![]() |
Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi
Idiotisk opplegg at de ikke kan velge gram på hver eneste matvare synes jeg...
|
Sitat:
http://www.nutris.com/norge/firstpage.asp |
Sitat:
|
Sitat:
:p :p :p Ja du skulle høre alarmen her når jeg begynte å legge inn matvarer jeg spiste i løpet av en dag...:D ;) :D Bruker nok helst programmet for å sjekke sammensetningen av maten og justere oppskrifter slik at forholdet mellom protein, fett og karbo blir best mulig... de andre funksjonene er jeg ikke så interessert i...:cool: |
Takk for tipset om Helsevakten-programmet. Det har endel matvarer og riktige mengder (f.eks hvor mye 1 egg veier, hva 5 skiver agurk veier osv) som gjør det litt lettere. Jeg har lagt inn MASSE på Add Costum Food på fitday, men nå har jeg jo dette verktøyet også ! Flott !
Så får jeg heller la være å bry meg om at det lyser rød på fettinntaket:D AjN |
Her er et tips fra AjN til en annen kake som vi godt kan bruke... den har jo en nær perfekt fordeling...
Sitat:
Her er selve oppskrifta... Sitat:
|
Sitat:
500 gr delfiafett 500 gr 70% sjokolade 12 egg 150 gr mandler 150 gr hasselnøtter 50 gr usøtet kokosmasse ...og fikk følgende fordeling; Fett: 86% Protein: 7% Karbo: 8% |
Sitat:
|
Her er forresten en oppskrift på kokosmakroner som jeg skal prøve å lage når jeg får tid...
Kokosmakroner 50 g smør 2 hele egg 3 eggehviter utskrap fra en 1 eller flere vaniljestenger etter smak (alt 2-3 ts vaniljesukker) 200 gr usøtet, revet kokosmasse Visp eggene stive sammen med vaniljefrøene, og smelt smøret. Rør inn kokosmassen og det smeltede smøret. Lag små kokosmakroner med 2 teskjeer på en plate dekket med bakepapir, og sett på midterste rille i stekeovnen, og stek dem på 175 grader i ca 10 minutter. Oppbevares i en tett boks. Energi: 1912 Kcal Fett: 87% Proteiner: 8% Karbo: 5% |
Regner med at kokosmassen du får kjøpt i butikken er tilsatt sukker, siden du skriver usøtet kokos her?
|
Jeg kjøpte kokosmasse i full fart i går, og når jeg kom hjem og så på KH-innholdet sto det 22 g pr 100 g - jeg synes dette er mye. Det står ikke noe om at det er tilsatt sukker. Står bare "kokosmasse" i innholdsfortegnelsen...
Når jeg velger kokosmasse, usøtet i Helsevakten sier den 11 g KH pr 100g... Hvor mye er det i deres ? AjN |
Sitat:
|
Det står ingenting om tilsatt sukker i min, og den har karbeinnhold på 10.8.
|
Sitat:
|
Her er en oppskrift som jeg fant i forumet, lagt inn av Leena...
Deilige sjokoladeboller 250g mascarponeost eller annen hvit mykost 0,5 dl kakao, etter smak Utskrap fra vaniljestenger, alt. 2 ts vaniljesukkker etter smak 35 gr usøtet kokosmasse Blandes til en jevnt masse, den skal bli ganske tjukk, så det er lett og lage boller, og rulle kulene enten i kokos eller nøttemel Energi: 1335 Kcal Fett: 69% Protein: 25% Karbo: 5% |
Min kokosmasse er kjøpt på Rema og har et karboinnhold på 20 gram per 100 gram...
:eek: :eek: :eek: Står ingenting om sukker i innholdsfortegnelsen... |
Da er kokosmakronene ute av ovnen!
Lukter himmelsk, smaker godt. Savner litt av sukkeret, men du verden så gode likevel! |
Sitat:
|
Kan noen av dere hjelpe til med å teste ut de nye oppskriftene jeg har lagt ut???
Har hverken tid eller råd til å prøve alle selv som student og tobarnsfar....:o ...titter innom her sånnn mellom bøkene, bleiene og leikene... for å få et pusterom i hverdagen...:p |
HALLO...
Kokosmakroner ferdig. |
Sitat:
|
[quote=Ziggy
Har hverken tid eller råd til å prøve alle selv som student og tobarnsfar....:o [/quote]Så spennende da, Ziggy....Vil du fortelle hva du studerer eller...?:p |
Albertine: var de gode? Har alt i hus, lurer på om jeg skal lage meg noen. Greit å prøve ut litt alternativer til jul og slikt nå. :)
|
Definitivt julebakst her i huset, disse makronene. Brukte 2 ts vaniljesukker. Deeeeilig!
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08. |