

Så i kveld skal jeg lese! Har hatt lyst til å lese den i over to år nå... så endelig føler jeg at jeg har tid til å lese en slik bok! :) Deilig.. Gleder meg til poden er i seng, mannen plassert forran dataen (som om jeg trenger å plassere ham der da... http://www.nybaktmamma.com/plassen/i...es/skratte.gif ) -og jeg sitter godt inne i det store deilige sofahjørnet, med tepper i ryggen og puter og tepper på magen med bok, kamillete og oppkuttete grønnsaker med aliòli dip. :)
SÅ vi snakkes i måren!

Hvis jeg klarer holde meg unna da...:p

Fedonisten 09-07-04 18:04

ÅH - den boka tror jeg er fin!! Jeg har nemlig vært på et kurs/foredrag i det lokale idrettslaget her engang, og han som var foredragsholder brukte mye fra den boka!! Kom plutselig på det igjen nå. Kanskje jeg skal ønske meg den boka jeg også? ......for jeg har jo så ekstremt mye fritid jeg har problemer med å fylle....

Summer 09-07-04 18:32

Jeg har hørt så mye snakk om den så lenge! :) men nå ser det ut som at gubben kupper boken... han er visst kommet til side 27 av 220.... :p

Veldig kjekt når begge leser bøkene slik at vi har samme synet på ting i oppdragelsen :ja: - Så jeg skl ikke klage jeg.. :)

Men nå må jeg ut å henge opp tøyet og dusje frerdig poden- som jeg hører har tatt potten inn i dusjen...:p

guro 09-07-04 18:56

Jeg har lest en del av den boken. Den er bra, men jeg har funnet ut at det ikke er tidspunktet for slik lesning for meg. Jeg får så dorlig samvittighet å føler at jeg gjør alt feil. Jeg gjør nok ikke det men er proppfull av dorlig samvittighet.

Den jeg leser nå er en jeg fikk anbefalt på Lindberg kurset - kanskje bredt kurs!! Det er 'Helbred deg selv' men jeg husker ikke forfatteren akkurat nå, svensk dame.

Jeg blir med deg til Toskana, Anne! Får jeg lov?

Anne 09-07-04 19:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av guro

Jeg blir med deg til Toskana, Anne! Får jeg lov?

Åh. det hadde vært noe det guro. Turen går i oktober. 10 dg. 11000 penger inkl kost. Klart du kan bli med. Da må du ta med deg boka...så skal vi drive med selvhelbredelse hele tiden:) Tenk så herlig det hadde vært...

Kanskje det kan bli et år med mye reising...skal til Roma med Fedonisten og MHM også...veeeeldig uklart når.:D Det var noe med at alle veier fører til Roma...:D

guro 09-07-04 22:11

Ahh... Jeg har så lyst! Egentlig midt i blinken! Jeg trenger noe sånt. Litt belønning også - og litt gulrot. Økonomisk litt kinki - men budre ikke være helt umulig. Har brukt en formue på behandlinger og kosttilskudd i vår. Jeg må tenke litt på det - lysten blir ikke mindre vil jeg tro. Vil du, sånn helt på ordentlig?

-- Og Toskana ligger da vel på veien til Roma, gjør det ikke?

Summer 09-07-04 22:15

Nå har jeg kommet til side 54 i boken, og den er bare kjempebra! Jeg får støttet endel av mine egne teorier og får virkelig et nytt perspektiv på endel ting. Kjempebra lesing. Også har jeg fått utrolig mange aha opplevelser om barns samarbeid..
Gleder meg til å ha lest hele! Men nå er det snart leggetid. - Snart..;)

Anne 09-07-04 22:19

Åh ja, guro. Jeg kunne ha veldig lyst, på ordentlig, men er redd feriekvoten både tid og penger trolig er brukt opp for i år. Skal til Island i august og sambo'n og jeg skal ha 14 dg i aug....Litt uklart hva vi gjør men...
Han synes nok jeg bør ta en sånn tur tror jeg, men jeg er så dum at jeg synes det er synd å reise på ferie uten ham:cool: Dumt.

Jeg har en uke til som jeg vel kan ta senere i høst...Kan jeg få tenke litt å komme tilbake til det om ikke for lenge?
Vet det arrangeres flere lignende turer. Bla På www.jomfrureiser.no Kanskje ikke i høst men...

Tenk om..:)

Summer 09-07-04 22:30

Anne og Guro... skal dere liksom bare planlegge tur bak min rygg, som om jeg ikke var tilstede? Som om ikke jeg har lyst å reise da... :hylgrine: Nå har vi forresten bare 29 innlegg igjen for å nå dagens mål Anne! Så i kveld kan du ikke gå å legge deg så tidlig, for vi har et mål å nå, og dere har en tur å planlegge... ;)

guro 09-07-04 22:31

Våren i Toskana høres heller ikke vont ut! Samboern din kan vel være med? Han er jo dessuten så flink til å spise Lindberg, så han trenger ikke føle seg utenfor om det skulle bli matprat. Vi kan fortsette å drømme litt! Visualisering som 'proffene' her snakker om, det er jo egentlig bare dagdrømming! - Det kan jeg!

Kan du sende meg linken til den turen til Toskana?

Anne 09-07-04 22:40

Våren i Toscana er sikkert enda bedre enn om høsten. Kanskje det arrangeres tur da og. Denne har vi gjennom DnB. Skal finne og sende deg link.

Klart sambo kan være med, men...blir det like moro:D Han liker ikke å male..hverken bilder eller hus, men han er kjempeflink til å snekre...Har kanskje ikke noe med saken å gjøre:cool:

Du kan jo se på www.DnB.no , men tror det er sånt kto tilbud...
Prøv: https://dnb.no/seg-person
Hvis ikke så send meg adr din så kan jeg sende kopi i posten.:klem:

guro 09-07-04 22:45

Skal se på det, må bare få Lise med på planleggingen også. Hun skal selvfølgelig være med. Egentlig kan vi ta 1000-tråd tur. For vi rekker ikke dette til en grillfest om sommeren. Kanskje passer det bedre å dra sydover da vi har fylt opp denne tråden.

Ash, jeg som akkurat har avsluttet mitt bankforhold til DnB!

Summer 09-07-04 22:55

Det var et genialt forslag Guro! tusentråd tur til syden!! :D

Men seriøst... vi kan da ha en bitteliten grillfest nå snart selv om vi ikke når målet...? Pliz.... :)

Jeg skulle liksom sove jeg nå... Også sitter jeg her med dere! Men det er jo så koselig.

:klem:

Jeg måtte visst legge til noen ord, for jeg tror ikke det ble nok... :p

MHM 09-07-04 22:56

Enn jeg da? Og Fedonisten? (Må tale hennes sak nå som hun pakker så fælt stakkars). Skal ikke vi få være med til Toscana? Vi har da bidratt ganske mye i 1000-tråden vi også. Eller hva skulle det være belønningen for? Ehhh, kanskje det var belønning for å spise bra. Da ligger jeg litt tynt an. Men det skjer ting der også. Rapport i journalen min senere (i kveld eller i morgen).

http://smileys.smileycentral.com/cat/26/26_24_1.gif

Summer 09-07-04 23:05

MHM er jo selvskreven, hun vifter jo med det rette flagget og alt. - Får helt riktig stemning jeg nå! :)

Gleder oss til å høre hvilken bok du har lest MHM! :) Og nå skal jeg snaaaart gå å legge meg... :p
Må bare få ned noen få ord til.... Bellønning for å spise, så tror hvertfall jeg at alle andre er flinkere enn meg... men det er vel kansje fordi jeg har flere restriksjoner enn de fleste? Eller fordi jeg er mer streng med krav til meg selv...:p

guro 09-07-04 23:05

Joda, dere skal selvfølgelig med, det har vi bestemt lenger oppe i tråden. Dette er bare en stopp på turen til Roma.

Du lise, Juul har skrevet flere bøker han. 'Smil - vi skal spise' -det var mulig det var der det stoppet seg litt for meg. Jeg skal ta fram begge bøkene litt senere jeg.

Anne 09-07-04 23:12

Alle kan være med, men da må vi kanskje arrangere tur selv. Det klarer vi selvfølgelig.

Så gøy ; Karboforum på malerkurs i Toscana...gøy gøy...
Gleder meg allerede jeg, selv om det kan bli en stund til. Vi er jo ikke halvveis i 1000 tråden engang:hylgrine: og Lise skal lege seg og MHM er ikke i form. Ille dette...
Tror forresten jeg må legge meg snart også...

Summer 09-07-04 23:16

Hah, jeg sitter her enda jeg... :p

Sitter jo her og drømmer om fremmed land, sol, malerkurs... Kansje vi kan melde oss som aktmodeller?- Eller kansje vi skal overlate det til naturisten blandt oss... :p (Takker for den MHM ;) )

Ja, jeg er jo så godt som reist jeg... men vi må ha T skjorter med karbojunkietrykk på allesammen da! :D Eller hur?

Anne 09-07-04 23:21

Tror vi må ha egne trøyer ja, med Avatarene våre på:D

Kanskje vi skal dra på male-/sykkeltur til Toscana. Kombinere trim og maling. MHM kan kjøre MUP program på oss.Dette kan utarete seg til å bli en kjempetur.Yes yes yes...
Jeg vil......men nå må jeg gå å legge meg...Drøm søtt dere:sove:

MHM 09-07-04 23:28

MUP går fint både i Norge og Italia. Men dere vet ikke hva dere har blitt med på - det sier jeg dere! Hvis dere hadde visst det, så ville dere kanskje syntes det hadde vært greit med en ferie fra opplegget....?

Ang Jesper Juul, så har jeg lest "Smil - vi skal spise". Veldig bra bok. Jeg har også lest utdrag fra han i artikler og annet, og har stor sans for mannen. Men dere?! Han taler Roma midt i mot! Hvordan skal det da gå med Italia-turen vår? :p

Anne 10-07-04 00:32

Jesper Juul...skal han være med til Toscana da....Ja vel, men det er vel Roma han er i mot går jeg ut i fra... Hm...Merkelig sak dette her.
Jeg fikk ikke sove, så jeg sto opp igjen. HiHiHiHi kan lese mer i boka mi...Samboer'n sover søtt...og jeg er ikke trøtt. Tror jeg fikk sovet ut i forrige uke. Da sov jeg 8 timer hver natt og var helt slått ut. Bedre nå:D
...og dere sover....:sove:

Kanskje jeg skal logge meg inn med et navn til.
Så kan jeg sitte her å skrive 1000 tråden i hele natt:D

Fedonisten 10-07-04 07:58

Den tanken har jeg også tenkt før - å registrere meg som en person til!! :p Det er jo egentlig en kjempe-ide - men samtidig; har det ikke gått litt vel langt med engasjementet da? Pytt-sann!

Men Anne - nå kan du stå opp; scenen er din igjen, nå kan du skrive litt om hva som helst egentlig - for det er langt igjen til grillparty, og grillparty er viktig for meg. Særlig nå. For jeg er så sulten.....

guro 10-07-04 10:49

'Lett-revet-med' er fremdeles klar-som-et-egg. Jeg vil til Italia på malekurs!!!!

Det med aktmodeller er kanskje ikke så dumt, en måte å finansiere hele stasen på. Kanskje vi kan be Ruben male oss? - Klessbutikken min heter 'Rubens kvinner' - det synes jeg er fint navn på en butikk for større damer.

Fedonisten 10-07-04 11:15

Rubens kvinner...... Rubens kvinner..... hmmmmm.... må jo være mulig å lokalisere deg også da...Jeg lurer på en ting: Er det mulig å være med på male-kurs-tur uten å være intressert i maling? Æ har næmlig "ti tusen tommeltotta...." og kan ikke male en prikk engang. Langt mindre tegne.. Men jeg kan være "piken på stranden" under forutsetning av at jeg får ligge på en solseng og lese en bok eller høre på lydbok. Kan det være mulig tro?

Anne 10-07-04 11:45

Klart DU skal være, Fedonisten. Vi kan da ikke finne på å reise til Toscana uten deg. Og modeller er det viktigste i aktmalerier vet du. Kan jo ikke bare male landskap eller abstrakt heller. Bortsett fra det så har ikke jeg heller malt/tegnet siden barneårene, Jeg har bare lyst til å lære det fra tid til annet, Tror det er fin "terapi" Også er jeg glad i bildende kunst av mange slag.......

Velkommen med.....:D

MHM 10-07-04 22:18

Kjeder meg aldri. Selv da jeg må ligge rolig i senga i to dager synes jeg ikke det er kjedelig. Bare deilig. Lese. Tenke. Snakke. Fundere. Lese mer. Det er så deilig at ingen krever noe av meg. At jeg får være i fred. Jeg trenger ikke si at jeg er sliten. Jeg bare ligger der og alle skjønner hvorfor. Det kunne heller ikke falle meg inn å klage over regnvær eller vind eller kaldt vær. Klart det er upassende noen ganger, men det er fryktelig lite vi får gjort med det. Så har vi heller mulighet til å gjøre noe inne.

Jeg skriver ikke dette for å være prektig. Men for å si at våre liv er vårt eget ansvar. Hvordan vi har det handler om hvordan vi tar det. I tillegg til å øve, må vi prøve å fokusere på det positive.

Filosofisk hilsen fra meg http://smileys.smileycentral.com/cat/4/4_1_10v.gif

Anne 10-07-04 22:35

Jeg er glad du ikke kjeder deg, MHM. For det er jo så mye vi kan pusle med til enhver tid, som du sir uavhengig av vær...:cool:

I dag har det vært litt travelt her...tror jeg.Iihvertfall har dagen gått med uten at jeg egentlig vet til hva.

Jo, jeg har laget nøtteparfait og nøttebunn med eggekrem. Så har jeg kjøpt ISMASKIN....naaaaam. Gleder meg. Fryseelementet ligger i fryser'n.
Så har vi vært ute og shoppet litt, også har vi hatt "kaffegjester". Nå har vi nettopp avsluttet dagens middag:eek:
Kyllingfileet i fløtesaus med asparges, tomat, løk...

Middag og middag...nattmat kalles vel dette:D

guro 10-07-04 23:21

I dag er jeg vist sistemann i seng. Da får jeg komme meg opp i loppekassa jeg også. Nå virker vel min 'betennelses dempende' slik at jeg får sove - og drømme søtt om malerkurs og god mat i Toskana, sammen med cybervenner. Jeg håper ikke hele turen går i cyberverden.

Anne 11-07-04 11:14

Ja, så er det søndag og stilledag. Ikke mange lyder å høre fra naboer på søndag her. Bare samboer'n som høvler underkanten på en utedør som kiler seg fast. Ferdig nå, skal ikke bråke mer.

Søndag er min beste "filosoferingsdag". Det er så deilig bare å ligge/sitte stille i en krok å la tankene vandre.
Det er i grunnen så mye å undres over, så mange planer som kan legges, så mange minner en kan ta frem....

Ha en fin søndag alle sammen.:)

guro 11-07-04 19:28

Høres nydelig ut med en sånn 'filosoferings dag'. Jeg synes det er vanskelig å få tid og rom til å tenke egne tanker.

Vi har gått familietur i dag, til nærmenste varde. Det tar 3 ganger så lang tid å klatre opp som å gå ned. Det var så mye deilig markjorbær langs stien - og masse moden blåbær. Etterpå spiste vi noe min bror kalte en 'fusion' middag: elgstek, viltsaus, rårrørte tyttebær, brokkoli og så hummus og tzatsiki. Men både lillesøster og jeg var så slitene da vi kom til bors at det ble et urolig måltid. Vi tok en hvil før desserten: surmelksfromasj med masse jorbær. Ja det var min søndag. I dag blir det veldig tidlig kvelden.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.