Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Desember/januarstarter-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38996)

Beurre 07-01-11 20:16

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Lurer på det samme - er det kramper? For leggkramper kan forekomme på ketolysekuren hvis man ikke tar tilskudd av magnesium.

Tutta87 07-01-11 21:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 995552)
Hmm, er det kramper du mener?

Nei føles lissom ikke ut som muskel krampe. Mer som akutt strålende smerte i skjelettet/beinet. I Leggen og kne. Men bare av og til og kun venstre...
Aldri hatt sånn før. Kan hende det ikke har noe med ketolyse å gjøre i det hele tatt, men kommet nå etter diett start....

Carisma 07-01-11 21:04

Det skader uansett ikke å ta litt ekstra magnesium :ja:

Tutta87 07-01-11 21:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 995627)
Det skader uansett ikke å ta litt ekstra magnesium :ja:

Ja kanskje prøve det da. Se om det hjelper. Som "sagt" så kommer og går det, men ille ubehagelig når det "kommer". Akutt strålende/verkende smerte.

Takk for tipset :)

nisse 07-01-11 22:12

ups. tror jeg spiste for mye kål. hadde fårikål til middag.hadde en god porsjon. og stekte gr.saker til lunch men har den vonde smaken så håper at det gikk bra :veitikke:

Tutta87 07-01-11 22:23

Hehe. Satse på at det gikk bra vel :p

Huff, nå er jeg så sjokolade sugen at jeg spiser "lissom" sjokolade som gutt ungen på 5år har laga på leke komfyren. Haha. Snakk om desperat :P

nisse 07-01-11 22:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutta87 (Innlegg 995693)

Huff, nå er jeg så sjokolade sugen at jeg spiser "lissom" sjokolade som gutt ungen på 5år har laga på leke komfyren. Haha. Snakk om desperat :P

har du meny butikk i nærheten? kjøpte sjokolade fra atkins. ikke sone advanse barer men en sjokolade. spiste på den i noen dager. smaker himmelsk :spisesnak

langaard 07-01-11 22:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutta87 (Innlegg 995693)

Den kan du iallefall spise mye av:D

Tutta87 07-01-11 22:55

nisse: Menyen her hos oss er nå stengt, men ta en tur og titte etter den sjokoladen i marra. Takk for tipset :p Har spist litt av sånn med 70%sjokolade, men er ikke det samme. Stopper ikke søt suget så kan like godt la være....

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 995708)
Den kan du iallefall spise mye av:D

Hehehe. Ja jeg ba om mer og mer :P og han laga til meg, de rareste ting. Bare det var med sjokolade så var det greit :P hahaha

Men har dere noen tips til hva enn kan kose seg med i helda da? Snacks lissom... Er pop corn ille fy fy??

langaard 07-01-11 23:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutta87 (Innlegg 995725)
nisse: Menyen her hos oss er nå stengt, men ta en tur og titte etter den sjokoladen i marra. Takk for tipset :p Har spist litt av sånn med 70%sjokolade, men er ikke det samme. Stopper ikke søt suget så kan like godt la være....

Hehehe. Ja jeg ba om mer og mer :P og han laga til meg, de rareste ting. Bare det var med sjokolade så var det greit :P hahaha

Men har dere noen tips til hva enn kan kose seg med i helda da? Snacks lissom... Er pop corn ille fy fy??

Hei Tutta! Liker du baconcrisp så kos deg med det:p Bare sjekk at du kjøper kjøper ekte vare:p Men de er jo salte, så du kan samle litt vann:) Men vann er vann, og ikke fett:) så da så:D

Carisma 07-01-11 23:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutta87 (Innlegg 995725)
Stopper ikke søt suget så kan like godt la være....

Hvis du har søtsug spiser du sannsynligvis for lite fett.
Og pop corn er omtrent det verste du kan spise, Mais har mye sukker og skyhøy GI!

Tutta87 07-01-11 23:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 995749)
Hvis du har søtsug spiser du sannsynligvis for lite fett.
Og pop corn er omtrent det verste du kan spise, Mais har mye sukker og skyhøy GI!

Hvordan kan jeg spise mer fett da? Er også mye sulten, så kanskje for lite fett er grunnen til det??
Æsj... Er virkelig pop-corn så ille.... Buhuuu. Sitter her med en bolle nå. Pokker. Jaja... Sånn er det når enn er blitt for feit. Dette er min straff :P Og etterhvert tynn kropp som belønning for alt strevet :p

Carisma 07-01-11 23:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutta87 (Innlegg 995757)
Er virkelig pop-corn så ille....

Tja, du kan jo vurdere det her selv: http://www.matvareguiden.no/sokemask...type=produkter

Lag ostechips i stedet!

Tutta87 07-01-11 23:38

[quote=Carisma;995765]Tja, du kan jo vurdere det her selv: http://www.matvareguiden.no/sokemask...type=produkter

Huff og æsj. Det var mye. Gikk og kasta alt i søpla jeg *stolt* :p
Åssen lager man sånn ostechips da? Er ikke så flink til å søke etter oppskrifter her enda.... :(
Åssen kan man få i seg mer fett da??

langaard 07-01-11 23:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutta87 (Innlegg 995757)
Hvordan kan jeg spise mer fett da? Er også mye sulten, så kanskje for lite fett er grunnen til det??
Æsj... Er virkelig pop-corn så ille.... Buhuuu. Sitter her med en bolle nå. Pokker. Jaja... Sånn er det når enn er blitt for feit. Dette er min straff :P Og etterhvert tynn kropp som belønning for alt strevet :p

HIV DE POPKORNA TUTTA:) de gjør deg IKKE noe godt, bare anger i morra :mad::mad:Selverfart:mad:

Carisma 07-01-11 23:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutta87 (Innlegg 995768)
[Er ikke så flink til å søke etter oppskrifter her enda.... :(

Kunnskap er makt, og jo fortere man lærer seg å finne fram i informasjonen jo fortere vet man at man gjør ting riktig :ja: (Dessuten finner man alt raskere via google enn å søke på forumet, bare ta med lavkarbo.no i søkefeltet)

Bollemor 07-01-11 23:45

Uff jeg er blitt skikkelig hekta på kaffe latte med karmamel...mmMMm. :)
Sitter å drikker det no... hadde tenkt å holde meg helt unna søtstoff. Men klarer ikke det:( savner pepsi max!!!!!! Har ikke drukket det siden søndag 2 ;)

Tutta87 07-01-11 23:47

Langaard: Ja jeg kasta de i søpla :) Ille stolt av meg selv :P hehe

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 995772)
Kunnskap er makt, og jo fortere man lærer seg å finne fram i informasjonen jo fortere vet man at man gjør ting riktig :ja: (Dessuten finner man alt raskere via google enn å søke på forumet, bare ta med lavkarbo.no i søkefeltet)

Ja jeg søker vel inne på oppskrifter her 10ganger om dagen, men syntes det ikke er lett enda. Om jeg vil ha noe med kylling f.eks og søker det, så kommer det opp masse, men syntes jeg må lete så veldig på hver tråd for å finne selve oppskriften... Men ille lyst å søke på google da :)

nisse 08-01-11 00:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 995774)
Uff jeg er blitt skikkelig hekta på kaffe latte med karmamel...mmMMm. :)
Sitter å drikker det no... hadde tenkt å holde meg helt unna søtstoff. Men klarer ikke det:( savner pepsi max!!!!!! Har ikke drukket det siden søndag 2 ;)

så flink du er! det klarer jeg ikke. men har begrenset det til 1-2 glass per dag:). stopper ikke vektnedgang hos meg (har ikke gjort i fjor).

nisse 08-01-11 09:58

-3.4 i dag! er så glad :ja: mesteparten er vann men men. . . :D

Benedictee 08-01-11 10:34

Var selv uten pepsi max fra mandag til onsdag, men fant ut at vann er så ufattelig kjedelig. Jeg har behov for noe smak i livet. Så, et glass vann gir meg en bonus på et glass pepsi max :)

Venus Willendorf 08-01-11 12:08

Fant ut at stixene mine gikk ut i august :(

Tenkte jeg skulle måle i går kveld, siden jeg fikk den smaken i munnen (etter kun én dag, gikk vel to dager sist gang). Men så hadde jeg akkurat spist omelett med ost, skinke og diverse i, så jeg tenkte det kanskje bare var derfor jeg hadde en smak som hang igjen etter omeletten. Men stixen var hvertfall rosa og fin den, og ikke av den lyseste typen heller!

Men så vet jeg jo ikke hvordan alder påvirker de stixene.. Om de kan gi falsk positiv eller ikke. Det står kanskje i boka eller på papiret som følger med stixene, men jeg har dem ikke her akkurat nå.. Så håper kanskje noen av dere vet :D

Men jeg har fremdeles den smaken i munnen (eller hvertfall en ny type smak, virker veldig slik jeg husker den fra sist gang) så jeg tipper nesten jeg er i ketose. http://skypeemoticons.net/wp-content...ns-41-whew.gif Blir lettere å holde seg unna snopet da :o

Venus Willendorf 08-01-11 12:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nisse (Innlegg 995886)
-3.4 i dag! er så glad :ja: mesteparten er vann men men. . . :D

Kjempebra, Nisse :D
Husker det som sykt digg å se vekten gå ned hver eneste dag sist jeg var i ketose. Har så lyst til å veie meg, men vekta står i klesskapet og typen sover.. Får vente litt til da.. ^^

Ana 08-01-11 12:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 995460)
Veeeldig enkel oppskrift i tre pkt:

1) Skaff kone
2) Spørre kone peeent
3) Spise karbonader

Du glemte punkt 4. Inviter kone inn på forum for å dele sin fantastiske oppskrift ;)

Bollemor 08-01-11 13:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nisse (Innlegg 995798)
så flink du er! det klarer jeg ikke. men har begrenset det til 1-2 glass per dag:). stopper ikke vektnedgang hos meg (har ikke gjort i fjor).

Flink og flink :p vet ikke om det er så mye bedre å blir litt hekta på kaffa latte med KARAMEL enn et glass pesi max eller 2????
Er jo søtstoff det oxo..

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.